HANKKIMASSA KAHTA KOTILOA, vastauksia!

ria

HEI!

Haluaisin pari kotiloa ja ensin oli mielessäni omenakotilo, mutta ne kai vaativatkin aika paljon tilaa, eikä minulla ole semmoiseen mahdollisuutta. Joten kysynkin teidän milipidettä mikä kotilolaji olisi hyvä minulle, sen pitäisi mahtua:

-melko pieneen/kohtuulliseen (faunaboksiin?)
-olla helppohoitoinen, joka ei tarvitsisi mielellään suodatinta/ylimääräistä valaisinta

Olisi myös kiva, että kun ehdotatte jotain kotiloa, niin kertoisitte hieman (tai antaisitte linkin sivulle) jossa kerrotaan mm. mitä se syö, minkälainen pohja sen faunaan; multaa, turvettä, vettä? ja tietenkin kuinka iso boksin pitää olla. =)

Olisin todella kiitollinen jos joku viitsii antaa faktatietoa minulle, koska olisin tosiaan kiinnostunut hankkimaan paria kotiloa ihan vain lemmikiksi. :)

5

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suskiii.kotilot

      Tere!
      Haluatko siis maa- vai vesikotilon? Touhukotilo on vesikotiloista helppo hoitoinen ja vaatii kai jonkun 1L (?) Eikä touhu tarvi suodatinta yms. Mut maakotiloista melkeen kaikki käy alottelijalle. Esim. Lehto on helppohoitoinen ja ei vaadi kuin 1L. Mut minkä kokoinen fauna sulla on? On olemassa nimittäin 21L ja pienempiäkin taitaa olla myös 1L fauna olemassa (?) No maakotilo tarvitsee pohjalle turvetta, mut vesikotilolle käy sellanen hiekkasora. Sitä saa eläinkaupoista (?) Ja tietysti vesikotilo tarvii vettä, mutta maakotilo ei.
      Tässä on ossa missä on maa- että vesikotiloista tietoa, joka on faktaa!!! http://www.freewebs.com/vikenin/

      • riia

        Eli siis maakitolon tykkäisin mieluiten ottaa ja kun tässä mm. viken sivuja katselin niin kiinnostuin sagriinikotiloista, mutta niitä näyttää olevan vaikea saada.
        Kiinnostuin Valkohuulitarhakotilosta, hollikseista sekä tietysti edellemainituista sagriini kotiloista. :)Yleensäkkin hieman isommista maakotiloista jotka kuitenkin mahtuisivat max. 10 l boxiin :) Jos sinulla on näitä myytävänä/annettavana laita viestiä tänne! Pääsen vastailemaan vasta viikon kuluttua kun lähden reissulle! :)


    • aksui

      Mulla on kaksi akaattikotiloa joista joudun luopumaan, kun lähden kouluun ja asuntolaan jonne ei niitä saa ottaa :( Etsin niille siis hyvää kotia.
      Akaattini asuvat faunaboxissa, ei kovin isossa, mutta tarpeeksi isossa (tällainen tulee myös niiden mukaan) .. Pohjalle laitan multaa, maata, turvetta, mutta niissä ei saa olla mtn ihme aineita jotka on haitallisia. Terran täytyy olla aina koskea tai akaatit pysyvät kuorissaan.
      Akaatit syö melkein niinkuin kaikkea; pilttiä, lihaa, hedelmiä, vihanneksia jne jne :D
      Löydät sivuja akaateista kun laitat googleen akaattikotilo.

      • kotilo-kaktusfani

        Käy katsomassa sivuni http//:www.freewebs.com/pikkuaksu1 ja sieltä tietoa kotiloista


      • kotilo-kaktusfani
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        Käy katsomassa sivuni http//:www.freewebs.com/pikkuaksu1 ja sieltä tietoa kotiloista

        Linnkkinä
        http://www.freewebs.com/pikkuaksu1 kirjoitin tuon äskeisen väärin


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe