Argh! Rönsyleinikki tuntuu valtaavan koko nurmikon. Salakavalasti rönsyillen se valtaa koko ajan suurempia alueita ja samalla tukahduttaa ruohon kasvun. Olen yrittänyt kitkeä juurineen käyttäen tavallista haarukkaa, mutta työ on eläimellinen urakka! Neuvokaa kuinka saan leinikin pois pienimmällä vaivalla.
Vastaukset 3
- pms68
itse otan napakan otteen ruusukkeen tyvestä ja nostan ilmaan. Juuret ovat aika pienet vaikka tuuhea tupsu onkin!
Myrkyttämällä saa tuloksia, mutta vaihtelevasti. Jos rönsyt eivät ole juurtuneet maahan nin kuolevat mukana emotaimen kanssa. Muuten joutuu hommiin erikseen..
Kokeile myrkkyä joka on tarkoitetty leveälehtisille kasveille olisiko nimi toxan? Nurmikon pitäisi jäädä jäljelle ja voit levittää vaikka kastelukannusta pahimmille paikoille. Itselläni on suurehko pumppuruisku jonka säiliöön laitan myrkyn ja sitten sumuttelen sopiviin kohteisiin.- hapanta
Siinä on maa ilmeisesti hapanta ja tiivistä. Kunnon kalkitseminen niin leinikit ei tykkää kasvaa.
- Anonyymi00003
Tuohan on hieno.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olivia Oras kuollut
Taidepariskunta Reijo Oraksen ja Johanna Oraksen ihana päivänsade. Liian nuorena lähti. Osanotto läheisille 🥲 IS1253183Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.
Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.161111Mies sun käytös satutti...
Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.63903Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?
Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke55894- 52829
- 48709
- 59688
Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍82682- 80636
Tönölän hukkaputki
Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le35624