Terves. Huomasin eilen omassa 2004 Megane II mallissa että kuskin puolen raitisilmapuhallus on huomattavasti voimakkaampi kuin apukuskin puolella. Esimerkiksi keskimmäisissä puhallusaukoissa kuskinpuolimmainen hönkii reippaasti kovempaa kuin oikeanpuoleinen.
Ovatko muut huomanneet vastaavaa ja onkohan kyse taas jostain rellun "ominaisuudesta"?
Autossa siis automaatti-ilmastointi.
Meganen II puhallin
2
643
Vastaukset
- mja
Enpä ole huomannut. On automaatti-ilmastointi ja Scenic II jossa samat vimpaimet. Tosin en ole niin tarkkaan tutkinutkaan. Onko sinulla varmasti kaikki kojelautapuhaltimien säätörullat samoissa asennoissa? Niitähän voit käyttää hienosäätöön, jos epätasaisuus on häiritsevää.
- vieras_7
Minulla meni melko pitkään, että löysin sisäilman puhaltimen, pirssistä Megane II 2004 Farkku. asennustyö otti useamman tunnin, tietysti ensimmäisellä kerralla meni aikaa myös turhaan ihmettelyyn (sijainti osien irroitus, yms.)..
Puhallin oli oireillut jo aikaisemmin ja vaihdoin viime syksynä uuden etuvastuksen, mutta nyt viikko sitten puhallin pysähtyi täysin..
Joten ei muuta kun varaosakeskukseen hakemaan uutta puhallinta, Renault:n varaosanro. 7701056965 & Valeo varaosanro. 9044-1521. (Oli muuten mielenkiintoista, että alkuperäinen autossani ollut Valeon puhallin oli Made in Spain & uusi Valeo Made in France).
Renault Megane II Break mallissa puhallin sijaitsee kuskin puolella, etuvastuksesta ylöpäin n. 30 cm ja n. 15-20m vielä keskikonsolin sisäosaan päin (melko ahdasta).
Jotta pääsee puhaltimelle / vaihtamaan sitä, niin täytyy purkaa:
1. (Itse nappasin ensimmäiseksi akkukaapelit irti, kun joutuu noita sähköliittimiä irroittelemaan)
2. ratin alta muovit (myös sulaketaulun peittona olevat, lisäksi vakionopeussäätimen & valojen korkeussäätimen liittimien irroitus)
3. keskikonsolista tukirauta, joka on neljällä pultilla kiinni yksi ruuvattava muovi kiinnitin (joita tuntuu Relluissa olevan riittävästi)
4. kaasu ja jarrupoljin lähtee yhtenä pakettina, kun irroittaa kiinnitykset (4kpl muttereita) jarrupolkimesta sokka pois jarrupolkimen ja kaasupolkimen sähköliittimet irti
5. nyt rupeaa olemaan jo sen verran tilaa, että kun makaa selällään ratin alla niin pääsee kopeloimaan puhallinta
6. puhaltimessa (puhaltimen kannessa) on vielä yksi sähkö murikka kiinni, jonka saa myös irtoamaan, kun vetää oikeaan suuntaan ja kääntää samalla sopivasti hieman alaviistoon (kannattaa katsoa kiinnitystapaa uudesta puhaltimesta, jos on se käytettävissä vertailu kohtana)
7. Itse puhaltimen saa irti kun painaa puhaltimen kannessa (reunassa) olevaa lukitus vipua ja kääntää samalla puhallinta vastapäivään (kannattaa katsoa kiinnitystapaa uudesta puhaltimesta, jos on se käytettävissä vertailu kohtana)
8. puhallin on irti, mutta tilaa on rajalliseti, joten sähkökaapeleita yms. väistellen saa puhaltimen "vahingossa" muljahtamaan ahtaista väleistä kuljettajan jalkatilaan
9. kannattaa katsoa puhaltimen pesään, minun autossani sieltä löytyi muutama puun lehti, jotka pitävät turhaa siritystä puhaltimen pyöriessä (joten roskat pois)
10. uuteen puhaltimeen sähköliitin kiinni & pujoittelee puhaltimen takaisin omalle paikalleen
(kannattaa painaa mieleen vanhan puhaltimen sijainti ja kiinnitys, että saa puhaltimen kivuttomasti takisin lukittua oikeaan asentoon)
11. polkimet, keskikonsolin rauta ja muovit takaisin kiinni
12. akkuun kaapelit kiinnni (kellonajan määritys & radiokoodin näppäily)
Näillä eväillä sain tänään vaihdettua omaan relluuni onnistuneesti puhaltimen, valitettavasti en osannut liittää tähän viestiin kuvia, mutta toivottavasti sanallinen selitys on riittävän selkeä, että saatte puhaltimet kuntoon.. & löydätte puhaltimen (sillä sillä tässä automallissa puhallin ei ole todellakaan helpossa sijainnissa & aikaa kannattaa varata reilusti vaihtotyöhön)
Kannattaa muuten olla tarkka tuossa puhaltimen tyyppi numerossa, sillä minä sain ensimmäisellä kerralla Motonetistä väärän puhaltimen matkaan, joka vaikeutti entisestään puhaltimen löytämistä, kun vaikutti siltä, että ei tälläista murikkaa saa mihinkään asennettua.. No onneksi selvisi, että ensimmäinen varaosa versio oli väärän tyyppinen tähän automalliin...
Toivottavasti tästä on iloa, kun itse en oikein meinannut löytää netistä mitään selkeää ohjetta / sijaintia puhaltimen vaihdolle. Joten puhaltimen vaihto tehtävä ei ole mahdoton, kun minäkin sain sen tehtyä, mutta korostan vielä, että ahtaiden paikkojen vuoksi aikaa palaa melko paljon..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841