Itselläni tulee herkästi mustelmia, menee kauan että paranee. Nytkin jalassa tosi iso mikä on punainen keskeltä mutta reunoista sinertävän mustelmainen. Voiko olla valkosoluissa häikkää? Kauan menee että saa tulokset jos käy verikokeella? Voiko olla merkki leukemiasta? Pohkeet mulla särkee välillä ja kävely on voimatonta mutta menee aina sitten ohi parissa päivässä joten ei varmaan mitään vaarallista esim tromboosia koska pohjesärky mennyt aina ohitse. Käytän myös mini-pill merkkistä pilleriä.
Kertokaa leukemian oireet
7
29530
Vastaukset
- vipsu
Mulle soitettiin samana päivänä, kun olin käynyt verikokeessa, että on jotain hälyyttävää ja testi pitää uusia. Mä kyllä olin yksityisellä lääkäriasemalla(työterveyslääkärillä). En tiedä olisiko samanlaista palvelua julkisessa terveydenhuollossa.
- Auttajaiänikuinen
Katsoppas täältä jos olisi jotain hyötyä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Leukemia- 6924056
..jos sinulla ei ole muita oireita, kuin mustelmat. Kyllä leukemiaan lähes aina liittyy kuumeilua ja infektioita. Lisäksi taudin edetessä laihtuu ja väsymys on sanoinkuvaamaton! Oletko saanut mustelmia herkästi jo vuosia, vai ovatko ne ilmaanmtuneet yhtäkkiä??
- vipsu
6924056 kirjoitti:
..jos sinulla ei ole muita oireita, kuin mustelmat. Kyllä leukemiaan lähes aina liittyy kuumeilua ja infektioita. Lisäksi taudin edetessä laihtuu ja väsymys on sanoinkuvaamaton! Oletko saanut mustelmia herkästi jo vuosia, vai ovatko ne ilmaanmtuneet yhtäkkiä??
En tarkoita huolestuttaa alkuperäistä kirjoittajaa, mutta sinulle 6924056 kertoisin, että minulla ei ollut kuumeilua. Flunssaa ilman kuumetta tosin kohtuullisen usein. Väsymystä ei myöskään ollut. Laihtumista ei myöskään. Jos tällaiset tulevat taudin edetessä, ei kai ole hyvä odottaa siihen asti vai kuinka? Minulla syynä lääkärissäkäyntiin oli vain lisääntynyt mustelmaherkkyys ja pieni huimailu. Lääkärin epäilys oli anemia (itsekään en osannut epäillä mitään vakavampaa), mutta testien jälkeen diagnoosiksi varmistui KML eli Krooninen Myeloinen Leukemia. Luulenpa siis, että jokaisen taudin kuva on niin erilainen, ettei kenellekään voi sanoa mistä kannattaa olla huolissaan ja mistä ei. Jos mietityttää, niin lääkäriin vain.
- ----
vipsu kirjoitti:
En tarkoita huolestuttaa alkuperäistä kirjoittajaa, mutta sinulle 6924056 kertoisin, että minulla ei ollut kuumeilua. Flunssaa ilman kuumetta tosin kohtuullisen usein. Väsymystä ei myöskään ollut. Laihtumista ei myöskään. Jos tällaiset tulevat taudin edetessä, ei kai ole hyvä odottaa siihen asti vai kuinka? Minulla syynä lääkärissäkäyntiin oli vain lisääntynyt mustelmaherkkyys ja pieni huimailu. Lääkärin epäilys oli anemia (itsekään en osannut epäillä mitään vakavampaa), mutta testien jälkeen diagnoosiksi varmistui KML eli Krooninen Myeloinen Leukemia. Luulenpa siis, että jokaisen taudin kuva on niin erilainen, ettei kenellekään voi sanoa mistä kannattaa olla huolissaan ja mistä ei. Jos mietityttää, niin lääkäriin vain.
akuutti ja krooninen leukemiahan poikkeavat toisistaan paljonkin. akuutti lyö suoraan kuin nyrkillä naamaan, kun taas krooninen hiipii vielä hiljaa takana, paljastaen itsensä vähitellen jopa vuosien kuluessa
- Sarabella9891
---- kirjoitti:
akuutti ja krooninen leukemiahan poikkeavat toisistaan paljonkin. akuutti lyö suoraan kuin nyrkillä naamaan, kun taas krooninen hiipii vielä hiljaa takana, paljastaen itsensä vähitellen jopa vuosien kuluessa
Luin tämän viestiketjun, ja pikkuhiljaa alkoi kylmä hiki nousta otsalle.
Itselläni on ollut lievä trombosytopenia jo useamman vuoden. Tämän kylkiäisenä muutkin veriarvot ovat suorastaan romahtaneet; kaikkien viitearvojen alapuolella ovat niin punasolut, hematokriitti kuin hemoglobiinikin (viimeksi mitattiin oikein kahteen kertaan, ensimmäinen tulos 108, toinen 118 - totuus lienee tuossa välissä). Rautakuurit eivät pure vaikka verikokeet julistavat ettei minulla ole minkäänlaista imeytymishäiriötä.
Myös muita oireita on. Minulla on ollut jo hurjan pitkään pientä sahaavaa lämpöä sekä - kuten sitä kutsun - "pientä flunssaa". Minua myös huimaa valtavan usein ja helposti. Olen jatkuvasti aivan valtavan väsynyt vaikka nukun mielestäni suhteellisen hyvin. Fyysinen kuntonikin on laskenut - tämän huomaan helposti, sillä käyn usein lenkillä. Minua hengästyttää herkästi, ja usein sekä suunympärykseni että nenäni ovat kauttaaltaan valkoiset - veri ei selvästikään kierrä kunnolla. Tuon huomasin erityisen selkeästi tänään, kun sormeni menivät aivan varoittamatta kauttaaltaan sinertäviksi. Minulla on myös käsissä outoja, punaisista pisteistä koostuvia kuvioita, kuin pieniä verenpurkaumia - en ole allerginen millekään, eikä kyseessä ole ihottuma. Minua palelee hirveästi lähes koko ajan. Myös painoni on ehkä pudonnut hieman.
Voisiko kyseessä olla leukemian krooninen muoto? Olen sairaanhoitajaopiskelija ja yleensä ottaen hyvin kylmähermoinen, joten en yleensä hermoile turhista. - *Inka
Sarabella9891 kirjoitti:
Luin tämän viestiketjun, ja pikkuhiljaa alkoi kylmä hiki nousta otsalle.
Itselläni on ollut lievä trombosytopenia jo useamman vuoden. Tämän kylkiäisenä muutkin veriarvot ovat suorastaan romahtaneet; kaikkien viitearvojen alapuolella ovat niin punasolut, hematokriitti kuin hemoglobiinikin (viimeksi mitattiin oikein kahteen kertaan, ensimmäinen tulos 108, toinen 118 - totuus lienee tuossa välissä). Rautakuurit eivät pure vaikka verikokeet julistavat ettei minulla ole minkäänlaista imeytymishäiriötä.
Myös muita oireita on. Minulla on ollut jo hurjan pitkään pientä sahaavaa lämpöä sekä - kuten sitä kutsun - "pientä flunssaa". Minua myös huimaa valtavan usein ja helposti. Olen jatkuvasti aivan valtavan väsynyt vaikka nukun mielestäni suhteellisen hyvin. Fyysinen kuntonikin on laskenut - tämän huomaan helposti, sillä käyn usein lenkillä. Minua hengästyttää herkästi, ja usein sekä suunympärykseni että nenäni ovat kauttaaltaan valkoiset - veri ei selvästikään kierrä kunnolla. Tuon huomasin erityisen selkeästi tänään, kun sormeni menivät aivan varoittamatta kauttaaltaan sinertäviksi. Minulla on myös käsissä outoja, punaisista pisteistä koostuvia kuvioita, kuin pieniä verenpurkaumia - en ole allerginen millekään, eikä kyseessä ole ihottuma. Minua palelee hirveästi lähes koko ajan. Myös painoni on ehkä pudonnut hieman.
Voisiko kyseessä olla leukemian krooninen muoto? Olen sairaanhoitajaopiskelija ja yleensä ottaen hyvin kylmähermoinen, joten en yleensä hermoile turhista.lääkärille ja pyydä päästä perusteellisempiin tutkimuksiin. Nuo oireet voivat viitata melkein mihin tahansa, ehkä myös leukemiaan. Tällä palstalla kirjoittelevat lähinnä syöpää epäilevät sekä syöpää sairastavat tai sairastaneet ihmiset. Yleensä potilaat osaavat kuvailla hyvinkin yksityiskohtaisesti oman sairautensa oireet ja hoidon, mutta huom! VAIN oman sairautensa ja VAIN omasta näkökulmastaan.
Itselläni oli oireena pelkästään väsymys, ja verikokeissa selvisi että leukkarit olivat kovasti koholla. Hyvin nopeasti sain KML-diagnoosin ja lääkityksen jolla olen pärjännyt jo yli kuusi vuotta.
Vertaistuki tämän kaltaisilla palstoilla on toki hyvä juttu, mutta kyllä täällä on paljon enemmän tietämättömyyttä kuin tietoa. Joten lekurille mars!
Tsemppiä sulle ja käväisehän joskus kertomassa mitä selvisi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841