Minulla kasvaa parvekkeella paprikaa. Paprikat ovat jo isoja mutta vihreitä. Ne alkavat vähitellen mätääntyä mutta eivät muutu punaisiksi. Mikseivät ne eivät kypsy?
paprika ei punastu
Mauritz
1215858
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- On aika ottaa sinuun etäisyyttäKohtalo tuli apuun ja järjesti sille puitteet. Ei sillä että olisi tyytyväinen, päinvastoin.
Vastaukset 12
Vanhimmat
Oletko varma, että paprikasi ovat punaista lajiketta? Jos ne ovatkin vihreää lajiketta, eivätkä siksi punastu?
on paprikat aivan vihreitä, ja nimenomaan ostin punaisen paprikan taimia..
Mulla on paprikantaimet istutettu talon seinustalle kuumaan paikkaan ja kastelen niitä päivittäin..Ja lauantaina keräsin ensimmäiset kolme punaista paprikaa.. Ja on ne muuten aivan ihanan makuisia..Paljon aurinkoa taimeille...
Tietääkseni ei ole edes olemassa vihreää paprika lajiketta vaan ruskeita ja punasia. Korjatkaa jos oon vääräs.
Vihreä paprika on raaka, keltanen puolkypsä ja punainen kypsä.
Sama on jalabenokin punainen chili ei vihreä kuin monet luulee, mut usein syödään raakana.
Paprikat ovat raakoina vihreitä, valkoisia tai jopa lähes mustia, lajikkeesta riippuen. Suurin osa on kypsinä punaisia, mutta jotkut keltaisia tai oransseja. Myös niiden maku vaihtelee kovasti: Oranssit ovat mietoja, punaiset voimakkaasti "paprikan makuisia". Uutuus tomaattipaprika on punainen, mutta silti niin mieto, että lapset "syövät ne käsistä". Paprikoiden väreistä ja kasvatuksesta lisää sivuillani:
http://www.geocities.com/white_paprika/
kaupassa myydään myös vihreitä parikoita ja maku hyvä
paprika tarvitsee paljon aurinkoa ja tasaista kastelua ja lannoitusta. Ensin ovat vihreitä sitten ikävän punaruskeita mutta kyllä vielä punastuvatkin
en tiedä lajikkeen nimeä, mutta ovat punaisia. Parvekkeelle paistaa koko päivän aurinko ja olen kastellut runsaasti näinä kuumina päivinä. No,pitää toivoa parasta.
Jos ne todellakin alkavat mätääntyä niin silloin todennäköisesti liian kostea multaa. Syö vihreinä. Ja oletko varma, että mätääntyvät? Pehmeitä?
Meinaan jos hyvin auringoisessa paikkaa niin silloin paprikat saattavat muuttua ihan mustan punases auringoiselta puolelta. Ja se saattaa kaukaanta näyttää mätääntymiseltä.
Paprikat kasvavat nopeasti isoiksi mutta värin muutoksessa kestää kauan tuntuu kuin mitään ei tapahtuisi viikkoihin ja sitten saattaa jopa päivässä muuttu punaiseksi.
Olethan lannoittanut joka kastelu kerta?
Jos mullas ei ravinteita niin kasvi ei jaksa kypsyttää paprikoita vaan käyttää kaikki ravinteensa hengissä pysymiseen.
Ja paprikan väri ei muutu välttämättä tasasesti vaan laikukkaasti. Ja mullan kannattaa antaa kuivahtaa vaik kerran viikos. Jatkuval kastelul kasvi ei kasvata juuria jolloin ei saa ravinteita ja vettä kovinkaan nopeesti.
Jos kasvilla on liian hyvät olot, niin silloin paprikoiden tuotto ei ole niitä kiireisempiä asioit. Vaan kasvi laiskottelee ja nauttii auringon paisteest. Joten anna mullankuivahtaa ja sit kastelet ihan niukasti vaikkapa viikonverran, pidä kuitenkin huoli, ettei multa pääse kuivahtamaan kivikovaksi. Jolloin kasville tulee kiire tehdä hedelmät valmiiksi.
Kyllä olen maistanut ja eivät maistuneet mitenkään erityisen hyvälle.Paprikat alkavat muuttumaan valkoisiksi ja pehmeiksi päistä.
En ole kyllä lannoittanut joka kastelu kerta ja pitää varmaan vähentää sitä kastelu kun ei tule muutakaan mieleen kuin että kastelen liikaaa.
Tuli mieleen että pitääkö niistä poistaa lehtiä niinkuin kurkuista?