Olen ajatellut mennä yliopistoon opiskelemaan fysiikkaa pääaineena sivuaineena olisi ainakin matematiikka mutta myös kemia ja tietojenkäsittely,
elikkä miten paljon noita eri aineita ehtisi opiskelemaan?
Että saako noissa kaikkissa aineissa mitään merkittäviä tietoja omaksuttua?
P.S hiukan eppätarkka kysymys myönnetään ;)
Montako ainetta opiskella yliopistossa?
3
897
Vastaukset
- Kannata ei
Ota aluksi yksi pitkä ja yksi lyhyt tai pelkästään yksi pitkä. Siinä riittää tekemistä ja voit sitten myöhemmin ottaa lisää. Tietoja ei paljoa omaksuta lyhyessä sivuaineessa, "raapaistaan pintaa".
- öawie
Pitkälti itsestä kiinni, miten haluaa. Minulla on pääaineen lisäksi yksi cumu ja kaksi approa. Sanoisin, että ainakin aluksi kannattaa keskittyä muutamaan aineeseen, ja katsoa myöhemmin, haluaako ottaa vielä uusia sivuaineita. Muuten käy helposti niin, että on lukenut vähän kaikkea, mutta tutkinnosta puuttuu vielä vaikka kuinka paljon.
- zennah*
Täysin itsestä kiinni. Mulle tulee pääaineen 180 ov lisäksi 3 cumua, yksi appro ja tietty vielä kaikki pakolliset yleis- ja kieliopinnot. Ja neljä vuotta tavoiteaika valmistumiselle, näyttäisi toteutuvankin vielä =) Hyvin pystyy mielestäni omaksumaan. Opiskelen tosin myös kesäisin töiden ohella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 222387
- 951526
- 1181264
- 751130
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18959- 52852
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249851MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209840Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo18831- 34795