Moro!
Paljonko Tampereella omakotitalon antennin suuntaus mittarilla yleensä maksaa?
Meillä suuntauksen teki eräs Tamperelainen antennifirma, mies oli vajaan tunnin mittarilla suuntaamassa jo olemassa olevaa antennia ja otti siitä hyvästä 60€ kuitilla.
Sanoi vaan että ei meinannu hyvää kohtaa löytyä... Nyt näkyy hyvin. Onko toi normaalihinta vai onko mua huijattu hinnalla, kun mitään uutta osaa ei laitettu.
T: Asko
Antennin suuntauksen hinta?
24
3764
Vastaukset
- Kuulostaa
Kyllä toi ihan normaalilta hinnalta kuulostaa kun siinä on jo ALV mukana ja se on kuitilla tehty.
- kuulostaa
meneehän asentajalla matkaankin aikaa, ja tosiaan ALVi mukana, ettei ollenkaan ole paha hinta
- taaskoo
Tosi on. Aivan normaalia. Toisilla firmoilla saattaa olla minimiveloitus 2 tai 3 tuntia. Voit olla tosi tyytyväinen. Varsinkin kun nyt näkyy hyvin. Eli otti oikeasta "hyvästä" loppupeleissä aika vähän.
- Hyvin ottaa
"Pimeän" tai "harmaan" suuntauksen. Ei olisi ollut takuuta eikä kotitalousvähennysoikeutta. Kyllä näihin pikkukeikkoihin sisältyy aina matkakustannuksia, matka-aikaa ja firman kuluja. Pikkukeikat ovat kaikkein kannattamattominta toimintaa yritykselle. Useimmat myyvät ei-oota tai eivät ennätä tulla isompien töiden takia. Ole onnellinen, kun sait näinkin hyvin työn!
- ........
Antennin kiertäminen parhaalle vastaanotolle vie aikaa noin 10 sekuntia, sen jälkeen kun kiinnityksiä on höllennetty. Itsekin sen voi tehdä, kun on apuri, joka huutaa kun kuva näkyy parhaiten.
- Sen hallitsee
Naapurin 90-vuotias mummokin kipuaa vähän väliä katolle kääntelemään "haravaa" - sitä mitä 60-luvun "haravasta" on jäljellä.
- noinkaan..
jos samalla katsottiin missä kohdassa oli paras digisignaali, niin sitten sai nostella antennia ylös ja alaskin.
en muista että ikinä analogisen signaalin näkyvyyteen olisi kovin paljon tuo ylös/alas suunta vaikuttanut, mutta kun digiä laitoin hankalassa paikassa näkymään, niin signaalin laadussa oli melkoinen ero, kun antennia siirsi 5 cm ylös tai alas.
kukahan insinööri osaisi selittää, mistä tuo johtuu?
ja omalla boksilla kun tuota parasta signaalia etsii, niin siinä saa aina odottaa että boksi ehtii reagoimaan suunnan/korkeuden muutokseen.
ammattilaisilla tietty on ammattilaisten vehkeetkin. - on kirjoittaa
Monta olet käynyt säätämässä.
Jos ei osaa, ei kannata itkeä, jos vähän maksaa.
Joka paikassa ei selviä kymmenellä sekunnilla. Jossain muussa hommassa voit selvitä. - ........
on kirjoittaa kirjoitti:
Monta olet käynyt säätämässä.
Jos ei osaa, ei kannata itkeä, jos vähän maksaa.
Joka paikassa ei selviä kymmenellä sekunnilla. Jossain muussa hommassa voit selvitä.Minä olen televisiomekaanikko (RHL).
- ........
noinkaan.. kirjoitti:
jos samalla katsottiin missä kohdassa oli paras digisignaali, niin sitten sai nostella antennia ylös ja alaskin.
en muista että ikinä analogisen signaalin näkyvyyteen olisi kovin paljon tuo ylös/alas suunta vaikuttanut, mutta kun digiä laitoin hankalassa paikassa näkymään, niin signaalin laadussa oli melkoinen ero, kun antennia siirsi 5 cm ylös tai alas.
kukahan insinööri osaisi selittää, mistä tuo johtuu?
ja omalla boksilla kun tuota parasta signaalia etsii, niin siinä saa aina odottaa että boksi ehtii reagoimaan suunnan/korkeuden muutokseen.
ammattilaisilla tietty on ammattilaisten vehkeetkin.Hankala paikka voi olla sellainen, missä tulee heijastuneita signaaleja. Heijastuneen ja alkuperäisen välillä on pieni aikaero. Miten se aikaero sotkee digitaalista signaalia, se on vaikea sanoa. Signaalin heijastukset ovat aivan paikasta riippuvaisia, ei niistä muuta voi sanoa.
- justiinsa
........ kirjoitti:
Minä olen televisiomekaanikko (RHL).
Se ei ainakaan ole minun vika sitten että olet tv mekaanikko.
Toisaalta otan osaa. - LHR
........ kirjoitti:
Minä olen televisiomekaanikko (RHL).
Miten on kokemuksen laita. Hyvin harvoin riittää 10s. jos koskaan. Eikö ole päästetty kuin 10s hommiin?????
- Sähkäri
Oisin tehny halvemmalla ja paremmin
- TYHMÄ !!
Mua vissiin kusetettiin asentaja oli 5h töissä eikä kuva parantunu yhtään. Kehtas vielä pyytää 100 € työ/ matkakuluista...
T: Tyhmä Pentti- Kallista
Elämä on kallista.
Tottakai joudut maksamaan tuntipalkan ja matkakulut vaikkei asentajan käynnistä vastaavaa hyötyä olisikaan. Ei kukaan/ mikään firma tehe mitään ilmaiseksi. - Voi millään ilveellä
Muuttaa paikan signaalin vahvuutta ja heijastuksia. Voi yrittää vain parhaansa. Seuraavaksi pantava talo rekan päälle ja etsittävä hyvä signaali ja tiputettava talo siihen!
- sinun oma ammattisi?
Paljonko luulet työnantajallesi tulevan kuluja/tunti sinun työstäsi?
Luuletko 60e parista tunnista (työmatkoineen) olevan kovakin hinta kun siitä maksetaan verot ja sotut ja elätetään pummit?
Tutkippa omaa tilinauhaasi ja lisää siihen sotu, yms. maksut, jotka työnantaja joutuu maksamaan, jotta saa pimeiden sähkäreiden elatusmaksut maksettua.
Taidat olla itsekkin kelan hommissa. Ei ne palkat tilipussiin taivaasta taida kuitenkaan tipahtaa.
Meinaatko, että olisi pitänyt velottaa vaikka puolen tunnin veloitus, esim. 15e.
Siis: Kyseinen kaveri ehtii kiertää päivän aikana 16 eri paikkaa.
Viikossa 80 eri paikkaa, aina puolen tunnin veloitus/kohde.
Kuukaudessa n. 350 eri paikkaa paikkaa.
Näinkö?
Otappa järki käteen? - Ingo
Tällaisista tuntitöistä asentajalla on oikeus aloittaa ajan lasku kun hän käynnistää auton siitä mistä lähtee ja lopettaa ajan lasku kun hän on palsnnut tai siirtyny toiseen työmaahan Aika laskutetaan aina alkavalta tunnilta eli jos asntaja lähtee kl 10 ja matkaaikaa on 20 min ia hän on kohteessa 30 min niin hän laskuttaa 20 -20-3o eli tunti ja ja 10 minuutti joka pyeristetään kahteen tuntiin Jos tuntiveloitus on 50 e niinkuin alkaa monesti jo on niin koko hommasta tulee noin 125 euroa matkakuluineen Asentaj täytyy saada maksu jokaisesta tunnista mistä hän päivässä tekee töiiä eli väh se 8 tuntiaERihän siitä mitää tulisi jos tässä esimerkkitapauksessa vois lskuttaa 30 min eli 25 e Kannatta ottaa etukäteen selvää mitä joku homma voi maksaa ja jos se tuntuu liian kalliilta niin tekee itse tai si käyttä näitä 10 sekunnin fakiireja
- rojekti-inssi
Missä laissa lukee, että on oikeus laskuttaa seuraavalta tunnilta ? Se on asiakkaan ja työnsuorittajan välinen asia, ja tapa miten laskutetaan, pitää selvittää tilaajalle yksiselitteisesti etukäteen. Ja asentajankin kannattaa harjoitella oikeinkirjoitusta niin asiasta saa ymmärrettävän.
Miten se on niin vaikeaa eritellä laskussa matka-aika ja työaika. Pidemmillä keikoilla ehkä ruokaraha tai päiväraha. - Ingo
Ota asioista selvää ennenkun sanot enään mitään
- Ingo
Muuten kysy kuluttajasuojaviranomaisilta miten tämä asia on he lukevat sinulle KULUTTAJASUOJALAKIA
- työtä_tuokin
Suoli24:n ammattinostelijat olleet jälleen asialla
- sdfghjklpölikty
Sinun jatkuvista turhista nosteluvalituksista joissa ei itse asiasta ole mitään on paljon enempi haittaa joten voisitko lopettaa tai voiskohan ylläpito puuttua asiattomuuksiisi.
- näin_se_menee
Ylläpito ei ehdi kaikkeen puuttua kun ovat nostelemassa niitä vanhoja viestejä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077726
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085921- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582918
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562046