Dave Gahan

Stripped

Tästä ei ole näkynyt mitään keskustelua jotenka:

Mitäs pidätte miehen ekasta ja ainoasta soololevystä: Paper Monsters?

Ennen levyn ostoa ei ollut oikein paljonkaan odotuksia ja ennakkoluuloja suuntaan jos toiseenkaan.


Itselläni 4/10.

Levyllä hohkaa vähän sellainen väkinäinen * vanhenemisesta kärsivän *tyypin seikkailu 2000-luvulla. Pop-koukut ovat aika ruosteessa ja vain hetkittäin tuntuu, kuin kipinä syttyisi tuleen, mutta h-hetkellä eväaleivät löytyy ilman päällysteitä ja voikin on tainnut jäädä pois.?

Tekstit on aika huuhaan tuntusia ja levyn parasta antia on: Stay

"kuka näitä jaksaa*

11

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nefer41

      Mulla on se levy ja aika harvoin on tullut kuunneltua, mut se kyl toimiin esim. sunnuntai-aamuisin kun haluu jotain neutraalia taustamusaa. Vähän tunteellisempaa olisin odottanut Gahanilta.

    • (sisterofnight)

      Pitää muistaa, että kyseessä on miehen ensilevy. Eipä Martin Gorenkaan ensimmäiset kyhäelmät kaikki todellakaan olleet kympin arvoisia. Täyden kympin ääni, erinomainen laulanta, muutama biisi ehkä vähän heikko (mutta niinpä on Playing The Angelillakin). Tavallista ensilevyä ehdottomasti parempaa tasoa. Hitaammat tunnelmalliset biisit ovat ehdottomasti parasta antia, Hold On ja Hidden Houses on hyviä biisejä.

      Pisteitä Paper Monstereille 7/10, livetallenteelle Live Monsters annan 8/10, sillä siinä on se Daven magic hyvin tallessa. Itse asiassa Live Monstereita tulee katsottua enempi kuin vars. levyä kuunnteltua.

      • marDM

        Eka oli parempi, toinen oli versioita täynnä miehen omasta levy kokoelmasta.


      • (sisterofnight)
        marDM kirjoitti:

        Eka oli parempi, toinen oli versioita täynnä miehen omasta levy kokoelmasta.

        Uskaltaisko sanoa joistain Goren covereista? Jotkut ihan ok versioita, mutta ihan kaikista puuttuu se oma idea. Tähän verrattuna esmes Nick Cave tekee joistain kierrätyksistä aivan järisyttävän huikeita juttuja pelkällä omalla persoonallaan. Kuuntelin just joku päivä sitten Caven versiota Glen Campbellin läpipuhkisoitetusta By The Time I Get To Phoenix: kaikki karvat pystyssä ja henkeä ahdisti. Mahtavaa, kun sen osaa tehdä eri tavalla.


    • marDM

      En tiedä kuinka vanha olet mutta ei kolahtanut muhunkaan vaikka oon jo vanha ukko?!

    • Stripped

      Minulla soi The Jesus and Mary Chain, Afghan Whigs, Primal Scream...

      • (DMgirl)

        Kaikkea laidasta laitaan, yleensä aluksi vain pienen porukan fanittamia bändejä, mutta aina olen pyrkinyt antamaan monille ystävillenikin uusia "kuuloelämyksiä", eli aivopessyt innostumaan heille vieraampiakin yhtyeitä, kuten Apoptygma Berzerk, MESH...
        Silloin 80-luvulla meidän koulussa ei ollut hirveän monta U2:n kuuntelijaa, no minä ainakin olin ja sitä ihmeteltiin, etä mitä kuraa - yhtyeen tällä hetkellä tuntee jokainen!
        Ja oma systeri inhosi Deppereita nuoruudessamme, nyt sielläkin kuunnellaan kotona ja kovaa!


      • marDM

        Musiikki maku on aikas laaja, mikä ei uppoo olis ollu se seuraava kysymys; Rap, Iskelmä, Country, MTVe.

        Nyt soi; Blues kokis, sis. Muddy Waters, Chuck Berry, Johnny Winter, Ry Cooder. Siinä tutumpia.


        Muita suosikkeja;

        Front Line Assembly
        And One
        Apoptygma Berzerk
        The Nine
        Front 242
        Angels & Agony
        jnejne...

        Kasari on nyt kova sana;

        Kim Wilde
        Howard Jones
        Thompson Twins
        Classix Nouveaux
        Mitä nyt sillon kuunneltiin vinyyliltä, nyt niitä saa aikas hyvin digitaalisessa muodossa tavalla tai toisella käsiinsä.

        Metallica Forevö!
        Rob Zombie
        Joe Satriani
        kasari hevi uppoo kans taas.

        Tässä iän myötä on oppinut tajuamaan kuinka paljon hienoa musiikkia on maailma pullollaan, aika vaan loppuu kesken jos kaikkea yrittäisi kuunnella... Autossa enimmäkseen. Varsinkin näin kesälomilla tulee tuota auto mankkaa luukutettua aikaslailla.


      • Agent Orange

        Bauhaus.

        David Bowie, Nine Inch Nails, Metallica, Joy Division, Simple Minds, Siouxsie and the Banshees, Rammstein. Lisäksi suuri määrä 80-luvun artisteja.
        Lista olisi varmasti vielä pitempi jos olisi kerennyt tutustua kaikkiin mahdollisiin, mitkä kiinnostaa.

        Nykyartisteista ainoa, minkä levyn hankkimista voisin harkita on Muse. Uudella levyllä on muuten yksi biisi johon on aika räikeästi lainattu ETSin alkusoundeja...mutta silti tai ehkä juuri siksi, biisi on aivan mahtava =) Nimeä en muista.


    • Tanjuska

      Luin jostain lehdestä Playing the angelin levyarvostelun (en valitettavasti muista lehteä) jossa arvostelija kehui uutta levyä ja kertoi myös Daven kirjoittaneen kaksi biisiä. Hän myös viitasi arvostelussaan Daven ja Martinin soololevyihin ja sanoi, että Depeche Moden pitää yllä Martinin loistava säveltämis ja sanoittamistaito ja Daven lauluääni. Jos se menee toisten päin, homma ei toimi... He ovat kuin siamilaisetkaksoset, eivät tule toimeen ilman toisiaan. Aina kun kuulen Martinin laulavan ( ja vaikka kuinka arvostan, kunnioitan, palvon kyseistä henkilöä en tykkää hänen lauluäänestä) tulee mieleen kyseisen sitaatti.

      Terveisin: Tanja

    • pihkis

      Kyllä minun mielestäni tämä gahanin soololevy on kyllä aika avuton esitys, jos niitä vertaa emobändin tuotoksiin... Levyllä on ehkä pari kuunneltavaa kappaletta, loput on sellaista puuroa, että... Sekä soundillisesti että sanoitukset... Onneksi onnistui paremmin pta:lla olevissa kappaleissa.. Johtui varmaan paremmista taustavoimista:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe