.........................

.......................

Turhaa paskanjauhantaa.

Dialogia raiskataan mielissä siksi että niistä saatais löydettyä taas syy. Dialogi on turismia, huomionkaipuuta, säälipisteiden metsästystä tai egon buustausta. Henkilökohtaista leikkiä.

Ymmärrys ja tieto syntyy vain itsessä ja vain ja ainoastaan oman työn tuloksena. Ei dialogissa.

2 vuotta raittiina. (tää on mun egoboostaus.) valinnan tein minä itse ankeissa oloissa. En halua enää koskaan sitä tyhjyyttä. En koskaan. Dialogeista löysin vain syitä jatkaa ja "näyttää niille" tai ankeutta joka piti peittää.

Todellinen paraneminen tapahtuu vain itsen ja pullon välisen suhteen rikkomalla; ei sillä mitä asiasta toisille lässyttää.

6

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin_

      itsestä se on lähdettävä. Ei muut sitä voi puolesta tehdä

      • .......................

        Pilkunviilausta: Itsessä sen on tapahduttava. Ei se mihinkään "lähde"...


      • Oletko noin typerä
        ....................... kirjoitti:

        Pilkunviilausta: Itsessä sen on tapahduttava. Ei se mihinkään "lähde"...

        Tarkoitti tietenkin, että kaikki alkaa itsestä, muut eivät voi aloittaa raitistumisprosessia kenenkään puolesta. Prosessi lähtee liikkeelle. Ymmärsitkö?


    • aito raitistuminen tapahtuu, ei missään muualla. Loppujen lopuksi kaikki on tehtävä itse. Oikeassa olet, veljeni elämän ristiaallokoissa.

      Sielläkin voi kuitenkin tapahtua erilaisia asioita, niin pieni tila kuin se fyysillisessä mielessä onkin. Minä olin heinäkuuhun 1998 mennessä yrittänyt katkaista itseni ja etyylialkoholin erityissuhdetta vaikka minkälaisin keinoin. Se ei katkennut katkaisemalla, kuin olisi muovisaksilla vaijeria leikannut. Sitten tapahtui jotakin, siellä pienessä tilassa, se suhde kuoli pois, hiljaa juuri kuin lammen laine, kestettyään yli kolmekymmentä vuotta. Sain viestin, avun jostakin. Mistä? Keneltä? En tiedä, viestissä ei ollut allekirjoitusta. (Näitä ilmaisuja käytin kirjoittaessani kokemuksesta päiväkirjaani silloin heinäkuussa -98.) Mutta avun sain, ja se oli tärkeintä. Viinanhimo häipyi ja minä tiesin ettei minun tarvitse enää koskaan taistella sitä vastaan.

      • .......................

        Se on tosiaan outoa, vaikka olisi kirjoittanut 10 miljoonaa sanaa ja tehnyt ties kuinka monta päätöstä ja mokannut ne...

        ja kuitenkin kyse on jostain pään sisällä olevasta asiasta. Jokin vain "naksahti" jossain ja sitten lopetin pysyvästi.

        Raittiiksi tuleminen ja siinä pysyminen tapahtuu varmaan samalla tavalla kuin hulluksi tuleminen. Paitsi että raittiiksi tulemisessa juuri parannutaan ...

        Itseäni ei kiinnosta "ympäripuhua" ketään raittiuteen koska tiedän että se ei aiehuta sitä naksahdusta toisissa ihmisissä. Se on heidän tulensa ja heidän poltteensa jota minä en voi sammuttaa heidän puolestaan.

        Ironistahan se on että jälkiviisaus on parasta viisautta.


      • logiikka
        ....................... kirjoitti:

        Se on tosiaan outoa, vaikka olisi kirjoittanut 10 miljoonaa sanaa ja tehnyt ties kuinka monta päätöstä ja mokannut ne...

        ja kuitenkin kyse on jostain pään sisällä olevasta asiasta. Jokin vain "naksahti" jossain ja sitten lopetin pysyvästi.

        Raittiiksi tuleminen ja siinä pysyminen tapahtuu varmaan samalla tavalla kuin hulluksi tuleminen. Paitsi että raittiiksi tulemisessa juuri parannutaan ...

        Itseäni ei kiinnosta "ympäripuhua" ketään raittiuteen koska tiedän että se ei aiehuta sitä naksahdusta toisissa ihmisissä. Se on heidän tulensa ja heidän poltteensa jota minä en voi sammuttaa heidän puolestaan.

        Ironistahan se on että jälkiviisaus on parasta viisautta.

        Nämä jutut tapahtuvat yksilötasolla. Luulin aikanaan jo selvinneeni, kaksi vuotta ja risat raittiutta mittarissa. Ja niin vain putosin...
        Retkahdusputkeni alkoi tosi jyrkällä kulmakertoimella. Reilun kahden vuoden aikana juomatta jääneet viinat upposivat minuun nyt alle puolessa vuodessa.

        Nyt taas kaikki on hyvin, paljon pitempään, ja toivottavasti "toisin". Nöyryys on hyvä matkaeväs. Täyttä elämää silti joka päivä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe