Kotiuduin tammikuun alussa tämän vuoden alussa.Osaako joku sanoa että milloin kutsu kertaamaan mahtaa tulla?
Milloin kertaamaan?
8
1591
Vastaukset
- t: ressu
Riippuu täysin sa-joukostasi ja tehtävästäsi siinä. Tiedustella voit sotilasläänisi esikunnasta.
- vanha jääkäri
Jos on kunnolla suorittanut varusmiespalveluksen, niin ei tartte kerrata.
- res alik
On ihan yleistä, että ensimmäinen kutsu tulee 1 -2 vuoden sisällä kotiutumisesta. Nyt tällä erää määrärahat ovat kertauksiin kuitenkin valtion budjetista niin minimissään, että saanet odotella pitempään. Tai sitten kuulut niihin, joita ei kutsuta kertaamaan koskaan - kertaaminen on kuitenkin aina keskittynyt nk. tärkeisiin joukkoihin ja vähemmän tärkeistä on kertausharjoitettu vain johtajia erikoismiehiä.
- 1/96
Alikessu ja erikoiskoulutus, mutta eipä ole tarvinnu kertailla.
- 2/96
1/96 kirjoitti:
Alikessu ja erikoiskoulutus, mutta eipä ole tarvinnu kertailla.
Samat ku edellisellä
- 3/93
2/96 kirjoitti:
Samat ku edellisellä
ootellut kans...res.alik.
- jarr
Ei voi tietää.
Minä kotiuduin 4.1.2002 ja sillon "peloteltiin" että kertaamaan jo seuraavana kesänä :)
Mutta eipä ole kertauskutsua kuulunut. - 11 kuukautta riitti
tetsaustako?
Eihän perusjäkstereiden hommat mihinkään ole muuttuneet vuosikymmeniin, joten miksi heitä kutsuttaisiin kertaamaan???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512