Mitenkäs se menikään. Kun tuolta pakoputkesta tulee tuota savua, eri väristä eri moottoreista, niin mistä sen erottaa mikä on vikana.
Liikaa polttoainetta, öljy palaa yms.
Sininen savu =
Valkoinen savu =
Musta savu =
Savun väri
3
798
Vastaukset
- savullapa tietennii
Sininen savu on öljynsavu.
Valkoinen on höyryävää vettä.
Ja musta on liian naftan merkki varsinkin.Niin tuosta valkoisesta sauhusta, jos sitä tuntuu tulevan todella paljon kylmänä tahi kuumana niin kyseessä voi myös olla kannentiiviste tai jokin muu sellainen vika jossa jäähdytys nestettä/vettä pääsee sylinteriin.
- löpöä...
Minun käsittääkseni kun savu on mustaa (puhun dieselmoottorista), polttoainetta menee sylintereihin hiukan liikaa ja kone nokeaa voimakkaasti.
Sitten kun savu muuttuu valkoiseksi, niin polttoainetta menee lujasti liikaa, jopa nestemäisenä sylintereihin ja tällöin polttoaine ei pala ollenkaan. Syynä voi olla rikkoutuneet suuttimet tai ruiskutuspumpun vika, turbomoottoreissa myös hajonnut ahdin.
Se sininen savu on sitä öljypaloa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604996Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362269Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti612144- 2192122
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2141347Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181148- 89956
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47933- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12859