Omaan pienen ongelman. Ostin nimittäin kuukausi sitten 90-luvun alun S-sarjalaisen, josta pulitin viitisentoista tonnia. Auto on hieno ja kyyti myös. Kaiken kaikkiaan olen aina ihannoinut kyseistä korimallia ja nyt vihdoin, kun eivät enää enää maksa paljoa niin hankin sen.
Työkaverit ja sukulaiset ja myös jotkut kaverit ovat melko selkeästi osoittaneet, että mitä v...tua tollanen kloppi (22 v.) tekee tollasella velaksi ostetulla entisellä edustusautolla?
On alkanut jurppia.
Autohan on tosin monen maallikon silmään pirun kalliin näköinen mutta kai sitä nyt saa ajaa millä haluaa. Kai sitten olisi pitänyt ostaa joku Yaris tai polo, ettei ärsytä ketään.
Ottaa muuten pattiin.
Nuorella miehellä
19
3578
Vastaukset
- menee
ohi, siihen pitää vain tottua. Suomalaisten asennehan on se, että meille ei kelpaa kuin halvin ja jos son huonoa niin vielä parempi.
- Ässä
Suomessa autot on niin kalliita, ettei niitä kannata sukulaisille ja työkavereille ostella. Eli ajele menemään vaan ja osta jatkossakin auto vain itselles.
- C180Kompressor.
Itse laitoin juuri C 180 Kompressorin ja voi sitä kateellisten määrää. Naapurikaan tuskin enää morjestaa, kun Johtotähti ilmestyi pihalle. Pyrin muutenkin suosimaan vain tunnettuja laatumerkkejä, mikä sekin taitaa naapureita jurppia. Mutta hienot kyydit tuo vm-97 C-Mese antaa ja kompura hiuolehtii hulppeasta suoritus kyvystä.
- Måste Gädda
Ei muuta kun ala puhua, että auto maksoi 50K€,-voi vittu että olikin kallis. Kaikki rahat meni ja velkka tuli otettua.
Saat nauttia täysin siemauksin kun mainitsemasi ihmiset puhuvat selkäsi takana paskaa. Valitus on kova kuinka maksoit ylihintaa, -kuinka joku voi maksaa autosta noin paljon jne...
Anna kateellisille ja yhteen muottiin ajaville kanssaihmisille bensaa liekkeihin. Lopulta he kuitenkin kärsivät asenteestaan ja nuljuudestaan yksin.
Ja se on heille aivan oikein. - se siinä
takana on. Tuttu kaveri sanoi kerran Corollan öljynpainevalon loisteessa CLK Kompressori-Mersusta "en ymmärrä miksi joku tuollaisen pikku-Mersun ostaa".
- Itell' kans
Onnittelen loistavaa hankintaa! Kyllä se Ässä on se mersujen kuningas. Itellä tosin on "vain" w124 tallissa ja sekös naapuria jaksaa jurppia. Koko ajan kuulee kommenttia ja pari kolme kaveria on lakannut pitämästä yhteyttä jne. Välillä on kovaa olla mersun omistaja, mutta silti nautin siitä suunnattomasti.
- jaggeman
näitä viestejä kun lukee vahvistuu ajatus että mersumiehillä on pieni vehje ja huono itsetunto,mitä yritetään pönkittää autolla jota he luulevat kadehdittavan.
- mene noin...
Olet väärässä. NIIIIIN väärässä...
Yllättävän moni kadehtii entistä edustusautoa itku kurkussa -kokemusta meinaan on.
Ihmettelen sitä toki itsekin mutta totta se vaan on. - Kateutta löytyy
mene noin... kirjoitti:
Olet väärässä. NIIIIIN väärässä...
Yllättävän moni kadehtii entistä edustusautoa itku kurkussa -kokemusta meinaan on.
Ihmettelen sitä toki itsekin mutta totta se vaan on.Se on ihan totta. Sitä luulee että koko autokateus asia on vain sellainen myytti tai tarina jota kerrotaan, kunnes siihen itse törmää. Miten joillekkin se voi olla kova pala jos satun omistamaan mersun ja sillä toisella on toyota...
- Ei tosta
Kateutta löytyy kirjoitti:
Se on ihan totta. Sitä luulee että koko autokateus asia on vain sellainen myytti tai tarina jota kerrotaan, kunnes siihen itse törmää. Miten joillekkin se voi olla kova pala jos satun omistamaan mersun ja sillä toisella on toyota...
voi muuta sanoa jo rupeaa naurattamaan kun viestejä lukee - noinko heikoissa kantimissa MB-käytettyjen ostaja on? Ja nykyään tuntuu olevan tuuli, että MB ja Toyotaa pitää vertailla. Hehehe:) Voi pyhä sylvi jo on yksinkertaista porukkaa.
- näköjään
Ei tosta kirjoitti:
voi muuta sanoa jo rupeaa naurattamaan kun viestejä lukee - noinko heikoissa kantimissa MB-käytettyjen ostaja on? Ja nykyään tuntuu olevan tuuli, että MB ja Toyotaa pitää vertailla. Hehehe:) Voi pyhä sylvi jo on yksinkertaista porukkaa.
Tojo-porukka miettivän vain Mersu-miesten kikkeleiden kokoa.
Itse en vaivaa päätäni moisella asialla. Ostan aina hyvän auton, en Tojoa. - jalassa
näköjään kirjoitti:
Tojo-porukka miettivän vain Mersu-miesten kikkeleiden kokoa.
Itse en vaivaa päätäni moisella asialla. Ostan aina hyvän auton, en Tojoa.Ei kiinnosta mersu- eikä tojomiesten vehkeet, mutta mitäs ihmeellistä mersun ja tojon vertaamisessa on? Käykö ylpeyden päälle, jos tojosta löytyy parempiakin ominaisuuksia?
- joutunut
kokemaan, mihin naapurit kateudessaan pystyvät. Mielestäni virkavallan kutsuminen paikalle keskeyttämään illanviettoa on jotain aivan ällistyttävää. Itse olen rehlellinen työssä käyvä ja verot maksava kansalainen, jolla nyt on vain ollut varaa vähän enempään, kuin naapureilla. Sen jälkeen kun sain naapurit kiinni teosta, alkoi valittelu, kuinka minulla on iso talo, uusi mersu ja kun minulla on vielä ollut varaa ostaa uudehko kakkos-autokin. En voi ymmärtää tällaisia ihmisiä!!! Itse ovat ammatinvalinnansa tehneet, niin on kyllä turha tulla minulle valittamaan. Ja työ, jota teen on aivan vapaa kaikille muillekin, mutta sen sanoessani, naapurit sanovat etteivät koskaan haluaisi sitä tehdä.
Työkaverit ja sukulaiset ovat huolissaan, että heidän auktoriteettinsa sinuun murenee, eivätkä he enää ole varmoja etevyydestään. Kateus tuntuu olevan osa suomalaisten luonnetta ja se on surku. Onnea S-mersun johdosta! :) - hjgkgh
tuttu ongelma
itelle ostin 10 v(-95) sitten porsche 944 turbon-86 (velaksi tottakai) ikää oli silloin 19v.
luokkakaverini osti uuden fordin (velaksi totakai) ja samanhintaiset autot.
vittu sitä jupinaa koulussa, opettajia myöten miten toi konna voi ajaa porschella ja meidän timppa vaan fordilla.
autot oli saman hintaisia( n. 120 000mk) ja korviaan myöten klopit veloissa
molemmilla oli kivat autot, mutta monta kertaa mietin että olisi pitänyt ostaa kanssa fordi olis päässy pikkasen helpommalla senkin koulun loppuun.
mutta kun ikää karttui ja mulla ja timpalla on edelleen suht hyvät autot, vaihtunut kyllä moneen kertaan, kateelliset luokkatoverit piikittää assalla ja valitta sossun korvauksen pienuutta.
kyllä kesä ja kivat autot on hauska yhdistelmä.
vilpittömästi onnea uudelle isolle kissalle ja sinulle, aika korjaa sadon ja naureskelet 10 v päästä että vittuku menee hyvin, se lievittää haavoja- Koulu alkaa
Aloinpa tässä miettimään, että kun tuli ostettua täs kesän aikana w124 tuolta 80-luvun puolenvälin tienoilta. Loistavassa kunnossa muuten on. Koulut alkaa piakkoin ja tuo sinun kirjoittamasi alkoi huolestuttamaan. Alkaakohan opet jupisemaan? Entä kaverit? Nyt pelottaa, minä kun en ostanut edes velaksi!
- vanha190
Koulu alkaa kirjoitti:
Aloinpa tässä miettimään, että kun tuli ostettua täs kesän aikana w124 tuolta 80-luvun puolenvälin tienoilta. Loistavassa kunnossa muuten on. Koulut alkaa piakkoin ja tuo sinun kirjoittamasi alkoi huolestuttamaan. Alkaakohan opet jupisemaan? Entä kaverit? Nyt pelottaa, minä kun en ostanut edes velaksi!
Morjes!
Tuttu tunne varmasti monella. Saattaa tosin johtua joidenkin mersumiesten käytöksestäkin, mutta ei siitä sen enempää. :)
Muutama vuosi sitten äiti osti 124:n, helkatin siistin kyllä ja vähän ajetun, hintaa silloin joku 12 000 euroa. Työpaikalla alkoi niin pahansuopa v...ttuilu ja pään aukominen, että äiti meinasi vaihtaa autonsa pois. Vaikka tosiasiassa se taisi olla sieltä halvimmasta päästä sillä parkkipaikalla! Uudet polot, golfit, mazdat ym maksoivat kaikki selvästi enemmän!
Eihän tuon alkuperäisen kirjoittajan ässän hinnallakaan saisi juuri mitään uutta autoa. Kaikki ketkä kohtaatte tällaista asiantuntemattomien kateutta tai muuta pahansuopaa, yrittäkää ottaa homma huumorilla. Niin minäkin teen, enkä välitä. Tietysti se onkin kaveripiirissä vähän semmoinen hauska läppä tämä mersun omistaminen...
Jotkut taas naureskelevat halveksuvasti, eli tilanne ikään kuin kääntyy toisin päin verrattuna kateuteen, eli tyyliin "tuokin luulee ajaavnsa hienolla autolla, vaikka onkin tuollainen vanha mersu" tms. Toivottavasti ymmärsitte pointin, eli luullaan että vanhan mersun omistaja yrittää elvistellä autollaan ja naureskellaan sille miten säälittävää se on, mutta ei tajuta että mersumies tai -nainen ajaa hyvällä autolla ja on siihen tyytyväinen.
Se miksi itse omistan 550 tuhatta ajetun sataysikympin, johtuu siitä että se on edullinen ylläpitää ja käyttää. Ja ennen kaikkea edelleen luotettava, eivätkä mahdolliset remontit maksa paljoakaan. Ässä on muuten minunkin unelma-autoni! - mmmmm
Koulu alkaa kirjoitti:
ööö... meidän koulun pihalla on opettajien parkkiruuduissa ainakin 5 mersua. Tuskin ne mitään sanoo...
- hämmästeleväinen
mmmmm kirjoitti:
ööö... meidän koulun pihalla on opettajien parkkiruuduissa ainakin 5 mersua. Tuskin ne mitään sanoo...
Onko se joku yksityiskoulu vai miten opettajilla voi olla niin paljon mersuja?
- yksityiskouluja?
hämmästeleväinen kirjoitti:
Onko se joku yksityiskoulu vai miten opettajilla voi olla niin paljon mersuja?
ihan se on yläaste - lukio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2234111Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112593Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382325Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te861298- 481159
- 751037
- 59913
- 45896
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58891