Moi! Oon 17-vuotias poika (täytän jouluna 18-v.) ja mulla olis siis kutsunnat edessä tuossa syksyllä. Juttu on vain niin että tuo armeijaan joutuminen pelottaa mua aivan sairaasti.
Kuten jo tuosta otsikostakin käy ilmi niin oon todella pahasti ylipainoinen. Pituutta mulla on vähän vajaat 170 cm ja painoa on kertynyt tuollaiset 135 kiloa. Voitte ymmärtää että mua siis ehkä "vähän" hirvittää tuo inttiin joutuminen.
Kuntokaan ei ole mikään paras mahdollinen. En oo ikinä harrastanut mitään liikuntaa. Itse asiassa mä en pysty tekemään yhtään ainutta leuanvetoa tai selkä- tai vatsalihasliikettä. Cooperin testiä en oo ikinä juossut. Kaiken lisäksi uintitaitokaan ei ole paras mahdollinen. (tuli jostain syystä lintsattua aina kun uintia oli koululiikunnassa)
Tuo mun huonokuntoisuus ei oo ainoa asia joka mua pelottaa armeijaan menossa. Mua pelottaa myös se että miten ne kaikki muut tyypit suhtautuu muhun siellä. Lihavia yleensä kiusataan koulussa, miten on siis armeijassa?
Esimerkkinä voin mainita etten oo oikeastaan juuri koskaan uskaltanut näyttäytyä alasti toisten tyyppien seurassa (saunassa, uimahallissa jne.) koska oon näin lihava. Tuollaisetkin jutut lisäävät paineita aika lailla.
Vaikuttaako siis aika säälittävältä tapaukselta? That's true! Myönnän sen itsekkin.
Joku teistä saattaa ehdottaa että kannattais ehkä laihduttaa! No joo, kokeiltu on. Mutta mä en yksinkertaisesti pysty siihen. Mulla ei oo tarpeeksi itsekuria ja tahdonvoimaa. Pystyn olemaan dietillä pari päivää mutta sitten mä taas repsahdan mässäilemään herkuilla.
Kun nyt keväällä oli se sotilaslääkärin tarkastus niin mä yritin tosissani saada sitä antamaan mulle vapautuksen koko paskasta. Ei onnistunut. Se sano että se tekis mulle muka vaan karhunpalveluksen jos se päästäis mut luistamaan koko jutusta. Se käski vaan laihduttaa ja alkaa kuntoilemaan. Helppohan sen on sanoa. Ei auttanut vaikka mulla oli melkein itku kurkussa. Se arveli vaan että armeija tekis mulle hyvää ja että muka miehistyisin siellä ollessani.
Nyt oon sitten miettiny että mitä mä teen? Menenkö sivariin vai uskallanko kokeilla armeijaa. Ärsyttää vaan kun toi sivari on niin paljon pitempi. Melkein kaikki sukulaiset painostaa menemään armeijaan.
Tästä jutusta oon kyllä stressannu aika paljon viime aikoina. Ja mitä lähemmäs kutsunnat yms. tulee, niin sitä enemmän mä jännitän. Ja aina kun mä stressaan ja murehdin, niin mä vaan syön ja lihon. Luultavasti kun mä sitten viimein joudun sinne inttiin niin oon paisunu jo about 150-kiloiseksi.
Antakaapa nyt siis jonkinlaisia neuvoja mulle. Mitä mun pitäis oikein tehdä? Pitäiskö vaan mennä suosiolla sivariin kun se kerran on ainakin fyysisesti kevyempi. Vai olisko mulla ees jotain mahdollisuuksia selvitä armeijassa??
Eikä sitten mitään vitsailuja tai vittuiluja, pliis.
Lihavana armeijaan??
22
5421
Vastaukset
- --------
Intin käyneenä ja nähneenä voin sanoa, että kyllä siellä lihavatkin pärjäsivät... jos halusivat.
Kannattaa mennä inttiin ja katsoa jos pärjää, siellä toki liikutaan paljon mutta kyllä se kunto siitä lähtee nousemaan ja voit olla varma että paino tippuu.
Samassa joukkueessa oli yksi 120 kg intin alussa painanut tyyppi joka kotiutueessaan painoi 85 kg.
Tietysti alussa on vaikeata (lähes kaikilla on), mutta kyllä se siitä sitten helpottaa, jos tuntuu ettei tästä hengissä selviä niin voihan leikin lopettaa kesken ja vaihtaa sivariin kesken armeijan, käydyt päivät armeijasa luetaan sivaripalveluksen hyväksi.. - niin tulee parempi olo
Miten oot ees voinu päästää ittes tommoseen kuntoon?
Lopeta limujen juonti ja karkkien syönti. Ala hölkkäilemään 30min lenkkejä joka päivä, sunnuntain voit pitää vapaata.- asda
salee saa
- Anonyymi
Haista sinä vittu
- Anonyymi
"Miten oot ees voinu päästää ittes tommoseen kuntoon?"
Olipa ajattelematon kommentti, syitä on monia.
Ite olen taistellut ylipainon suhteen yli 70 vuotta. Ikää nyt 84v, voin sanoa että rinnalta on molemmin puolin kaatunut ja vakavasti sairastunut lähes kaikki. Moni hyväkuntoinen ei jaksanut kuin työajan, ja kaatui ennen kuin täytti 65v.
En ole koskaan harrastanut mitään, en ole koskaan ollut fyysisesti kipeä mistään. Ainoastaan muutamia flunssia ja kuumeita ja viimeinen 1970 luvulla. Jaa hammassärkyä joskus nuorena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haista sinä vittu
Siitäpä tunnistin mutsis...
- jdjdfkldkd
B-miehet tekee kevyempiä täytehommia esim. varusvarastolla. Siellä on sellaisia joiden fysiikka ei riitä täysmääräiseen palvelukseen ja ylipaino riittää B-luokituksen syyksi.
- intissä ollut
Ei ylipaino riitä B-papereihin!! B:n paprut saa vain todellisen sairauden/vamman kautta. Kyllä mäkin olisin B-mieheksi mennyt mun läskeillä, mutta ei se nyt ole niin helppoa. Tuli kuitenkin paska käytyä, ja nyt ihan tyytyväinen siitä. Kyllä siellä läskitkin pärjää, jos ei muuten niin vemppaamalla.
- plees
intissä ollut kirjoitti:
Ei ylipaino riitä B-papereihin!! B:n paprut saa vain todellisen sairauden/vamman kautta. Kyllä mäkin olisin B-mieheksi mennyt mun läskeillä, mutta ei se nyt ole niin helppoa. Tuli kuitenkin paska käytyä, ja nyt ihan tyytyväinen siitä. Kyllä siellä läskitkin pärjää, jos ei muuten niin vemppaamalla.
nykyään jos on tarpeeksi paljon ylipainoa saa c-paperit
- Anonyymi
plees kirjoitti:
nykyään jos on tarpeeksi paljon ylipainoa saa c-paperit
Ei saa......Läskit hakataan ulos bontsosta leireillä metsässä missä ei ole ulkopuolisia näkemässä rääkkiä...
- lykkäystä
Vaikka vuosi tai pari ja sano että haluaisit laihduttaa. En tiedä meneekö tuolla perustelulla läpi, voi mennä.
Sitten voit ehkä saada B paperit jos todellakin on niin että et pysty laihduttamaan. Aika hankala se on metässä juosta normaalipainosten perässä jos on tuon verran ylipainoa. - Amelia E
Mä en nyt ehkä ole paras mahdollinen neuvomaan, mutta luulen että armeijaa kannattaa yrittää. Jos haluaa laihtua ennen sitä niin ei kannata aloittaa hirveää dieettiä jota ei jaksa pitää, vaan mieluummin muuttaa vähän elämäntapoja. Eli miettii etukäteen minkä verran sallii herkuttelua itselleen (esim. puolet vähemmän kuin ennen) ja käy alkuun vaikka kävelylenkillä päivittäin.
Kiusaamisesta armeijassa ei voi tietää, se riippuu niin paljon siitä millaista porukkaa samaan paikkaan sattuu. Itse en ainakaan huomannut että ketään olisi lihavuuden takia kiusattu.- kettunen
ei varsinaisesti kiusata, mutta seläntakana puhumista on aivan saatanasti, ja on siellä sitten tietysti paljon myös amisidiootteja jotka ihan suoraankin saattavat nimitellä jos et pärjää mutta silti SINUN kannattaa mennä koska kenellekään muulle ei armeijasta ole mitään hyötyä paitsi ylipainoisille. Melkeinpä voin vannoa että jossainmäärin muistutat jo ihmistä kun pääset pois sieltä, eli yritystä kehiin vain ja armeijaan mars :)
- tietoa
Sulla on vasta kutsunnat edessä syksyllä. Kokemuksesta voin sanoa, että ikäisesi nuori mies kerkeää muuttaa olomuotoaan paljonkin ennen armeijaan menoa.
Armeija ei ole mikään urheiluopisto, vaikka siellä ns. "urheilua" paljon onkin. Nuoria miehiä saattaa (varuskunnasta riippuen) astua palvelukseen samanaikaisesti tuhatkin kappaletta, joten ymmärtänet, että joukkoon mahtuu niin laihaa kuin lihavaa, niin tummaa kuin vaaleaakin ihmistä. Et varmasti ole ainoa ylipainoinen siinä porukassa, olisithan jo tilastoihme tuolloin!
Inttiaikana ruoka ja liikunta on säännöllistä ja voin kertoa, että sukulaispoika laihtui puolen vuoden aikana huikeat 30 kiloa LAIHDUTTAMATTA! Nyt on tyytyväinen siihen, että oppi armeija-aikana syömään ja liikkumaan järkevästi ja noudattaa sitä elämäntapaa nyt siviilissäkin.
Eli pois moiset ajatukset ja innolla kutsuntoihin ja sitä kautta armeijaan aikanaan! - stumbbi
Sinua ei tulla kiusaamaan armeijan aikana ylipainosi takia. Simputus tai pennalismi otetaan nykyään armeijassa hyvin vakavasti, ja seuraukset ovat sen mukaiset. Ylipainoisia oli jonkinverran omassa saapumisryhmässäni, mutta heitä ketään ei tietääkseni kiusattu.
En ole kuullut että kukaan olisi saanut B-paperit ylipainon takia. Ehkä sekin mahdollista on?
Armeijassa ei myöskään pakoteta tekemään mitään mitä et jaksa. Ei ne lihavatkaan pysyneet perässä aamulenkillä, ja niille sanottiin vaan että tulkaa omaan tahtiin. Nämä ylipainoiset sitten sijoitettiin kahden kuukauden alokasajan jälkeen joihinkin leppoisiin hommiin, kuten kuskeiksi tai jonkinlaisiin huoltojoukkoihin. Siis ne, jotka olivat vielä pelissä mukana kahden kuukauden jälkeen, taisi muutama keskeyttää...
On myös mahdollista se, että jos ylipaino vaikeuttaa elämää niin paljon, että pelkkä tahdissa marssiminen on mahdotonta, niin sitten voivat todennäköisesti potkaista pihalle ja sanoa että tuleppa kahden vuoden päästä uudestaan kun olet laihtunut, eli siis E-paperit.
Sinänsä armeija voi tehdä hyvää, monet tuntemani ylipainoiset laihtuivat siellä. Itse taas lihoin pari kiloa, mutta olinkin aika hoikka. Ja armeijan voi jättää kesken ihan missä vaiheessa vain haluat, vaikka kesken marssin.
En osaa muuten neuvoa, tässä nyt vähän tietoa mitkä perustuvat omiin kokemuksiini intistä. Itsehän sinun on se päätös kuitenkin tehtävä. - ....................
ala kuntoilee pikkuhiljaa että totut siihe jo ennen armeijaa nii sit se ei oo enää siellä nii vaikeeta'1!!==)
- sivusta seuranneenna...
Voin melkein vannoa etta armeija tekee vain hyvaa... Kannattaa yrittaa! Ja hammasta purren sitkiasti jatkaa marssia. Ei siella oo pakko teha kaikkia hommia mita ei yksinkertasesti jaksa! Kyllahan jotkut saattavat simputtaa...muttei kauaa. Kylla neki tajuaa pikkuhiliaa etta kylla ne vatsalihakset sun muut siita pikkuhiljaa kehittyy. Armeijaan vaan! Monet tuntemani pojat ovat roimasti miehistyneet inttiaikana. Sinne vaan... Miehistymaan ja kasvamaan. Kova koulu jos sen silta kannalta ottaa... Mutta jos SEN OTTAA HUUMORILLA NIIN KYLLA SIELLA PARJAA! Se, mika ei tapa VAHVISTAA!
- Kiki.
Jos on homoseksuaalisia taipumuksia nii armeijaan vaan, mut jos on MIESTÄ niin C-paperit tai vankilaan!
- Minä~87
Itselläki on tota ylipainoa aika rutkasti ja viime vuonna kävin kutsunnoissa niin ne sanoivat että rupeappa laihduttamaan... ja sain kolme vuotta lykkäystä...
Mä oon miettinyt nyt viime aikoina että menisin sivariin, ei sen takia että olen lihava vaan että mua kiinnostaisi se enemmän..
Ja mä olen kuullu että lihavia sinne ne eivät ota ollenkkaan, eli karsivat ne pois jo kutsunnoissa :( Mutta sinun pitää tehdä se mitä sydämesi sanoo.. :) Mäki vaan pelkään että sukulaiset eivät hyväksy valintaani jos valitsisin nyt sen sivarin loppujenlopuksi.. :(- siellon kivaa
http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?pos=-7304
No sinun pitaa tastalahtien kysya kaikki sukulaisilta. Mahtaa olla kivaa elamaa. "Tiina, tatini sanoi etten saa seurustella kanssasi" ja sita rataa. - ...
siellon kivaa kirjoitti:
http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?pos=-7304
No sinun pitaa tastalahtien kysya kaikki sukulaisilta. Mahtaa olla kivaa elamaa. "Tiina, tatini sanoi etten saa seurustella kanssasi" ja sita rataa.ite alottaisin parantamalla tota itsetuntoos, kyse kuitenki omasta elämästäs ei siit mitä muut on mieltä..kyl pitää sen verran päättäväisyyttä pitää olla et saat ittes liikkeelle.. ei kannata aluks mitää ihmeitä yrittää.. alotat kuntoilun kevyesti.. ja siinähän matkal se fiilis tulee ku huomaa et oikeesti jotain alkaa tapahtuun... kiusaamiseen liittyen on myös pitkälti kyse asenteesta.. jos sua haukutaan nii älä ota sitä tosisaa vaa huumorilla... koska fakta on et oot lihava, jos sua sellaseks sanotaan nii miks siit loukkaantuu ku itekki sen tiedostat.. en usko et humoristia jaksetaan paljo haukkua... tietenki on niitäki jotka haluaa kiusata oli miten oli.. mut kyl siel on myös niitä jotka ei jaksa tollasta katella ja on sun puolella.. joten en usko et sen takii mitää ongelmia tulee... mut laihduttaminen on tos tilantees kyl ihan väistämätön pakko... jos haluut elää viel monta vuotta.. tietty en oo kovin hyvä sanoon et alota liikunta ku oon aina liikuntaa rakastanu, mut sen voin kyl sanoo kokemuksesta et ku vauhtiin pääsee nii ei sitä haluu lopettaa ja varmasti elämän laatus paranee kaikinpuolin.. fyysinen hyväkunto antaa oikeesti paljo positiivisuutta elämään..
- Anonyymi
𝗘𝗶 𝘀𝘆𝘆𝘁𝗮̈ 𝘆𝗵𝘁𝗮̈𝗮̈𝗻 𝗺𝗶𝗵𝗶𝗻𝗸𝗮̈𝗮̈𝗻 𝗽𝗲𝗹𝗸𝗼𝗼𝗻. 𝗧𝗲𝗲𝘁 𝘃𝗮𝗶𝗻 𝘀𝗶𝗶𝗻𝗮̈ 𝗻𝗼𝗽𝗲𝘂𝗱𝗲𝘀𝘀𝗮 𝗷𝗮 𝗻𝗶𝗶𝗹𝗹𝗮̈ 𝘁𝗮𝗶𝗱𝗼𝗶𝗹𝗹𝗮 𝗷𝗼𝘁𝗸𝗮 𝘁𝘂𝗻𝘁𝘂𝘂 𝗸𝗶𝘃𝗮𝗹𝘁𝗮. 𝗔̈𝗹𝗮̈ 𝘆𝗿𝗶𝘁𝗮̈ 𝗸𝗼𝘀𝗸𝗮𝗮𝗻 𝗷𝘂𝗼𝘀𝘁𝗮 𝘁𝗮𝗶 𝗹𝗶𝗶𝗸𝗸𝘂𝗮 𝗹𝗶𝗶𝗮𝗻 𝗻𝗼𝗽𝗲𝗮𝘀𝘁𝗶. 𝗦𝗮𝗻𝗼 𝗷𝗮 𝗵𝗶𝗱𝗮𝘀𝘁𝗮 𝗿𝗶𝗶𝘁𝘁𝗮̈𝘃𝗮̈𝗻 𝗮𝗶𝗸𝗮𝗶𝘀𝗶𝗻. 𝗞𝘂𝗸𝗮𝗮𝗻 𝗲𝗶 𝘁𝗶𝗲𝗱𝗮̈ 𝗺𝗶𝘁𝗮̈ 𝗷𝗮𝗸𝘀𝗮𝘁. 𝗛𝗶𝗱𝗮𝘀𝘁𝗮𝘁 𝗷𝗮 𝗸𝘆𝗹𝗹𝗮̈ 𝗻𝗲 𝘀𝗶𝗻𝘂𝘀𝘁𝗮 𝗵𝘂𝗼𝗹𝗲𝗵𝘁𝗶𝘃𝗮𝘁.
Älä ryhdy mitenkään pelleksi, ole kuin yrittäisit, mutta kun ei jaksa niin aina hidastat jne.
Ei mitään huolta. Muista nukkua jotta henkinen kantti on parhaimmillaan, ettet mene katselemaan illalla telkkaria, siis hiljaisuuden jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983