on sangen ilmeellinen keskustelupalsta,kun tekee aivan asiallisen aloituksen,niin se pilataan heti ensimmäisellä kommentilla,koska kommentoija menee heti henkilökohtaisuuksiin eikä pysy keskustelu aiheessa,vaikka kuinka yrittäis vetää keskusteluun mukaan.Sovitaan että jätetään henkilökohtaiset kaunat palstan ulkopuolelle,sillä minun haukkumiset
ovat saaneet sellaiset mittasuhteet,että toiset palstat eivät pärjää alkuunkaan,sillä ne ovat ylittäneet jo julkisen HERJAUKSEN rajat.
ovat saaneet sellaiset mittasuhteet,että toiset palstat eivät pärjää alkuunkaan,sillä ne ovat ylittäneet jo julkisen HERJAUKSEN rajat.
Vastaukset 48
Vanhimmat
haukuta. Huomatettiin vaan, kun rupesit täällä mustamaalaamaan keskustelun ulkopuolisia ihmisiä. Eilisiltaako tarkoitat vai joko ehdit aamuyöstä mustamaalata muita? Olen tosiaan samaa mieltä, että jätetään henkilökohtaisuudet pois. Teit hienosti kun poistit sen aloituksen.
henkilöt ovat mukana näissä keskusteluissa lukijan roolissa.
Toisaalta vaikka ovatkin, he ovat ulkopuolisia.
selvännäkijä,sillä näen jopa ihmisten ajatukset.
asian. Turha sitten väittää vastaan. Annetaan kuitenkin niiden olla rauhassa, jotka eivät täällä omalla nimellään halua kirjoittaa. Jos näet jonkun kirjoittavan, älä sekoita heitä keskusteluun silloin, kun itse haluavat olla rauhassa.
mukaa saada kaikki kirjoittajat selville jotka täällä kirjoittaa,sillä silloin sais tarjota heille ABC:llä tai HAGGMAN:lla pullakahvit suunniteltavie keskustelujen merkeissä eli voitais suunnitella mistä aiheista keskustellaan ja kuka ottais minkÄkin
roolin.Ajatelkaapa tuotakin asiaa ennenkuin menette hylkäämään sen?
muista vain myös itse, että jätät kaikki henkilökotaisuudet.Älä tuo kaikkia kyliltä kuultuja juoruja tänne.
esille tuoma ei ollut mikään juoru,vaan totisinta totta minun elämästä.
jo mihin se liittyi! =)
Mites Jussilla muuten?
enään jauhaa sitä asiaa,sillä se ei kosketa minua mitenkään.Kaupungin rakennusvirasto laittoi minulle
pihansiivousmääräyksen jo kolmantena vuonna peräkkäin.
Onpa hyvä että Jussilla on töitä tiedossa, kun ajelen siellä päin lomalla käyn katsomassa millainen piha sinulla on!
kyllä kaupunki huolta pojistaan kantaa.Huolehtii jopa sinun pihan siisteydestä.
asia myönteisesti, kun siivoat pihamaasi se on kaikien katsojien kannalta sitten paremman näköinen.
nähdäkseni asia koskettaa sinua hyvinkin paljon, jos sinun pihastasi puhuttu! Ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja soita henkilölle, joka ei mielestäsi olisi saanut pihastasi puhua! Niin ne asiat parhain päin selviää, vai mitä? Ei täällä haukkuminen auta, varsinkaan, jos henkilöt eivät edes tiedä olevansa jutun aiheita.
Työn iloa, oikeasti!
sanoi olevansa ulkomailla,mutta minä usko hänen puheita ollenkaan.Kaupungilta tuli kirje,joka oli hyvin ylimalkainen sanomaltaan ja siinä seuraava epäkohta on:Piha-aluetta siistittävä.
Ja minä olen aloittanut siistimisen ennen Juhannusta
eli mainittua siisteyskatselmuspäivää.
asia kannattaa ajatella sillälailla myötämielisesti, että minähän teen tästä pihastani siistin niin ei tarvi toista kertaa käskeä siivoamaan.
mitkä kohdat pihastasi vaatisivat siistimistä?
Jussankin piha on. käytä jussa osa siitä ajasta, minkä istut koneen ääressä siistimiseen,niin huomautukset loppuvat
eipä mennä henkilökohtaisuuksiin!! Viime kädessä pihan kunto kuuluu vain sen omistajalle, ei meille.
niin että pihamaa pitää järjestyssääntöjen mukaan aidata jos haluaa, että se säilyy epäsiistinä.
pitäisi tämän kuun lopussa olla jo siistimmässä kunnossa.
on miehen puhetta,olemme hengessä mukana.
Eikö teillä siellä ole muuta,kuin puida jussin asioita,vai onko se niin näkemisen arvoinen piha,että pitää tulla katsomaan kun Haapavedelle tulen.
Vattukylässä on kyllä jonkun piha aikamoinen,siinä kun ajellaan kärsämäkeä kohti,vasemmalla puolen tietä, noin kolme kilsaa keskustasta.
Onkohan sitä pihapiiriä koskaan kehoitettu siivoamaan? Turistikin huomaa sen epäsiisteyden. T.ritu
Eihän se ees oo paha? Todelliset moskakasat on kyllä jossain muualla!
mutta ihmettelen miksi sitten huomautuskirje tuli?
Itse olisin todella järkyttynynyt jos tulisi kehoitus siistiä oma piha.HUOM!OMA.
Taitaisin kieltäytyä jos näin kävisi.
Olipa uutinen että tällaistakin tapahtuu.
Toisen aarre on jonkun mielestä rojua.
Eläkää ja antakaa myös toisten elää.
Ei Haapavesi ole ainoa paikka missä tehdään vuotuinen siisteystarkastus. Se on osa ympäristöpolitiikkaa, mihin kuuluu varmasti monenlaisia eri näkökohtia. Ja ei Jussin piha liene ainoa, mikä on saanut jo vuosia kehotuksen siivota. Uskoisin, että on tapauksia, missä on jouduttu ottamaan "järeämmätkin" seikat käyttöön, että on saatu asia kuntoon. Niin monta vuotta on jotkut rojut saaneet lojua joidenkin pihojen perillä.
Yleinen siisteys on osa kaupungin ja kunnan imagon luontia. On aivan turha morkata keskustan siivouksesta, kun oma piha ei täytä minkäänlaisia pykäliä. Ja tässä kohtaan en todellakaan tarkoita kenenkään yksittäisen henkilön pihaa, vaan yleisesti ottaen peiliin katsominen on aina joskus tarpeen.
Oma piha on aina jokaisen oma piha. Mutta esimerkiksi taajama-alueella on kuitenkin vielä omat säännökset siitäkin huolimatta. Esimerkkinä puiden kaataminen.
Yleisesti voidaan varmaankin sanoa, että jos jonkin piha-alue pistää silmään, on se joko siivouksen tarpeessa tai sitten se on silmää hivelevän kaunis.
etuäteen,että tuo kirje tulee ja sen takia välittänyt siitä yhtään.
olisin aivan kauhuissani.
odottaa,niin siitä ei tarvitse välittää mitään.
osaisi odottaa olisin ihan panikissa.
tyypilistä toimintaa Haapaveden rakennustarkastajalta,että kun hän ottaa jonkun silmätikuksi,niin hän silmätikku koko loppuelämän.
mielipije oli hukan.
no ei varmaan ollut. Usko jo.. minä kirjoitan ihan rekatullani vain. Custom kirjoittaa mielestäni hyvin ja asiallisesti, kaikki kunnia hänelle.
Mutta edelleenkin.. en tarvitse useita nickejä edelleenkään, toisin kuin sinä.
itse kun itseään kiittää,niin kiitosta kyllä riittää.Hehheh.
tyhjä ja kulukuset viety, ei siitä mitään tule. Edelliset pari viestiä säälittäviä!
käyttää useita nikkejä,eihä mulla oo nikkiä ollenkaan?
niin siisti.
ole mitään katsomisen arvoista,mutta katsotaan jonkin ajan kuluttua minkä näköiseksi muuttuu.
Joo naapurin Jaskan piha on kyllä sellainen,että sellaisen löytää vain VENÄJÄLTÄ.Jaakkohan saa joka vuosi huomautuksen,mutta se vähät välittää niistä.
piha oo etes paha.vattukylässä on yks piha mitä voi sanoa rytö läjäksi on vattumäen päällä on kyllä jussillaki siistimistä
vissiinkin tätä SAVUPIRTIN ASUKASTA.
kyllä sepä hyvinki
asukas joka nukkuu savupirtissä BONNELPATJALLA.
hyvä loiloilla. Varmasti saa hyvät yöunet ja on virkeänä seuraavana päivänä tekemään jokapäiväisen elannon eteen töitänsä. Kyllä minäkin ennemmin lepäilen jousien päällä kuin telaketjulla. Ihme, että armeijassa niihin edes tottu..
ainakaan vielä,mutta siistimpi alkaa olemaan tämän kuun lopussa.
silikkaa potaskaa juttus...
Ihan suotta.. terve :))
tekeekö hän töitä ollenkaan,kun jokapaikka minne katson hänen tiluksijaan ja rakennuksiaan niin aikalailla rempallaan.