Tenavatähtiä

FANIINI

Onko täällä sitä ikäluokkaa, jotka seurasi lasten iskelmäkisaa TENAVATÄHTEÄ vuosina 1990-1995?

Ketkä oli suosikkeja, ketkä inhokkeja?

Sanooko mitään nimet ELLA LAHTINEN, DARALEE, JOHANNA JA ISABELLA VIRTANEN ym.?

24

1858

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muista

Nuo nimet ei kyllä sano mulle mitään,monikaan ei ole jäänyt mieleen kun ei niistä ole kuulunut sen koommin.Mut ihmettelen vaan tuota sun ilmaisua"inhokit"lapsista puhuttaessa...

• taiju

Kyllä lapsi esiintyjistäkin voi sanoa että inhokkeja!! se on samanlainen kilpailu ku kaikki muutkin laulukisat ja samallai siinäkin esiintyjät laittaa ittensä alttiiksi arvostelulle ja ikään kuin inhokiksi joutumiselle. Jos ei lapset sitä osallistuessaan itte tajunneet niin kyllä varmaan lasten vanhemmat sen ymmärsi. Esiintyjä kuin esiintyjä, jotkut inhoaa aina!
        Inhokki nro yksi tenavatähdestä, Timo Turunen, yöööök!! Ja Reetta Jakkula!!!!!

• kesämiäs
        taiju kirjoitti:

Kyllä lapsi esiintyjistäkin voi sanoa että inhokkeja!! se on samanlainen kilpailu ku kaikki muutkin laulukisat ja samallai siinäkin esiintyjät laittaa ittensä alttiiksi arvostelulle ja ikään kuin inhokiksi joutumiselle. Jos ei lapset sitä osallistuessaan itte tajunneet niin kyllä varmaan lasten vanhemmat sen ymmärsi. Esiintyjä kuin esiintyjä, jotkut inhoaa aina!
        Inhokki nro yksi tenavatähdestä, Timo Turunen, yöööök!! Ja Reetta Jakkula!!!!!

Miltäpä mahtaa Reettasta tai Timosta tuntua viestiäsi lukiessa.. Hmm.. Niinpä.

Toni Yli-Hirvelä on itselleni jäänyt parhaiten mieleen. En muista, minkä vuoden kilpailija hän mahtoi olla, mutta laulunsa "Aivan mua naurattaa" kolahtaa vieläkin ihan täydellä voimalla minuun! Positiivinen ja reipas esiintyjä.

• Sitä saa mitä tilaa
        kesämiäs kirjoitti:

Miltäpä mahtaa Reettasta tai Timosta tuntua viestiäsi lukiessa.. Hmm.. Niinpä.

Toni Yli-Hirvelä on itselleni jäänyt parhaiten mieleen. En muista, minkä vuoden kilpailija hän mahtoi olla, mutta laulunsa "Aivan mua naurattaa" kolahtaa vieläkin ihan täydellä voimalla minuun! Positiivinen ja reipas esiintyjä.

"Miltäpä mahtaa Reettasta tai Timosta tuntua viestiäsi lukiessa.. Hmm.. Niinpä."

Ja miltä tuntuu Janne Hurmeesta, Arja Korisevasta, Heidi Kyröstä, Hanna Pakarisesta, Antti Tuiskusta, Anne Mattilasta, Mikko Kilkkisestä ja jne...jne..jne..?? Samalla tavalla heitäkin arvostellaan ja haukutaan netissä ja ihmisten arkipuheissa!! Ei kuule mahda tuntua kenestäkään juuri miltään! Kaikki, jotka pärstäänsä jollakin tavalla julkisuudelle tarjoaa, tietää tasan varmasti sen, että yhtä paljon on inhoajia kuin diggareitakin!

• kesämiäs
        Sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

"Miltäpä mahtaa Reettasta tai Timosta tuntua viestiäsi lukiessa.. Hmm.. Niinpä."

Ja miltä tuntuu Janne Hurmeesta, Arja Korisevasta, Heidi Kyröstä, Hanna Pakarisesta, Antti Tuiskusta, Anne Mattilasta, Mikko Kilkkisestä ja jne...jne..jne..?? Samalla tavalla heitäkin arvostellaan ja haukutaan netissä ja ihmisten arkipuheissa!! Ei kuule mahda tuntua kenestäkään juuri miltään! Kaikki, jotka pärstäänsä jollakin tavalla julkisuudelle tarjoaa, tietää tasan varmasti sen, että yhtä paljon on inhoajia kuin diggareitakin!

Lapset ovat lapsia. Tenavatähti oli lapsenmielinen laulukilpailu pienille ihmisille, joilla ei vielä ollut tajua "todellisesta maailmasta". Kaikkia julkisuuden henkilöitä arvostellaan - tietenkin - mutta lapset todella ovat lapsia! Ei lapsia voi verrata Arja Korisevaan tai Janne Hurmeeseen, jotka laulavat työkseen. Tenavatähti oli pieni kilpailu ja moni laulajista unohtui sen yhden esiintymiskerran jälkeen. Tarkoitukseni ei edes ollut väittää, että julkkiksia ei arvosteltaisi tai että he pitäisivät siitä, sillä se, joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön - myös kritiikin osalta. Mutta jos lapsi rohkenee lähtemään laulamaan televisiolähetykseen Suomen kansan eteen niin minusta silloin pitäisi nimenomaan tsempata heitä, vaikka henk.koht. en laulusta/laulajasta pitäisikään!

Asioita voi esittää monella tavalla, mutta sitä en ymmärrä, että (silloista) lasta ruvetaan suoranaisesti haukkumaan sanalla "yök". Kaikkea vaan ei voi ymmärtää...

• itkut
        Sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

No johan on H E L E V E T T I. Mieti nyt itsekkin mitä kirjoitat!! Vertaat jotain tenevatähtiä, LASTENlaulukilpailun osanottajia Koriseviin ja Tuiskuihin ja puhut pärstöistä. Johan olet sälli. Vai että olisi mielestäni sen pitänyt lasten tajuta että maailmassa on kaltaisiasi pässejä - kuuleppa ei tarvi! Kaltaisesi tulevat kyllä tuntemaan ja kestämään sitten aikuisenakin kun heille on itsetunto jo kehittynyt. Laistesi 'totuudentorvien' takia sen terve kehittyminen on ilmankin vaikeaa. Tiedätkö, olet säälittävää vähemmistöä, joka ei näköjään tajua lapsista mitään. Älä hanki lapsia itsellesi, ole kiltti!

• tuuliaR.
        kesämiäs kirjoitti:

Lapset ovat lapsia. Tenavatähti oli lapsenmielinen laulukilpailu pienille ihmisille, joilla ei vielä ollut tajua "todellisesta maailmasta". Kaikkia julkisuuden henkilöitä arvostellaan - tietenkin - mutta lapset todella ovat lapsia! Ei lapsia voi verrata Arja Korisevaan tai Janne Hurmeeseen, jotka laulavat työkseen. Tenavatähti oli pieni kilpailu ja moni laulajista unohtui sen yhden esiintymiskerran jälkeen. Tarkoitukseni ei edes ollut väittää, että julkkiksia ei arvosteltaisi tai että he pitäisivät siitä, sillä se, joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön - myös kritiikin osalta. Mutta jos lapsi rohkenee lähtemään laulamaan televisiolähetykseen Suomen kansan eteen niin minusta silloin pitäisi nimenomaan tsempata heitä, vaikka henk.koht. en laulusta/laulajasta pitäisikään!

Asioita voi esittää monella tavalla, mutta sitä en ymmärrä, että (silloista) lasta ruvetaan suoranaisesti haukkumaan sanalla "yök". Kaikkea vaan ei voi ymmärtää...

Minä olin ala- sekä yläasteella sillon kun noi tenutähdet näky telkusta ja niitä todellakin arvosteltiin ja haukuttiin kamujen kans ihan kympillä. Ja tota on tehty varmaan joka paikassa ja joka koulussa. Ja jos siihen aikaan olisi ollut netin keskustelupalstoja niin älkää kuvitelko että tenavat olis säästyneet murskakritiikiltä

• ...joo
        itkut kirjoitti:

No johan on H E L E V E T T I. Mieti nyt itsekkin mitä kirjoitat!! Vertaat jotain tenevatähtiä, LASTENlaulukilpailun osanottajia Koriseviin ja Tuiskuihin ja puhut pärstöistä. Johan olet sälli. Vai että olisi mielestäni sen pitänyt lasten tajuta että maailmassa on kaltaisiasi pässejä - kuuleppa ei tarvi! Kaltaisesi tulevat kyllä tuntemaan ja kestämään sitten aikuisenakin kun heille on itsetunto jo kehittynyt. Laistesi 'totuudentorvien' takia sen terve kehittyminen on ilmankin vaikeaa. Tiedätkö, olet säälittävää vähemmistöä, joka ei näköjään tajua lapsista mitään. Älä hanki lapsia itsellesi, ole kiltti!

Samaa mieltä.Luulempa että tuolla tavalla ajattelevalla palikalla ei ole omia lapsia ja toivon ettei niitä tulisikaan.Voi kakaraparkoja.

• tiikerijellona

Ella Lahtisesta ainakin on kuulunut :))

• Sinisiä punasia ruusunkukkia

Mulla on vieläkin vanhoja tenavatähtiä nauhalla, vaikka olen jo rouvashenkilö. En kyllä niitä enää katsele, niin kuin ennen, mutta muistan hyvin Ellan Lounatuulen ja Johannan Voihan pojat! Mutta kukas se Daralee olikaan? Mitä mahtoi laulaa ja minä vuonna? Hänet olen tainnut unohtaa...Olin varsinainen Tenavatähtien fanittaja 90-luvun alussa, pyrin jopa itse kilpailuun mukaan.

• Anna-Iisa

Vuotta en muista, mutta eikö Daralee laulanut kappaleen "onks Tiina kotona".
        Itsekin seurasin aikoinaan paljon tenavatähtiä.

• daigaduu

JOHANNA VIRTANEN ei laulanut biisiä 'Voihan pojat' (sen esitti Karoliina Moilanen v. -91) Johannan biisit olivat MOLTO PRESTO ja POJAT!

Ja tää Daralee (sukunimi Jumpsen) voitti kisat 1990 biisillä 'Onks Tiina kotona'. Hänellä oli taustakuorona mukana siskolikka ja pari serkkua...

• Sinisiä punasia ruusunkukkia
        daigaduu kirjoitti:

JOHANNA VIRTANEN ei laulanut biisiä 'Voihan pojat' (sen esitti Karoliina Moilanen v. -91) Johannan biisit olivat MOLTO PRESTO ja POJAT!

Ja tää Daralee (sukunimi Jumpsen) voitti kisat 1990 biisillä 'Onks Tiina kotona'. Hänellä oli taustakuorona mukana siskolikka ja pari serkkua...

Tuli siinä samassa mieleeni ku lähetin viestin, että biisin nimi oli Pojat, ei Voihan pojat kuten kirjoitin! Daraleeta en vieläkään muista..jotenkin biisin nimi kuulostaa tutulta. Ehkä jos kuulisi se, ni muistais.

• joitain

Eikös siellä ollut Kirkan tytär/poika Ake Babitsin(1991)ja Vicky Rostin myös?Mieleen on myös jäänyt Konsta Hietanen joka on ollut myöhemminkin esillä.Inhokeista en mä ainakaan voi puhua lasten ollessa kyseessä mut ärsyttävimmät varmaan olivat pikkuvanhat Antti Pääkkönen ja Timo Turunen ja sit näitä Leifejä ja Lindgrenejä/Lindemanneja enemmän kuin laki sallii.Mut kaikkien aikojen paras tenavatähti on kyllä kirkkaasti ykkösenä,Jari Huhtasalo.Sellaista ääntä ei ole noissa kisoissa kuultu ennen eikä jälkeen.Siis Suomessa,jostain kumman syystä täältä niitä ei ole sen koommin putkahtanut,ulkomaisia vastaavia laulunlahjoja kyllä löytyy.En vaan muista oliko joku kilpailu jossa Jari voitti...

• Litran kiikari

Tenavatähdistä taitaa olla soorin osa vankilassa.

• NYKYÄÄN
    • vais mitä sanoo toiset

hullun ihanii oli Isabella ja Johanna Virtanen! Tummia ja kauniita likkoja etenkin vanhempi, johanna!!!!!!!!!!

• tytteli_

mä tykkäsin Renestä sillon ja siitä tytöstä ku soitti sitä harmonikkaa ja oli monta kertaa kisoissa.. Tais osallistua nyt tohon Kultaiseen harmonikkaanki. Mut nimiä en muista koskaan.. Mut ne mun lempparit menee kyl 85-88-syntyneisiin. Konsta Hietanen oli kans mun lemppari. Muutenki aina kattosin ne ja tykästyin :) Mut sellasista musikaalibiiseistä en tykänny kyl yhtään.. enkä muutenka sellasesta liiasta esittämisestä.. Jotkut oli kyl hupaisia :) Sitä pitäis tulla tvstä edelleenki kyl.

• vaan vaan

Se hanuria soittanut likka (Jonna Pirttijoki) ei ollut Tenavatähdessä vaan siinä uudemmassa versiossa, lasten laulukilpailu Karusellissa. Ekaa kertaa oli mukana vuonna -98 ja toka kertaa v.2000 siinä teinisarjassa.

• terhi

joo mä kattelin niitä silloin mulla oli ne nauhotettunaki mut menin sit tietty nauhottaa yli ne.. antti ahopelto oli mun suosikki ja on muuten vieläkin... inhokkii ei tainnu olla eli kaikki oli hyvii,, mulla on 92vuoden tenavatähti kasetti... tallessa vielä

• Anonyymi

Ihme, kun Tenavatähdet laulukilpailu ei ole tehnyt paluuta? 🤔

• Anonyymi

Palautetta ohjelmaa esittäneelle kanavalle? 🤔

• Anonyymi

Menestyisikö Tenavatähti ohjelma nykyään?

• Anonyymi

Nykyään tenavat tähteilevät Tiktokissa jne. telkkarin sijaan 🤔

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      121
      2642
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      69
      1094
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      210
      1054
    4. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      982
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      931
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      894
    7. 36
      876
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      853
    9. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      4
      829
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      812
    Aihe