ex-tyttöystävän kuvat

häiritsevät

Siivosin poikaystäväni kämpällä ja järjestin myös sekaisin olleen keittiökaapin. Kaapissa oli aukinainen valokuva "säilytyskansio" (ei albumi) katsoin uteliaisuuttani mitä kuvia siellä oli. Kuvat olivat mieheni ja hänen entisensä jotain hempeily/pusuttelu kuvia. Kysyin mieheltäni miksi hän säilyttää näitä kuvia vaikka olemme seurustelleet jo pari vuotta. Hän sanoi että ei ole tiennyt tai edes muistanut että hänellä olisi jotain kuvia hänestä ja entisestään. Olen miettinyt asiaa ja minua häiritsee nämä kuvat mieheni kämpällä. Pitäisikö sanoa että en pidä että ne kuvat ovat siellä ja jos hän haluaa olla minun kanssa hänen pitäisi sitten pystyä hävittää ne kuvat.

23

6286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ette-

      asu yhdessä, sinulla ei ole mitään oikeutta vaatia häntä hävittämään kuvia, eikä mielestäni silloinkaan kun asutte yhdessä. Typerä kuvitella, että mennyt elämä katoaa, kun todisteet siitä hävitetään. Kyllä muistoja saa säylyttää, ei tietenkään tarvitse esillä pitää, itse ajattelen siten, että joskus kymmenien vuosien päästä on mukava katsella nuoruuden kuvia ja muistella menneitä. Ei ne kuvat ole sinulta pois.

    • nedalie

      En pyytäisi sinuna poikaystävääsi hävittämään kuvia. Itse olen sellaiseen virheeseen joskus nuorena syyllistynyt, enää en pyytäisi mitään sellaista. Voihan kuvat viedä vaikka pahvilootassa kellariin jossa ne ovat tallessa jos joskus tulee aihetta niitä sieltä katsella. Jos poikaystäväsi haluaa kuvat hävittää on sen ajatuksen kyllä lähdettävä täysin hänestä - ja vapaaehtoisesti, ei sinua miellyttääkseen.

      Kuten sanottu kuvat eivät ole sinulta tai suhteestanne pois, mutta jos alat vaatia niiden hävittämistä voi se ehkä haitata suhdettannekin.

    • Äitykkä119

      Jos kuvat sinua häiritsevät, voit pyytää poikaystävääsi hävittämään ne. Ellei hän halua hävittää, sen voi tulkita kai siten, että kaipaa jotain entisestään. Uskon kuitenkin, että ne ovat vain epähuomiossa jääneet hänelle ja koska se mielessäsi kummittelee, on parempi hävittää ja varmaan poikaystäväsi sen ymmärtää. Pusuttelujen katseleminen ei oikein ole hyvä asia suhteellenne ja olen varma, että muistot paremmin haalistuvat kun tuollaisia kuvia ei säilyttele.

      Mitä menneistä. Menneisyys ei ole tärkeää, vaan nykyhetki:)

      • mie vaan

        Niinpä. Samaa mietin minäkin, että ei mies exästään pussailu- ja halailukuvia kaipaa, jos ei jotain ole jäänyt kaipaamaam ja haikailemaan.

        Yleensä jos pitää pakonomaisesti säilyttää ja vaalia tuollaisia muistoja, se vain tarkoittaa että mies ei ole selvinnyt yli exästään. Ja sen on paha juttu. Tai näin meillä.

        Itse olen hävittänyt kaikki exästä. Hääkuvia lukuunottamatta. Koska mielestäni en kaipaa mitään, enkä tarvitse mitään hänestä muistuttavaa. Poissa silmistä, poissa mielestä, ihan tosiasia.

        Mies taas... kaikki vanha on yhä tallella. Mietin yhä kuinka suhtautua... Mutta eiköhän aika näytä. Ja sitten joko iloitaan ylipääsystä, tai surraan menetettyä rakkautta, joka on palannut toteuttamaan sitä, mitä säilyttämiensä muistojen perusteella oli odotettavissakin.


      • Minäliini

        Tarkoittaako kuvien säilyttäminen toisen kaipaamista?? Jos ne ovat esillä esim. hyllyssä, niin silloin ehkä, mutta jos ne ovat jossain "muistojen laatikossa", niin silloinkinko myös??
        Ja jos kaipaa, niin auttaako siihen kuvien hävittäminen?? Muistot eivät yleensä häviä ja ajalla on tapana vielä kullata ne..

        Ja sitäpaitsi;
        Monilla on säilössä yhtä sun toista muistorikasta esinettä.. Vaikkeivät ne kuvia olisikaan niin niihin voi silti liittyä joku menneisyyden henkilö..

        Uskon, ettei tavara saa ketään kaipaamaan toista, jos kaipaa, niin kaipaa ilman kuviakin, eikä se kaipuu katoa "todisteiden" tuhoamisella.


      • mustis

        Minulla oli äskettäin samanlainen tilanne kuin sulla. Löysin poikaystäväni kaapista tusinan kirjeitä ja valokuvia exästään. Muutettiin yhteen, niin sanoin että hän voi säilyttää kirjeet ja kuvat vanhemmillaan, mutta en halua niitä yhteiseen asuntoomme. mutta aina kun kävimme poikaystäväni vanhemmmilla, ei tarvinnut kuin vilkaista sitä kaappia missä kirjeet oli niin tulin kiukkuiseksi ja surulliseksi. Kysyin miksi hän säilytti niitä, mutta hän ei osannut vastata. pyysin poikaystävääni heittämään kirjeet ja kuvat roskiin, ja vasten tahtoaan hän teki niin. Olen erittäin tyytyväinen että pyysin hänen tekemään niin, sillä oloni parani mielettömästi. nyt tiedän että poikaystäväni ei haikaile entisen perään ja hän on valmis tekemään mitä tahansa minun takiani. Minusta sinulla on oikeus pyytää poikaystävääsi luopumaan niistä kuvista, mutta hänhän sen päätöksen tekee.


      • Perse-Erkki
        mustis kirjoitti:

        Minulla oli äskettäin samanlainen tilanne kuin sulla. Löysin poikaystäväni kaapista tusinan kirjeitä ja valokuvia exästään. Muutettiin yhteen, niin sanoin että hän voi säilyttää kirjeet ja kuvat vanhemmillaan, mutta en halua niitä yhteiseen asuntoomme. mutta aina kun kävimme poikaystäväni vanhemmmilla, ei tarvinnut kuin vilkaista sitä kaappia missä kirjeet oli niin tulin kiukkuiseksi ja surulliseksi. Kysyin miksi hän säilytti niitä, mutta hän ei osannut vastata. pyysin poikaystävääni heittämään kirjeet ja kuvat roskiin, ja vasten tahtoaan hän teki niin. Olen erittäin tyytyväinen että pyysin hänen tekemään niin, sillä oloni parani mielettömästi. nyt tiedän että poikaystäväni ei haikaile entisen perään ja hän on valmis tekemään mitä tahansa minun takiani. Minusta sinulla on oikeus pyytää poikaystävääsi luopumaan niistä kuvista, mutta hänhän sen päätöksen tekee.

        No jopas oli tulkinta.

        "pyysin poikaystävääni heittämään kirjeet ja kuvat roskiin, ja vasten tahtoaan hän teki niin."

        Tuostako päättelit, että hän on valmis tekemään sinun takiasi mitä tahansa?

        "nyt tiedän että poikaystäväni ei haikaile entisen perään"

        Jos ei ole valokuvia entisestä, niin mertkitseekö se sitä ettei haikaile entisten perään?

        Kai käytit poikaystävääsi myös hypnotisoijalla, joka pyyhki hänen muististaan kaikki asiat ajalta ennen ensitapaamistanne?


      • -nainen---

        Tuo ei muuten pidä paikkaansa, että kaipaa entistä jos ei suostu hävittämään kuvia. Kuten aiemmatkin kirjoittajat sanoo, kaikilla on menneisyys ja on lapsellista pyytää hävittämään exien kuvia. Periaatekysymys myöskin. Itse en ole pyytänyt miehiäni hävittämään exien kuvia sillä olen pitänyt itseäni exiä parempana. Piste. Ja odotan että mieheni pitää itseään parhaana...sen verran pitää olla itseluottamusta.


    • mustasukkaisia...

      aikoinaan minua vaadittiin hävittämään kaikki valokuvat existä...kieltäydyin. samaten pyydettiin poistamaan kaikki miesten, niin exien kuin kavereitten puhelinnumerot kännykästä...kieltäydyin siitäkin. itse en ikinä voisi pyytää samoja asioita keneltäkään. muistot...oli ne sitten tavaroita, numeroita tai vain päässä olevia, ne kyllä häviää ihan itsestään pikku hiljaa ja ihan OMASTA halusta.

    • kuvat,

      hääkuvatkin. Siis omani. Miksi aktiivisesti palata menneisiin kuvia katselemalla? Muistot säilyvät päässä ja hälvenevät vähitellen itsestään. Ei minulla ole katkeruutta mennyttä kohtaan, mutta haluan keskittyä nykyhetkeen ja tulevaisuuteen. Ei eletty elämä katoa, mutta tosiaan se on jo ohi.

    • maurse

      ne kuvat sattuvat kuulumaan sen henkilön elämään tavalla tai toisella, se ei tarkota sitä että hän vielä jollakin tasolla pitäisi kovien kohteesta, ne ovat muistoja joita on aivan turha ruveta polttelemaan, mitä järkeä sinunkaan elämässä olisi loppujen lopuksi ollutkaan jos et muistaasi siitä mitään! olisiko sillä edes sinulle/jollekin merkitystä. Kokonainen ihminen johon sinä ilmeisesti olet ihastunut/rakastunut/pidät on "syntynyt" kaikkien niiden tilanteiden/muistojen varassa josta sinulla ei ole mitään hajua, ilman niitä ja jopa niitä valokuvia, hän saattaisi olla jotain aivan muuta kuin on nyt, jostä sinä pidät. menneisyyttä voidaan kyllä valottaa, mutta muista että et pääse toisen päänsisälle ainakaan tässä elämässä, Joten ei muuta kun luottoa puheille ja paskan miettiminen pois kokonaan.

    • emma

      Eilen satuin olemaan poikaystäväni kämpillä. Minun piti tarkistaa mailini, kun huomasin työpöydällä kansion. Avasin, tiesin, että siellä on kuvia. Ihan mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta; poikaystäväni on valokuvaaja ja hän oli ottanut musta ensimmäistä kertaa kuvia, keskeneräisiä tosin..halusin käydä kurkkimassa.

      Seuraava löytö kertoo, kuinka ahneella ja uteliaalla on paskanen loppu:

      MITÄ EN LÖYTÄNYT:Kuvia itsestäni

      MITÄ LÖYSIN: Kuvia yhdestä poikaystäväni entisestä tyttöystävästä, joissa tämä on alasti suihkussa, sängyllä ja suutelee poikaystävääni. Kuvia yhdestä poikaystäväni tyttöpuolisesta kaverista alasti.
      Kuvia yhdestä toisesta tyttöpuolisesta kaverista, joissa he ovat yhdessä. Ja kuvia vielä yhdestä exästä, just niitä pussailukuvia.
      Nämä kuvat olivat ns. piilotetussa kansiossa, joka sattui olemaan näkyvillä. Kun käynnistin tietokoneen uudelleen, ne olivat piilossa taas, poissa työpöydältä.
      Järkytyin niin, että purin itseäni kieleen. Katsoin kuvat yhä uudelleen ja uudelleen ja päässä kihisi, pala oli kurkussa ja teki mieli kuristaa joku hengiltä. Tunsin itseni naurettavaksi, kun poikaystäväni oli tässä taannoin pyytänyt saada ottaa minusta kuvia, joissa olisin mahd. alasti. Hirveän intiimiä ja tunsin sen olevan etuoikeutettua, koska ihailen häntä mm. juuri siksi, että hän ottaa upeita kuvia ja olen aina vihannut olla kuvattavana. Hän sanoi, ETTEI OLE ENNEN USKALTANUT OTTAA KENESTÄKÄÄN sellaisia kuvia.

      Tuntuu, kuin olisi romuttunut jotain. Meillä on hirveästi luottamusongelmia. Ne johtuvat pääasiassa siitä, että ennen kuin aloimme seurustelemaan, minulla oli yhden-illan-juttu yhden hänen kaverinsa kanssa. Samaan aikaan nyk. poikaystäväni oli ihastunut minuun. Ja kerroin asiasta myöhemmin kerran erään riidan aikana. Sen jälkeen on ollut vaikeaa.

      Tavallaan halveksin häntä, hän tuntuu likaiselta ja tuntuu, kuin hän olisi ollut kaikkien kanssa. Jotenkin hän flirttailee hirveästi, eniten tyttöpuolisille kavereilleen, joista ainakin neljä tuntuu olevan katkeria minulle, mustasukkaisia hekin.

      Poikaystäväni on myöntänyt, että hän tekee välillä minua tahallaan mustasukkaiseksi, koska haluaisi, että ajattelen, että minun pitää "pitää kiinni" hänestä, että muitakin viejiä on. Pah. Varsinkin seksikokemuksillaan ja entisillä tytöillään - jotka ovat olleet omankin silmän mukaan oikeita kaunottaria - hän rehvastelee. Samaan syssyyn menevät seksikokemukset keski-ikäisten naisten kanssa ja muut villit jutut.
      Tuntuu lähinnä oksettavalta tuollainen.
      Itse olen suht aktiivinen, sosiaalinen, rohkea, flirttailen myös, MUTTA EN ENÄÄ NYT KUN SEURUSTELEN.
      Viimeksi hän suututti mut sillä, että mainitsi tavanneensa yhden tytön, johon oli ollut ihastunut loppuvuodesta,JA SE OLI KOVIN HÄMMENTÄVÄÄ. Sattumoisin tämä ihastuminen, josta hän ei ole kertonut minulle, tapahtui samoihin aikoihin, kun hän syytti minua koko ajan uskottomuudesta ja marttyroi ja olimme kaiken lisäksi jo yhdessä.

      En tiedä enää, onko vika minussa. Olenko sairaalloisen mustasukkainen? Onko hän vain huomionkipeä?
      Tavallaan olen kateellinen siitä, että hän on minua kolme vuotta vanhempi, ja elänyt vilkasta elämää - sosiaalisesti yms. Hänellä on myös parempi koulutus, hänellä menee elämässään hyvin,kun itse vielä kituuttelen lakittomana, lukion viime hetkellä kesken jättäneenä.
      Ehkä kysymys on kateudesta.

      Ongelma on, että kohdistan häneen hirveitä aggressioita. Minulla on usein sellainen olo, että haluan satuttaa, pettää, kostaa, nolata, moralisoida häntä...:(
      Ja toisaalta tunnetasolla lähestymme toisiamme, olen ensimmäistä kertaa kunnolla rakastunut. Olemme läheisiä, ja molemmat todenneet, että koko ajan tuntuu vain paremmalta ja paremmalta toisen kanssa.
      Ja samalla negatiiviset asiat kuten tämä mustasukkaisuus tulevat ajankohtaisemmiksi.

      Kertokaa mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa?En kehtaa sanoa, että löysin kuvat. En oikein tiedä, mitä tehdä.

      • emma

        No, naftin kuukauden aikana voi tapahtua paljon kaikenlaista.
        Puhuimme näistä kuvista, ja hän totesi, ettei ole edes muistanut niiden olemassa oloa, koska hänellä on koneellaan ainakin 2000 eri kuvaa. Nielin tämän selityksen. Onhan se totta. Mutta jotenkin iljettävää.
        Kai se on vain niin, että muistoja mitä muistoja, jos hän haluaa niitä säilytellä, niin säilytelkööt. Kuva on kuitenkin vain kuva, vaikka se aiheuttaakin minussa aika radikaaleja reaktioita. Varsinkin, jos kyseessä on alastonkuva. Hookasu.

        Joka tapauksessa, sovimme, että yhteiseen kotiin niitä ei tuoda. Oikeastaan poikaystäväni ehdotti sitä. Hän sanoi, ettei aio ottaa edes peruskuvia esille entisistä tytöistään, koska se on silloin minunkin kotini. Nämä tavalliset kuvat eivät ole minua häirinneet, mutta huomaavaista, että hän otti asian esille.
        Mustasukkaisuuskin tuntuu laantuvan, kun yrittää keskustella, eikä riidellä. Ainakin omalla kohdallani. :)


      • murheinen

        minä ymmärrän täysin :(
        tänään sattui ikävästi myös minulle....jätin kuvat näkyville....


      • Mies

        Hän pettää sinua ja se selviää sinulle ennemmin tai myöhemmin. Suhde vaihtoon.


    • hieman ärsyttävää

      Mulla on sama ongelma. Poikaystävän exän kuvat meijän yhteisessä asunnossa. Omien exien kuvia en ole meille tuonut. Minusta ne ei kuulu meidän kotiimme enkä niitä kaipailekaan. Oikeastaan voisin vaikka polttaa ne kun saan ne seuraavan kerran käsiini vanhempieni kellarista.

      Poikaystävä sanoo, että ne kuvat ja ex ovat osa hänen aikaisempää elämäänsä eikä halua niitä heittää pois. Tietenkin ymmärrän sen, että hänellä on ollut muita ennen minua, onhan itsellänikin ollut. Mutta kuvien säilyttämistä en ymmärrä. Sillä katsoessaan kuvia hän luonnollisesti muistelee exäänsä ja hyviä yhteisiä hetkiä.

      Se satuttaa. Minusta hän vain haluaa tuon menneen elämän pysyvän osana nykyistä kuvien avulla.

      Lisäksi ex ottaa yhteyttä silloin tällöin muistuttaakseen olemassaolostaan ja kuin kokeillaakseen kepillä jäätä. Hän tietää poikaystäväni seurustelleen jo vuosia. Poikaystäväni ei ainakaan tietääkseni ole vastannut hänen viesteihinsä ja on niistä aina minulle ihmetellen kertonut.

      Ei kai tässä voi kuin yrittää luottaa..

    • 23929

      Mielestäni kuvia voi säilyttää, jos ne ovat ns. hyvän maun rajoissa. Kaikki exien tai kavereiden kanssa tehdyt seksuaaliset kuvat ovat hieman arvelluttavia ja ihmettelenkin miksi niitä pitäisi säilyttää käden ulottuvilla. Kyllä ne muistot säilyy mielessä jos on säilyäkseen. Jotkut vaan ovat niin avoimia ihmisiä, eikä heitä haittaa mikään tuollainen ja he varmasti sallivat sen myös kumppaniltaan. Mutta jos toista loukkaa se, että ne kannetaan yhteiseen asuntoon, niin kyllä se pitäisi ymmärtää. Kysehän on vain siitä, että kaksi erilaisella maailmankatsomuksella varustettua ihmistä joutuu joustamaan totutuissa asioissa rakkauden edessä. Se joka ei voi joustaa, niin voi ahdistua ja se joka joustaa voi myös ahdistua. Sitä ei kellekään toivo. Eli aika kaksi piippuinen juttu. Mutta kuitenkin yleinen mielipide on varmasti se, että nyt eletään tätä hetkeä eikä siihen kaivata niitä seksistisiä muistoja vanhasta elämästä.

      • Kokoos

        Minä en todellakaan ole hävittänyt kuvia entisestä poikaystävästäni! Enkä odota sitä mieheltänikään. Kuvia on joskus ihana katsella ja muistella vanhoja. Ei se sitä tarkoita, että kaipaisin entistä takaisin! Lähes jokaisella meillä on menneisyys ja ei se kuvien hävittäminen niitä muistoja päästä vie. Kuvat miehestäni exänsä kanssa eivät vaivaa minua yhtään, jos vaivaisi, niin ongelmia olisi silloin suhteessa kyllä muitakin kuin vaan kuvat! Mitäs ne siellä kaapin pohjilla ketään haittaa..Varmasti kaikkien poikaystävät (sekä itsekin) välillä miettivät vanhoja suhteitaan ja niitä hyviä hetkiä ilman halua palata entiseen..eikä siinä ole mitään pahaa!
        (Alastonkuvat kyllä asia erikseen, ei sitä nyt sentään kaikkea tarvi muistella;) )


    • riikka ?????

      Kaikilla on oikeus saada pitää vanhat muistonsa tallella. Vai pitäisikö hänen repiä ne sinun vuoksesi, jos teille tulee joskus ero niin en usko että hän repii sinunkaan kuviasi. Älä viitsi aiheuttaa turhasta asiasta ongelmaa itsellesi. Anna kuvien olla sillä muistoja entisestä et kuitenkaan voi ottaa pois , meillä kaikilla on niitä. Arvosta hänen yksityistä osaa suhteessanne.

    • kyllästynyt mustasuk

      viddu ihmiset, ei tässä olla missään purkissa eletty, kai sitä nyt jokaisella menneisyys on ja sitä saa muistella just niin paljon kuin haluaa. Kukaan ei omista ketään ja jokaisella on oikeus menneisyyteensä. Itsellä on muija joka on niin s''tanan hysteerinen kaikesta mikä liittyy entiseen elämään. Kun hän muutti mun luo niin kaikki piti muuttaa ettei mikään vaan muistuttais entisestä elämästä, verhot, kalusteet ja tietenkin sänky. Oltiinhan me nussittu exän kanssa siinä niin eihän sitä voinut käyttää. Peilikin saattoi olla exän valitsema---> vaihtoon. Nytkin se mököttää tuolla sängyssä kun kävin viemässä exän ja mun entisille yhteisille koirille luita jolulahjaksi ja join siinä kahvit ja vaihdoin kuulumiset. On tää suhteessa eläminen oikeesti välillä tuskaa kun ajatukset ei kohtaa ja molemmat huutaa omaa mielipidettään toiselle jos se vaikka tarttuis.

    • 357 mag

      Kyllä ne seksikuvat sais hävittää ja ne muutkin laahata johonkin kellariin. En ymmärrä ihmisiä jotka antaa ottaa intiimikuvia itsestään, sitte ku se katkera ero tulee ni ne voi olla vaikka netissä.

    • Jealousy kills

      Tiedän tunteen. Jos sanotaan niin jaksoin hetken katsoa kun hän niitä esitteli aluksi mutta kun siivosin kämppäänsä uudelleen (kun oli töissä)...tiedät loput. Mutta yllätys oli, ettei hän vieläkään ole huomannut niiden kuvien puuttuvan ja jos on niin ei ainakaan sano....typeräähän se oli mutten jaksanut enää tuijottaa sitä iloista kuvaa...vaikka järki sanoi : Miksi hän ei ole sitten vielä hänen kanssaan? Niinpä niin muttei se mustasukkaista ihmistä auttanut.

    • ---

      Oma tyttöystäväni olisi halunnut laittaa kuvan hänestä ja ex-poikaystävästään jääkaapin oveen silloin kun asuimme yhdessä, käytti perusteluna sitä että kuvassa on hän ja hänen kaverinsa. En suostunut tähän ja siitä sain kuulla kunnian kuinka valitin turhasta...

      Onneksi tästä on aikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe