Odotan kaksosia viikolla 19 ja olen ihmetellyt mahan nopeaa kasvua ja painon nousua. Maha on jo valtava ja paino on noussut 6 kg. Miten nopeasti te muut kaksosten odottajat olette kasvaneet? neuvolan mukaan mittani ovat ihan normaaleja mutta olisi kiva kuulla muiden odottajien kokemuksia. Olen normaalipainoinen ja painoindeksi ennen raskautta oli n. 22.
kaksoset ja painonnousu
6
2023
Vastaukset
- Tuplaäiti
tuli raskauden aikana kaikenkaikkiaan kiloja 19! Huh! Mutta ne tuli vasta raskauden viimeisellä kokmanneksella oikeastaan lähes kaikki ja raskausmyrkytys turvotti (nosti painoa?)viimeisillä viikoilla.
Vajaan viikon jälkeen lasten syntymästä painoa oli enää 4kg, joten aika vähän niitä ns."turhia" kiloja kuitenkaan tuli.
Vatsani alkoi näkymään about rv 20. Vatsa tuntui kasvavan aina yhtäkkiä. Pitkään ei tapahtunut mitään ja sitten parin päivän sisään ei enää vaatteet mahtuneetkaan päälle?????????? =)
Onnellista odotusta! - HOITSU..
oikein paljon onnea tulevista tuplista! meille tuplat syntyi tammikuussa eli nyt jo reilut 5kk.. rv20 paino oli mulla noussut 5,6kg ja sf mitta oli jo 24 cm! eli hurjaa vauhtia maha kasvoi!Eli samalla vauhdilla näytät "kasvavan"!
Onnellista odotusta! - AinoS
Hei!
Meidän neidit syntyivät rv 34 1 ja siinä vaiheessa minulle oli tullut painoa lisää 34kg. Olen 166cm pitkä ja ennen raskautta painoin 54kg, joten jos tytöt olisivat syntyneet täysiaikaisina olisi painoni saattanut olla lähempänä sataa kiloa! Muutama päivä synnytyksen jälkeen kävin uudestaan puntarissa ja siinä vaiheessa painoa oli vielä 85kg (suurin osa turvotusta), joten ei kannata säikähtää vaikka kaikki kilot eivät jäisikään sairaalaan. Turvotuksen laskettua painoni laski muutamassa kuukaudessa 58 kiloon, jossa se on sen jälkeen pysynytkin. Missään vaiheessa ei painonnousuani päivitelty neuvolassa vaan todettiin vaan, että kun kaikki veriarvot yms. ovat kohdallaan niin ei mitään hätää. - Puolukka4
Mun paino laski alussa kolmisen kiloa, vaikka lähtöpainokin oli vain 53kg ja olen 168cm pitkä. Vatsa kasvoi aika hitaasti ja mielestäni yksöisraskauden mittakaavoissa. (Paitsi sf-mittojen mukaan).Ihan viimeisten kuukausien aikana paisuin eteenpäin aika reilusti. Loppujen lopuksi kiloja tuli 14 ja niistä viimeiset 4kg tuli viimesten viikkojn aikana. Sairaalasta lähtiessäni oli jäljellä 5kg ja parin kuukauden päästä -5kg. No, lapset on 3,5v ja äiti kerkee taas syömään. Painoa tullu vähän/reilusti lisää ja näytän taas normaalilta ihmiseltä.
Mutta niinku joku sanoi, ne lähtee tosi pian pois, on niin paljon sitä touhua vauvojen kanssa, kun kotiin pääsee!! - Helluri
Paino ei noussut kuin 7 kiloa kaksosista.Olen 160 pitkä ja ennen raskautta 55 kiloa.En tiä miksei mulle kiloja tuu raskauksien aikana,esikoisesta tuli 5 kiloa vaikka tosiaan syön ja ahdan mitä vaan.No,syön muutenkin paljon ja aina oon ollut suunnilleen samankokoinen.
Uskon että sulla voi olla turvotustakin paljon.Se tekee kiloja myös.Ei kannata surra,laitokselle jäi 10 kiloa heti ja mulla lähti vielä 3 imetyksen aikana.Vaikkei imetys onnistunutkaan kunnolla.Mutta sain menettämäni kilot takasin vuoden sisällä ja nyt mennään taasen 55 kilon hujakoilla.
Masu mulla kuvista luntattuna alkoi kasvaa 20 viikolla.Ulkopuolinen ei sitä vielä nähnyt mutta nakuna erotti kumpua.Mulle ei tullut isoa vatwsaa,on pienet luut ja vauvat kasvoi luisessa lantiossa pitkälle.Mä sain kuulla sitä taivastelua että miten tosta masusta voi kaks tulla,aina ihmiset jaksaa taivastella,maha on joko liian iso tai pieni.
Pääasia etttä nauttis odotuksesta,mä voin tosi hienosti koko ajan.
Normaali painonnousu on siinä 15 kilon hujakoilla,eli ei hämminkin,oot jo puolivälissä kuitenkin!!! - jansku81
mä olen varmaa poikkeus tapaus..odottaessani kaksosia painoni nousi koko raskauden aikana vain 4kiloa!!ja ku kaksoset syntyivät,kahen viikon päästä siitä painoni oli tippunu 15kiloa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446