Japanilaiset parhaita

laatuautoilija

http://www.reliabilityindex.co.uk tässä taas näemme mitä se bmw "laatu" on. Ei hyvin mene nahkahousuilla kun testeissäkin tulokset on todella surkeita, ihmetyttää vaan että kuinka kauan perseet pojilla kestää kun bensan hintakin vaan kasvaa (bemarin kulutus) ja auto seisoo korjaamoilla vähintään kerran kuussa. Että ottakaapa pojat nyt se lusikka kauniiseen käteen ja vaihtakaa japanilaisiin laatumerkkeihin niin saatte kunnon vastineen rahoillenne, puhumattakaan jälleenmyyntiarvosta. Tuossa kun käväisin pikkulomareissun (1800km, 150hv/1.8litraa, yhdistetty kulutus 6,5litraa/100km, eikä pienintäkään ongelmaa) niin täytyy sanoa että kyllä japanilainen osaa tehdä auton.

45

3445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näkemys

      pakko vastata.kun omistan vm.95 olevan bmw ja kävimme perhematkalla norjan puolella , niin lukemat olivat 1439km ja keskikulutus 7.7l 2.5l koneella.
      Niin ja ei mitään ongelmaa ja koneesta on penkkitulokset 207hv.
      Eli jos tunnet olevasi laatuautoilija ajaessasi japsilla niin ole hyvä vaan , mutta jos on olemassa ihmisiä jotka ei halua olla ja näyttää tuulipukukansalta niin anna meidänkin olla idiootti rauhassa.

    • tänne

      kirjoittelet? Mene sinne mistä olet tullutkin.

    • tämä on...

      ...BMW palstalla? Yleensäkään ei pitäisi olla mitään asiaa tänne laatuautojen sekaan jos on niin persaukinen että pitää bensan kulutusta laskeskella.

    • laatuautoilija

      vielä muutama hyvä pointti bmw "laadusta", nimittäin jopa vikapesä Focus on bemareita edellä. Ja tuossa listassa huomaa että 90 prosenttisesti muilla merkeillä on mainittu joku tietty malli mutta bmw:stä on vain komeasti tyydytty mainitsemaan esim. 3-sarja...5-sarja. Sijat 65...93. Tarkoittaako tämä nyt sitä mitä luulen, että siis ei voi eritellä mitään tiettyä mallia, on vain yksinkertaisesti mainittu komeasti koko sarja.

      • Juuso

        Esim. mainitsemasi Focus on yhtälailla mallisarja kuin BMW 3 sarja... Ethän Focuksestakaan erittele 1.6 2.0 yms...


      • kari-
        Juuso kirjoitti:

        Esim. mainitsemasi Focus on yhtälailla mallisarja kuin BMW 3 sarja... Ethän Focuksestakaan erittele 1.6 2.0 yms...

        Luuletko että nää sun japsihehkuttelut kiinnostaa bemaristeja? Jos oot valintas tehny niin hyvä homma, mutta jotain taitaa olla hampaankolossa kun bemaripalstalle tuut asian vierestä kirjoittelemaan.


      • laatuautoilija
        Juuso kirjoitti:

        Esim. mainitsemasi Focus on yhtälailla mallisarja kuin BMW 3 sarja... Ethän Focuksestakaan erittele 1.6 2.0 yms...

        kirjoitin siis että 90 prosenttisesti, bmw 3 ja 5 sarja käsittää huomattavasti enemmän eri malleja kuin esim. Focus. 318d 318i 320d 320i 325i 325xi 330d 330i 330xd 330xi ja 520d 523i 525d 525i 525xi 530d 530i 530xd 530xi 535da 540i 550i. Joko ymmärsit pointin siis muutama eri malli Focusta verrattuna bemarin tusina sarjoihin.


      • Juuso
        laatuautoilija kirjoitti:

        kirjoitin siis että 90 prosenttisesti, bmw 3 ja 5 sarja käsittää huomattavasti enemmän eri malleja kuin esim. Focus. 318d 318i 320d 320i 325i 325xi 330d 330i 330xd 330xi ja 520d 523i 525d 525i 525xi 530d 530i 530xd 530xi 535da 540i 550i. Joko ymmärsit pointin siis muutama eri malli Focusta verrattuna bemarin tusina sarjoihin.

        318d 318i 320d 320i 325i 325xi 330d 330i 330xd 330xi
        eli 10 eri mallia. 500-sarjaahan et voi luetella, koska se olisi tässä tapauksessa verrattavissa Mondeoon. Focus moottori mallisto:
        * 1.4 Duratec (80 hv)
        * 1.6 Duratec (100 hv)
        * 1.6 Duratec Ti-VCT (115 hv)
        * 2.0 Duratec (145 hv)
        * 1.6 Duratorq TDCi (90 hv)
        * 1.6 Duratorq TDCi (109 hv)
        * 1.8 Duratorq TDCi (115 hv)
        * 2.0 Duratorq TDCi (136 hv)
        * ST
        ja lisäksi 4 eri varustetasoa. Mallisto aikalailla ainakin yhtä laaja kuin 300-sarja.


      • laatuautoilija
        Juuso kirjoitti:

        318d 318i 320d 320i 325i 325xi 330d 330i 330xd 330xi
        eli 10 eri mallia. 500-sarjaahan et voi luetella, koska se olisi tässä tapauksessa verrattavissa Mondeoon. Focus moottori mallisto:
        * 1.4 Duratec (80 hv)
        * 1.6 Duratec (100 hv)
        * 1.6 Duratec Ti-VCT (115 hv)
        * 2.0 Duratec (145 hv)
        * 1.6 Duratorq TDCi (90 hv)
        * 1.6 Duratorq TDCi (109 hv)
        * 1.8 Duratorq TDCi (115 hv)
        * 2.0 Duratorq TDCi (136 hv)
        * ST
        ja lisäksi 4 eri varustetasoa. Mallisto aikalailla ainakin yhtä laaja kuin 300-sarja.

        Focuksiakin mutta 3 sarjaakin löytyy vielä 316 328 M3:a kahdella eri kokoisella moottorilla ja onko vielä 323. Ja Focus on vain yksi malli tuosta listasta.


    • eläessäni

      nähnyt kunnollista tutkimusta missä japanilainen auto olisi päässyt edes lähellekään parhaita. Japsi on aina peränpitäjä.

      Aika surkea provo aloittajalta. "Kerran kuussa korjaamolla" heh heh, vaikka en Bemaria omistakaan tiedän sen olevan japseja selvästi luotettavamman auton.

      Pääasioita ovat muuten esim. ajettavuus, ulkonäkö jne. mitä japseilta ei löydy.

      • laatuautoilija

        bemaristeille mikään tutkimus kelpaa kun niissä aina tulee takkiin. Ja luotettavuudesta ei viitsi edes puhua samana päivänä japanilaisten autojen kanssa, bemarin "laatu" on niin paljon huonompaa. Tuossa listauksessa jopa ooppelit on luokiteltu bemaria paremmaksi ja taisipa olla vielä englannissa tehty tutkimus eikä missään bemarifanien takapihalla. Japanilaiset autothan ovat loistavia ajettavia ja paljon paremman näköisiä kuin bmw joka näyttää aina samalta 80 luvun kotterolta.


      • Juuso
        laatuautoilija kirjoitti:

        bemaristeille mikään tutkimus kelpaa kun niissä aina tulee takkiin. Ja luotettavuudesta ei viitsi edes puhua samana päivänä japanilaisten autojen kanssa, bemarin "laatu" on niin paljon huonompaa. Tuossa listauksessa jopa ooppelit on luokiteltu bemaria paremmaksi ja taisipa olla vielä englannissa tehty tutkimus eikä missään bemarifanien takapihalla. Japanilaiset autothan ovat loistavia ajettavia ja paljon paremman näköisiä kuin bmw joka näyttää aina samalta 80 luvun kotterolta.

        Täytyy myöntää että japanilaiset OLIVAT huomattavasti paljon luotettavampia kuin muut vielä tuossa 90 luvulla, itsekkin omistin silloin Mazda 323 nissan sunny ja toyota corolla. Nykyautoissa ehkä parhaiten laadun syrjässä on vielä kiinni Mazda, muut ovat samanlaisia tsekeissä tai brasiliassa koottuja romuja kuin meillä muillakin. Ja kun luotettavuudessa ei ole enää eroa Japanilaisten puoleen, miksi ajaa sitten joka osa-alueella huonommalla autolla. AINIIN onhan ne halvempia...


      • laatuautoilija
        Juuso kirjoitti:

        Täytyy myöntää että japanilaiset OLIVAT huomattavasti paljon luotettavampia kuin muut vielä tuossa 90 luvulla, itsekkin omistin silloin Mazda 323 nissan sunny ja toyota corolla. Nykyautoissa ehkä parhaiten laadun syrjässä on vielä kiinni Mazda, muut ovat samanlaisia tsekeissä tai brasiliassa koottuja romuja kuin meillä muillakin. Ja kun luotettavuudessa ei ole enää eroa Japanilaisten puoleen, miksi ajaa sitten joka osa-alueella huonommalla autolla. AINIIN onhan ne halvempia...

        etkö lukenut ollenkaan tuota listausta...siitähän näet selvästi kuinka ylivoimaisia japanilaiset automerkit ovat. Ja itsekin japanilaisen omistaneena tiedät että näin on, olisit vaan pysytellyt laadukkaissa autoissa, nyt ei sitten kunnia anna periksi vaihtaa merkkiä takaisin. Hintaero bemariin on vain hyvä asia...miksi maksaa tyhjästä. En vertaisi tsekeissä tai brasiliassa tai venäjällä koottuja saksalaisia autoja japanilais autojen laatuun...japanilaisilla laadunvalvonta nimittäin toimii hyvin riippumatta siitä missä autot kasataan. Sitäpaitsi japanilaisia autoja kasataan paljon Englannissa juuri euroopan markkinoille unohtamatta Japanissa kasattuja laatupelejä. Unohtamatta japanilaisten myöntämiä loistavia takuita joka kyllä kattaa pikku virheet joita joskus saattaa ilmetä. Eikä bmw ole parempi oikeastaan millään osa-alueella, on se huomattu koe-ajoilla ja tätä tukee testit lukuisten testaajien tekemänä. Kova hinta ei tarkoita automaattisesti laatua, juuri tähän illuusioon bmw perustaa myyntinsä.


      • parhaiden listassa?
        laatuautoilija kirjoitti:

        bemaristeille mikään tutkimus kelpaa kun niissä aina tulee takkiin. Ja luotettavuudesta ei viitsi edes puhua samana päivänä japanilaisten autojen kanssa, bemarin "laatu" on niin paljon huonompaa. Tuossa listauksessa jopa ooppelit on luokiteltu bemaria paremmaksi ja taisipa olla vielä englannissa tehty tutkimus eikä missään bemarifanien takapihalla. Japanilaiset autothan ovat loistavia ajettavia ja paljon paremman näköisiä kuin bmw joka näyttää aina samalta 80 luvun kotterolta.

        Ei yhtään tietenkään.


        http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_und_produk te/beste_autos_2006_audi_max.101128.htm

        Miniautot

        1. Mini 52,5 %
        2. Smart Fortwo 11,6 %
        3. Opel Agila 5,2 %
        4. Fiat Panda 4,8 %
        4. Ford Ka 4,8 %

        Pienet autot

        1. VW Polo 40,8 %
        2. VW Fox 8,6 %
        3. Opel Corsa 7,6 %
        4. Smart Forfour 7,3 %
        5. Fiat Grande Punto 6,0 %

        Pienemmät keskikokoiset autot

        1. Audi A3 28,6 %
        2. BMW 1er 21,5 %
        3. VW Golf/Plus/Jetta 16,3 %
        4. Mercedes A-Klasse 9,0 %
        5. Opel Astra 6,8 %

        Suuremmat keskikokoiset autot

        1. BMW 3er 29,6 %
        2. Audi A4 24,4 %
        3. Mercedes C-Klasse 13,3 %
        4. VW Passat 10,8 %
        5. Alfa Romeo 159 5,4 %

        Ylin keskiluokka

        1. Audi A6 35,7 %
        2. BMW 5er 23,2 %
        3. Mercedes CLS-Klasse 22,0 %
        4. Mercedes E-Klasse 8,6 %
        5. Citroën C6 1,4 %

        Luxusautot

        1. Audi A8 32,4 %
        2. Mercedes S-Klasse 28,8 %
        3. BMW 7er 11,0 %
        4. Maserati Quattroporte 7,8 %
        5. Maybach 5,4 %

        Urheiluautot

        1. Porsche 911 Carrera 17,1 %
        2. Porsche Carrera GT 15,9 %
        3. Mercedes SLR McLaren 10,4 %
        4. Porsche Cayman 10,0 %
        5. BMW 6er Coupé 8,8 %

        Avoautot

        1. Mercedes SL 16,0 %
        2. Porsche 911 Cabrio 15,2 %
        3. BMW 6er Cabrio 8,3 %
        4. Mercedes SLK 6,4 %
        5. Audi A4 Cabrio 5,5 %

        Maastoautot

        1. Mercedes M-Klasse 18,9 %
        2. Audi Q7 15,7 %
        3. BMW X5 12,1 %
        4. Porsche Cayenne 10,2 %
        5. VW Touareg 8,9 %

        Tila-autot

        1. VW Multivan 27,7 %
        2. Mercedes B-Klasse 14,0 %
        3. Opel Zafira 13,6 %
        4. VW Touran 11,8 %
        5. Ford Focus C-Max 3,8 %


      • normaalijärkinen
        laatuautoilija kirjoitti:

        etkö lukenut ollenkaan tuota listausta...siitähän näet selvästi kuinka ylivoimaisia japanilaiset automerkit ovat. Ja itsekin japanilaisen omistaneena tiedät että näin on, olisit vaan pysytellyt laadukkaissa autoissa, nyt ei sitten kunnia anna periksi vaihtaa merkkiä takaisin. Hintaero bemariin on vain hyvä asia...miksi maksaa tyhjästä. En vertaisi tsekeissä tai brasiliassa tai venäjällä koottuja saksalaisia autoja japanilais autojen laatuun...japanilaisilla laadunvalvonta nimittäin toimii hyvin riippumatta siitä missä autot kasataan. Sitäpaitsi japanilaisia autoja kasataan paljon Englannissa juuri euroopan markkinoille unohtamatta Japanissa kasattuja laatupelejä. Unohtamatta japanilaisten myöntämiä loistavia takuita joka kyllä kattaa pikku virheet joita joskus saattaa ilmetä. Eikä bmw ole parempi oikeastaan millään osa-alueella, on se huomattu koe-ajoilla ja tätä tukee testit lukuisten testaajien tekemänä. Kova hinta ei tarkoita automaattisesti laatua, juuri tähän illuusioon bmw perustaa myyntinsä.

        ei alennu japsilla ajamaan. Japanilaiset eivät ole koskaan osanneet tehdä autoja, joissa olisi edes välttävät ajo-ominaisuudet.

        Premium-myynnissä Japanissa yli 90 % on saksalaisia merkkejä. Rikkaat japanilaiset eivät itsekään osta tuottamaansa PASKAA.

        Kyllä tämä "laatuautoilija" kateuden voimalla jaksaa kirjoitella puuta heinää.


      • laatuautoilija
        parhaiden listassa? kirjoitti:

        Ei yhtään tietenkään.


        http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_und_produk te/beste_autos_2006_audi_max.101128.htm

        Miniautot

        1. Mini 52,5 %
        2. Smart Fortwo 11,6 %
        3. Opel Agila 5,2 %
        4. Fiat Panda 4,8 %
        4. Ford Ka 4,8 %

        Pienet autot

        1. VW Polo 40,8 %
        2. VW Fox 8,6 %
        3. Opel Corsa 7,6 %
        4. Smart Forfour 7,3 %
        5. Fiat Grande Punto 6,0 %

        Pienemmät keskikokoiset autot

        1. Audi A3 28,6 %
        2. BMW 1er 21,5 %
        3. VW Golf/Plus/Jetta 16,3 %
        4. Mercedes A-Klasse 9,0 %
        5. Opel Astra 6,8 %

        Suuremmat keskikokoiset autot

        1. BMW 3er 29,6 %
        2. Audi A4 24,4 %
        3. Mercedes C-Klasse 13,3 %
        4. VW Passat 10,8 %
        5. Alfa Romeo 159 5,4 %

        Ylin keskiluokka

        1. Audi A6 35,7 %
        2. BMW 5er 23,2 %
        3. Mercedes CLS-Klasse 22,0 %
        4. Mercedes E-Klasse 8,6 %
        5. Citroën C6 1,4 %

        Luxusautot

        1. Audi A8 32,4 %
        2. Mercedes S-Klasse 28,8 %
        3. BMW 7er 11,0 %
        4. Maserati Quattroporte 7,8 %
        5. Maybach 5,4 %

        Urheiluautot

        1. Porsche 911 Carrera 17,1 %
        2. Porsche Carrera GT 15,9 %
        3. Mercedes SLR McLaren 10,4 %
        4. Porsche Cayman 10,0 %
        5. BMW 6er Coupé 8,8 %

        Avoautot

        1. Mercedes SL 16,0 %
        2. Porsche 911 Cabrio 15,2 %
        3. BMW 6er Cabrio 8,3 %
        4. Mercedes SLK 6,4 %
        5. Audi A4 Cabrio 5,5 %

        Maastoautot

        1. Mercedes M-Klasse 18,9 %
        2. Audi Q7 15,7 %
        3. BMW X5 12,1 %
        4. Porsche Cayenne 10,2 %
        5. VW Touareg 8,9 %

        Tila-autot

        1. VW Multivan 27,7 %
        2. Mercedes B-Klasse 14,0 %
        3. Opel Zafira 13,6 %
        4. VW Touran 11,8 %
        5. Ford Focus C-Max 3,8 %

        kuuluu siihen takapiha vertailuun, eli siis puolueellinen vertailu eikä mikään kunnollinen vertailu. Minä en ymmärrä berliiniä kovin hyvin niin en viitsi alkaa arvailemaan mitä tuossa edes yritetään selostaa. Todennäköisesti asia kääntyy ihan päälaelleen kun tuota aletaan suomentamaan, yksi vastaavanlainen takapihatesti paljastui täydeksi shaisseksi kun paljastui että edes päästäkseen mukaan piti jotain tiettyä mallia olla myytynä tietty määrä. Todennäköisesti tässä on sama juttu, tottakai saksassa myydään eniten oman maan tuotteita, luotettavana voidaan taas pitää esim. ylempänä olevaa englantilaista testiä joka ei edes ole mikään testi vaan laaja koonta kymmenen vuoden ajalta.


      • uskon
        laatuautoilija kirjoitti:

        kuuluu siihen takapiha vertailuun, eli siis puolueellinen vertailu eikä mikään kunnollinen vertailu. Minä en ymmärrä berliiniä kovin hyvin niin en viitsi alkaa arvailemaan mitä tuossa edes yritetään selostaa. Todennäköisesti asia kääntyy ihan päälaelleen kun tuota aletaan suomentamaan, yksi vastaavanlainen takapihatesti paljastui täydeksi shaisseksi kun paljastui että edes päästäkseen mukaan piti jotain tiettyä mallia olla myytynä tietty määrä. Todennäköisesti tässä on sama juttu, tottakai saksassa myydään eniten oman maan tuotteita, luotettavana voidaan taas pitää esim. ylempänä olevaa englantilaista testiä joka ei edes ole mikään testi vaan laaja koonta kymmenen vuoden ajalta.

        että amis-poika ei ymmärrä saksaa. No nähtiin kuitenkin missä ne maailman parhaat autot tehdään.


      • laatuautoilija
        normaalijärkinen kirjoitti:

        ei alennu japsilla ajamaan. Japanilaiset eivät ole koskaan osanneet tehdä autoja, joissa olisi edes välttävät ajo-ominaisuudet.

        Premium-myynnissä Japanissa yli 90 % on saksalaisia merkkejä. Rikkaat japanilaiset eivät itsekään osta tuottamaansa PASKAA.

        Kyllä tämä "laatuautoilija" kateuden voimalla jaksaa kirjoitella puuta heinää.

        höpise ihan mitä sattuu. Ensinnäkin japanilaisten premium myynti on suunnattu amerikan markkinoille ja vasta viime aikoina japanilaiset ovat alkaneet kilpailla omilla markkinoillaan siinä hintaluokassa. Tämä selittää miksi japanilaisia autoja on siinä hintaluokassa Japanissa niin vähän ei todellakaan muka saksalaisten paremmuus he heh. Ameriikan markkinoilla japanilaiset luxukset menestyvät loistavasti, siellä ihmiset osaavat arvostaa laatua, ajo-ominaisuuksia, tyyliä ja suorituskykyä kohtuuhintaan. Ja en todellakaan ole teille kateellinen.


      • laatuautoilija
        uskon kirjoitti:

        että amis-poika ei ymmärrä saksaa. No nähtiin kuitenkin missä ne maailman parhaat autot tehdään.

        löysit nuo sun laittamat "tiedot", sen mitä itse äkkiseltään selasin niin en löytänyt. Oliko se siinä naihaitenkladendar kohdassa vai fyhrerstailtest. Taisit linkittää omiasi, ja voin paljastaa että olen käynyt ammattikoulun ja lukion.


      • amis-pojalla
        laatuautoilija kirjoitti:

        höpise ihan mitä sattuu. Ensinnäkin japanilaisten premium myynti on suunnattu amerikan markkinoille ja vasta viime aikoina japanilaiset ovat alkaneet kilpailla omilla markkinoillaan siinä hintaluokassa. Tämä selittää miksi japanilaisia autoja on siinä hintaluokassa Japanissa niin vähän ei todellakaan muka saksalaisten paremmuus he heh. Ameriikan markkinoilla japanilaiset luxukset menestyvät loistavasti, siellä ihmiset osaavat arvostaa laatua, ajo-ominaisuuksia, tyyliä ja suorituskykyä kohtuuhintaan. Ja en todellakaan ole teille kateellinen.

        on syynä asiantuntemattomiin kirjoituksiin.

        Montako japanilaista autoa on Suomessa pörssiyhtiöiden johtajilla? Vastaus: EI YHTÄÄN!

        Montako japanilaista autoa on Suomessa diplomaateilla? Vastaus: EI YHTÄÄN!

        Vain persaukiset tai autoista mitään ymmärtämättömät ostavat riisikippoja. Niistä kun puuttuu tyyli, ajo-ominaisuudet, ulkonäkö, lyhyesti sanottuna kaikki.

        Jatka autoista ymmärtämätön amis-pelle yksin tuota vuodatustasi. Ei ole meidän menestyvien vika, että olet köyhä, lahjaton ja tyhmä.


      • laatuautoilija
        amis-pojalla kirjoitti:

        on syynä asiantuntemattomiin kirjoituksiin.

        Montako japanilaista autoa on Suomessa pörssiyhtiöiden johtajilla? Vastaus: EI YHTÄÄN!

        Montako japanilaista autoa on Suomessa diplomaateilla? Vastaus: EI YHTÄÄN!

        Vain persaukiset tai autoista mitään ymmärtämättömät ostavat riisikippoja. Niistä kun puuttuu tyyli, ajo-ominaisuudet, ulkonäkö, lyhyesti sanottuna kaikki.

        Jatka autoista ymmärtämätön amis-pelle yksin tuota vuodatustasi. Ei ole meidän menestyvien vika, että olet köyhä, lahjaton ja tyhmä.

        kerroin etten ole teille kateellinen. Ja mistäköhän nuo tiedot keksit, ja sinä tässä hieman tyhmä olet kun et tajua ettei suomeen tuoda kovan hintaluokan japanilaisia autoja tuhansien kilometrien päästä. Todennäköisesti homma menee näin...joku rikas johtaja marssii liikkeeseen ja ajattelee, otetaan nyt tuo mersu kun ei parempaakaan ole saatavilla ja kaverillakin on. Enkä minä yksin keskustele kovastihan sullakin on jo mennyt kuppi nurin ja aina kun bemaristin saa hermostumaan niin alta paljastuu se todellinen luonne. Enkä muuten ole köyhä tykkään vaan käyttää rahaa järkevästi eikä mun tarvi yrittää nostaa itsetuntoa ylihintaisella huonolaatuisella autolla.


      • järjestyksessä?
        laatuautoilija kirjoitti:

        löysit nuo sun laittamat "tiedot", sen mitä itse äkkiseltään selasin niin en löytänyt. Oliko se siinä naihaitenkladendar kohdassa vai fyhrerstailtest. Taisit linkittää omiasi, ja voin paljastaa että olen käynyt ammattikoulun ja lukion.

        Mieti nyt tarkkaan ennenkuin vastaat.


      • tutkija.
        laatuautoilija kirjoitti:

        bemaristeille mikään tutkimus kelpaa kun niissä aina tulee takkiin. Ja luotettavuudesta ei viitsi edes puhua samana päivänä japanilaisten autojen kanssa, bemarin "laatu" on niin paljon huonompaa. Tuossa listauksessa jopa ooppelit on luokiteltu bemaria paremmaksi ja taisipa olla vielä englannissa tehty tutkimus eikä missään bemarifanien takapihalla. Japanilaiset autothan ovat loistavia ajettavia ja paljon paremman näköisiä kuin bmw joka näyttää aina samalta 80 luvun kotterolta.

        Voisitko esittää merkkien merkki tutkimukset viime vuosilta?
        Miten bemari on niissä tutkimuksissa menestynyt, kun mulla ei oikein satu tuota tietoa olemaan, niin voisitko vähän yleissivistää mua?


      • Pekka_
        laatuautoilija kirjoitti:

        kerroin etten ole teille kateellinen. Ja mistäköhän nuo tiedot keksit, ja sinä tässä hieman tyhmä olet kun et tajua ettei suomeen tuoda kovan hintaluokan japanilaisia autoja tuhansien kilometrien päästä. Todennäköisesti homma menee näin...joku rikas johtaja marssii liikkeeseen ja ajattelee, otetaan nyt tuo mersu kun ei parempaakaan ole saatavilla ja kaverillakin on. Enkä minä yksin keskustele kovastihan sullakin on jo mennyt kuppi nurin ja aina kun bemaristin saa hermostumaan niin alta paljastuu se todellinen luonne. Enkä muuten ole köyhä tykkään vaan käyttää rahaa järkevästi eikä mun tarvi yrittää nostaa itsetuntoa ylihintaisella huonolaatuisella autolla.

        "kerroin etten ole teille kateellinen."

        Miksi sitten luet ja kirjoittelet tällä palstalla? Ja vielä tietoisesti "ei-niin-rakentavia" kirjoituksia.

        Selvästi kateus iskenyt ja paha epäilys siitä ettei se japsi taidakkaan tarjota samaa ajamisen iloa kuin laadukas Saksalainen.


      • laatuautoilija
        tutkija. kirjoitti:

        Voisitko esittää merkkien merkki tutkimukset viime vuosilta?
        Miten bemari on niissä tutkimuksissa menestynyt, kun mulla ei oikein satu tuota tietoa olemaan, niin voisitko vähän yleissivistää mua?

        vielä tähän. Merkkien merkki tutkimuksella ei ole mitään merkitystä koska siinä kysellään omistajien mielipiteitä. Eli siis sama kuin tällä palstalla kyselisi himobemaristien mielipiteitä, pelkkää mutua vailla testattua faktatietoa tai koottuja faktatietoja vuosien ajalta kuten http://www.reliabilityindex.co.uk Aivan sama mikä merkki milloinkin sen voittaa.


      • klonk
        laatuautoilija kirjoitti:

        vielä tähän. Merkkien merkki tutkimuksella ei ole mitään merkitystä koska siinä kysellään omistajien mielipiteitä. Eli siis sama kuin tällä palstalla kyselisi himobemaristien mielipiteitä, pelkkää mutua vailla testattua faktatietoa tai koottuja faktatietoja vuosien ajalta kuten http://www.reliabilityindex.co.uk Aivan sama mikä merkki milloinkin sen voittaa.

        "Merkkien merkki tutkimuksella ei ole mitään merkitystä koska siinä kysellään omistajien mielipiteitä."

        Tässä nyt viimeistään selvisi järjenjuoksun taso. Miten ihmeessä edes voit suoltaa tuollaista ulos? Tottakai sillä on merkitystä, mitä _asiakkaat_ pitävät autostaan. He ovat sen ostaneet, ja tuolla ks. "Merkkien merkki"- tutkimukseela tutkitaan asiakkaiden tyytyväisyyttä. Ja sen perusteella BMWllä on tyytyväisimmät asiakkaat.


      • JackDaniels87
        laatuautoilija kirjoitti:

        kerroin etten ole teille kateellinen. Ja mistäköhän nuo tiedot keksit, ja sinä tässä hieman tyhmä olet kun et tajua ettei suomeen tuoda kovan hintaluokan japanilaisia autoja tuhansien kilometrien päästä. Todennäköisesti homma menee näin...joku rikas johtaja marssii liikkeeseen ja ajattelee, otetaan nyt tuo mersu kun ei parempaakaan ole saatavilla ja kaverillakin on. Enkä minä yksin keskustele kovastihan sullakin on jo mennyt kuppi nurin ja aina kun bemaristin saa hermostumaan niin alta paljastuu se todellinen luonne. Enkä muuten ole köyhä tykkään vaan käyttää rahaa järkevästi eikä mun tarvi yrittää nostaa itsetuntoa ylihintaisella huonolaatuisella autolla.

        että kukaan ei ostaisi autokseen muuta kuin mersua tai bemua jos olisi rahaa... huviautoksi voisin ajatella Ford Mustangia, mutta kuka ostaa Toyotan??? Kaveri osti tossa justiinsa uuden Toyota aygon ja maksaa sitä 5vuotta... voi helvetti ku ruma auto... itse ostin 2kuukautta sitten BMW318 -92 e36:sen.... Miljardi kertaa hienompi auto... ja jos jtn vikaa tulee niin mieluummin hoidan ne kuntoon ku ostan jonkun paskan ja helvetin ruman japskin


    • taasko täällä

      provoilee joku häiriintynyt lapsi USKALTAMATTA KERTOA ISÄNSÄ AUTOMERKKIÄ???

    • BMW Power

      Ensinnäkään en ymmärrä sua lukioamis mitä tällä palstalla teet, käännytystyötäkö?

      Tekstiä tulee mutta hyvin vähän järkeä!

      Mikä japsi on 1.8l ja 110kW? Varmaankin sellainen löytyy...

      Nuorena ajoin minäkin parintuhannen lomareissuja japseilla eikä keskikulutus edes tainnut ylittää 6 l / 100 km.
      Mutta en enää suostuisi millään kinnerillä ajamaan pidempää reissua.

      Ellet ymmärrä oikeasti ja kokemuksella mitä eroa on ajaa tuo matka esim. E60:llä ja jollain riisikipolla niin ei sitten.

      Sori vaan, mutta sun jutut ei todista muuta kuin että sinulla lienee tosi tylsää eikä rahaa ole.

      • NIM

        "Ellet ymmärrä oikeasti ja kokemuksella mitä eroa on ajaa tuo matka esim. E60:llä ja jollain riisikipolla niin ei sitten."

        Mikä on E60? MB 600 E ?


      • BMW Power
        NIM kirjoitti:

        "Ellet ymmärrä oikeasti ja kokemuksella mitä eroa on ajaa tuo matka esim. E60:llä ja jollain riisikipolla niin ei sitten."

        Mikä on E60? MB 600 E ?

        Et siis tiedä mikä E60 on?

        Istut kuitenkin tietokoneen äärellä (sytyttääkö) ja kirjoitat "asiantuntevasti" BMW:stä...


      • laatuautoilija

        palstoillahan kirjoitetaan autoista. Enkä minä ymmärrä teitä kun ette halua tajuta että bmw ei ole mitenkään parempi auto kuin esim. japanilaiset. Ja tuo kinneri puhe on kanssa aivan hanurista...miten määrittelette kinnerin...moottorin koolla vai auton koolla vai kenties hinnalla. Jos japanilaiset kaksilitraiset määritellään kinnereiksi niin silloin myös bemarin kaksilitraiset on kinnereitä sama koskee 2.5-3.0 litraisia ja isompia, puhumattakaan bemarin esim. kinneri 1-sarjasta. Ootte niin täynnä paskapuhetta ettette itekään sitä huomaa, vertaatte jotain ruosteista 12v vanhempaa 1.6 litraista uudehkoon eri kokoluokan bemariin (ja silti japsi kestää paremmin he he). Japanilaisten autojen ajo-ominaisuudet on täysin vertailukelpoisia bemarin kanssa, usein paremmat, tähän kun yhdistetään paljon parempi vakiovarustelu, paljon parempi laatu, paljon pienempi polttoaineen/öljyn kulutus, paljon parempi ulkonäkö, paljon paremmat tilat, paljon parempi jälleenmyynti arvo, paljon pienempi hinta, paljon paremmat takuut jne. niin älkää pojat viittikö mussuttaa muka kinnereistä sun muuta paskaa.


      • ruosteisella
        laatuautoilija kirjoitti:

        palstoillahan kirjoitetaan autoista. Enkä minä ymmärrä teitä kun ette halua tajuta että bmw ei ole mitenkään parempi auto kuin esim. japanilaiset. Ja tuo kinneri puhe on kanssa aivan hanurista...miten määrittelette kinnerin...moottorin koolla vai auton koolla vai kenties hinnalla. Jos japanilaiset kaksilitraiset määritellään kinnereiksi niin silloin myös bemarin kaksilitraiset on kinnereitä sama koskee 2.5-3.0 litraisia ja isompia, puhumattakaan bemarin esim. kinneri 1-sarjasta. Ootte niin täynnä paskapuhetta ettette itekään sitä huomaa, vertaatte jotain ruosteista 12v vanhempaa 1.6 litraista uudehkoon eri kokoluokan bemariin (ja silti japsi kestää paremmin he he). Japanilaisten autojen ajo-ominaisuudet on täysin vertailukelpoisia bemarin kanssa, usein paremmat, tähän kun yhdistetään paljon parempi vakiovarustelu, paljon parempi laatu, paljon pienempi polttoaineen/öljyn kulutus, paljon parempi ulkonäkö, paljon paremmat tilat, paljon parempi jälleenmyynti arvo, paljon pienempi hinta, paljon paremmat takuut jne. niin älkää pojat viittikö mussuttaa muka kinnereistä sun muuta paskaa.

        riisikipolla ajat? Mazdallako, sehän on kaikkein ruosteisin merkki Hondan ohella. Uskallatko edes vastata?

        Kinneri tarkoittaa halpaa ja huonosti tehtyä (yleensä japanilaista) autoa. Esim. Mazda, Toyota, Honda, Mitsubishi ja Nissan.

        Useissa saksalaisissa autotesteissä todetaan jatkuvasti japanilaisten surkea ajettavuus. Niihin yhdistettynä huono laatu ja surkea ulkonäkö tekevät japanilaisista autoista naurettavia kippoja.

        Pysyisit teinipoika oman romumerkkisi palstalla kun ET TODELLAKAAN ymmärrä autoista mitään. Ja purista se iso ruma finni kapeitten hartioittesi välistä pois!


      • amispelle
        laatuautoilija kirjoitti:

        palstoillahan kirjoitetaan autoista. Enkä minä ymmärrä teitä kun ette halua tajuta että bmw ei ole mitenkään parempi auto kuin esim. japanilaiset. Ja tuo kinneri puhe on kanssa aivan hanurista...miten määrittelette kinnerin...moottorin koolla vai auton koolla vai kenties hinnalla. Jos japanilaiset kaksilitraiset määritellään kinnereiksi niin silloin myös bemarin kaksilitraiset on kinnereitä sama koskee 2.5-3.0 litraisia ja isompia, puhumattakaan bemarin esim. kinneri 1-sarjasta. Ootte niin täynnä paskapuhetta ettette itekään sitä huomaa, vertaatte jotain ruosteista 12v vanhempaa 1.6 litraista uudehkoon eri kokoluokan bemariin (ja silti japsi kestää paremmin he he). Japanilaisten autojen ajo-ominaisuudet on täysin vertailukelpoisia bemarin kanssa, usein paremmat, tähän kun yhdistetään paljon parempi vakiovarustelu, paljon parempi laatu, paljon pienempi polttoaineen/öljyn kulutus, paljon parempi ulkonäkö, paljon paremmat tilat, paljon parempi jälleenmyynti arvo, paljon pienempi hinta, paljon paremmat takuut jne. niin älkää pojat viittikö mussuttaa muka kinnereistä sun muuta paskaa.

        mitkä ovat perustelusi? Essonbaari? Mutu?


      • Peetu1
        amispelle kirjoitti:

        mitkä ovat perustelusi? Essonbaari? Mutu?

        sinä ajat BMW:llä, niin nimimerkkisi ainakin on ihan kohdallaan!!


      • kohdallaan
        Peetu1 kirjoitti:

        sinä ajat BMW:llä, niin nimimerkkisi ainakin on ihan kohdallaan!!

        nimimerkki koska en ole ammattikoulua käynyt.


      • hiukkasen
        laatuautoilija kirjoitti:

        palstoillahan kirjoitetaan autoista. Enkä minä ymmärrä teitä kun ette halua tajuta että bmw ei ole mitenkään parempi auto kuin esim. japanilaiset. Ja tuo kinneri puhe on kanssa aivan hanurista...miten määrittelette kinnerin...moottorin koolla vai auton koolla vai kenties hinnalla. Jos japanilaiset kaksilitraiset määritellään kinnereiksi niin silloin myös bemarin kaksilitraiset on kinnereitä sama koskee 2.5-3.0 litraisia ja isompia, puhumattakaan bemarin esim. kinneri 1-sarjasta. Ootte niin täynnä paskapuhetta ettette itekään sitä huomaa, vertaatte jotain ruosteista 12v vanhempaa 1.6 litraista uudehkoon eri kokoluokan bemariin (ja silti japsi kestää paremmin he he). Japanilaisten autojen ajo-ominaisuudet on täysin vertailukelpoisia bemarin kanssa, usein paremmat, tähän kun yhdistetään paljon parempi vakiovarustelu, paljon parempi laatu, paljon pienempi polttoaineen/öljyn kulutus, paljon parempi ulkonäkö, paljon paremmat tilat, paljon parempi jälleenmyynti arvo, paljon pienempi hinta, paljon paremmat takuut jne. niin älkää pojat viittikö mussuttaa muka kinnereistä sun muuta paskaa.

        japsifani.Tulet tälle palstalle provosoimaan ja provosoidut itse.Moitit muita mutu-kirjoittelusta ja oma tunteenpurkauksesi on täyttä mu-tu-a;"paremman näköisiä ym.Fiksu ihminen tietää että makuasioista ei voi kiistellä.Joten anna meidän olla rauhassa ja ajella millä haluamme,koska ei meilläkään ole mitään tarvetta todistella autojemme paremmuutta japsipalstoilla.Kiitos ja anteeksi!


    • Unohda muu

      Jollekkin VAIN tärkeätä pieni polttoaineenkulutus. Ei vikoja.

      Siispä Delta-Auto ainoa oikea 5 - vuoden takuulla. Esim. Kia Koreasta huippu valinta.

      Ei mitään väliä Japanin romuilla näillä kriteereillä.

      Itselläni kyllä mielessä täysin eri hintaluokan autot, jotka ovat törkeän kalliita. Lähde ajamaan ja huomaat eron. Ei raha ole ainoa kriteeri arvostella autoja.

    • tainnut

      "laatuautoilija" valita elämäntehtäväkseen mission impossiblen.Entisenä "japsina" ja nykyisenä bmw:n omistajana takaisin ei ole paluuta niin kauan kuin perintörahat riittävät.Laatuvertailuksi riittää kun istuu autoon ja kiskaisee oven kiinni.Kun syö purukumia niin korvat eivät mene lukkoon!

    • RULES!.
      • ,kun

        ottavat tietokonemallinoksen Audilta ja BMW:ltä.


    • Alex_

      Moi !

      Eikös auton ostajan tärkein tavoite ole olla itse tyytyväinen valintaansa, itse tyytyväinen siihen mistä maksoi?

      Neljä vuotta peräkkäin BMW:n ostajat ovat olleet kaikkein tyytyväisimpiä BMW:hen nimenomaan suomen olosuhteissa käytettynä. Kaikkein parhaan arvosanan heidän keskuudessaan saa vielä nimenomaan auto (ei maahantuoja, huolto...).

      Jotain kummallista siinä BMW:ssä siis on. Jotain niin kummallista että sinunkin pitää toistuvast poiketa tänne sitä ihmettelemään ;-)

      --

    • Olly

      ...mutta tyttöystävä sanoi, että Toyotalla saan ajaa keskenäni, hän ei Bemarin jälkeen Toyotassa kehtaa näyttäytyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      491
      3903
    2. Kaksi vuotta

      Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2926
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      279
      2188
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

      "Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      450
      2028
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

      En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1384
    6. Tekisin mitä vaan että

      Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1293
    7. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

      Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1168
    8. Mies haluaisin sinun kanssa

      Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      81
      1075
    9. Rakennetaanko yhdessä?

      Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      1038
    10. Onko hän elämäsi rakkaus?

      Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      57
      1036
    Aihe