Olisi pari isoa taulua jotka minun pitäisi saada kiviseinään. Mikä olisi paras kiinnitystapa? Pitäisikö roppuihin laittaa ruuvit jolla taulun kiinnittää vaiko jotenkin muuten? Voisiko joku remonttiguru kertoa muutamia vihjeitä kuinka olisi paras toimia tilanteessa.
Taulu kiviseinään
3
5157
Vastaukset
- taulusta
riippuu taulusta ja varsinkin sen painosta sekä myös kiviseinästä.
Oletetaan,että kivi on betonia jolloin kiinnitykseen kätevimmin käy vasaralla koputeltavat muovi koukut joissa on yleensä kolme/neljä teräksistä piikkiä jotka siis hakataan sinne betoniin.
Koukkuja on eri kokoisia mutta niiden kantavuus on rajallinen eli jos taulut ovat isoja niin silloin kannattaa laittaa tavallinen porattava muoviproppu ja siihen sopivan kokoinen tavallinen puuruuvi.
Kipsilevyseinä on myös kiviaineslevyä ja siihen on olemassa omat kiinnikkeet tosin yleensä laitetaan tavallisilla ruuveilla kipsin alustana olevaan tolpparunkoon.
Tiiliseinään saattaa mennä saumaan ihan tavallinen naula tai sitten teräsnaula mutta muuten pitää porata proppu.
Lecaharkkoon menee tavallinen naula,proppu tai oma erikoiskiinnike.
Siporexiin ei saa yhtään mitää kiinni kunnolla. Jotakin virityksiä erikoiskiinnikkeillä saa mutta jos joudut leikkimään sipon kanssa niin parempi on kun kutsut ammattimiehen.- helppo kiinnittää
12 millin läpipultilla, kummallekkin puolelle seinää 100 milliä halkaisijaltaan oleva rikka.Kyllä pysyy.
- onnistuu
vaikka 10 cm tavallisen harvakierreruuvin kiinnitys, kun kiertää vain kiinni, sinne menee ilman tulppia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275