kolina

ak

ihmettelen octavian etupään kolinaa.Tuntuu ja kuuluu selvästi kuoppaisella tiellä.Resonoi myös ohjaukseen siis ihan kuin kolahtelu tuntuisi ohjaus akselia myöten.Alapallonivelet on kunnossa.Mikä voisi olla vikana vai pitääkö akselisto ääntä huonoilla teillä?

16

1600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KOPPELO

      olen omassa huomannut saman vaivan, enkä ole löytänyt syytä. merkkihuolto on tutkinut asiaa, eikä vikaa löytynyt. kerro jos löydät syyn.

      • Anonyymi

        Kokoonpanolinjalla asentajalla unohtunut vodkapullo rakenteisiin. Tyyppivika.


    • SO

      Jokin aika sitten Seat-palstalla kyseltiin samanlaisen mystisen kolinan syytä. Siellä vika haarukoitiin etupyörän laakeriin. Laakerin vaihdolla oli muutama Toledokuski saanut kolinat pois. Välys ei kuulemma tunnu kovin selvästi rengasta heilutettaessa. Väittivät siellä, että tämä on melko yleistä Toledossa ja Octaviassa. Itselläni on vasta 55 tkm. ajettu Octavia, eikä siinä esiinny kolinaa. Kaverin 90 tkm. ajetussa Toledossa kolisee. Mistään löydy vikaa eikä kaveri lähde summamutikassa vaihtamaan laakereita. Saa kuulemma kolista.

      • Yksi vaan

        Löysin kerran epämääräisen kolinan syyn vetoakselin nivelestä. Se jumitti ja oli mennyt epäkeskeiseksi siten, että paikallaan ollessa siinä olevaa vikaa oli vaikea huomata. Tosin ei ollut skoda.


      • ak
        Yksi vaan kirjoitti:

        Löysin kerran epämääräisen kolinan syyn vetoakselin nivelestä. Se jumitti ja oli mennyt epäkeskeiseksi siten, että paikallaan ollessa siinä olevaa vikaa oli vaikea huomata. Tosin ei ollut skoda.

        syy LÖYTYI-kallistuksenvakaajan kumet/helat.Osat saa merkkiliikkeestä.


      • Totta
        ak kirjoitti:

        syy LÖYTYI-kallistuksenvakaajan kumet/helat.Osat saa merkkiliikkeestä.

        Mää kävin katastaa tänää sokolootaani ni síin oli sama vika..
        On muuten viiminen skoda mulla!!!!


    • Itäblokki

      Octavioista menee paljon etupyöränlaakereita, mutta muita kolinan aiheuttja on vakaajankumit, sekä vakaajantangot eli ns. koiranluut.

    • --

      Alkoiko ensin pakoputki resonoida? Ja sen jälkeen kolina. Jos alkoi, niin syynä tuttavalla oli moottorin kumityyny. Muistaakseni pelkääjänpuoleinen läheltä ohjaamoa...

    • Octavisti

      Kirjoittelinkin jo täällä joskus, kuinka laakerinvaihto lopetti kolinat. Octavia kolisti aika pahasti soratiellä - etenkin hiljaisessa vauhdissa - ja se tuntui myös rattiin. Oikean etupyörän laakeri vaihdettiin ja kolina loppui. Klapin tunsi ihan selvästi, kun käsin ravisti rengasta.

      • laakerinvaihto

        niin. kysymys on jo otsikossa, elikkäs onkos kallista lystiä laakereita vaihdattaa ?


      • Octavisti
        laakerinvaihto kirjoitti:

        niin. kysymys on jo otsikossa, elikkäs onkos kallista lystiä laakereita vaihdattaa ?

        ..kun meni takuuseen. Motonetissä näyttäisi olevan yhden etupyörän laakerisarja 46.08euroa, mutta enpä tiedä miten tuon pystyy itse tekemään.


      • sokoloota
        laakerinvaihto kirjoitti:

        niin. kysymys on jo otsikossa, elikkäs onkos kallista lystiä laakereita vaihdattaa ?

        Riippuupi automerkistä toi hinta...... Skodaan taitaa olla aikast kallis.. Mikä skoda sulla on? jos on uus ni vaikkaan että kalliiks tulee


    • Anonyymi

      Jossain on taas varkaita ollut lääkäri linkki auki kolinat kuuluu sänkyyn jostain läpi.
      M
      Volvo ryhmä?

      • Anonyymi

        Kirjoitteletko Niuvasta?
        Se voisi selittää paljon.


    • Anonyymi

      Ei ole Skodaa mutta minulla kolisi etujarrujen liukutapit ja kolina loppui laittamalla liukutappeihin uudet silikoni vaseliinit.

    • Anonyymi

      Tehtaan jäljiltä on kuivaa napanöyhtää sipastu noihin.🧑‍🔧

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe