Vaelsin otsikon mukainen reppu selässä Karhunkierroksen kahteen kertaan putkeen. Lastia oli mukana aivan liikaa, 23kg ilman juomavesiä... mukana kaikki sahaa ja kirvestä myöten mitä ei kys. hyvin järjestetyllä reitillä olisi tarvinnut. Matkaa kertyi noin 170km yhteensä kaikkine ylimääräisine koukkauksineen ja tuskaa olisi ollut ilman kunnollista rinkkaa!
Kunhan sain säädöt kohdalleen reppu jakoi painon mukavasti hartioiden ja ristiselän välille. Kiristämällä vyötäröhihnaa sai painon lähes kokonaan pois hartioilta, ja löysentämällä taas paino siirtyi ristiselältä hartioille. Tällä tavalla vaihtelemalla ei paikat puutuneet joten olen enemmän kuin tyytyväinen hankintaani. Reppu ei myöskään hiostanut läheskään niin paljon kuin rinkat yleensä joten aircontact-matsku tuntuu toimivan.
Kyselkää ihmeessä jos haluatte lisätietoja.
Deuter Aircontact 65+10L
4
6932
Vastaukset
- Jonzzi
Paljonkos maksoit muuten ko. rinkasta? Tuntuiko tilavuus riittävältä noin pitkälle reissulle?
- Lonely Rider
Maksoi muistaakseni jonkin verran alle 200€, ovh:n ollessa siinä 249€ ainakin Partioaitassa. Tilavuus riitti mainiosti, oli jopa liikaa kamaa mukana. Talvireissuilla saattaa tehdä tiukkaa mutta kyllä tuolla aika hyvin pärjännee, remmejä löysäämällä löytyy vielä rutkasti lisätilaa. Repusta löytyy vielä 10L isompi versio ja hintakin vain kympin verran enemmän joten siinä myös harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.
- Pocahontas
Meikä kantaa vain Sastan 35 litrasta Wolf-rinkkaa ja sillä sitä 10-12 kiloa, vesineen.
Ei kyllä mene kuin se 70-80 kilometriä 3-vrk:n. Jouduin tuossa muutama viikko sitten käpsimään reilut 30 km päivässä.
Joo, hyvä rinkka sulla, testivoittajakin muistaakseni. ( tai ainakin melkein )- jasimna
Löysin itsekin vuosien (!) epätoivoisen rinkan etsinnän jälkeen Partioaitasta tarjouksessa olleen Deuterin rinkan 55 -litraisena ja tiesin aivan eka kokeilulla, että nyt olin löytänyt rinkan, joka oli todella tehty minulle!
Rinkka istui kuin valettu lyhyeen ja kapeaan 163 senttisen naisen selkääni! Loisto peli, testattu Lapin vaelluksella. Ei mitään!! hiertymiä! Ei mitään kipuja rinkasta! Päällä täyspakkaus, niin että teltta oli vuoroin minulla, vuoroin kaverilla. Kaikki mahtui mukaan, sillä rinkassa on loistavat lisäkiinnitysmahdollisuudet, joten "hatun" alle saa reippaasti teltan tai makuualustan tms.
Isompaa (65 l 10) en itse olisi voinut ottaa, se olisi muuttunut selästä liian pitkäksi. Mutta lisätaskut ostin ja niissä oli esim. keittimen nestepullo. Taskun kiinnitin remmillä selän lenksuihin. Hyvä sikälikin, jos pullo olisi muovipussista huolimatta falskannut, ei olisi sotkenut itse rinkkaa!
Lämpimät suosittelut kunnolla istuvaa rinkkaa etsivälle naiselle!! :)
Sitä paitsi rinkassa on paljon taskuja! Joista ei esitteessä mainita mitään! Tuli iloisia yllätyksiä vielä kotona, kun todella aloin tutkia sisäosia tarkkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1114359
- 793543
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?843395Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223381Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?273286- 762954
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim662841"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452800- 852749
Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852589