miten on voiko kevyt sävytteem laittaa hiuksiin imetyksen aikaan? hiukset näyttää hirveiltä ja kastajaiset olis muutaman viikon päästä..? kestovärii ei varmaan kannata laittaa.
hiusten värjäys
31
21653
Vastaukset
- yks äitii
minä ainkin ostin,ja aijon blondata hiukseni vaikka imetän.
Eikai sitä voisi mitään käyttää...rasvoja,kasvovettä,hiuslakkaa,muotovaahtoa.... - jatkuvasti värjään
Juu voit kyllä ! JOten eikun hommiin :)
- mä kyllä
Mä oon kyllä köyny ihan parturissa ja on laitettu kestoväri, eikä kyllä oo vauvan hiukset vielöä siitää värjääntyny =)
- siitä
ollut juttua että se vaikuttas lapseen. en kyllä itse värjäis, onhan ne semmosia myrkkyjä.
- *silmän pyörittelijä*
Kerrottakoon nyt samantien kaikille, että suomi on hyvin ajantasalla kaikista, varsinkin lasten ja raskaana olevien terveyteen liittyvistä asioista!!
Ettekö luule että suomen parturikampaajia olisi jo informoitu, jos väriaineilla olisi äidin verenkierron kautta haitallisia vaikutuksia lapseen?? Ettekö luule että neuvolassa siitä ohjeistettaisiin? Ja jos mielestäsi verenkierrostasi pääsee "värimyrkkyjä" lapseen, niin miksi värjääminen olisi turvallista sinulle?
Apua!! paniikki!
Juu en suosittele lapsen suoraa altistamista väriaine-höyryille, mutta epäilenpä ettei kukaan lapsi sylissä ajatellut istuvansa värjättävänä...
Tullaanpa jo pois sieltä taikauskojen siivittämältä keskiajalta, ja käytetään vähän aivoja!
On ollut juttua? Niin ai että joltakin viralliselta taholta oikein? vai olisikohan sittenkin siltä kaverilta kuultua, joka kuuli kaveriltaan, joka.... - Mammaksi_maaliskuussa_06
*silmän pyörittelijä* kirjoitti:
Kerrottakoon nyt samantien kaikille, että suomi on hyvin ajantasalla kaikista, varsinkin lasten ja raskaana olevien terveyteen liittyvistä asioista!!
Ettekö luule että suomen parturikampaajia olisi jo informoitu, jos väriaineilla olisi äidin verenkierron kautta haitallisia vaikutuksia lapseen?? Ettekö luule että neuvolassa siitä ohjeistettaisiin? Ja jos mielestäsi verenkierrostasi pääsee "värimyrkkyjä" lapseen, niin miksi värjääminen olisi turvallista sinulle?
Apua!! paniikki!
Juu en suosittele lapsen suoraa altistamista väriaine-höyryille, mutta epäilenpä ettei kukaan lapsi sylissä ajatellut istuvansa värjättävänä...
Tullaanpa jo pois sieltä taikauskojen siivittämältä keskiajalta, ja käytetään vähän aivoja!
On ollut juttua? Niin ai että joltakin viralliselta taholta oikein? vai olisikohan sittenkin siltä kaverilta kuultua, joka kuuli kaveriltaan, joka....että asiantuntijat vasta koettavat selvittää värjäysaineiden vaikutusta sikiöön sekä imeväiseen. Tämä seikka tuli esille työturvallisuusvaltuutettujen kurssilla tämän vuoden alussa.
- no juu
Mammaksi_maaliskuussa_06 kirjoitti:
että asiantuntijat vasta koettavat selvittää värjäysaineiden vaikutusta sikiöön sekä imeväiseen. Tämä seikka tuli esille työturvallisuusvaltuutettujen kurssilla tämän vuoden alussa.
tuskinpa sitä on kaikkia vaikutuksia tutkittu.
eiköhän kampaajalle ole raha tärkein, eikä kysely imetätkö tai oletko raskaana. eihän se ole terveydenhuollon ammattilainen.
ja kyllä oli virallista juttuja että ainakin allergiariskiä lisäisi värjäys, en toki muista tietolähteen nimeä.
ja onhan muitakin vaarallisia juttuja kuten tupakka ja alkoholi jotka vaikuttavat eikä niitä kielletä..
jokainen värjätköön jos haluaa, itse kasvatan luomummin.. - niin niin
no juu kirjoitti:
eiköhän kampaajalle ole raha tärkein, eikä kysely imetätkö tai oletko raskaana. eihän se ole terveydenhuollon ammattilainen.
ja kyllä oli virallista juttuja että ainakin allergiariskiä lisäisi värjäys, en toki muista tietolähteen nimeä.
ja onhan muitakin vaarallisia juttuja kuten tupakka ja alkoholi jotka vaikuttavat eikä niitä kielletä..
jokainen värjätköön jos haluaa, itse kasvatan luomummin..alkoholin ja tupakan haittavaikutuksistakin kuulee vain huhupuheina?? kuten hiusten värjäämisestä raskauden tai imetyksen aikana??
Ja onpa kumma juttu, kun viimeiset kaksikymmentä vuotta on tämä sama huhu kiertänyt ja aina vaan odotellaan virallista tutkimustulosta...
No odotellaan lisää toki...
Mutta kuinka voi joku totena sitten kertoa, hiusten värjäämisen olevan haitallista sikiölle, kun siitä ei löydy todistusaineistoa??
Tämäkin asia kuuluu samaan kastiin kuten; sipseissä, ranskalaisissa, ja näkkileivässä on karsinogeenejä..
Että jätäppä ne sinne kaupanhyllylle kiltisti sitten vain!!
Ja muistathan jatkossakin olla syöttämättä säilöntäaineettomia ruokia mukuloillesi (yritäppä olla ostamatta niitä edes viikko)!! Alle vuoden ikäisenä VAIN rintamaitoa, eikä mitään korvikkeita. Karkista pysykää kaukana!! tuoreet myrkyttömät hedelmät ovat terveellisempiä!! Ja voisitko leipoa perheen leivätkin itse..
Jospa nyt mietit mitä puhut luomuilusta.. tuskin tulee toteutumaan kuitenkaan.. - vasta mammaksi
niin niin kirjoitti:
alkoholin ja tupakan haittavaikutuksistakin kuulee vain huhupuheina?? kuten hiusten värjäämisestä raskauden tai imetyksen aikana??
Ja onpa kumma juttu, kun viimeiset kaksikymmentä vuotta on tämä sama huhu kiertänyt ja aina vaan odotellaan virallista tutkimustulosta...
No odotellaan lisää toki...
Mutta kuinka voi joku totena sitten kertoa, hiusten värjäämisen olevan haitallista sikiölle, kun siitä ei löydy todistusaineistoa??
Tämäkin asia kuuluu samaan kastiin kuten; sipseissä, ranskalaisissa, ja näkkileivässä on karsinogeenejä..
Että jätäppä ne sinne kaupanhyllylle kiltisti sitten vain!!
Ja muistathan jatkossakin olla syöttämättä säilöntäaineettomia ruokia mukuloillesi (yritäppä olla ostamatta niitä edes viikko)!! Alle vuoden ikäisenä VAIN rintamaitoa, eikä mitään korvikkeita. Karkista pysykää kaukana!! tuoreet myrkyttömät hedelmät ovat terveellisempiä!! Ja voisitko leipoa perheen leivätkin itse..
Jospa nyt mietit mitä puhut luomuilusta.. tuskin tulee toteutumaan kuitenkaan..tarkoitin lähinnä sitä että pysyykö väri hiuksissa imetyksen aikana? en viittis monta kymmentä euroo tuhlata huksiin jos väri ei pysy kun hetken..miten teillä muilla?
- Hälinä
vasta mammaksi kirjoitti:
tarkoitin lähinnä sitä että pysyykö väri hiuksissa imetyksen aikana? en viittis monta kymmentä euroo tuhlata huksiin jos väri ei pysy kun hetken..miten teillä muilla?
Lopetin imetyksen pari kk sitten eikä vieläkään tunnu olevan hiukset kovin vastaanottavaiset. :(
Mut riippuu aika pitkälti varmaan hormonitoiminnasta, sekä hiustyypistä. Eikä sitä oikeestaan tiedä kuin kokeilemalla =) - millä alalla
että asiantuntijat vasta koettavat selvittää värjäysaineiden vaikutusta sikiöön sekä imeväiseen. Tämä seikka tuli esille työturvallisuusvaltuutettujen kurssilla tämän vuoden alussa.
olet? Mikä työturvallisuusasia on hiusten värjäys raskauden aikana? ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää..
Luuletko siis että äidin päänahan läpi pääsee verenkiertoon niin paljon haitallisia kemikaaleja, että sillä olisi suora vaikutus joko sikiöön, taikka maidon kautta imeväiseen? - ööå
Hälinä kirjoitti:
Lopetin imetyksen pari kk sitten eikä vieläkään tunnu olevan hiukset kovin vastaanottavaiset. :(
Mut riippuu aika pitkälti varmaan hormonitoiminnasta, sekä hiustyypistä. Eikä sitä oikeestaan tiedä kuin kokeilemalla =)pysyy ihan hyvin :)imetän vielä ja kaupan värillä värjäsin.
- kampaaja
Jos haluaa "pelata varman päälle" ja värjätä hiukset, niin värjää sitten suoravärillä eli värillä, jossa ei ole hapetetta, esim. vaahto tai nestemäinen. Kevyt- ja kestovärit sisältää molemmat hapetetta. Näin ainakin itse tekisin.
Itse en muista, että missään kampaamokoulussa tai töissä ollessa olisi puhuttu mitään siitä, vaikuttaako värjäys vauvaan imettämisen aikana. Toinen juttu on sitten se, että raskauden aikana ja jonkin aikaa sen jälkeen ei aina kaikki värit ja permanentit onnistu. Mutta vaikea sitäkään on etukäteen sanoa, että mikä onnistuu ja mikä ei ja kenelle... - Mammaksi_maaliskuussa_06
millä alalla kirjoitti:
olet? Mikä työturvallisuusasia on hiusten värjäys raskauden aikana? ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää..
Luuletko siis että äidin päänahan läpi pääsee verenkiertoon niin paljon haitallisia kemikaaleja, että sillä olisi suora vaikutus joko sikiöön, taikka maidon kautta imeväiseen?minä olen mitään sanonut puolesta tai vastaan? Enhän minä ole mitään muuta väittänyt kuin että asiaa vasta tutkitaan ;)
Mies on metallialalla ja heidän työsuojelukurssillaan (kesti viikon) oli lääkäri luennoimassa, jolloin ko. asia tuli ilmi. - kommenttisi
minä olen mitään sanonut puolesta tai vastaan? Enhän minä ole mitään muuta väittänyt kuin että asiaa vasta tutkitaan ;)
Mies on metallialalla ja heidän työsuojelukurssillaan (kesti viikon) oli lääkäri luennoimassa, jolloin ko. asia tuli ilmi.kuulosti vastalauseelta edellisen tyypin kirjoitukseen... Tai ehkä olit sitten laittanut viestin väärään kohtaan? ;) saat anteeksi!
- herätystodellisuuteen
Apua!! paniikki!
On ollut juttua? Niin ai että joltakin viralliselta taholta oikein? vai olisikohan sittenkin siltä kaverilta kuultua, joka kuuli kaveriltaan, joka....Nythän on niin, että kemian teollisuus ei ole oma-aloitteisesti tutkinut kemiallisia yhdisteitä, joita käytetään mm. värjäysaineissa. Suomen vihreät esimerkiksi toimivat aktiivisesti kemian teollisuuden vastuuseen heräämiseen. Se ei tapahdu ilman lain laatimista.
Suomessahan ei luonnollisesti voi tapahtua mitään pahaa ja kaikki on hyvin, niin kauan kuin asiasta ei tiedetä. Suottahan ei suomalaisia haukuta naiveiksi. Toki kampaajatkin ovat kemian teollisuuden suuria asiantuntijoita. Ei voi kuin naurattaa nämä ihmiset, jotka luottavat siihen "että kyllä joku olisi minulle kertonut, jos aine olisi vaarallinen". Herätys värjäysaineiden kaikkia kemikaaleja ja niiden yhdisteitä ei ole vain tutkittu, koska mikään laki ei velvoita siihen. - emppoiiop
Apua!! paniikki!
On ollut juttua? Niin ai että joltakin viralliselta taholta oikein? vai olisikohan sittenkin siltä kaverilta kuultua, joka kuuli kaveriltaan, joka....No siis sitä vaan että mä oon värjäämäs hiukset, ja oon ennenki värjänny ja nehä aina vaan kaunistautuu!
- Jkhv26
no juu kirjoitti:
jokainen värjätköön jos haluaa, itse kasvatan luomummin..Minä olin kampaajalla raskauden alku
vaiheessa vk 7 tai 8.
Terve 9 pisteen tyttö tuli, ja
nyt imetyksen aikana olen harkinnut
hiusten värjäystä, mutta pelkään että
hormoonit jylläät vielä liikaa ja hiuksista
ei tulekaan toivotun väriset.
- no.
itse ainakin lopetin imettämisen, että voin värjätä hiukset. kukas sitä nyt näin terassi-ilmoilla harmaahapsisena haluais julkisesti liikkua!
- äipyli75
Värjäsin kerran kuussa hiuksia imetyksen aikana eikä ees mieleen tullu että haittaa vois olla. Ei se verenkieroon imeydy. Siitä vaan värjäämään.
- artikkeli
löysin eteläsuomen sanomat lehden artikkelin:kosmetiikasta uusia kosketus allergioita.
siinä mainitaan mm: tieteellisissä kokeissa monet hiusvärit ovat aiheuttaneet perimä ja muita soluvaurioita.
värikemikaalit tunkevat ihon läpi elimistöön.
riski sairastua eräisiin syöpiin on suurin kampaajilla, jopa kuluttajilla, mikäli hiusvärit aiheuttavat syöpää. toisen tutkimuksen mukaan aiheuttaisi pitkään käytettynä leukemiaa.
mainitaan myös että vaarallisin kosmetiikka on hiusvärit.
nämä siis vasta alustavia tutkimuksia.
elikkä jokainen värjätköön jos haluaa..- että..
Hiusvärit kehittyy kokoajan? Tiesithän että nykypäivänä hiusvärit eivät ole ihan samaa luokkaa kuin pari-kolmekymmentä vuotta takaperin? Jotta tällaisia pitkäaikaisvaikutuksia (varsinkin perimä ja muita soluvaurioita)voidaan tutkia, on oltava näyttöä pidemmän ajan takaa.. Joten kai artikkelisi mainitsi myös nämä seikat?
Tiesithän tosiaan että näkkileipä sisältää karsinogeenejä, eli syöpää aiheuttavia aineita? Tiedätkö ollenkaan mitä kaikkea ylipäänsä kosmetiikkatuotteet sisältää? - vielä..
että.. kirjoitti:
Hiusvärit kehittyy kokoajan? Tiesithän että nykypäivänä hiusvärit eivät ole ihan samaa luokkaa kuin pari-kolmekymmentä vuotta takaperin? Jotta tällaisia pitkäaikaisvaikutuksia (varsinkin perimä ja muita soluvaurioita)voidaan tutkia, on oltava näyttöä pidemmän ajan takaa.. Joten kai artikkelisi mainitsi myös nämä seikat?
Tiesithän tosiaan että näkkileipä sisältää karsinogeenejä, eli syöpää aiheuttavia aineita? Tiedätkö ollenkaan mitä kaikkea ylipäänsä kosmetiikkatuotteet sisältää?Tiedätkö ollenkaan kuinka paljon säilöntäaineita syöt ruuassasi päivittäin? Nämä muuten altistavat ihmisiä enimmäkseen allergioille!
Lakkaatko siis ostamasta MITÄÄN valmiita, tai esivalmisteltuja ruokatarvikkeita? Menet siis metsään pyytämään lihasi, pellolle kyntämään perunasi, valmistat itse jauhosi josta teet leivän, ja pistät kasvimaan takapihalle...?
ihme hihhulointia ja kiihkoilua... - satunnaisvärjäri
vielä.. kirjoitti:
Tiedätkö ollenkaan kuinka paljon säilöntäaineita syöt ruuassasi päivittäin? Nämä muuten altistavat ihmisiä enimmäkseen allergioille!
Lakkaatko siis ostamasta MITÄÄN valmiita, tai esivalmisteltuja ruokatarvikkeita? Menet siis metsään pyytämään lihasi, pellolle kyntämään perunasi, valmistat itse jauhosi josta teet leivän, ja pistät kasvimaan takapihalle...?
ihme hihhulointia ja kiihkoilua...Taitaa olla niin, että nekin jotka syytävät toisia kiihkoilusta, taitavat itsekin vähän pelätä ja miettiä mikä on turvallista lapselle tai itselle? Eihän haukku älähdä, jos kalikka ei kalahda (tai jotain)?
Kemikaaleille voi altistua kosketuksen lisäksi myös hengitysteiden kautta: pienhiukkasia, kaasuja, pelkästään voimakkaita hajuja... Kemikaalien vaikutusta ei ole tarpeeksi tutkittu ja siihenhän Suomi voi nyt panostaa Kemikaalivirastossaan. Tulee ainakin lisää työpaikkoja!
Mikään ruuassa tai hiusväreissä käytetty kemikaali ei varmaankaan ole tappavaa, mutta ehkä elinikämme taas pitenee, kun tieto (ja tuska) lisääntyy. Eri asia on kauanko tässä maailmassa kannattaa hengailla. - En värjää enää
satunnaisvärjäri kirjoitti:
Taitaa olla niin, että nekin jotka syytävät toisia kiihkoilusta, taitavat itsekin vähän pelätä ja miettiä mikä on turvallista lapselle tai itselle? Eihän haukku älähdä, jos kalikka ei kalahda (tai jotain)?
Kemikaaleille voi altistua kosketuksen lisäksi myös hengitysteiden kautta: pienhiukkasia, kaasuja, pelkästään voimakkaita hajuja... Kemikaalien vaikutusta ei ole tarpeeksi tutkittu ja siihenhän Suomi voi nyt panostaa Kemikaalivirastossaan. Tulee ainakin lisää työpaikkoja!
Mikään ruuassa tai hiusväreissä käytetty kemikaali ei varmaankaan ole tappavaa, mutta ehkä elinikämme taas pitenee, kun tieto (ja tuska) lisääntyy. Eri asia on kauanko tässä maailmassa kannattaa hengailla.Tuskin hiusten värjääminen ylipäätään on terveellistä. Hiuksetkin menevät huonoon kuntoon, jos usein käsittelee voimakkailla aineilla. Ja onko luonnollinen väri useimmilla niin hirveä sitten? Luonnollinen väri sopii useimmille, ja mielikuva värjättyjen hiusten paremmuudesta lienee mainosten ansiota. Värikypärä ei ole hyvännäköinen! Ihmiset ovat sitäpaitsi aina kärsineet kullakin aikakaudella olevien kauneusihanteiden takia, joten ilmiö ei ole uusi. Sanoohan jo maalaisjärkikin, että ammoniakkia, vetyperoksidia ym. myrkkyjä kannattaa välttää, eivätkä hiusvärit ole poikkeus. Niissä on myrkkyjä vielä enemmän kuin esim. elintarvikkeissa. Miettikää myös ympäristön kuormitusta. Parempi vain, kun kukaan ei värjäisi hiuksiaan. Sitäpaitsi olen kuullut monien miesten kommentteja asiasta, ja useimmat ovat sitä mieltä, että luonnolliset naiset ovat söpömpiä!
- Napsu
En värjää enää kirjoitti:
Tuskin hiusten värjääminen ylipäätään on terveellistä. Hiuksetkin menevät huonoon kuntoon, jos usein käsittelee voimakkailla aineilla. Ja onko luonnollinen väri useimmilla niin hirveä sitten? Luonnollinen väri sopii useimmille, ja mielikuva värjättyjen hiusten paremmuudesta lienee mainosten ansiota. Värikypärä ei ole hyvännäköinen! Ihmiset ovat sitäpaitsi aina kärsineet kullakin aikakaudella olevien kauneusihanteiden takia, joten ilmiö ei ole uusi. Sanoohan jo maalaisjärkikin, että ammoniakkia, vetyperoksidia ym. myrkkyjä kannattaa välttää, eivätkä hiusvärit ole poikkeus. Niissä on myrkkyjä vielä enemmän kuin esim. elintarvikkeissa. Miettikää myös ympäristön kuormitusta. Parempi vain, kun kukaan ei värjäisi hiuksiaan. Sitäpaitsi olen kuullut monien miesten kommentteja asiasta, ja useimmat ovat sitä mieltä, että luonnolliset naiset ovat söpömpiä!
Tässä blogissa on monta juttua hiustenvärjäysksestä.
http://kemikaalikimara.blogspot.com/2009/03/hiusvarihuijauksia.html
- köyhä opiskelija
mä itse suosin kestovärejä ihan senkin takia että ei sit tarvi olla koko ajan lettiä värjäämässä... tosin tässä jokin aika sitte maksoin hiusten värjäyksestä kampaajalle 75€, joka mun mielestä on kohtuuton summa opiskelijan lompakosta että sitte vaa päätin et halvempaa ja kivempaa laittaa ite se kestoväri nii ainaki lopputulos miellyttää enemmän.
- tapauskotainentapaus
itse kysyin hedelmöityshoitojen yhteydessä TAYSin lääkäriltä että voinko värjätä tukkaa kun olin raskaana. Hän totesi, että MITÄÄN ylimääräistä kemikaalia hän ei käyttäisi jos ei ole aivan pakko. Ja minä sitten en värjännyt ennen lapsen syntymää...en halunnut MILLÄÄN tavalla riskeerata kauan toivottua raskautta...Mutta kukin tekee mitä lystää...
- ...
Hiusvärit on myrkkyjä kenelle vaan, joten ei kannata raskaana ollessa värjätä, ellei halua lastaan myrkyttää. Muutenkin kannattaa minimoida kaikki "ylimääräiset" kemikaalit. Puhutaanhan siitäkin jo, että meikkaus ei ole hyväksi raskaana olevalle tai siis sille vauvalle.
- ---pirrrrrrrrre---
No eihän mikään ole enää nykypäivänä hyväksi raskaana olevalle eikä varsinkaan vauvalle. Kaikki on vaarallista ja kaikessa piilee jokin riski. Elämä itsessään on jo SUURI riski!!! Joten lopettakaa eläminen raskauden ajaksi. Ai niin ja imetyksen ajaksi myös.
- Galla
Järkikin jo sanoo että ylimääräisiä kemikaalialtistuksia kannattaa välttää. Siihen mitään tutkimustuloksia tarvita.
Mutta jokainen tyylillään. Kyllä mä ymmärrän jos joku tuntee että se oma kauneus ja hyvä olo on just nyt hiusten väristä kiinni. Sitten pitää värjätä! Joku toinen voi odottaa tyytyväisenä vaikka vuoden. Tuskin on elämän ja kuoleman asioista kysymys. Silti on kai hölmöä väittää, että värjääminen raskaus/imetysaikana on turvallisempaa kuin värjäämättä jättäminen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832214
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1691937Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I451894- 1261596
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia641459Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1831432Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771211Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P311064- 711043
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni67988