Miksi tätä konetta haukutaan tällä palstalla? Mikä siinä on oikein vikana?
Ps. Harkitsen kyseisen koneen ostoa, joten kiinostaisi tietää.
Honda bf2
5
1475
Vastaukset
- Ykä
Minulla on sellainen. Ajokokemusta on yli 300 h.
Uistelukäytössä. Huonoa on ilmajäähdytyksen tuoma kova ääni, ikävä huollettavuus, keskipakokytkin, alaosan heikko maalaus, taipumus katkoa itsekseen murtosokkiaan, taipumus potkia käsille lämpimänä käynnistettäessä, kotelon onneton lepsuus ja kiinnitystapa.
Hyvää on luotettava käynti, pieni kulutus ja keveys.
Heti uutena riisuin keskipakokytkimen pois ja hankin kiinteän vedon edellyttämän välipalan koneeseen, jotta sillä voi ajaa myös hiljaa.
Kone kuluttaa jonkin verran öljyä, ja sen pinnan tarkastus on hankalaa koska koneen tulisi olla tasan pystyssä, jotta tarkastulasista voi päätellä paljonko liukastetta on jäljellä. Ei onnistu veneen perässä ellei vene maissa, trailelilla tai pukeilla. Öljyn täyttö on hankalaa, menee helposti ohi. Venttiilien säätö edellyttää melkoista koneen purkamista, jotta pääsisi käsiksi venttiilikopan kannen kiinnitysruuveihin. Nelareille ominaisesti kone on arka väärinpäin kallistuksille kuljetuksen yhteydessä.
Noin käytännössä olen sitä mieltä, että kun nelarissa pitäisi päästä eroon öljyn kanssa "lutraamisesta", olen joutunut tekemisiin tuon tökötin kanssa saman verran kuin olisi joutun 2t-koneen kanssa, sillä erolla, että homma on ollut hankalampaa ja sotkua on syntynyt enemmän.
Olen näine perustein haukkunut konetta täällä ja maininnut, että jos markkinoilla olisi esim Jammun Malta voisin ottaa sen ilomielin korvaamaan Hondaa. Tällä hetkellä kokeilisin joko Tossun pikku 2t-konetta tai sitten uutta Suzukin 2,3? hv nelaria. Honda nyt kuitenkin on vielä voimissaan ja olen jo tottunut sen oikkuihin joten pärjäilen sen kanssa. En kuitenkaan ole siihen ihastunut.- huiar
kenellä on kokemuksia nelitahtisen Suzuki 2,5 tai Tohatsu nelitahtisen 2,5-3,5? Onko hyvät koneet?
- "kokemuksia"
huiar kirjoitti:
kenellä on kokemuksia nelitahtisen Suzuki 2,5 tai Tohatsu nelitahtisen 2,5-3,5? Onko hyvät koneet?
päivän verran, eilen hommasin. Vesijäähdytys, kaasu ohjauskahvassa, vaihteet eteen ja vapaa, painoa vain 17kg, öljyproppu hyvin esillä, ekalla lähti ja nätisti käy, aika näyttää. Ei voi tiltata puoliväliin matalassa ajoa varten, ohjausjäykkyyden säätö epämääräinen, rikikulman pikasäätö ei näyttänyt äkkiä katsottuna onnistuvan, kuljetus vain toisella kyljellä.
- hieman..
"kokemuksia" kirjoitti:
päivän verran, eilen hommasin. Vesijäähdytys, kaasu ohjauskahvassa, vaihteet eteen ja vapaa, painoa vain 17kg, öljyproppu hyvin esillä, ekalla lähti ja nätisti käy, aika näyttää. Ei voi tiltata puoliväliin matalassa ajoa varten, ohjausjäykkyyden säätö epämääräinen, rikikulman pikasäätö ei näyttänyt äkkiä katsottuna onnistuvan, kuljetus vain toisella kyljellä.
"vanhanaikainen",kun tykkään 2t ja kaksipyttyisestä pikkukoneesta, kun ne on aika hiljaisia kans,mutta käy tosi tasaseen ja värinöittä.(Kokemusta paljon 4 hv 4t merkusta).
- pudonnut
hieman.. kirjoitti:
"vanhanaikainen",kun tykkään 2t ja kaksipyttyisestä pikkukoneesta, kun ne on aika hiljaisia kans,mutta käy tosi tasaseen ja värinöittä.(Kokemusta paljon 4 hv 4t merkusta).
, mutta kakspyttysten 2-tahtisten pikkukoneiden saanti taitaa olla aika tiukilla nykyään. Mulle kelpaa hyvä ykspyttynenkin mieluummin kuin nelari, on nääs tosi kevyt/pieni/yksinkertainen ylläpitää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760