Tunteeko joku paineita, jos teille tulee yllätysvieraita ja koti on siivoamaton. Entäs, jos kahvileiväksi löytyy vain keksejä ;D
Omistin aikoinaan anopin, jolle oli kunnia-asia, että kahvipöytä notkui. Vähintään seitsemää sorttia piti olla, aina kun vieraita oli käymässä. Suvun kesken arvosteltiin myös toisten tarjoiluja. Arvatkaas, mitkä paineet oli ennen meidän perheen synttäreitä. Varsinkin, kun kovin herkästi tuli kommnettia, onko täytekakku tarpeeksi makeaa vai ei yms.
Seitsemää sorttia
16
678
Vastaukset
- awa
En kyllä ole sellaista sorttia, että tuntisin paineita tuollaisesta asiasta, olen vissiin niin välitön ihminen ja varsinkin näin kesä aikaan ei jaksa leipoakaan, aatelkoon vieraat mitä haluaa, ja nykyään ei vieraat otakkaan mitään kahvileipää ku kaikki naisethan aina ja ikuisesti laihduttavat, tästä syystä en paljoa tarjoakkaan mitään...
- hemma
jos meille joku "eksyy" ilmoittamatta, tuokoon eväät tullessaan. Samoin, jos kodin "sotkuisuus" (=arkieläminen lapsiperheessä) häiritsee, vieras saa ottaa imurin, ikkunapesulastan tms ja siivota mieleisekseen... :o)
Meillä ei ainakaan kukaan ole vielä siivonnut... älä ota turhia paineita. Ystävät tulee tapaamaan sinua/perhettäsi, eikä tekemään tupatarkastusta ! - Puhurix
Mä hitot veisaan nykyään, onko mulla jotain korppua vieraiden varalle vai ei. Ennen oli oltava pullaa pakastimessa ja kaiken oli oltava itse leivottua.
- blackwomans
vaan joskun on ollu kauhea kiire siivota.laitella paikat kuntoon.mutta ei enään..
ei kyllä kukaan ole kompastunut lattialla oleviin roskiin vieläkään:))
nythän on pakstimet keksitty. jos tulee yllätys vieraita niin sieltä on hyvä ottaa vierasvaraa jos sitä on..
mulla on aina jotain pakkasessa mitä tarjota..kun käyn kaupassa..tai leivon niin laitan osan pakkaseen:))- Anonyymi
Naapurissa kun emäntä siivosi aina joskus, niin lapsenensa kysyi . ” ketä meille on tulossa”
Se kertoikin kaiken.
- Tasapuolisuutta
Tuleeko joskus vielä yllätysvieraita..?
Itse olen yrittänyt käydä vierailulla ihan yllättäen ja kastamiset mukana, mutta siitä tuli sanomista..
Itse tykkäisin, että ihmiset poikkeaisivat ihan yllättäen.. Nyt kun vierailu sovitaan monta päivää aikaisemmin, niin naisväki olettaa tilaisuuden olevan lähes valtiovierailun tasoa.. Koti siivotaan, kastamisia laitetaan ja jotkut jopa pukeutuvat parempiin vieraiden takia.. Juhlat ovat ihan erikseen, muuta kyllä vieraille riittää vaatimatonkin tarjoilu.. - niisku-myy46
Yks murhe vähempänä, kun ei ole enää anopin vaikutuspiirissä. Avioero voi tuoda mukanaan myös positiivisia juttuja. Nyt otan rennommin, vaikkakin vaivaudun yllätysvieraista..
Se on kyllä totta, että jos on tiedossa vieraita, niin tottahan paineet kasvaa...Vaikka taas kääntäen, pieni sotkuisuus on oikein kodikasta. Ihmiset ovat se tärkein pointti kuitenkin. - tuffe
Yritänkin elää niin että vieraita voi tulla koska vaan. Ja yleensä tuleekin yllätysvieraita juuri silloin kun talo on pahimmillaan :/ Sitten vakuuttelen, että ei meillä yleensä... ja vieraat katselevat toisiaan silleen merkitsevästi :)))
Pahin tapaus oli sen ainoan kerran kun tätini tuli kylään (hän asuu ulkomailla). En ollut ehtinyt imuroida, ja koiralla oli pahin mahdollinen karvanlähtö. Täti kysyi heti kun tuli sisälle "pitääkö täällä muka riisua kengät!" :)))
Mitään jätskiä kummoisempaa tarjottavaa meillä ei ole. Harvemmin kukaan edes haluaa mitään, ovat lähinnä helpottuneita kun ei ole mitään kaloripommeja tarjolla :)- Anonyymi
Minun tyttärelläni on jotainmauttomia keksejä aina kahvin kanssa . Tekee niin paljon töitä ettei ehdi edes leipomaan
paineita,ku pidän huushollin aina sen verran siistinä,että voi tulla kuka vaan kylään...ja kyllä sitä pullaaki ja muuta löytyy sit kaffeen kanssa...:)
minkään asteisia paineita.
Kämppä aina siinä kunnossa, kuka vaan voi tulla koska vaan kyläilemään.
Sen seitsemää sorttia ei kyllä kaapista löydy. Vähempään saavat tyytyä.- trbone
Kunpa se oliskin vain noista kekseista ja muusta ulkoisesta kiinni. Ihmiset yleensä näkevät paljon enemmän, mitä itse luulemme eivätkä järjestetyt kekkerit kykene peittämään kodin ilmapiiriä.
Näissä sukukekkereissä olisi varmaan hemmetin paljon tärkeämpää huomioida ne ihmiset, jotka ovat paikalle vaivautuneet. Kaiken maailman tarjoilujen asemasta pitäisi antaa heille aikaa, mutta ... - Anonyymi
Kyllä paikat pitää siivota ja puvut laittaa päälle.
- Anonyymi
En siivoa vieraiden varalle ainostaan kun näen huoneiden tarvitsevan Siivousta
Se on aika usein kun on kissa joka ravaa ulos ja sisälle monet kerrat päivässä
En halua antaa kuvaa pedantista koska en sellainen ole. Jos tulee yllätys vieraita. Niin saavat nähdä miten on , ei tarvitse heidän alata siivoamaan . Kahvi leipää on melkein aina . Tänä aamunatein kääretortun vadelma hillolla. Kun arvasin että eräs ystävä tulee kylään.
Vispasin sitten kermaa aaltoa. Kääretortun siivun päälle laitettavaksi . Hyvää oli . Tavalisesti on keittiön kaapissa Vilhelmiina keksejä kaiken varalle. Ne on hyviä kahvin kanssa. Toisaalta tarjoilut ovat sivu seikka. Ainoastaan sen ihmisen vierailu merkitsee jotain erikoista. Etä viihtyy..saa keskustella. Ja kommuniseerata toistensa kanssa- Anonyymi
Kerma vaahtoa eikä mitään kerma aaltoa kuten taas näytti olevan tekstissä
- Anonyymi
Meillä on siistiä aina ja onneksi nykyään ei tarvitse kahvipöydän notkua. Paljon paree vaihtoehto onkin tarjota oikeaa ruokaa ja sitten vain jotain pikkuhyvää kahvin kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514