Sanoivat koululta, että pitäisi matkavakuutus hommata vaihdon ajaksi (ensi talvi).
Minkäslainen kannattaisi hommata? Ei mulla ikinä mitään matkavakuutuksia ole ollut joten olen aika pihalla noista. Eikös nuo ole aika kalliita?
En ajatellut ottaa mitään hirveän arvokasta edes mukaan, vaatteita ja muuta tarpeellista. Kannettavan tietokoneen otan tietenkin myös, mutta se on koulun omaisuutta enivei (minulla lainassa panttia vastaan kuten koulun normaali käytäntö on), joten ei se ole tavalaan minulta pois jos tuo pöllitään tai hajotetaan.
Eli kannattaisikohan vaan säästää rahat ja lähteä matkaan sellaisella asenteella, että syytetään sitten itseään jos jotain tapahtuu. Sairasvakuutushan kuitenkin on EU:n myötä.
Matkavakuutus vaihdon ajaksi?
14
5883
Vastaukset
- sipulirppu
Tarkalleen ottaen, kuinka monta kuukautta vaihtosi kestää. Normaaleissa vakuutuksissahan on 3kk enimmäismatka-aika, jonka jälkeen on ostettava lisäkuukausia. 3kk vakuutus itselläni on 50€ ja sitten kun olen matkassa 9 kk niin hinnaksi tuli 300€ 6:lla lisäkuukaudella. Eli sikäli arvokasta. Tämä on siis matkustajavakuutus ja matkatavaravakuutus. Ilman matkatavaroita on periaatteessa melkein puolet halvempi.
Mutta ilman vakuutusta et lähde. Ota huomioon, miten kallista Euroopassa on hoidattaa itseään. Muutama vuosi sitten oli tyttö lähtenyt halpalomalle Espanjaan, tippunut parvekkeelta ja lasku sairaanhoidosta, kotiinkuljetuksesta ym. oli 95 000 €. Jos matkavakuutuksella olisi tippunut parvekkeelta niin hinnaksi olisi tullut 0 € ja olisi saanut vielä haittakorvauksia 30 000€.
Matkavakuutusta käyttäessäsi sinun ei tarvitse koskaan liikuttaa rahaa eli sinun ei tarvitse maksaa mitään. Käyttäessäsi sairasvakuutusta (Kela) joudut itse ensin maksamaan kaikki kulut (voi olla iso summa kerrallaan vaikka kyseessä olisi vain tulehdus) ja sitten Kela korvaa niitä Suomessa kun olet palannut. Mutta niistäkään ei korvata kaikkia, vaan vain tiettyyn kattoon asti. Matkavakuutus pitää myöskin sisällään kaikki lääkkeet, ambulanssihelikopterin SUomeen ym.
JOten summa summarun, ÄLÄ LÄHDE ILMAN VAKUUTUSTA! Se on aina turva maailmalla kun on mukana kortti, jossa lukee, että kaikki kulut korvataan.- aknostikko
Siis hä? Otsikossa sanot että ei kannata ja viestissä paasaat ettei missään tapauksessa kannata jättää vakuutusta ottamatta?
- oli se
aknostikko kirjoitti:
Siis hä? Otsikossa sanot että ei kannata ja viestissä paasaat ettei missään tapauksessa kannata jättää vakuutusta ottamatta?
Tarkoitus oli laittaa nimimerkiksi "lähteä ilman". muutin sen kuitenkin ajattelematta asiaa. oma mokani
- pompeli
Itse läksin sveitsiin ja otin suomesta vuoden matkavakuutuksen, kun se piti koulun antaman esitteen mukaan hankkia. Maksoin 1000mk. Saavuttuani sveitsiin mulle kerrottiin, että mun on pakko ottaa paikallinen sairasvakuutus (yli 100 euroo kuukaus). Jes. Meni hukkaan se 1000 markkaa.
Eli tsekkaa pitääkö sun ottaa kohdemaassasi sairas- ja tapaturmavakuutus, ettei sun tartte maksaa vakuutusta kertaalleen.- sirausvakuutukset
korvaavat eri asioita, joten tuskin turhia vakuutuksia otit.
- tuli otettua
sirausvakuutukset kirjoitti:
korvaavat eri asioita, joten tuskin turhia vakuutuksia otit.
Eli vakuutukseni oli matka-vakuutus, sairas- ja tapaturma vakuutus. Olin siis tapaturmien ja sairauksien osalta tuplasti vakuutettu.
- Jippiii
Itse otan IF:ilta koska opiskelijajärjestöni on tehnyt hyvän sopparin ko. yhtiön kanssa. EKat 45 vrk kattaa ja sitten tulee lisäkuukaudet maksusta. Tarkista sisältyykö vakuutus opiskelijaliittoosi kautta sinulle.
Meillä on kotivakuutus IF:issä joten se korvaa matkatavarat. Tämä on myös yleistä muilla yhtiöillä. Joten tarkista tämä myös.
Pyydä tarjouksia eri yhtiöiltä ja ota tosiaan selville esim oma kotivakuutuksesi kattavauus ja noi opiskelijajutut. Joku kertoi että Eurooppalainen /Pohjola on edullinen jos ei muita vakuutuksia ole. En tiedä siitä.- lisää
joissain kotivakuutukseen liitetyissä matkavakuutuksissa on muitakin ehtoa, esim "voimassa enintään 3kk matkoilla".
- vaihtari
Jos olet vaihdossa EU-maassa, pitäisi homman toimia siten, että otat KELAsta sellaisen kv. sairasvakuutuskortin. Jos menet EUn ulkopuolelle, ota herran jumala sairausvakuutus, koska muuten saatat maksaa itsesi kipeäksi jos jotain sattuu.
- vakuutus
Eurooppalainen sairasvakuutus kortti ei korvaa yhtään mitään. Tämä kortti on on vain todistus siitä että sinut on oikeutettu sairaanhoitoon samoin ehdoin kuin kyseisen maan kansalaiset. Eli, jos kyseisen maan kansalaiset maksavat sairaanhoidosta, niin silloin maksat sinäkin!
Henkilökohtaisesti ottaisin matkavakuutuksen, ja hyvän sellaisen! - Austria
Ilman muuta kannattaa ottaa matkavakuutus. Itse olin Itävallassa 5kk ja otin Pohjolan Easy-matkavakuutuksen(matkatavata/sairaus/koti). Opiskelijalle todella hyvä vaihtoehto ja hintaa tuli n.140e(jos oikein muistan?!?).
Näin sivusta kun kanssaopiskelijat satuttelivat ja sairastelivat. Joten koskaan ei voi tietää jos se osuu kohdalle... - luukkuturpa
Kohdemaa on siis Saksa, ja olen tuon Eurooppalaisen sairasvakuutuskortin Kelalta saanut. Olen siis sairasvakuutettu kuten saksan kansalainen? Onkos kellään tietoa miten homma siellä pelaa, maksavatko he lääkärissäkäynnistä? Jos jalka menee poikki niin silloin varmaan voi tulla kalliiksi jos ei vakuutusta ole..
- vaihtari
Olen itse myös lähdössä vuodeksi vaihtoon. Tein viime viikolla soittarumban useaan eri vakuutusyhtiöön ja hinnat 10 kk:lle olivat 170 eurosta yli 400:ään! Eli ei kannata ottaa vakuutusta välttämättä ensimmäisestä yhtiöstä. Ja muutenkin kun vakuutusyhtiöihin soittaa, kyllä he tietävät neuvoa mitä tarvitset. Joissakin vakuutuksissa ei voi ottaa tuollaista määräaikaista matkavakuutusta vaan se on ensin sille kolmelle kuukaudelle ja sen jälkeen pitää tehdä jonkinlainen selvitys terveydentilastaan ennen kuin saa jatkoa vakuutukselle. Minusta kuulostaa aika vaikealta kun kuitenkin jotkut vakuutusyhtiöt antavat suoraan vakuutuksen sille ajalle kun haluat. Hyvää vaihtoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan603368Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282970- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 111396
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13812