olen tässä miettinyt, että miksi etenkin nuoret miehet kuulostavat nykyään valittavilta neideiltä?
ei ole sisua kestää elämää niinkuin mies...
miksi miehet eivät myöskään kunnioita kaikkia naisia, heikompana ja kauniimpana sukupuolena...kohdellaan kuin jätkiä, ilkeillään ja vedetään turpaan
...hmm...toisin oli vanhoina hyvinä aikoina kun naiselle avattiin ovi ja tarjottiin illallinen, silloin kun naiset oli vielä naisia ja miehet miehiä..
nyky"miehen" logiikka
14
1230
Vastaukset
- oikeassa ...
mutta nyt on kehiin astunut uusi laji, nimeltään pelinainen joka kusettaa miehiä urakalla ...
- Kunnian Mies
Koittaa pummia rahaa tai rahanarvoisia etuuksia. Törmää seinään minussa. Nollatoleranssi naisille käytössäni ja raisut otteet, niska perse otteella on jo kolme naista lähtenyt asunnostani kun eivät lähteneet kun heti sanoin. Ruokaa nainen pyysi....ei onnistu...ei tipu ruokaa. Voi kuulostaa tiukalta ja sitä se onkin. Yksi nainen mulla on joka ei pummaa ja saa hyvää kohtelua multa.
- Voi voi
Sinäpä sen sanoit!
"silloin kun NAISET OLI VIELÄ NAISIA ja miehet miehiä.."
Entinen ei koskaan enää palaa. Mutta vanhoista suomalaisista elokuvista vielä löytyy vanha kunnon sukupuolijako.
Vielä 30-50-luvuilla sotien karaisemat miehet puhuivat reippaasti isännän äänellä, kunnioittivat hillittyjä, siveitä, hameisiin ja mekkoihin pukeutuneita, korkealla äänellä puhuvia, avioliitosta haaveilevia, keskimäärin miestä vähemmän koulutettuja ja reilusti vähemmän ansaitsevia naisia. Illallisen tarjoaminenkin varakkaampana osapuolena oli luontevaa. Naiset olivat monella tavoin miehistä riippuvaisia. Mutta kaikki tuo on menneisyyttä.
Nykyisin miehet ovat lapsesta asti tottuneet laiskaan turvalliseen elämään ja ovat herkkiä vastoinkäymisille. Entisajan miehiin verrattuna nykymiehet ovat pullamössöä! Naiset puolestaan ovat räväkästi kiroilevia, reippaita, siveettömiä, jätkämäisesti pukeutuvia, matalalla narisevalla äänellä puhuvia, miestä paremmin koulutettuja ja saman verran ansaitsevia, miehestä riippumattomia kansalaisia.
Se on siinä!- ennen oli miehet..
RAUTAA !
Mies oli MIES, nainen oli NAINEN.
Nyt 2000 luvulla miehet on iniseviä neitejä ja naiset kiroilevia rääväsuita.
Aika entinen ei koskaan enää palaa. *huoks*
- Moment_After
"olen tässä miettinyt, että miksi etenkin nuoret miehet kuulostavat nykyään valittavilta neideiltä?
ei ole sisua kestää elämää niinkuin mies..."
Ehkä nuoret miehet ovat oppineet ajattelemaan omilla aivoillaan ja olemaan omia itsejään sen sijaan, että kärsisivät koko elämänsä olemalla johonkin tiettyyn ahtaaseen ja vanhanaikaiseen muottiin väkisin sopivia.
"toisin oli vanhoina hyvinä aikoina kun naiselle avattiin ovi ja tarjottiin illallinen, silloin kun naiset oli vielä naisia ja miehet miehiä.."
Minua ei kyllä yhtään harmita, että asiat ovat muuttuneet. Miksi ihmeessä ihmisiä pitäisi kohdella heidän sukupuolensa mukaan? Kuulostaa melko pinnalliselta ajattelumallilta.
Sinun mielestäsi naisille pitäisi varmaan maksaa samoista tehtävistä pienempää palkkaakin kuin miehille, kuten vanhoina hyvinä aikoina? Eikä mies saa missään nimessä osallistua kotitöihin?
Minusta miehet ja naiset ovat ihan yhdenvertaisia ihmisiä molemmat. Voin avata oven miehelle tai naiselle, eikä minua haittaa jos joku nainen tai mies, avaa oven minulle.
Miksi kenellekään pitäisi ilkeillä tai vetää turpaan? En ole huomannut tuollaista ilmiötä.
Minä olen kyllä aika varma, että naisten pahoinpitely ja alistaminen yms on varmasti vähentynyt vuosikymmenten saatossa paljon. Nykyään siitä on sallittua puhua ja uutistoida. Ennen siitä vain hys..hys vaiettiin.- .....
kyllä se on naisena vaikeaa nyky-yhteiskunnassa,,,sukupuolirajat ovat paljolti hävinneet, mutta esim. jos nainen haluaisi tehdä uran vaikka hitsarina tai rekkakuskina niin saa vain moitteita osakseen ja leimataan heti lesboksi ym. ja saa syrjintää ja vinoilua miesten puolelta työelämässä..
nykyään pitäisi tienata yhtä paljon kuin miehet ja tehdä rahakasta uraa, ja olla samaan aikaan naisellinen ja lapsia kasvattava, hoivaava kodin hengetär...aikamoinen dilemma se..
ja ketä naista kiinnostaa ruikuttava naistenvihaaja mammanpoika, kyllä ne suomifilmien miehet oli vielä tosimiehiä..ja silloin naisetkin sai olla mitä ne luonnostaan on...- !"#¤%&/()=
et pitäis tehdä rahakasta uraa ja tienata niinkuin miehet? ei miehet ainakaan
- pullamössösukupolvi?
Mistä tämä käsite on lähtenyt? Missä asut? Kyllä niitä "kunnon" miehiä löytyy nuoristakin vaikka millä mitalla. Helsingissä asuessani huomasin siellä olevan eri meininki, mutta jos havaintosi juontuu sieltä, niin katsele muuallekin! Ja nythän ei puhuta alle 20-vuotiaista? Vaan 20-30 vuotiaista miehistä? Alle kakskybäset nyt ovat sellaisia tyttömäisiä useimmat, mutta kyllä ikä karaistaa miespuoliset yleensä. Itsellä ikää 25 ja olen "kunnon" mies!
- Öövini
huamaavaasuurelle ja käytöstavoollen.
- ddvf-
Valitan jos olet törmännyt vain sellaisiin miehiin? Millainen sä sitten olet itse? Oletko joku baariruusu joka vetää puoleensa kaikenmaailman laitapuolen kulkijaa? Katsos kun meitä herrasmiehiäkin on vielä vaikka millä mitalla.
- ralle
ainaki ite yritän viel käyttäytyy niiku herrasmiehet, mut en sanois et naisetkaa käyttäytys samanlailla ku vanhoina hyvinä aikoina.
- hone-y
kysymys, että mitä on olla nainen tai mies ja kuka sen päättää.
Hyvät tavat ja iloinen asenne sopivat joka tapauksessa molemmille sukupuolille! - heehhhehhe
Vai on se sitten niin, että nykyään "valittavat neitimiehet vetelevät naisia turpaan ja kohtelevat heitä kuin jätkiä?" Älä naurata enempää.
"...toisin oli vanhoina hyvinä aikoina kun naiselle avattiin ovi ja tarjottiin illallinen, silloin kun naiset oli vielä naisia ja miehet miehiä.."
Elokuvistako tuon "tiedät," vai ihanko omasta kokemuksesta? Elokuvateollisuus oli aika sensuroitua Suomessa, joten älä ihan "hirveesti" laita painoarvoa sen reaalielämän kuvaavuudelle.
Naisille on toki tarjottu enemmän illallisia silloin kun naisilla ei juuri omia tuloja ollut, mutta älä kuvittele, että väkivalta olisi keksitty vasta 70-luvulla, vaikka perheväivaltaa olikin siihen asti pidetty perheen sisäisenä asiana, josta ei puhta ja jolla ei suvun mainetta pilata.
Nain pienenä kuriositeettina mainittakoon, että esim. 40-luvulla sukurutsan "hedelminä" syntyneitä geenivirheisiä ja vammaisia lapsia pidettiin yleisesti maalaistaloissa ikkunattomissa huoneissa lukkojen takana. Ehkäpä isovanhempasi voivat kertoa sinulle siitä lisää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 754377
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺744215Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433619Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163203Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle382850En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142592Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102414IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm331585Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571322Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli831136