5 henkinen perhe tarvitsee isomman auton.
Meillä ajomäärä about 15-20 tkm vuodessa, joten bensakoneelliset kiinnostavat...
Kommentteja ja kokemuksia? Kumman itse ostaisit? Tai jos et kumpaakaan niin mikset ja minkä sitten?
Touran vaiko Sharan
54
13354
Vastaukset
- ex-Mosse
Nykyinen Sharan on Fordin kanssa kyhätty viritelmä, joka on varsinainen vikapesä. Sitä kannattaa välttää.
Siksi Touran. Uusi Sharan saattaa olla tulossa markkinoilla lähivuosina, mutta sen odottaminen tuskin onnistuu, jos auton tarve on akuutti. - Kaikkia kokeillut
Huomattavasti mukavampi ajaa ja taitaa säilyttää arvonsakin paremmin.
- Pasaatista
Passat pitää huonoiten volkkareista arvonsa, sillä sitähän käytettynä uitetaan maahan jatkuvasti.
Golfiin kun esim hintaa vertaa niin Passat putoaa hinnaltaan melko nopeasti vain muutaman tonnin kalliimpiin hintoihin - vertaat vain lähtöhintoja, niin voit kauhistella miten arvo putoaa. - tila-autoa vailla?
Ja passattihan se onkin semmonen paljon puhuttu tila-auto?
- Joppari Jope
tila-autoa vailla? kirjoitti:
Ja passattihan se onkin semmonen paljon puhuttu tila-auto?
On Passatti tarpeeksi tilava 5-henkiselle perheelle. Jos ei koko porukka ole selvästi ylipainoisia.
- 3210
tila-autoa vailla? kirjoitti:
Ja passattihan se onkin semmonen paljon puhuttu tila-auto?
Sai siinä ehdottaa muitakin autoja
- ex-Mosse
Joppari Jope kirjoitti:
On Passatti tarpeeksi tilava 5-henkiselle perheelle. Jos ei koko porukka ole selvästi ylipainoisia.
Uuteenkaan Passattin ei mahdu kolmea turvaistuinta kunnolla tai kahta sivuille ja aikuista keskelle, mutta 'pienempään' Touraniin mahtuukin, kun se on 'laatikon muotoinen' ja takapenkki leveämpi. Passat voi siis olla jo 5-hengelle 'liian pieni'.
- Tila-autoa vailla
Kuin Passat. Tilavampaa ja muunneltavampaa haetaan...
- VW4P
Tila-autoa vailla kirjoitti:
Kuin Passat. Tilavampaa ja muunneltavampaa haetaan...
Jos Passattia tilavampaa autoa haet, niin Touranin voit unohtaa. Se kun on ulkomitoilla tarkasteltuna ainakin uutta Passattia Variantia lyhyempi ja kapeampi, joskin korkeampi ja ajo-asennoltaan enemmän nojatuolimainen. Touranin toisen penkkirivin kolme erillistä istuinta voidaan irroittaa yksittäin ja sen muunneltavuus näiltä osin onkin huomattavasti parempi. Touraniin saa myös tehdasasennetun kolmannen penkkirivin, mutta sitä ei voida jälkiasentaa. Passattiin lisäpenkki on teetettävä ja tällöin matkustajat joutuvat olemaan selkä menosuuntaan. Käytännössä molemmat maksavat suurinpiirtein saman. Tavaratila on litroissa mitattuna Touranissa isompi johtuen korkeammasta sisätilasta.
Touran on ajo-ominaisuuksiltaan ja varuste-valikoimaltaan huonompi, sekä myös aavistuksen iso-kulutuksisempi ja painavampi (mm isompi dieselvero), joskin hankintahinnaltaan halvempi.
Turvavarusteet ovat molemmissa jotakuinkin samaa tasoa.
Siltä varalta ettei joku usko, niin www.volkswagen.fi sieltä löytyy automallien kohdalta tekniset tiedot, niistä sopii tarkastaa miten asia on. - ex-Mosse
VW4P kirjoitti:
Jos Passattia tilavampaa autoa haet, niin Touranin voit unohtaa. Se kun on ulkomitoilla tarkasteltuna ainakin uutta Passattia Variantia lyhyempi ja kapeampi, joskin korkeampi ja ajo-asennoltaan enemmän nojatuolimainen. Touranin toisen penkkirivin kolme erillistä istuinta voidaan irroittaa yksittäin ja sen muunneltavuus näiltä osin onkin huomattavasti parempi. Touraniin saa myös tehdasasennetun kolmannen penkkirivin, mutta sitä ei voida jälkiasentaa. Passattiin lisäpenkki on teetettävä ja tällöin matkustajat joutuvat olemaan selkä menosuuntaan. Käytännössä molemmat maksavat suurinpiirtein saman. Tavaratila on litroissa mitattuna Touranissa isompi johtuen korkeammasta sisätilasta.
Touran on ajo-ominaisuuksiltaan ja varuste-valikoimaltaan huonompi, sekä myös aavistuksen iso-kulutuksisempi ja painavampi (mm isompi dieselvero), joskin hankintahinnaltaan halvempi.
Turvavarusteet ovat molemmissa jotakuinkin samaa tasoa.
Siltä varalta ettei joku usko, niin www.volkswagen.fi sieltä löytyy automallien kohdalta tekniset tiedot, niistä sopii tarkastaa miten asia on.Teknisistä tiedoista ei löydy kaikkia strategisia mittoja, lue vaikka tuolta kun käyttäjät itse mittaavat mitä mahtuu mihinkin autoon
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=5127&sivu=1
Kun on kova usko ja käyttää vääriä mittoja tilojen määritukseen niin on Audin A4:nkin on mukamas suuri kokoinen verrattuna vaikka Skoda Octaviaan :)
Touranin kolmannen penkkirivin saa jälkiasennettua ja ainakin Saksassa hinta on kohtuullinen. Suomen hinnoista ei ole tietoa.
Passattiin samoin saa jälkiasennettuna lisäpenkkirivin, mutta vain kaksipiste vöillä varustettuna ja tämän jälkeen ei tavaratilaa voi käytännössä käyttää (jos siis penkit käytössä, niin tavarat lentäisivät penkillä matkustavien päälle jo pienessä jarrutuksessa) ellei varatengasta jätetä penkkien alta pois, jolloin sinne alle tulee 90l tavaratila. Lisäksi takaluukun muoto tekee penkkien käytöstä melko epämukavaa verrattuna Touranin penkkeihin.
Ajettavuus on kunkin makuasia, mutta itse pidän enemmän Touranista ajossa ja muutenkin. Sen korkeammalla olevista penkeistä näkee paremmin eteen ja sinne ei tarvitse 'pudottautua' istuimelle, lisäksi ovet ovat suuret, joten niistä mahtuu lapsiakin kunnolla kiinnittämään turvavöihin, eikä tarvitse olla 'polvillaan maassa', kuten Passatin tapauksessa.
Varusteita tosiaan Passattiin saa ainakin yhden mitä itse kaipaisin myös Touraniin eli sähköinen takaluukku. Muut varusteet Touraniin saakin - tai no jos alcantaraa kaipaa niin sitä ei saa, joutuu tyytymään täysnahkaisiin penkkeihin :)
Moottoreissa Passatissa on toki enemmän valinnan varaa, mutta hintaerot ovat osittain järkyttäviä. 2.0 TDI esim. maksaa suhteessa eniten juuri Passatissa.
Touraniin on kuitenkin tulossa uusia varustelutasoja - Guideline 1&2, joissa xenonit, navit ja muita herkkuja vakiona pienellä lisähinnalla. Samalla tulee 1.4TSI 140hv tehoisena (Golfissa GT mallissa tehoa on tuossa 170hv). Joten ei varusteissa joudu pahemmin tinkimään Touranissakaan.
Mutta ei siten ettei Passat olisi hyvä auto myös, jos se tuntuu itselle sopivan. - pekka 2
ex-Mosse kirjoitti:
Teknisistä tiedoista ei löydy kaikkia strategisia mittoja, lue vaikka tuolta kun käyttäjät itse mittaavat mitä mahtuu mihinkin autoon
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=5127&sivu=1
Kun on kova usko ja käyttää vääriä mittoja tilojen määritukseen niin on Audin A4:nkin on mukamas suuri kokoinen verrattuna vaikka Skoda Octaviaan :)
Touranin kolmannen penkkirivin saa jälkiasennettua ja ainakin Saksassa hinta on kohtuullinen. Suomen hinnoista ei ole tietoa.
Passattiin samoin saa jälkiasennettuna lisäpenkkirivin, mutta vain kaksipiste vöillä varustettuna ja tämän jälkeen ei tavaratilaa voi käytännössä käyttää (jos siis penkit käytössä, niin tavarat lentäisivät penkillä matkustavien päälle jo pienessä jarrutuksessa) ellei varatengasta jätetä penkkien alta pois, jolloin sinne alle tulee 90l tavaratila. Lisäksi takaluukun muoto tekee penkkien käytöstä melko epämukavaa verrattuna Touranin penkkeihin.
Ajettavuus on kunkin makuasia, mutta itse pidän enemmän Touranista ajossa ja muutenkin. Sen korkeammalla olevista penkeistä näkee paremmin eteen ja sinne ei tarvitse 'pudottautua' istuimelle, lisäksi ovet ovat suuret, joten niistä mahtuu lapsiakin kunnolla kiinnittämään turvavöihin, eikä tarvitse olla 'polvillaan maassa', kuten Passatin tapauksessa.
Varusteita tosiaan Passattiin saa ainakin yhden mitä itse kaipaisin myös Touraniin eli sähköinen takaluukku. Muut varusteet Touraniin saakin - tai no jos alcantaraa kaipaa niin sitä ei saa, joutuu tyytymään täysnahkaisiin penkkeihin :)
Moottoreissa Passatissa on toki enemmän valinnan varaa, mutta hintaerot ovat osittain järkyttäviä. 2.0 TDI esim. maksaa suhteessa eniten juuri Passatissa.
Touraniin on kuitenkin tulossa uusia varustelutasoja - Guideline 1&2, joissa xenonit, navit ja muita herkkuja vakiona pienellä lisähinnalla. Samalla tulee 1.4TSI 140hv tehoisena (Golfissa GT mallissa tehoa on tuossa 170hv). Joten ei varusteissa joudu pahemmin tinkimään Touranissakaan.
Mutta ei siten ettei Passat olisi hyvä auto myös, jos se tuntuu itselle sopivan.Eikö noi farkkujen takapenkit ole jo kielletty?
Passat ja kaksipistevyöt kolmannella rivillä?
Passatin tavaratila huono, jos takapenkki? Ja touranissa loistava tavaratila takapenkillä istuttaessa, mielestäni vähintään yhtä huono. Siitä lienee turha käytännön eroa yrittää?
Tila autoksi volkkarilta Transporter, Caravelle tai Multivan bussivarustein.
Mikä se asia on joka noiden hintaeroksi laittaa yhden touranin vaikka penkkejä on sama määrä.
Se ei ole vielä valjennut, mutta ehkä jonain päivänä....? - ex-Mosse
pekka 2 kirjoitti:
Eikö noi farkkujen takapenkit ole jo kielletty?
Passat ja kaksipistevyöt kolmannella rivillä?
Passatin tavaratila huono, jos takapenkki? Ja touranissa loistava tavaratila takapenkillä istuttaessa, mielestäni vähintään yhtä huono. Siitä lienee turha käytännön eroa yrittää?
Tila autoksi volkkarilta Transporter, Caravelle tai Multivan bussivarustein.
Mikä se asia on joka noiden hintaeroksi laittaa yhden touranin vaikka penkkejä on sama määrä.
Se ei ole vielä valjennut, mutta ehkä jonain päivänä....?>Eikö noi farkkujen takapenkit ole jo kielletty?
Ei ole. Ne pitää vain tyyppihyväksyttää jos haluaa vyöt niihin. 'Järjenjättöisesti' tyyppihyväksyntää ei tarvita jos ei ole vöitä :S
>Passat ja kaksipistevyöt kolmannella rivillä?
Oliko tuossa joku kysymys?
Ne suomalaiset tyyppihyväksytetyt lisäpenkit Passatin takaluukkuun on varustettu lannevöin eli kaksipistevöin.
>Passatin tavaratila huono, jos takapenkki?
>Ja touranissa loistava tavaratila takapenkillä
>istuttaessa, mielestäni vähintään yhtä huono.
>Siitä lienee turha käytännön eroa yrittää?
Luitko edes vastaukseni? Et nähtävästi.
Passatissa penkit ovat selkä menosuuntaan, jolloin selkänoja ei ole suojaamassa takaluukun penkeillä istuvia tavaroiden liikkeiltä. Touranissa tavaratila jää selkänojan taakse. Etkö huomaa mitään eroa noissa?
Tilaa molemmissa on niukasti 7-paikkaisena, aivan kuten totesit, mutta ero on se, että Touranin niukan tilankin voi sentään jotenkin käyttää hyödyksi vaarantamatta lisäpenkkirivin matkustajia.
>Tila autoksi volkkarilta Transporter, Caravelle
>tai Multivan bussivarustein.
Jep mutta hinta on niin korkea uutena, että rajoittaa normaalin perheellisen tuloilla ostohaluja kummasti :)
>Mikä se asia on joka noiden hintaeroksi laittaa >yhden touranin vaikka penkkejä on sama määrä.
>Se ei ole vielä valjennut, mutta ehkä jonain >päivänä....?
Se on sitä kaupankäyntiä kun myyjä voi päättää hinnat vapaasti, ostajat sitten päättävät ostavatko tältä myyjältä vaiko toiselta. Renaultin Traficin pikkubusseja esim. saa huomattavasti halvemmalla. - Tourania hankkimassa
ex-Mosse kirjoitti:
Teknisistä tiedoista ei löydy kaikkia strategisia mittoja, lue vaikka tuolta kun käyttäjät itse mittaavat mitä mahtuu mihinkin autoon
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=5127&sivu=1
Kun on kova usko ja käyttää vääriä mittoja tilojen määritukseen niin on Audin A4:nkin on mukamas suuri kokoinen verrattuna vaikka Skoda Octaviaan :)
Touranin kolmannen penkkirivin saa jälkiasennettua ja ainakin Saksassa hinta on kohtuullinen. Suomen hinnoista ei ole tietoa.
Passattiin samoin saa jälkiasennettuna lisäpenkkirivin, mutta vain kaksipiste vöillä varustettuna ja tämän jälkeen ei tavaratilaa voi käytännössä käyttää (jos siis penkit käytössä, niin tavarat lentäisivät penkillä matkustavien päälle jo pienessä jarrutuksessa) ellei varatengasta jätetä penkkien alta pois, jolloin sinne alle tulee 90l tavaratila. Lisäksi takaluukun muoto tekee penkkien käytöstä melko epämukavaa verrattuna Touranin penkkeihin.
Ajettavuus on kunkin makuasia, mutta itse pidän enemmän Touranista ajossa ja muutenkin. Sen korkeammalla olevista penkeistä näkee paremmin eteen ja sinne ei tarvitse 'pudottautua' istuimelle, lisäksi ovet ovat suuret, joten niistä mahtuu lapsiakin kunnolla kiinnittämään turvavöihin, eikä tarvitse olla 'polvillaan maassa', kuten Passatin tapauksessa.
Varusteita tosiaan Passattiin saa ainakin yhden mitä itse kaipaisin myös Touraniin eli sähköinen takaluukku. Muut varusteet Touraniin saakin - tai no jos alcantaraa kaipaa niin sitä ei saa, joutuu tyytymään täysnahkaisiin penkkeihin :)
Moottoreissa Passatissa on toki enemmän valinnan varaa, mutta hintaerot ovat osittain järkyttäviä. 2.0 TDI esim. maksaa suhteessa eniten juuri Passatissa.
Touraniin on kuitenkin tulossa uusia varustelutasoja - Guideline 1&2, joissa xenonit, navit ja muita herkkuja vakiona pienellä lisähinnalla. Samalla tulee 1.4TSI 140hv tehoisena (Golfissa GT mallissa tehoa on tuossa 170hv). Joten ei varusteissa joudu pahemmin tinkimään Touranissakaan.
Mutta ei siten ettei Passat olisi hyvä auto myös, jos se tuntuu itselle sopivan.Volkkari-myyjät ovat ilmoittaneet, ettei Touraniin pysty asentamaan jälkikäteen kolmatta penkkiriviä ilman että autoon tehdään suuria muutoksia. Myyjä tuumasi, että kyllä sen sinne saa myös jälkeenpäin, mutta tulee hinnaltaan moninkertaiseksi tehdastilaushintaan verrattuna.
Tehdastilauksen lisähinta kolmannelle riville on noin 1200 e. - ex-Mosse
Tourania hankkimassa kirjoitti:
Volkkari-myyjät ovat ilmoittaneet, ettei Touraniin pysty asentamaan jälkikäteen kolmatta penkkiriviä ilman että autoon tehdään suuria muutoksia. Myyjä tuumasi, että kyllä sen sinne saa myös jälkeenpäin, mutta tulee hinnaltaan moninkertaiseksi tehdastilaushintaan verrattuna.
Tehdastilauksen lisähinta kolmannelle riville on noin 1200 e.Jälkiasennus on Saksassa hinnoiteltu järkevästi (ja on mahdollista), mutta kuten totesin niin Suomen hinnoista ei ole tietoa. Suomen hinnat yleensä tuppaa menemään yli tehdashintojen, koska maahantuoja hinnoittelee osat melkoisella marginaalilla. 2004 keväällä (tuli tuolloin myyntiin) jälkiasennuksen hinta Saksassa oli 980€ eli ei mikään mahdoton hinta.
- pekka 2
ex-Mosse kirjoitti:
>Eikö noi farkkujen takapenkit ole jo kielletty?
Ei ole. Ne pitää vain tyyppihyväksyttää jos haluaa vyöt niihin. 'Järjenjättöisesti' tyyppihyväksyntää ei tarvita jos ei ole vöitä :S
>Passat ja kaksipistevyöt kolmannella rivillä?
Oliko tuossa joku kysymys?
Ne suomalaiset tyyppihyväksytetyt lisäpenkit Passatin takaluukkuun on varustettu lannevöin eli kaksipistevöin.
>Passatin tavaratila huono, jos takapenkki?
>Ja touranissa loistava tavaratila takapenkillä
>istuttaessa, mielestäni vähintään yhtä huono.
>Siitä lienee turha käytännön eroa yrittää?
Luitko edes vastaukseni? Et nähtävästi.
Passatissa penkit ovat selkä menosuuntaan, jolloin selkänoja ei ole suojaamassa takaluukun penkeillä istuvia tavaroiden liikkeiltä. Touranissa tavaratila jää selkänojan taakse. Etkö huomaa mitään eroa noissa?
Tilaa molemmissa on niukasti 7-paikkaisena, aivan kuten totesit, mutta ero on se, että Touranin niukan tilankin voi sentään jotenkin käyttää hyödyksi vaarantamatta lisäpenkkirivin matkustajia.
>Tila autoksi volkkarilta Transporter, Caravelle
>tai Multivan bussivarustein.
Jep mutta hinta on niin korkea uutena, että rajoittaa normaalin perheellisen tuloilla ostohaluja kummasti :)
>Mikä se asia on joka noiden hintaeroksi laittaa >yhden touranin vaikka penkkejä on sama määrä.
>Se ei ole vielä valjennut, mutta ehkä jonain >päivänä....?
Se on sitä kaupankäyntiä kun myyjä voi päättää hinnat vapaasti, ostajat sitten päättävät ostavatko tältä myyjältä vaiko toiselta. Renaultin Traficin pikkubusseja esim. saa huomattavasti halvemmalla.Summa summarun sama asia, veivaa pilkkua mihin suuntaan tahansa, ja lukee jutut miten tahansa. 7 henkilöä tavaroineen on vaikea juttu.
Sharaniin jäisi edes vähän tavaratilaa kolmannen rivin taakse.
Ja olit oikeassa sen penkin suhteen, omat tietoni päivittämättä. http://www.carsport.fi/passat.php#
Hinnoittelusta en voisi olla enempää samaa mieltä kanssasi - tuli myyntiin
ex-Mosse kirjoitti:
Jälkiasennus on Saksassa hinnoiteltu järkevästi (ja on mahdollista), mutta kuten totesin niin Suomen hinnoista ei ole tietoa. Suomen hinnat yleensä tuppaa menemään yli tehdashintojen, koska maahantuoja hinnoittelee osat melkoisella marginaalilla. 2004 keväällä (tuli tuolloin myyntiin) jälkiasennuksen hinta Saksassa oli 980€ eli ei mikään mahdoton hinta.
jo vuonna 2003, ei suinkaan vasta 2004.
- ex-Mosse
tuli myyntiin kirjoitti:
jo vuonna 2003, ei suinkaan vasta 2004.
2003 Tourani tuli myyntiin, mutta kirjoittelin tuossa siitä jälkiasennuksesta niiden lisäpenkkien suhteen. Se jälkiasennettava paketti tuli Saksassa myyntiin 2004 ja hinta oli tuolloin 980€.
- ex-Mosse
pekka 2 kirjoitti:
Summa summarun sama asia, veivaa pilkkua mihin suuntaan tahansa, ja lukee jutut miten tahansa. 7 henkilöä tavaroineen on vaikea juttu.
Sharaniin jäisi edes vähän tavaratilaa kolmannen rivin taakse.
Ja olit oikeassa sen penkin suhteen, omat tietoni päivittämättä. http://www.carsport.fi/passat.php#
Hinnoittelusta en voisi olla enempää samaa mieltä kanssasiJuu ei tavaratilaa jää paljoakaan 7-paikkaisena. Itse olen Touranissa tuon ratkaissut suurehkolla suksiboksilla, silloin kun väkeä on joka penkillä ja tavaraakin tarvitaan, saa tavaraa katolle kuitenkin reiluusti. Samaa suksiboksia käytin jo aikanaan Golfissa ja Passatissa, kun ei aina normaali tavaratila riittänyt perheen tarpeisiin :)
Sharanissa tilaa on toki enemmän, mutta itseäkin hirvittää se Ford sidonnaisuus. Uusi malli on huhujen mukaan tulossa ja ilmeisesti se ei ole enää yhteistyönä Fordin kanssa tehty vaan vain Seatin. Ainakin aikataulu antaisi näin ymmärtää kun Ford on jo uuden Galaxyn julkaissut ja uutta Sharania vielä odotetaan.
Jos Sharan tulisi virallisestikin tuontiohjelmaan niin voisi olettaa hinnan asettuvan Touranin ja T5 pohjaisten minibussien väliin, mutta välillä Keskon tapa hinnoitella voi yllättää - negatiivisesti siis. - Keväällä 2006
ex-Mosse kirjoitti:
Teknisistä tiedoista ei löydy kaikkia strategisia mittoja, lue vaikka tuolta kun käyttäjät itse mittaavat mitä mahtuu mihinkin autoon
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=5127&sivu=1
Kun on kova usko ja käyttää vääriä mittoja tilojen määritukseen niin on Audin A4:nkin on mukamas suuri kokoinen verrattuna vaikka Skoda Octaviaan :)
Touranin kolmannen penkkirivin saa jälkiasennettua ja ainakin Saksassa hinta on kohtuullinen. Suomen hinnoista ei ole tietoa.
Passattiin samoin saa jälkiasennettuna lisäpenkkirivin, mutta vain kaksipiste vöillä varustettuna ja tämän jälkeen ei tavaratilaa voi käytännössä käyttää (jos siis penkit käytössä, niin tavarat lentäisivät penkillä matkustavien päälle jo pienessä jarrutuksessa) ellei varatengasta jätetä penkkien alta pois, jolloin sinne alle tulee 90l tavaratila. Lisäksi takaluukun muoto tekee penkkien käytöstä melko epämukavaa verrattuna Touranin penkkeihin.
Ajettavuus on kunkin makuasia, mutta itse pidän enemmän Touranista ajossa ja muutenkin. Sen korkeammalla olevista penkeistä näkee paremmin eteen ja sinne ei tarvitse 'pudottautua' istuimelle, lisäksi ovet ovat suuret, joten niistä mahtuu lapsiakin kunnolla kiinnittämään turvavöihin, eikä tarvitse olla 'polvillaan maassa', kuten Passatin tapauksessa.
Varusteita tosiaan Passattiin saa ainakin yhden mitä itse kaipaisin myös Touraniin eli sähköinen takaluukku. Muut varusteet Touraniin saakin - tai no jos alcantaraa kaipaa niin sitä ei saa, joutuu tyytymään täysnahkaisiin penkkeihin :)
Moottoreissa Passatissa on toki enemmän valinnan varaa, mutta hintaerot ovat osittain järkyttäviä. 2.0 TDI esim. maksaa suhteessa eniten juuri Passatissa.
Touraniin on kuitenkin tulossa uusia varustelutasoja - Guideline 1&2, joissa xenonit, navit ja muita herkkuja vakiona pienellä lisähinnalla. Samalla tulee 1.4TSI 140hv tehoisena (Golfissa GT mallissa tehoa on tuossa 170hv). Joten ei varusteissa joudu pahemmin tinkimään Touranissakaan.
Mutta ei siten ettei Passat olisi hyvä auto myös, jos se tuntuu itselle sopivan.Taas joku 'tietää' asiat maahantuojaa paremmin. ¨
Minulle maahantuoja ilmoitti ettei kolmatta penkkiriviä autoon voi jälkeenpäin (järkevällä hinnalla) asentaa, muutoksen hinta-arvio keväällä n. 4000e, kestää kolme päivää.
Suoraan tehtaalta penkistä menee vaan n. 1000e uuteen autoon asennettuna. - VW4P
ex-Mosse kirjoitti:
Teknisistä tiedoista ei löydy kaikkia strategisia mittoja, lue vaikka tuolta kun käyttäjät itse mittaavat mitä mahtuu mihinkin autoon
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=5127&sivu=1
Kun on kova usko ja käyttää vääriä mittoja tilojen määritukseen niin on Audin A4:nkin on mukamas suuri kokoinen verrattuna vaikka Skoda Octaviaan :)
Touranin kolmannen penkkirivin saa jälkiasennettua ja ainakin Saksassa hinta on kohtuullinen. Suomen hinnoista ei ole tietoa.
Passattiin samoin saa jälkiasennettuna lisäpenkkirivin, mutta vain kaksipiste vöillä varustettuna ja tämän jälkeen ei tavaratilaa voi käytännössä käyttää (jos siis penkit käytössä, niin tavarat lentäisivät penkillä matkustavien päälle jo pienessä jarrutuksessa) ellei varatengasta jätetä penkkien alta pois, jolloin sinne alle tulee 90l tavaratila. Lisäksi takaluukun muoto tekee penkkien käytöstä melko epämukavaa verrattuna Touranin penkkeihin.
Ajettavuus on kunkin makuasia, mutta itse pidän enemmän Touranista ajossa ja muutenkin. Sen korkeammalla olevista penkeistä näkee paremmin eteen ja sinne ei tarvitse 'pudottautua' istuimelle, lisäksi ovet ovat suuret, joten niistä mahtuu lapsiakin kunnolla kiinnittämään turvavöihin, eikä tarvitse olla 'polvillaan maassa', kuten Passatin tapauksessa.
Varusteita tosiaan Passattiin saa ainakin yhden mitä itse kaipaisin myös Touraniin eli sähköinen takaluukku. Muut varusteet Touraniin saakin - tai no jos alcantaraa kaipaa niin sitä ei saa, joutuu tyytymään täysnahkaisiin penkkeihin :)
Moottoreissa Passatissa on toki enemmän valinnan varaa, mutta hintaerot ovat osittain järkyttäviä. 2.0 TDI esim. maksaa suhteessa eniten juuri Passatissa.
Touraniin on kuitenkin tulossa uusia varustelutasoja - Guideline 1&2, joissa xenonit, navit ja muita herkkuja vakiona pienellä lisähinnalla. Samalla tulee 1.4TSI 140hv tehoisena (Golfissa GT mallissa tehoa on tuossa 170hv). Joten ei varusteissa joudu pahemmin tinkimään Touranissakaan.
Mutta ei siten ettei Passat olisi hyvä auto myös, jos se tuntuu itselle sopivan.Kuten sanoin, niin Touran on ulko- ja sisämitoiltaan UUTTA Passattia pienempi, väittää kuka mitä tahansa. Erittäin helposti se selviää käymällä koeistumassa molemmat mallit.
Edellisen mallin Passattiin verrattuna Touran on jonkun verran leveämpi. Erot on pieniä mutta selvästi havaittavia ainakin jos kyseessä on keskikokoiset ihmiset.
Yksi mainittava etu Touranin istuimissa on. Toisen rivin kolme istuinta ovat kaikki erikseen pituussuunnassa säädettäviä ja matkustajien hartiat voidaan säätää keskenään eri linjaan. Tämä helpottaa kummasti jos tilasta on pulaa. Lisäksi Touranista voidaan poistaa keskimmäinen istuin ja siirtää reunimmaisia kymmenisen senttiä keskemmällä jolloin takana on ruhtinaalliset tilat kahdelle
Touran sopii pienempien ulkomittojen ja korkeamman ajo-asennon ansiosta Passattia paremmin kaupunkiin, mutta paljon maantiellä ajaville Passat on sopivampi. Omasta mielestäni Passat oli erityisesti mutkaisilla asfalttiteillä selvästi parempi, Touranin tuntuessa koko ajan hieman kiikkerältä. Moottoritiellä rajoitusten mukaan ajettaessa autoissa ei käytännössä ole mainittavaa eroa. Kysymys on silloin vaan siitä haluaako istua korkeammalla vai matalammalla ja kuinka monta sekunttia haluaa säästää kiihdytyksissä - ex-Mosse
Keväällä 2006 kirjoitti:
Taas joku 'tietää' asiat maahantuojaa paremmin. ¨
Minulle maahantuoja ilmoitti ettei kolmatta penkkiriviä autoon voi jälkeenpäin (järkevällä hinnalla) asentaa, muutoksen hinta-arvio keväällä n. 4000e, kestää kolme päivää.
Suoraan tehtaalta penkistä menee vaan n. 1000e uuteen autoon asennettuna.On se taas liikaa kun olettaa lukutaitoa toisilta. No koitetaan taas, vaikka tuntuu olevan vaikeata.
Pitää useampaan otteeseen vastata ja väittää että kirjoitin jotain väärää, vaikka itse samalla kirjoituksessaan vahvistaa minun kirjoittamani oikeaksi - fiksua :)
Kuten aiemmin kirjoitin niin Suomen hinta voi olla mitä on ja Keskon tuntien en ihmettelisi 4000€ hintaa, mutta todennäköisesti se on vain vedetty hatusta riittävän suureksi, jottei asiakas häiritsisi enempää - vastaavia järjettömiä jälkiasennushintoja on usein tarjottu muistakin varusteista, mutta jälkeenpäin kun hintoja on selvittänyt osa osalta niin hinta onkin muodostunut kohtuullisemmaksi kuin mitä huolto/maahantuoja on väittänyt. Asiakkaasta kun pääsee helposti eroon kun antaa vain tarpeeksi suuren hinnan halutulle työlle :)
Kirjoitin aiemmin Saksan hinnasta vuonna 2004 ja kuten sanoin jälkiasennus on mahdollista, hinnasta en mitään maininnut Suomessa. Voisitko siis kertoa missä siis väitin tietäväni enemmän kuin maahantuoja?
Aika epätoivoista vääristellä jatkuvasti toisen kirjoituksia ja vielä itse samalla vahvistaa väittämänsä vääräksi :)
Ja lisäpenkit Touraniin tehtaalta tilattuna maksaa tällä hetkellä 1205€ viimeisimmän hinnaston mukaan . - että jotta
ex-Mosse kirjoitti:
2003 Tourani tuli myyntiin, mutta kirjoittelin tuossa siitä jälkiasennuksesta niiden lisäpenkkien suhteen. Se jälkiasennettava paketti tuli Saksassa myyntiin 2004 ja hinta oli tuolloin 980€.
Tourania on alusta asti, siis vuodesta 2003, saanut 7-paikkaisena. Niin Suomessa kun Saksassakin.
- Kale K
ex-Mosse kirjoitti:
Jälkiasennus on Saksassa hinnoiteltu järkevästi (ja on mahdollista), mutta kuten totesin niin Suomen hinnoista ei ole tietoa. Suomen hinnat yleensä tuppaa menemään yli tehdashintojen, koska maahantuoja hinnoittelee osat melkoisella marginaalilla. 2004 keväällä (tuli tuolloin myyntiin) jälkiasennuksen hinta Saksassa oli 980€ eli ei mikään mahdoton hinta.
Mistä penkkejä saa?
Linkki näkyviin. Kiitos - ex-Mosse
että jotta kirjoitti:
Tourania on alusta asti, siis vuodesta 2003, saanut 7-paikkaisena. Niin Suomessa kun Saksassakin.
Missä olen väittänyt jotain muuta?
- Näin ymmärrettävissä
ex-Mosse kirjoitti:
Missä olen väittänyt jotain muuta?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=580&posting=22000000017739913
- ex-Mosse
Näin ymmärrettävissä kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=580&posting=22000000017739913
Koitatko edes lukea sitä viestiä - katso vaikka sanakirjasta mitä jälkiasennus tarkoittaa :)
Tai no selitetään se sinullekin, jälkiasennus on jälkikäteen eli auton jo tehtaalta lähdettyä tapahtuva asennus.
Tehdasasennettu on siis eri asia kuin jälkiasennettu. - Selittelyä
ex-Mosse kirjoitti:
Koitatko edes lukea sitä viestiä - katso vaikka sanakirjasta mitä jälkiasennus tarkoittaa :)
Tai no selitetään se sinullekin, jälkiasennus on jälkikäteen eli auton jo tehtaalta lähdettyä tapahtuva asennus.
Tehdasasennettu on siis eri asia kuin jälkiasennettu.Ja vielä selittelyä
- Tila-autoa vailla
ex-Mosse kirjoitti:
Juu ei tavaratilaa jää paljoakaan 7-paikkaisena. Itse olen Touranissa tuon ratkaissut suurehkolla suksiboksilla, silloin kun väkeä on joka penkillä ja tavaraakin tarvitaan, saa tavaraa katolle kuitenkin reiluusti. Samaa suksiboksia käytin jo aikanaan Golfissa ja Passatissa, kun ei aina normaali tavaratila riittänyt perheen tarpeisiin :)
Sharanissa tilaa on toki enemmän, mutta itseäkin hirvittää se Ford sidonnaisuus. Uusi malli on huhujen mukaan tulossa ja ilmeisesti se ei ole enää yhteistyönä Fordin kanssa tehty vaan vain Seatin. Ainakin aikataulu antaisi näin ymmärtää kun Ford on jo uuden Galaxyn julkaissut ja uutta Sharania vielä odotetaan.
Jos Sharan tulisi virallisestikin tuontiohjelmaan niin voisi olettaa hinnan asettuvan Touranin ja T5 pohjaisten minibussien väliin, mutta välillä Keskon tapa hinnoitella voi yllättää - negatiivisesti siis.on varmaan toi "tilastollinen vikaherkkyys". Ja nyt kun alla on Ford niin se ei myöskään tee tuota Sharania kiinnostavaksi vaihtoehdoksi...
7-paikkaisena tahtoo tavaratilat jäädä pieneksi melkein missä autossa tahansa, mutta meitähän on vaan viisi, joista kolme istuu turvaistuimissa :-) - ex-Mosse
Selittelyä kirjoitti:
Ja vielä selittelyä
Jep lukutaidottomille joutuu selittämään - uudestaan ja uudestaan - silti eivät ymmärrä.
Kiitos kun todistit pointtini :) - Kale K
Kale K kirjoitti:
Mistä penkkejä saa?
Linkki näkyviin. KiitosLaita jo sitä linkkiä
- todisteet??
ex-Mosse kirjoitti:
Jep lukutaidottomille joutuu selittämään - uudestaan ja uudestaan - silti eivät ymmärrä.
Kiitos kun todistit pointtini :)"Kiitos kun todistit pointtini... "
Et ole todistanut mitään itsekään - Touranisti
ex-Mosse kirjoitti:
Jälkiasennus on Saksassa hinnoiteltu järkevästi (ja on mahdollista), mutta kuten totesin niin Suomen hinnoista ei ole tietoa. Suomen hinnat yleensä tuppaa menemään yli tehdashintojen, koska maahantuoja hinnoittelee osat melkoisella marginaalilla. 2004 keväällä (tuli tuolloin myyntiin) jälkiasennuksen hinta Saksassa oli 980€ eli ei mikään mahdoton hinta.
Päiväntuore tieto Tampereen Laakkoselta:
Jälkiasennuspenkkiä ei Touraniin ole. - libo...
VW4P kirjoitti:
Kuten sanoin, niin Touran on ulko- ja sisämitoiltaan UUTTA Passattia pienempi, väittää kuka mitä tahansa. Erittäin helposti se selviää käymällä koeistumassa molemmat mallit.
Edellisen mallin Passattiin verrattuna Touran on jonkun verran leveämpi. Erot on pieniä mutta selvästi havaittavia ainakin jos kyseessä on keskikokoiset ihmiset.
Yksi mainittava etu Touranin istuimissa on. Toisen rivin kolme istuinta ovat kaikki erikseen pituussuunnassa säädettäviä ja matkustajien hartiat voidaan säätää keskenään eri linjaan. Tämä helpottaa kummasti jos tilasta on pulaa. Lisäksi Touranista voidaan poistaa keskimmäinen istuin ja siirtää reunimmaisia kymmenisen senttiä keskemmällä jolloin takana on ruhtinaalliset tilat kahdelle
Touran sopii pienempien ulkomittojen ja korkeamman ajo-asennon ansiosta Passattia paremmin kaupunkiin, mutta paljon maantiellä ajaville Passat on sopivampi. Omasta mielestäni Passat oli erityisesti mutkaisilla asfalttiteillä selvästi parempi, Touranin tuntuessa koko ajan hieman kiikkerältä. Moottoritiellä rajoitusten mukaan ajettaessa autoissa ei käytännössä ole mainittavaa eroa. Kysymys on silloin vaan siitä haluaako istua korkeammalla vai matalammalla ja kuinka monta sekunttia haluaa säästää kiihdytyksissäkulutuksessa passatin eduksi n. 1.2 litraa sadalle motarinopeudessa jos verrataan TDI autoja
- ei ole
libo... kirjoitti:
kulutuksessa passatin eduksi n. 1.2 litraa sadalle motarinopeudessa jos verrataan TDI autoja
Se ero on 0,2l/100km. Ainakin VW:n nettisivuilta katsottuna.
- Touran_123
VW4P kirjoitti:
Kuten sanoin, niin Touran on ulko- ja sisämitoiltaan UUTTA Passattia pienempi, väittää kuka mitä tahansa. Erittäin helposti se selviää käymällä koeistumassa molemmat mallit.
Edellisen mallin Passattiin verrattuna Touran on jonkun verran leveämpi. Erot on pieniä mutta selvästi havaittavia ainakin jos kyseessä on keskikokoiset ihmiset.
Yksi mainittava etu Touranin istuimissa on. Toisen rivin kolme istuinta ovat kaikki erikseen pituussuunnassa säädettäviä ja matkustajien hartiat voidaan säätää keskenään eri linjaan. Tämä helpottaa kummasti jos tilasta on pulaa. Lisäksi Touranista voidaan poistaa keskimmäinen istuin ja siirtää reunimmaisia kymmenisen senttiä keskemmällä jolloin takana on ruhtinaalliset tilat kahdelle
Touran sopii pienempien ulkomittojen ja korkeamman ajo-asennon ansiosta Passattia paremmin kaupunkiin, mutta paljon maantiellä ajaville Passat on sopivampi. Omasta mielestäni Passat oli erityisesti mutkaisilla asfalttiteillä selvästi parempi, Touranin tuntuessa koko ajan hieman kiikkerältä. Moottoritiellä rajoitusten mukaan ajettaessa autoissa ei käytännössä ole mainittavaa eroa. Kysymys on silloin vaan siitä haluaako istua korkeammalla vai matalammalla ja kuinka monta sekunttia haluaa säästää kiihdytyksissäKyseessä on 2 eri filosfofian autoa, joten vertailu on tavallaan turhaa. Touranissa on pienet ulkomitat ja suuret sisätilat (kun niitä osaa käyttää=omistanut Touranin esim. viikkoja). Millään koeajolla tai Tekniikan maailman testistä kyseinen asia ei selviä. TM:n mielestä kun Corolla Versossa on samankokoinen takakontti kuin Touranissa.
Passat on tunnetusti ja tilastollisesti laaduttomin VW ollut v. 1997-2005, joten toivottavasti 2006 asia on korjautunut. - Tila-autoa vailla
VW4P kirjoitti:
Kuten sanoin, niin Touran on ulko- ja sisämitoiltaan UUTTA Passattia pienempi, väittää kuka mitä tahansa. Erittäin helposti se selviää käymällä koeistumassa molemmat mallit.
Edellisen mallin Passattiin verrattuna Touran on jonkun verran leveämpi. Erot on pieniä mutta selvästi havaittavia ainakin jos kyseessä on keskikokoiset ihmiset.
Yksi mainittava etu Touranin istuimissa on. Toisen rivin kolme istuinta ovat kaikki erikseen pituussuunnassa säädettäviä ja matkustajien hartiat voidaan säätää keskenään eri linjaan. Tämä helpottaa kummasti jos tilasta on pulaa. Lisäksi Touranista voidaan poistaa keskimmäinen istuin ja siirtää reunimmaisia kymmenisen senttiä keskemmällä jolloin takana on ruhtinaalliset tilat kahdelle
Touran sopii pienempien ulkomittojen ja korkeamman ajo-asennon ansiosta Passattia paremmin kaupunkiin, mutta paljon maantiellä ajaville Passat on sopivampi. Omasta mielestäni Passat oli erityisesti mutkaisilla asfalttiteillä selvästi parempi, Touranin tuntuessa koko ajan hieman kiikkerältä. Moottoritiellä rajoitusten mukaan ajettaessa autoissa ei käytännössä ole mainittavaa eroa. Kysymys on silloin vaan siitä haluaako istua korkeammalla vai matalammalla ja kuinka monta sekunttia haluaa säästää kiihdytyksissäPaljon kaupunkiajoa - toki myös maantiellä ajellaan... farkkuja on ollut jo monta joten nyt kiinnostaa "kokeilla" näitä tila-autoja.
Käytettyä kun olen hakemassa (uuden hinta menee yli budjetin) niin Touranit näyttävät olevan pääsääntöisesti 5-paikkaisia ja tämän viestiketjun perusteella lisäpenkkejä ei joko saa ollenkaan tai ei ainakaan kohtuukustannuksilla...
Uudella Passatilla olen ajanut kerran ja vaikutti ihan kelpo autolta mutta nyt haetaan vähän muunneltavuutta ja tarvittaessa seitsemää istuinpaikkaa... - Väärin
Touran_123 kirjoitti:
Kyseessä on 2 eri filosfofian autoa, joten vertailu on tavallaan turhaa. Touranissa on pienet ulkomitat ja suuret sisätilat (kun niitä osaa käyttää=omistanut Touranin esim. viikkoja). Millään koeajolla tai Tekniikan maailman testistä kyseinen asia ei selviä. TM:n mielestä kun Corolla Versossa on samankokoinen takakontti kuin Touranissa.
Passat on tunnetusti ja tilastollisesti laaduttomin VW ollut v. 1997-2005, joten toivottavasti 2006 asia on korjautunut.1997-2000 passatin laatu oli paskaa, mutta 2001 tulleessa faceliftissä laatu parani HUOMATTAVASTI! ;)
- Touran_123
Väärin kirjoitti:
1997-2000 passatin laatu oli paskaa, mutta 2001 tulleessa faceliftissä laatu parani HUOMATTAVASTI! ;)
Jep, taidat olla oikeassa.
Mutta vielä 2001 ja 2002 Passatissa on ovien lukko-ongelmat (ei aukee talvella ainakaan pelkääjän puolelta) ja tuulilasin narinat pakkasella. Näitä tietysti ei ole niillä, joilla on lämmin talli. - markku_mac_touran
Keväällä 2006 kirjoitti:
Taas joku 'tietää' asiat maahantuojaa paremmin. ¨
Minulle maahantuoja ilmoitti ettei kolmatta penkkiriviä autoon voi jälkeenpäin (järkevällä hinnalla) asentaa, muutoksen hinta-arvio keväällä n. 4000e, kestää kolme päivää.
Suoraan tehtaalta penkistä menee vaan n. 1000e uuteen autoon asennettuna.Saksassa tuo onnistuu tosiaan alle tonni työ. Yhtään en ihmettele miksi ei täällä onnistu virallisen maahantuojan kautta. Mahdollista tuo kuitenkin on.
Ja tässä linkki jotta ei väitetää essonbaarijutuksi: http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=6323 - Markku_mac_touran
Touran_123 kirjoitti:
Kyseessä on 2 eri filosfofian autoa, joten vertailu on tavallaan turhaa. Touranissa on pienet ulkomitat ja suuret sisätilat (kun niitä osaa käyttää=omistanut Touranin esim. viikkoja). Millään koeajolla tai Tekniikan maailman testistä kyseinen asia ei selviä. TM:n mielestä kun Corolla Versossa on samankokoinen takakontti kuin Touranissa.
Passat on tunnetusti ja tilastollisesti laaduttomin VW ollut v. 1997-2005, joten toivottavasti 2006 asia on korjautunut.Ei kai nuo tilat nyt niin hankalia ole käyttää että siihen menee viikkoja. Verson tavaratila on muuten samaa luokkaa Touranin kanssa, ero on käytännössä pieni joten sikäli sen lehden testeihin voi edelleen luottaa.
- Ollakko vai eikö olla
markku_mac_touran kirjoitti:
Saksassa tuo onnistuu tosiaan alle tonni työ. Yhtään en ihmettele miksi ei täällä onnistu virallisen maahantuojan kautta. Mahdollista tuo kuitenkin on.
Ja tässä linkki jotta ei väitetää essonbaarijutuksi: http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=6323Kyseessä lienee vastaava ilmiö kun aikanaan 90-luvulla VW Sharanin kanssa. Sellainen on olemassa, mutta ei saa suomesta. Saksasta voi hakea, mutta kalliiksi käy.
- jonkinlainen
Tila-autoa vailla kirjoitti:
Kuin Passat. Tilavampaa ja muunneltavampaa haetaan...
Viidelle rekisteröity tila-auto on muunneltavuudeltaan käytännössä farmari-auton luokkaa.
Touranissa mainittavat erot vaikka Passattiin on mahdollisuus irroittaa keskimmäinen taka-istuin niin pitkän tilan saa keskelle tavaratilaa. Se mitä käytännön hyötyä tästä on, onkin sitten toinen kysymys, ehkä joskus joku sellaistakin voi jossain tarvita.
Toinen ero on takapenkkien asemointi auton pituussuunnassa joka mahdollistaa matkustajien istumisen limittäin. Tästä on hyötyä kun matkustajat ovat aikuisia, nuoret mahtuu istumaan rinnakkainkin.
7-paikkainen onkin sitten eri juttu. Farmareiden selkämenosuuntaan penkin poistaminen vaatii yleensä työkalut ja aikaa, kun Touranissa tarvitsee vaan irroittaa takapenkkien niskatuet ja taittaa selkänojat vaaka-asentoon.
- emx
sharan huomattavasti tilavampi, hae ruottista 1,8T bensa, liikkuu hyvin, vaikka iso auto...
- on seuraavat
merkit olleet aina siellä huonommassa päässä.
VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra. Niille ketkä ei tiedä, niin kysymyksessä on sama auto, vain pienillä merkkikohtaisilla eroilla (Fordissa saattaa kyllä olla fordin kone).
Samoin Chrysler Voyager on vastaavaa laatua. Siitäkin on ollut keskustelua johtuuko näiden tila-autojen "huonous" autoista, vai ovatko niiden tyypilliset käyttäjät sellaisia joilla ei mikään auto pysy kunnossa?- emx
muka sharan on huonoimmassa päässä??
- Arska Tehtaalta
Ainoa oikea tila-auto on pikku-bussi. Siihen mahtuu ihmiset ja tavarat eikä tarvitse miettiä loppuuko tila kesken.
Ajo-asento on parempi kun farmareissa ja tila-autoissa.
Haittapuolia ovat reilu pa-kulutus, kallis hinta, kalliit verot ja vakuutukset sekä kaupunkiajossa ison koon tuoma kankeus.
Ja on se vielä tarpeettoman iso 5-henkiselle perheelle. - kumpaakaan
Sharan on sama auto kuin seat alhambra ja vanha ford galaxy, ikivanhaa tekniikkaa vikatilastojen häntäpäästä. Touran on ylihintainen pikkuauto.
Sen sijaan käy kokeilemassa uusi ford galaxy, mitsu grandis, pösö 807, renault (grand) espace.- - ? -
Millaisista vioista mainittujen mallien vikatilastoissa on kyse, eli onko kyse "nippelivioista" vai todella oleellisista auton perustekniikkaan liittyvistä heikkouksista?
Tuossa ylempänä jo joku esittikin retoorisen kysymyksen / ajatuksen, josko kyseisillä autoilla on käyttäjäkunta sellaista joilla mikään auto ei oikein tahdo pysyä kunnossa (?). - sama
- ? - kirjoitti:
Millaisista vioista mainittujen mallien vikatilastoissa on kyse, eli onko kyse "nippelivioista" vai todella oleellisista auton perustekniikkaan liittyvistä heikkouksista?
Tuossa ylempänä jo joku esittikin retoorisen kysymyksen / ajatuksen, josko kyseisillä autoilla on käyttäjäkunta sellaista joilla mikään auto ei oikein tahdo pysyä kunnossa (?).Faktahan on, että sharan/alhambra/galaxy perustuu vanhempaan tekniikkaan kuin uudemmat tulokkaat, ja ei siksi pärjää esim törmäystesteissä (807 ja espace 5 tähteä, sharan 3). Eli mielestäni on kyllä kyse "oleellisista auton perustekniikkaan liittyvistä heikkouksista".
Mitä noihin vikatilastoihin tulee, niin olen itsekin usein ihmetellyt miksi eri merkkien tila-autot on yleensä siellä häntäpäässä. En oikein usko siihen selitykseen, että tila-autot on niin kovalla käytöllä, että ne ei kestä. Ei meidän kakarat ainakaan saa konehuoneen puolelta mitään rikottua.
Joskus lueskelin ADAC:in tilastoa jossa chrysler voyager oli viimeisenä. Voyagerin yleisimmät viat yllättivät ainakin minut, kaksi yleisintä vikaa oli muistaakseni "näätä puri poikki sytytysjohdon" ja "näätä puri poikki jäähdytysletkun". Voisiko olla niin, että Saksassa tila-autolliset perheet asuu enempi maaseudulla, jossa tulee näitä näätävahinkoja, kun taas corollapapat asuu kaupungissa, ja säästyy näiltä yleisimmiltä vioilta?
Niin tai näin, mielestäni on kuitenkin turha jakaa vikoja "nippelivikoihin" ja "oleellisiin auton perustekniikkaan liittyviin heikkouksiin". Oli kumpi vaan, jos auto on rikki ja seisoo korjaamolla, niin lapsiperheen arjessa syntyy katastrofi. - ex-Mosse
Touran ei tosiaan ole halvin malli kokoluokassaan, mutta suurin tiloiltaan se on. Pieni se toki on esim. uudempaan Galaxyyn verrattuna.
Uusi Galaxy itseäkin kiinnostaa, hintakin on siinä laskenut edelliseen malliin verrattuna.
Mitsu Grandis näytti esittelyissä myös ihan varteen otettavalta jos hakisin bensa mallia, mutta kun itse tarvitsen dieselin ja ainoa diesel Mitsuun on se 2.0 TDI 'vanha' versio (136hv malli on vanha ja uudempi 140hv) joka on käynniltään epätasainen ja muutoinkin epämukava niin ei oikein innosta Mitsu.
Espacessa taas tulee katto vastaan takapenkillä eli jostain kumman syystä ovat tehneet saman virheen Scenicissä ja Espacessa, eli katto on aivan käsittämättömän alhaalla takapenkillä ja en pysty takapenkillä (siis toisella istuin rivillä) kummassakaan istumaan selkäsuorana. Pituutta meikäläiselle ei ole kuin 182cm, mutta suurin osa siitä on selkään kertynyttä, joten istualtaan 'vien paljon tilaa'. Moni sedan auto on minulle myös tuon vuoksi ahdas laskevan kattolinjan vuoksi - tarvittaessa kuitenkin haluaisin mahtua istumaan autoni takapenkillä selkä suorana :) - katto
ex-Mosse kirjoitti:
Touran ei tosiaan ole halvin malli kokoluokassaan, mutta suurin tiloiltaan se on. Pieni se toki on esim. uudempaan Galaxyyn verrattuna.
Uusi Galaxy itseäkin kiinnostaa, hintakin on siinä laskenut edelliseen malliin verrattuna.
Mitsu Grandis näytti esittelyissä myös ihan varteen otettavalta jos hakisin bensa mallia, mutta kun itse tarvitsen dieselin ja ainoa diesel Mitsuun on se 2.0 TDI 'vanha' versio (136hv malli on vanha ja uudempi 140hv) joka on käynniltään epätasainen ja muutoinkin epämukava niin ei oikein innosta Mitsu.
Espacessa taas tulee katto vastaan takapenkillä eli jostain kumman syystä ovat tehneet saman virheen Scenicissä ja Espacessa, eli katto on aivan käsittämättömän alhaalla takapenkillä ja en pysty takapenkillä (siis toisella istuin rivillä) kummassakaan istumaan selkäsuorana. Pituutta meikäläiselle ei ole kuin 182cm, mutta suurin osa siitä on selkään kertynyttä, joten istualtaan 'vien paljon tilaa'. Moni sedan auto on minulle myös tuon vuoksi ahdas laskevan kattolinjan vuoksi - tarvittaessa kuitenkin haluaisin mahtua istumaan autoni takapenkillä selkä suorana :)Mäkin ihmettelin tuota espacen mataluutta takana. Kävi ilmi, että autoliikkeen esittelyautossa oli lasikatto, ja lasikaton suojaverho vie korkeutta monta senttiä. Peltikatollisessa mallissa korkeusongelmaa ei ollutkaan. Ehkä säkin olet kokeillut lasikatollista?
Alkuperäisellä kysyjällä ymmärtääkseni on alla isohko farmariauto, joten en näe mitään järkeä vaihtaa sitä selvästi pienempään Touraniin. Varsinkaan kun samalla rahalla saa jo isompiakin tila-autoja. - ex-Mosse
katto kirjoitti:
Mäkin ihmettelin tuota espacen mataluutta takana. Kävi ilmi, että autoliikkeen esittelyautossa oli lasikatto, ja lasikaton suojaverho vie korkeutta monta senttiä. Peltikatollisessa mallissa korkeusongelmaa ei ollutkaan. Ehkä säkin olet kokeillut lasikatollista?
Alkuperäisellä kysyjällä ymmärtääkseni on alla isohko farmariauto, joten en näe mitään järkeä vaihtaa sitä selvästi pienempään Touraniin. Varsinkaan kun samalla rahalla saa jo isompiakin tila-autoja.Saattoi olla niissä koittamissani Relluissa tosiaan lasikatto - en muista varmaksi. Zafiraa koitin samaan aikaan HMS:ssä ja siinä oli ainakin lasia katossa, koska vitsailin mahtuvani istumaan vain siinä lasin 'kolon' kohdalla - eli siinä oli vähän samaa ongelmaa kuin Relluissa.
Niin en Tourania nyt pieneksi kuitenkaan sanoisi, vaikka se Galaxyä pienempi onkin :)
Mersu hyvin mainosti A malliaan vähän aikaan sitten, eli jos joku voi osoittaa, että V50:n Volvo on tilavampi kuin A Mersu niin lupasivat 10000€. Tila-auton tilat siis voivat yllättää kun vertaa niitä farmarimalliin. tila-autoissa kun on korkeutta ja muunneltavuutta. - Tila-autoa vailla
ex-Mosse kirjoitti:
Saattoi olla niissä koittamissani Relluissa tosiaan lasikatto - en muista varmaksi. Zafiraa koitin samaan aikaan HMS:ssä ja siinä oli ainakin lasia katossa, koska vitsailin mahtuvani istumaan vain siinä lasin 'kolon' kohdalla - eli siinä oli vähän samaa ongelmaa kuin Relluissa.
Niin en Tourania nyt pieneksi kuitenkaan sanoisi, vaikka se Galaxyä pienempi onkin :)
Mersu hyvin mainosti A malliaan vähän aikaan sitten, eli jos joku voi osoittaa, että V50:n Volvo on tilavampi kuin A Mersu niin lupasivat 10000€. Tila-auton tilat siis voivat yllättää kun vertaa niitä farmarimalliin. tila-autoissa kun on korkeutta ja muunneltavuutta.Muunneltavuutta ja tarvittaessa 7 paikkaa haetaan... Nämä Galaxy (tai S-Max>)/Espace/Grandis/807 ovat kaikki riittävän suuria mutta ikävä kyllä niissä on se huono ominaisuus että niiden hinta menee yli maksukyvyn...
Noh, ei tässä kiirettä ole eli katsotaan katsotaan... - - ? -
sama kirjoitti:
Faktahan on, että sharan/alhambra/galaxy perustuu vanhempaan tekniikkaan kuin uudemmat tulokkaat, ja ei siksi pärjää esim törmäystesteissä (807 ja espace 5 tähteä, sharan 3). Eli mielestäni on kyllä kyse "oleellisista auton perustekniikkaan liittyvistä heikkouksista".
Mitä noihin vikatilastoihin tulee, niin olen itsekin usein ihmetellyt miksi eri merkkien tila-autot on yleensä siellä häntäpäässä. En oikein usko siihen selitykseen, että tila-autot on niin kovalla käytöllä, että ne ei kestä. Ei meidän kakarat ainakaan saa konehuoneen puolelta mitään rikottua.
Joskus lueskelin ADAC:in tilastoa jossa chrysler voyager oli viimeisenä. Voyagerin yleisimmät viat yllättivät ainakin minut, kaksi yleisintä vikaa oli muistaakseni "näätä puri poikki sytytysjohdon" ja "näätä puri poikki jäähdytysletkun". Voisiko olla niin, että Saksassa tila-autolliset perheet asuu enempi maaseudulla, jossa tulee näitä näätävahinkoja, kun taas corollapapat asuu kaupungissa, ja säästyy näiltä yleisimmiltä vioilta?
Niin tai näin, mielestäni on kuitenkin turha jakaa vikoja "nippelivikoihin" ja "oleellisiin auton perustekniikkaan liittyviin heikkouksiin". Oli kumpi vaan, jos auto on rikki ja seisoo korjaamolla, niin lapsiperheen arjessa syntyy katastrofi.Mikäli on kyse uuden tila-auton hankinnasta, niin silloin on toki johdonmukaista laittaa rinnakkain kaikki markkinoilla olevat mallit.
Vastaavasti mikäli kyse on käytetyn auton hankinnasta, niin uudempiin automalleihin vertaaminen tulee tarpeettomaksi. Tällöin tulisi luonnollisestikin vertailu tehdä vastaaviin vuosimalleihin ja hintaluokkiin.
Edelleenkin olisin kiinnostunut näkemään mainitsemasi vikatilaston, josta jokainen voisi henkilökohtaisesti todeta millaisista vioista on kyse.
Nippelivioilla tarkoitin todettavia vikoja, jotka eivät kuitenkaan oleellisesti häiritse / estä auton käyttöä. Tällaisistakin vioista auton luokitus muuttuu.
Nähdäkseni mainittujen autojen perustekniikka, moottori, vaihteisto, jarrut ja alusta jne. eivät liene ole aiheuttaneet murheita.
Joskin kyseisten autojen automaattilaatikoiden kesto olisi kiinnostavaa, joissa tietenkin vakikuttaa säännölliset öljyn- suodattimenvaihdot kuin käyttöolosuhteetkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997893- 1075627
- 2754891
- 494863
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294