piiriin

Nimetön

olisin kovin kiinnostunu lähtemään mukaan piirin toimintaan, en vaan tiiä, miten homman käytännössä toteutan. oon toiminu ainoastaan laumanjohtajana, ja toimin edelleen, mutta se touhu alkaa kyllästyttää. haluisin ittellenikin vähän haastetta, monipuolista toimintaa ja uusia kavereita. mielestäni oma lippukunta ei tätä voi mulle tarjota. mutta en vaan sitte tiiä, et mihin hommiin haluisin/kannattais piirissä ryhtyy. jutussa on vielä sellanenkin mutka, että meijän lippukunnassa katotaan aika tylysti niitä, jotka piirin juttuihin mukaan lähtee. huokaus, kaipa sitä jotenkin asiat saa setvittyy...

9

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masaaka

      Mistä piiristä olet?

      Päpa:ssa tuntuu olevan krooninen puute paraatien järkkäreistä ja pt -kisojen rastimiehistä. Tapahtumien kautta pääsee varmaan parhaiten näkemään, millaista toiminta piirissä on.

      Ainakaan meillä piiri ei juuri aktiiveja rekrytoi. Piiriin hakeudutaan kavereiden, tuttavien ja sisarusten kautta. Tästä sitten seuraa se, ettei jostakin lippukunnasta tule välttämättä piiriaktiiveja vuosikymmeniin. Mukaan kuitenkin varmasti mahtuu. Toimikuntien yhteystiedot löytyvät piirin nettisivuilta.

      • vähä aikaa

        Kannattaa odottaa viel vähä aikaa ja kattoo mitä piiriuudistus tuo tullessaan ehkäpä sen et joudut osallistumaan piiritoimintaan satojen kilometrien päässä.


      • Nimetön
        vähä aikaa kirjoitti:

        Kannattaa odottaa viel vähä aikaa ja kattoo mitä piiriuudistus tuo tullessaan ehkäpä sen et joudut osallistumaan piiritoimintaan satojen kilometrien päässä.

        toisaalta, asun helsingin (lähes) keskustassa, joten en usko, että ne siirtää kaikkea toimintaa minnekään turkuun. ja ainaki toimisto taitaa just muuttaa uuteen paikkaan, tuskin se ihan helposti sitte uudestaan muuttaa. ja kai sitä juoksee vähä pidemmälle jos on mielekästä hommaa.


      • Nimetön

        mutta siinähän tuo onki, ku en oikein tunne ketään, jonka mukana mennä. omasta lippukunnasta ei todella oo kukaan piirissä. ja se on tosi hankalaa lähtee mukaan, jos ei etukäteen tunne ketään. ai niin, päpastahan minä.


      • on eri
        Nimetön kirjoitti:

        toisaalta, asun helsingin (lähes) keskustassa, joten en usko, että ne siirtää kaikkea toimintaa minnekään turkuun. ja ainaki toimisto taitaa just muuttaa uuteen paikkaan, tuskin se ihan helposti sitte uudestaan muuttaa. ja kai sitä juoksee vähä pidemmälle jos on mielekästä hommaa.

        asia kun esimerkiksi täällä etelä-karjalassa jouduttaisiin menemään aina johonkin Lahteen, ja pohjoses ois varmast viel pidemmät. ehä se siel vaikuta mitekää ku ootte nii isoi piirei.


      • Nimetön
        on eri kirjoitti:

        asia kun esimerkiksi täällä etelä-karjalassa jouduttaisiin menemään aina johonkin Lahteen, ja pohjoses ois varmast viel pidemmät. ehä se siel vaikuta mitekää ku ootte nii isoi piirei.

        mä en oikeestaan ees tiiä, miten piirejä on tarkotus yhistellä. oon kyllä sellasii villei huhui kuullu, että päpa ja uusimaa haluttais yhistää, mutta uskoisin, että helsinki ois kuitenki aika keskeises asemas siltikin. mä en kyllä liputa yhistämisten puolesta, tai siis en oo kuullu omasta mielestäni positiivisia vaikutuksia sille hommalle. ehkä joku kertoo joskus mullekin, miten homma etenee;)


      • Masaaaka
        Nimetön kirjoitti:

        mä en oikeestaan ees tiiä, miten piirejä on tarkotus yhistellä. oon kyllä sellasii villei huhui kuullu, että päpa ja uusimaa haluttais yhistää, mutta uskoisin, että helsinki ois kuitenki aika keskeises asemas siltikin. mä en kyllä liputa yhistämisten puolesta, tai siis en oo kuullu omasta mielestäni positiivisia vaikutuksia sille hommalle. ehkä joku kertoo joskus mullekin, miten homma etenee;)

        Eli uudet piirit on tarkoitus rakentaa viiden suurimman kasvukeskuksen ympärille. Ilmeisesti siis Päpaa ja Uusimaata ollaan yhdistämässä, toimisto tulee Helsinkiin.

        Isoin kiukku piiriuudistusta vastaan on Lapissa, missä toimisto olisi Oulussa. Rovaniemelle on tarkoitus jättää jonkinlainen palveluyksikkö.

        Uusi piiriuudistus kiusaa eniten pieniä lippukuntia, eihän 300 hengen lippukunta piiriä tarvitse kuin kurssitukseen.

        Älä tyydy huhuihin, uusipartio.fi :)


      • Masaaka
        Nimetön kirjoitti:

        mutta siinähän tuo onki, ku en oikein tunne ketään, jonka mukana mennä. omasta lippukunnasta ei todella oo kukaan piirissä. ja se on tosi hankalaa lähtee mukaan, jos ei etukäteen tunne ketään. ai niin, päpastahan minä.

        Eli päpan saitilta vaan jonkun kiintoisan toimikunnan yhteystiedot, ja ottaa itse yhteyttä. Kyllä sinne mukaan pääsee.

        Mutta piirin kursseilta olen itse saanut parhaat kontaktit, eli leikkurssi, PJ -kurssi jne. Ja kursseille voit ilmoittautua vaikka lpk:n ohi, jos joku katsoo siellä kieroon.


      • Nimetön
        Masaaka kirjoitti:

        Eli päpan saitilta vaan jonkun kiintoisan toimikunnan yhteystiedot, ja ottaa itse yhteyttä. Kyllä sinne mukaan pääsee.

        Mutta piirin kursseilta olen itse saanut parhaat kontaktit, eli leikkurssi, PJ -kurssi jne. Ja kursseille voit ilmoittautua vaikka lpk:n ohi, jos joku katsoo siellä kieroon.

        täytyy tässä nyt katsoa, mitä syksy tuo tullessaan. vielä viitisen päivää ni sitte on tiedossa pääsinkö opiskelee.

        kynnys soitella ja lähtee mukaan ilman tuttuja on kyllä aika suuri. kai mä taidan ajatella silla, että jos lähen tyrkyttää itteeni jonnekin mukaan, ni sit täytyy olla hyvä ja osatakin sairaasti kaikkee. mäkun oon aika kova jännittämään tilanteita, joissa en ihan satavarmasti tiedä, mitä tehdä.

        kyllä meiltä noille kursseille jonkin verran porukkaa aina lähtee, taisin vaan käyttää jo lippukunnan kustannuskiintiöni keväällä, syksyllä pitää sitte mennä omakustannushintaan. kovin vaan harmittaa se, ettei meillä kauheesti arvosteta kursseilta saatuja ideoita, pj-kurssille ku olin lähössä mua neuvottiin vaan tylysti sitte unohtamaan niitä juttuja eikä yrittääkään tuoda niitä mukanani, ihan tylsää tollanen.

        tulipas taas sekavasti pelkkää ympäripyöreetä ajatusvirtaa, toivottavasti joku jotain tajus;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe