EN YMMÄRRÄ

Ymmärtämätön

Oksentaminen on vastenmielistä! Miksi kukaan haluaa vapaaehtoisesti oksentaa? Miksette yksinkertaisesti syö terveellisesti ja harrasta liikuntaa, jos haluatte pitää huolta vartalostanne? Kai sen nyt järkikin sanoo, että ei oksentaminen ole mikään laihdutuskeino. Ja rahaakin menee hukkaan, kun ensin ostaa ruoat ja sitten oksentaa ne. Ei ehdi tärkeät ravintoaineet imeytyä niistä terveellisistä ruoista, jotka oksennatte. Kai te syötte joskus sentään terveellisestikin? Vai silloinko jätätte oksentamatta?

21

2439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uuuuuuu

      Miten sanotaan ruotsiksi: "Kotkalla on voita korvassa?"

    • nimimerkki sulla

      Bulimia on sairaus, vaikka sen tyhmyyttään voikin itse sitkeydellä hankkia (kuten nivelrikon, sydänvian, keuhkosyövän ja hihhuliuskovaisuudenkin). Ei siis osoita sinulta kovinkaan kypsää aivotoimintaa tulla "puhumaan järkeä" ihmisille, jotka aivan varmasti tietävät, kuinka terveellisesti syödään.

      Häpeä.

    • nyrps

      ites vanha sä oot? taisit valita vähän väärän mestan "opettaa" ihmisiä. häpeäisit oikeesti tollasia puheita.

    • öh....

      Oot nyt tainnu missata bulimian idean kokonaan, tai siltä kuulostaa.
      Kerrohan minullekin mitä terveellisiä ravintoaineita on seuraavissa aineissa: kääretorttu, kermajäätelö, suklaa, pullat, keksit, leivokset, kakut, irtokarkit.
      No, keksitkö montaa?
      Siis oksentaminen tehdään nimen omaan siksi ettei ne haitalliset ja lihottavat aineet imeytyisi. Ja samalla saisi sen ihanan syöpöttelyn tuottaman fiiliksen.

      • Viviane

        se syömisen aiheuttama ihana fiilis katoa heti kun oksentaa ku maha tyhjenee taas?


      • ristilukkimainen
        Viviane kirjoitti:

        se syömisen aiheuttama ihana fiilis katoa heti kun oksentaa ku maha tyhjenee taas?

        ei tule sitä huonoa omaatuntoa joka tulee syöpöttelyn auheuttaman fiiliksen jälkeen. jonkinlaisella logiikalla voisi sanoa että on lyönyt kaksi kärpästä yhdellä iskulla.


      • ...
        ristilukkimainen kirjoitti:

        ei tule sitä huonoa omaatuntoa joka tulee syöpöttelyn auheuttaman fiiliksen jälkeen. jonkinlaisella logiikalla voisi sanoa että on lyönyt kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

        Mulla se ainakin menee silleen, että tulee yhtäkkiä hirveä himo syödä jotain imelää ja paljon.Siitä ahmimisesta tulee hyvä olo.Sen jälkeen kun oon syöny kaikki mahdolliset herkut, niin mulle tulee syyllinen olo, kun oon syöny niin paljon.Sitten on pakko oksentaa kaikki syömäni ruoat pois.Tämän jälkeen on taas sitten hyvä olo...Sairasta, tiedän...En vaan voi sille mitään...


      • Anonyymi

        HULLU


    • niin....

      Et tosiaan taida ymmärtää.. Et näytä edes tietävän mikä bulimia on ja millaiset ihmiset sitä sairastavat. Itse en ole koskaan sitä sairastanut enkä nykyisin enää minkäänlaista syömishäiriötä. Olen kylläkin sairastanut anoreksian, mutta pikkuhiljaa paranin ja nyt ollaan puhtailla vesillä.

      Sen verran olen kuitenkin syömishäiriöihin perehtynyt ja tutustunut johtuen siitä että olen heidänlaistensa kanssa saanut hoitoa ja tutustunut sitä kautta erilaisiin mm. syömishäiriötapauksiin (bulimia...jne) että tiedän mitä bulimia on tai luulen tietäväni.

      Bulimia ei yksissään ole mikään halu pitää vartalosta huolta kuten sanoit " Miksette yksinkertaisesti syö terveellisesti ja harrasta liikuntaa, jos haluatte pitää huolta vartalostanne? "

      Vaan bulimia on tarve esimerkiksi syödä ja ahmia suruunsa tai pettymyksiin tai masennukseen tai mihin ikinä. Ahmia ja ahmia kaikkea koska ihmisellä ei tunnu olevan muuta kiinnostusta (nimen omaan joku liikunta ei kiinnosta eikä harrastuksia välttämättä ole mihin purkaa ahdistusta joten bulimikot purkavat sen ahmimiseen) sitten se ahmiminen aiheuttaa niin hirveän huonon omatunnon että on pakko, aivan pakko oksentaa että voisi syödä lisää ja lisää lihomatta. Bulimiassa lähtökohta lienee nimenomaan hirveä mässyyn himo ja ruoka on keskeisin osa elämää. BED puolestaan on saman tyylinen kuin bulimia, mutta sitä sairastavat eivät oksentele vaan ahmivat ja lihovat.

      Sen sijaan jos päätavoite olisi halu laihtua ja pitää kroppa kunnossa on kyseessä anoreksia. Bulimikot eivät todellakaan kiinnostu ruoan terveellisyydestä tai terveistä elämän tavoista vaan juuri esim makean ahtamisesta. Siitä seuraa se todella huono vointi ja myös huono omatunto, että on pakko oksentaa. Ei bulimiaa ole se että syödään terveellisesti ja oksennetaan, bulimikot eivät edes saa mitään tärkeitä ravintoaineita.

      • ccco

        Kyllä bulimikot haluavat laihtua,usein siinä on koko homman juju.
        Itse ex?anorektikkona tunnut pitävän bulimikkoja itsekurittomina vässyköinä,anoreksian ja bulimian raja on usein varsin häilyvä eli molemmat sairastavat molempia.
        Esitit kovinkin asiantuntevaa,mutta sinulla on todella väärät käsitykset bulimiasta.


      • ..............
        ccco kirjoitti:

        Kyllä bulimikot haluavat laihtua,usein siinä on koko homman juju.
        Itse ex?anorektikkona tunnut pitävän bulimikkoja itsekurittomina vässyköinä,anoreksian ja bulimian raja on usein varsin häilyvä eli molemmat sairastavat molempia.
        Esitit kovinkin asiantuntevaa,mutta sinulla on todella väärät käsitykset bulimiasta.

        Noo.. ainakin olen ystävystynyt tai lähinnä tutustunut hoitojeni vuoksi syömishäiriöisiin ihmisiin muunmuassa bulimia tapauksiin, joten tämän pohjalta tein johtopäätökseen. Ilmeisesti ei olisi pitänyt sanoa mitään sillä se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa, eli jos jonkun viesti osaa arkaan paikkaan niin yleensä tuollainen reaktio syntyy.

        Kyllä mä tiedän että bulimikot myös haluavat laihtua totta kai keinolla millä hyvänsä, mutta he myös haluavat mässätä ja ahmia kitaansa kaikkea tolkuttomasti eli eivät omaa oikein kunnon itsekuria. Syöminen heille on tärkeää. Bulimian ja anoreksian raja ei todellakaan ole mitenkään häilyvä. On myös bulimareksiaa johon kuuluu myös anoreksian piirteitä mutta kyllä bulimia ja anoreksia on täysin eriasia anorektikoiden itsekuri on huipussaan ja bulimikon nollassa. Bulimareksiassa ihminen saattaa juuri näännyttämisen vuoksi sortua mässäilyyn silloin tällöin ja sitten pitää taas päiväkausia paastoa. Tämähän ei ole puhdasta bulimiaa. Ehkäpä sinä itse et tiedä aiheesta mitään vaan ehkä kuvittelet.

        Enkä mä pahalla sanonut tai mitään, mutta korjasin vaan tuon jutun kun yksi ihmetteli minkä takia bulimikko ei vain lenkkeile ja syö terveellisesti niin siksi koska bulimikolla ei ole itsekuria tehdä mitään. Ainoa mitä hän kontrolloi on ahmimiskohtauksen jälkeen tapahtuva tyhjennys. JA repsahtaa taas syömään uudestaan ja uudestaan -anorektikko ei.


      • ...
        .............. kirjoitti:

        Noo.. ainakin olen ystävystynyt tai lähinnä tutustunut hoitojeni vuoksi syömishäiriöisiin ihmisiin muunmuassa bulimia tapauksiin, joten tämän pohjalta tein johtopäätökseen. Ilmeisesti ei olisi pitänyt sanoa mitään sillä se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa, eli jos jonkun viesti osaa arkaan paikkaan niin yleensä tuollainen reaktio syntyy.

        Kyllä mä tiedän että bulimikot myös haluavat laihtua totta kai keinolla millä hyvänsä, mutta he myös haluavat mässätä ja ahmia kitaansa kaikkea tolkuttomasti eli eivät omaa oikein kunnon itsekuria. Syöminen heille on tärkeää. Bulimian ja anoreksian raja ei todellakaan ole mitenkään häilyvä. On myös bulimareksiaa johon kuuluu myös anoreksian piirteitä mutta kyllä bulimia ja anoreksia on täysin eriasia anorektikoiden itsekuri on huipussaan ja bulimikon nollassa. Bulimareksiassa ihminen saattaa juuri näännyttämisen vuoksi sortua mässäilyyn silloin tällöin ja sitten pitää taas päiväkausia paastoa. Tämähän ei ole puhdasta bulimiaa. Ehkäpä sinä itse et tiedä aiheesta mitään vaan ehkä kuvittelet.

        Enkä mä pahalla sanonut tai mitään, mutta korjasin vaan tuon jutun kun yksi ihmetteli minkä takia bulimikko ei vain lenkkeile ja syö terveellisesti niin siksi koska bulimikolla ei ole itsekuria tehdä mitään. Ainoa mitä hän kontrolloi on ahmimiskohtauksen jälkeen tapahtuva tyhjennys. JA repsahtaa taas syömään uudestaan ja uudestaan -anorektikko ei.

        Bulimikoilla se itsekuri pettää vain silloin, kun ahmimishimo saa vallan.Itse ainakin urheilen ja syön terveellisesti, mutta välillä sorrun ahmimiseen ja oksentamiseen.Tapauksia voi tietenkin olla erilaisia.


      • ADD-tyttö
        ... kirjoitti:

        Bulimikoilla se itsekuri pettää vain silloin, kun ahmimishimo saa vallan.Itse ainakin urheilen ja syön terveellisesti, mutta välillä sorrun ahmimiseen ja oksentamiseen.Tapauksia voi tietenkin olla erilaisia.

        ...ja anoreksialla ei taas ole suuremmin tekemistä itsekurin kanssa. He pystyvät (suurimmaksi osaksi...anorektikoillakin on ahmimiskohtauksia monissa tapauksissa) kontrolloimaan syömistään ja liikkumistaan, mutta vaikka heillä voi olla tiedossaan paljon hienompia päämääriä kuin tomaatin kaloreiden kyttääminen tai vaa'alla ravaaminen, he eivät pysty lopettamaan järjetöntä laihduttamistaan.

        Koko itsekuri-sanan voisi itseasiassa heittää hitolle ja puhua ennemmin itsekontrollista. Se voisi olla kykyä ohjata ja arvioida omaa toimintaansa, pysähtyä miettimään, mitä todella sillä hetkellä haluaa. Olipa sitten kyse suklaapatukan (tai -rasian) syömisestä, lenkille lähtemisestä tai opiskelun aloittamisesta.


      • jokurandomdude
        ADD-tyttö kirjoitti:

        ...ja anoreksialla ei taas ole suuremmin tekemistä itsekurin kanssa. He pystyvät (suurimmaksi osaksi...anorektikoillakin on ahmimiskohtauksia monissa tapauksissa) kontrolloimaan syömistään ja liikkumistaan, mutta vaikka heillä voi olla tiedossaan paljon hienompia päämääriä kuin tomaatin kaloreiden kyttääminen tai vaa'alla ravaaminen, he eivät pysty lopettamaan järjetöntä laihduttamistaan.

        Koko itsekuri-sanan voisi itseasiassa heittää hitolle ja puhua ennemmin itsekontrollista. Se voisi olla kykyä ohjata ja arvioida omaa toimintaansa, pysähtyä miettimään, mitä todella sillä hetkellä haluaa. Olipa sitten kyse suklaapatukan (tai -rasian) syömisestä, lenkille lähtemisestä tai opiskelun aloittamisesta.

        'Sen sijaan jos päätavoite olisi halu laihtua ja pitää kroppa kunnossa on kyseessä anoreksia.' Myös ortoreksia sopisi todella hyvin kuvaan.

        'ja anoreksian raja ei todellakaan ole mitenkään häilyvä.' kyllä se on. harvemmin mikään syömishäiriö esiintyy täysin puhtaana - niissä on usein piirteitä muistakin syömishäiriöistä. siksipä on keksitty tämmöinenkin termi kuin se bulimareksia ja EDNOS jne.


      • sun mielestä
        .............. kirjoitti:

        Noo.. ainakin olen ystävystynyt tai lähinnä tutustunut hoitojeni vuoksi syömishäiriöisiin ihmisiin muunmuassa bulimia tapauksiin, joten tämän pohjalta tein johtopäätökseen. Ilmeisesti ei olisi pitänyt sanoa mitään sillä se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa, eli jos jonkun viesti osaa arkaan paikkaan niin yleensä tuollainen reaktio syntyy.

        Kyllä mä tiedän että bulimikot myös haluavat laihtua totta kai keinolla millä hyvänsä, mutta he myös haluavat mässätä ja ahmia kitaansa kaikkea tolkuttomasti eli eivät omaa oikein kunnon itsekuria. Syöminen heille on tärkeää. Bulimian ja anoreksian raja ei todellakaan ole mitenkään häilyvä. On myös bulimareksiaa johon kuuluu myös anoreksian piirteitä mutta kyllä bulimia ja anoreksia on täysin eriasia anorektikoiden itsekuri on huipussaan ja bulimikon nollassa. Bulimareksiassa ihminen saattaa juuri näännyttämisen vuoksi sortua mässäilyyn silloin tällöin ja sitten pitää taas päiväkausia paastoa. Tämähän ei ole puhdasta bulimiaa. Ehkäpä sinä itse et tiedä aiheesta mitään vaan ehkä kuvittelet.

        Enkä mä pahalla sanonut tai mitään, mutta korjasin vaan tuon jutun kun yksi ihmetteli minkä takia bulimikko ei vain lenkkeile ja syö terveellisesti niin siksi koska bulimikolla ei ole itsekuria tehdä mitään. Ainoa mitä hän kontrolloi on ahmimiskohtauksen jälkeen tapahtuva tyhjennys. JA repsahtaa taas syömään uudestaan ja uudestaan -anorektikko ei.

        mulla on bulimia ja sä sanoit en bulimikolla ei ole itsekuria tehdä mitään...haista paska ;)
        mä urheilen säännöllisesti joka ikinen päivä, ei oo päivääkään ettei lihakset olis kipeet liikunnasta...mä rääkkään itteäni mut nautin siitä...se ei vaan riitä. tässä ei oo itsekurista kysymys, mun kohalla tässä on kyse siitä että mä pystyn siihen ja hallitseen itteni tätä kautta...en mä tiiä mitä muutakaan tekisin...
        itsekuri on väärä termi ku puhutaan sairauksista...


      • .........
        sun mielestä kirjoitti:

        mulla on bulimia ja sä sanoit en bulimikolla ei ole itsekuria tehdä mitään...haista paska ;)
        mä urheilen säännöllisesti joka ikinen päivä, ei oo päivääkään ettei lihakset olis kipeet liikunnasta...mä rääkkään itteäni mut nautin siitä...se ei vaan riitä. tässä ei oo itsekurista kysymys, mun kohalla tässä on kyse siitä että mä pystyn siihen ja hallitseen itteni tätä kautta...en mä tiiä mitä muutakaan tekisin...
        itsekuri on väärä termi ku puhutaan sairauksista...

        Repsahdat sitten syöpöttelemään kuiteskin silloin tällöin ja oksentelet :D Sekö kertoo itsekurista jotain jos ei pysty vastustamaan houkutusta ruokaan vaan sortuu$ Ero on se että anorektikko ei sorru mihinkään vaan pitää tiukkaa linjaansa jatkuvasti ja on määrätietoinen mitä antaa itsensä syödä ja miten paljon, bulimikkko saattaa vetästä 3 ravintola ateriaa ja painella heikkoutensa aiheuttaman ahdistuksen vuoksi purjolle. Bulimikko SORTUU syömään. Kaikki missä sorrutaan johonkin kertoo todella heikosta itsekurista. Myös alkoholisti sortuu ryyppäämään, ja narkkari sortuu aineisiin. Mihinkäs anorektikko sortuu ei mihinkään? Joten puhu sinä itsekurista ja huijaa itseäsi sillä :D!


      • tsiutsiujatsau
        ......... kirjoitti:

        Repsahdat sitten syöpöttelemään kuiteskin silloin tällöin ja oksentelet :D Sekö kertoo itsekurista jotain jos ei pysty vastustamaan houkutusta ruokaan vaan sortuu$ Ero on se että anorektikko ei sorru mihinkään vaan pitää tiukkaa linjaansa jatkuvasti ja on määrätietoinen mitä antaa itsensä syödä ja miten paljon, bulimikkko saattaa vetästä 3 ravintola ateriaa ja painella heikkoutensa aiheuttaman ahdistuksen vuoksi purjolle. Bulimikko SORTUU syömään. Kaikki missä sorrutaan johonkin kertoo todella heikosta itsekurista. Myös alkoholisti sortuu ryyppäämään, ja narkkari sortuu aineisiin. Mihinkäs anorektikko sortuu ei mihinkään? Joten puhu sinä itsekurista ja huijaa itseäsi sillä :D!

        jos anorektikoilla on niin helvetin hyvä itsekuri ja kaikkea tosi mahtavaa, niin miksi ne sitten ovat anorektikoita. söisivät normaalisti ja olisivat normaalipainoisia. käyttäisivät itsekurinsa siihen eivätkä sortuisi vetämään överiksi. sinne meni sekin itsekuri!


      • itsekuri
        ......... kirjoitti:

        Repsahdat sitten syöpöttelemään kuiteskin silloin tällöin ja oksentelet :D Sekö kertoo itsekurista jotain jos ei pysty vastustamaan houkutusta ruokaan vaan sortuu$ Ero on se että anorektikko ei sorru mihinkään vaan pitää tiukkaa linjaansa jatkuvasti ja on määrätietoinen mitä antaa itsensä syödä ja miten paljon, bulimikkko saattaa vetästä 3 ravintola ateriaa ja painella heikkoutensa aiheuttaman ahdistuksen vuoksi purjolle. Bulimikko SORTUU syömään. Kaikki missä sorrutaan johonkin kertoo todella heikosta itsekurista. Myös alkoholisti sortuu ryyppäämään, ja narkkari sortuu aineisiin. Mihinkäs anorektikko sortuu ei mihinkään? Joten puhu sinä itsekurista ja huijaa itseäsi sillä :D!

        Anorektikolla ei ole itsekuria, anorektikolla on anorexia. Itse monta vuotta anorexiaa sairastaneena uskallan nyt myöntää etten ollut yhtään "vahvempi" kuin muut ihmiset, vaan sairaalloinen kykyni kestää oli koko sairauden ydin. Kun "itsekuri" ajaa ihmisen tuhoamaan itsensä ei kysymys todellakaan ole itsekurista.
        vai miltä kuulostaa lauseet:
        - mulla on niin hyvä itsekuri, että istun kiukaalla vaikka persus kärtsää.
        - mulla on niin hyvä itsekuri, että viiltelen jalat täyteen syviä haavoja.
        - mulla on niin hyvä itsekuri, et jatkan paastoa vaikka pyörtyilen enkä enää jaksa nousta sängystä.
        - mulla on niin hyvä itsekuri, että istun pakastimessa, vaikka tiiän, et voin kuolla ...
        kuten huomaatte anorektinen "itsekuri" sopii hyvin kaikkien muiden hölmöjen lauseiden joukkoon.

        Anorexia ei ole yli-ihmisten jalo ominaisuus, vaan vakava mielenterveydellinen sairaus.


      • ccol
        ......... kirjoitti:

        Repsahdat sitten syöpöttelemään kuiteskin silloin tällöin ja oksentelet :D Sekö kertoo itsekurista jotain jos ei pysty vastustamaan houkutusta ruokaan vaan sortuu$ Ero on se että anorektikko ei sorru mihinkään vaan pitää tiukkaa linjaansa jatkuvasti ja on määrätietoinen mitä antaa itsensä syödä ja miten paljon, bulimikkko saattaa vetästä 3 ravintola ateriaa ja painella heikkoutensa aiheuttaman ahdistuksen vuoksi purjolle. Bulimikko SORTUU syömään. Kaikki missä sorrutaan johonkin kertoo todella heikosta itsekurista. Myös alkoholisti sortuu ryyppäämään, ja narkkari sortuu aineisiin. Mihinkäs anorektikko sortuu ei mihinkään? Joten puhu sinä itsekurista ja huijaa itseäsi sillä :D!

        Jos sinulla muka on niin hyvä itsekuri niin miksi olet joutunut hoitoon anoreksian takia?
        Ei sinulla ollut itsekuria syödä ruokaa vaikka ruumiisi sitä olisi vaatinut.-tämä siis sinun logiikallasi.
        Ajatusmailmaltasi olet selvästi vieläkin anorektinen koska ihailet anoreksiaa,se kuultaa kirjoituksestasi.
        Meillä kaikilla on ihan normaali itsekuri eikä itsekurilla ole mitään tekemistä syömisongelmien kanssa.


      • girly22
        ccol kirjoitti:

        Jos sinulla muka on niin hyvä itsekuri niin miksi olet joutunut hoitoon anoreksian takia?
        Ei sinulla ollut itsekuria syödä ruokaa vaikka ruumiisi sitä olisi vaatinut.-tämä siis sinun logiikallasi.
        Ajatusmailmaltasi olet selvästi vieläkin anorektinen koska ihailet anoreksiaa,se kuultaa kirjoituksestasi.
        Meillä kaikilla on ihan normaali itsekuri eikä itsekurilla ole mitään tekemistä syömisongelmien kanssa.

        Hah, huomaa ".........." kirjoituksista, että todella sairas on tyttö(?) vielä. Tekisi mieli sanoa pahasti, mutta en taida viitsiä-nauttikoon omasta "ITSEKURISTAAN", kunnes luut on pahvia tai bulimia yllättää =D


      • PLIIS....
        girly22 kirjoitti:

        Hah, huomaa ".........." kirjoituksista, että todella sairas on tyttö(?) vielä. Tekisi mieli sanoa pahasti, mutta en taida viitsiä-nauttikoon omasta "ITSEKURISTAAN", kunnes luut on pahvia tai bulimia yllättää =D

        Hei, lopetettais tä itsekurista kiistely. eikös pointti ole se, että jokaisella sairaus kuin sairaus voi esiintyä vähän erinlaisena, mutta sekä anoreksia että bulimia ovat vakavia sairauksia kummatkin. jokin viiraa pahasti päässä, kyse ei siis varsinaisesti ole itsekurista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sanoo nuori nainen, joka on sairastanut sekä anoreksiaa että bulimiaa ja sanoisimpa, että ennen näiden sairauksien alkua itsekurini oli huipussaan, urheilun, opiskelujen ym. ym. kanssa. mutta kun elämä alkoin pyöriä ruuan ympärillä... siitä lähtien on mennyt pahasti pieleen kaikki. jospa keskityttäisin itsekurista kiistelyn sijaan vaikka parantumiseen ja normaaliin elämään. koska uskoisin, että jokin meillä kaikilla on pielessä, kun näillä sivuilla kirjoittelemme :) TSEMPPIÄ JA AURINKOISTA KESÄÄ KAIKILLE


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      244
      2140
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1836
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      74
      1534
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      109
      1255
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1115
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1044
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe