missä mennään. Tiedän, ettei täällä ole "koko totuus", mutta tiedon lähteen reunalla ollaan kumminkin. Operaattorin tiedottamisessa on aivan selvästi muunneltua totuutta, mikä voi johtua siitä, että vikojen tunnustaminen merkitsisi samalla korvausvelvollisuuden tunnustamista. Pidän yhteyskatkoksista kirjaa ja yritän kertoa niistä täällä heti (kun yhteydet toimivat).
Soneran tiedottamiseen pettyneenä
13
1631
Vastaukset
- CapsLock
täällä on toiminut laajakaista ainakin aivan normaalisti. Oletko varma että kyseessä on jokin yleinen vika, mikä vaatisi tiedottamista. Tuskin alkavat yksittäisistä vioista tiedottamaan. Kannattaisiko vaan soitella sinne soneralle ja tehdä vikailmoitus, niin tietäisivät korjata liittymäsi.
- netti pelaa
mulla on ainakin ollut eilen ja tänään netti käytännössä koko ajan poikki.. yöllä toimi ja nyt just alko pelaan. prkl.
- WaltterRedder
netti pelaa kirjoitti:
mulla on ainakin ollut eilen ja tänään netti käytännössä koko ajan poikki.. yöllä toimi ja nyt just alko pelaan. prkl.
yhteys ei pelaa ja tietoo et saa - yep Soneran asiakaspalvelustahan on kyse
Yritin tänään auttaa onnetonta Soneran laajakaista-asiakasta, jonka yhteys ei ole toiminut moneen päivään. Verkkoyhteys Soneran palvelimelle näyttää kyllä toimivan, mutta mikään internet-palvelu ei toimi.
Soitin Soneran tekniseen tukeen. Hiukan YLI TUNNIN odottamisen jälkeen puheluun vastattiin. Kävimme tukihenkilön kanssa asiat läpi. Lopputulos oli se, että hän lupasi tehdä asiasta VIKAILMOITUKSEN. Vika ei siis vielä tullut korjatuksi, mutta nyt se on kuitenkin jonkun työlistalla.
Onneksi oma internet-yhteyteni on Welhon kaapelimodeemiliittymällä. Sitä suosittelen muillekin, jotka asuvat kaapeli-tv-verkkoon liitetyissä taloissa.- c-l
Timontti kirjoitti:
Yritin tänään auttaa onnetonta Soneran laajakaista-asiakasta, jonka yhteys ei ole toiminut moneen päivään. Verkkoyhteys Soneran palvelimelle näyttää kyllä toimivan, mutta mikään internet-palvelu ei toimi.
Soitin Soneran tekniseen tukeen. Hiukan YLI TUNNIN odottamisen jälkeen puheluun vastattiin. Kävimme tukihenkilön kanssa asiat läpi. Lopputulos oli se, että hän lupasi tehdä asiasta VIKAILMOITUKSEN. Vika ei siis vielä tullut korjatuksi, mutta nyt se on kuitenkin jonkun työlistalla.
Onneksi oma internet-yhteyteni on Welhon kaapelimodeemiliittymällä. Sitä suosittelen muillekin, jotka asuvat kaapeli-tv-verkkoon liitetyissä taloissa.Siis tarkoitin, että nimenomaan kannattaa se vikailmoitus tehdä, muuten liittymä ei tulisi koskaan kuntoon. En siis väittänyt etteikö vikaa olisi, vaan ettei se ole sellainen mistä löytyisi jotakin tiedotteita. Kaikki ongelmat eivät ole mitään valtakunnallisia tai alueellisia, vaan ihan yksittäisiä. Niistä on paha lähteä tiedottamaan. Kyseessä tuskin on mikään salaliiito vikojen peittelemiseksi.
c-l kirjoitti:
Siis tarkoitin, että nimenomaan kannattaa se vikailmoitus tehdä, muuten liittymä ei tulisi koskaan kuntoon. En siis väittänyt etteikö vikaa olisi, vaan ettei se ole sellainen mistä löytyisi jotakin tiedotteita. Kaikki ongelmat eivät ole mitään valtakunnallisia tai alueellisia, vaan ihan yksittäisiä. Niistä on paha lähteä tiedottamaan. Kyseessä tuskin on mikään salaliiito vikojen peittelemiseksi.
Kun tänään keskustelin Soneran tukihenkilön kanssa, hän kertoi, että tällä alueella oli viime viikolla ollut palvelinongelmia. Samaan aikaan tuttuni luona ainakin kaksi avuksi kutsuttua tuttua oli yrittänyt löytää vikaa hänen koneestaan tietämättä, että ongelma saattoikin olla alueellinen!
Welho ilmoittaa palvelukatkoista mm. infokanavallla, joka näkyy tietyllä kaapeli-tv-kanavalla. Eihän nykyaikana tiedotteita tarvitse välttämättä lähettää asiakkaille. Pitää vain olla paikka, mistä asiakas voi tarvittaessa käydä sellaisen katsomassa.
Pahinta tuossa Soneran "palvelussa" on mielestäni se, että puhelinlinjalla joutui odottamaan yli tunnin ennen kuin siihen vastattiin. Vikailmoituksen käsittelykin on lopulta vielä sikäli puutteellista, että he eivät kuulemma missään tapauksessa tule asiakkaan asuntoon. ADSL-modeemi pitäisi asiakkaan itse testata jonkin tutun luona tai Soneran liikkeessä. Kun kysyin, missä olisi sellainen liike ja testataanko se maksutta, tukihenkilö sanoi: "Minä en tiedä, missä Helsingissä on Soneran liikkeitä ja tehdäänkö sitä missään maksutta."
Tällaista on siis Soneran asiakaspalvelu aikana, jolloin joka paikassa korostetaan "asiakaslähtöisyyttä". Mitähän sillä oikeastaan tarkoitetaan? Kokemukseni Elisasta eivät ole yhtään sen parempia, pikemminkin päinvastoin. Onneksi meillä on Welho!Timontti kirjoitti:
Kun tänään keskustelin Soneran tukihenkilön kanssa, hän kertoi, että tällä alueella oli viime viikolla ollut palvelinongelmia. Samaan aikaan tuttuni luona ainakin kaksi avuksi kutsuttua tuttua oli yrittänyt löytää vikaa hänen koneestaan tietämättä, että ongelma saattoikin olla alueellinen!
Welho ilmoittaa palvelukatkoista mm. infokanavallla, joka näkyy tietyllä kaapeli-tv-kanavalla. Eihän nykyaikana tiedotteita tarvitse välttämättä lähettää asiakkaille. Pitää vain olla paikka, mistä asiakas voi tarvittaessa käydä sellaisen katsomassa.
Pahinta tuossa Soneran "palvelussa" on mielestäni se, että puhelinlinjalla joutui odottamaan yli tunnin ennen kuin siihen vastattiin. Vikailmoituksen käsittelykin on lopulta vielä sikäli puutteellista, että he eivät kuulemma missään tapauksessa tule asiakkaan asuntoon. ADSL-modeemi pitäisi asiakkaan itse testata jonkin tutun luona tai Soneran liikkeessä. Kun kysyin, missä olisi sellainen liike ja testataanko se maksutta, tukihenkilö sanoi: "Minä en tiedä, missä Helsingissä on Soneran liikkeitä ja tehdäänkö sitä missään maksutta."
Tällaista on siis Soneran asiakaspalvelu aikana, jolloin joka paikassa korostetaan "asiakaslähtöisyyttä". Mitähän sillä oikeastaan tarkoitetaan? Kokemukseni Elisasta eivät ole yhtään sen parempia, pikemminkin päinvastoin. Onneksi meillä on Welho!Lienee reilua kertoa, että tuttavani yhteysongelma korjaantui, kun korjasin Elisalta ostetun ADSL-modeemin asetukset tänään Soneran standardien mukaisiksi. Hän oli aiemmin Elisan asiakas, mutta muutti hiljattain taloon, jossa on Soneran verkko valmiina.
Soneran tukipalvelu auttoi vikailmoituksen jättämisen jälkeen kiitettävällä tavalla vian etsinnässä, joskin löysin sen itsekin heistä riippumatta, kun vertailin netistä löytämiäni Soneran, Elisan, Saunalahden ja DNA:n ADSL-modeemien asennusohjeita. Käyttäjällä ei ollut sellaista ohjetta, josta olisi selvinnyt, kuinka modeemin hallintaan pääsee sisälle, mutta onneksi siihen tarvittava IP-numero, käyttäjätunnus ja salasanakin löytyivät Googlella netistä.
- - - - -
Juu,meille soittoa vaan,kaikki ei meillä näy.Ja muistaa pitää että aina se ei ole Yleinen ongelma.Voipi se yksittäinenkin piuha oikkuilla.
- Lee
Hyvinkäällä häiriöitä data-yhteyksissä
Vika alkoi 07.07.2006
Dataliikenne ei toimi.
Vika haittaa seuraavia palveluita: Dataliikenne.
Vika vaikuttaa Soneran Hyvinkään data-asiakkaisiin.
Arvioimme, että palvelu palautuu normaaliksi
07.07.2006 klo 15:00
Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.
TeliaSonera Finland Oyj
Sonera Asiakaspalvelu- mummelini
Onko Hyvinkää Torniossa, kun vika on ollut täälläkin eilisestä aamusta tähän päivään?
- Peluri
mummelini kirjoitti:
Onko Hyvinkää Torniossa, kun vika on ollut täälläkin eilisestä aamusta tähän päivään?
Kyllä on surkealla pohjalla Soneran toimet, ei tiedottamista, ei korvauksia.
Eilen illalla n.2 tuntia poikki Helsingissä.
Nettipokerin harrastajalle tämä katko maksoi 100Eur tällä kertaa.
Taitaa olla aika vaihtaa palvelun tarjoajaa.
Tulee melko kalliiksi nämä joka viikkoiset katkot. - tää on
Peluri kirjoitti:
Kyllä on surkealla pohjalla Soneran toimet, ei tiedottamista, ei korvauksia.
Eilen illalla n.2 tuntia poikki Helsingissä.
Nettipokerin harrastajalle tämä katko maksoi 100Eur tällä kertaa.
Taitaa olla aika vaihtaa palvelun tarjoajaa.
Tulee melko kalliiksi nämä joka viikkoiset katkot.toiminut, ei ole tänä vuonna katkennut vielä kertaakaan, tyytyväisenä täällä surffaillaan. Tämä täällä uudellamaalla.
- poikki viikolla tämän tästä
Eikä edes soneran liittymä joten vikaa isompaa lienee ollut nyt kyseessä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448881
- 785392
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14780Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon383894Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543262Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273135- 423121
- 412256
- 341842
- 2091737