Mitäs mieltä

tällaisesta

Tanskandogin käyttäytymisestä?
Olin eilen illalla kahden pienen spanielini kanssa iltalenkillä.
Vastaan meitä tuli labbis ja jota talutti öiti ja Tanskandogi joka oli n13v tytön hoteissa.
Tunnen tuon naisen ja kysyin vain ohi mennen,että onko Dogi teidän?
oli kuulemma hoidossa.
Samaan aikaan tyttö jostain kumman syystä päästi tämän Tanskandogin irti ja siitä seurauksena tämä syöksyi minun 8kk vanhan spanielin päälle tarttuen hampailla takalistosta kinni ja nostaen koko koiran ilmaan.
Koirani huusi,kuten arvata saattaa.
En muista kuinka sain koirani irti isomman koiran hampaista,mutta olin ihan shokissa kuten koiranikin.
Tämä emäntä jolla koira on hoidossa totesi,että "ne sanoivat sen olevan kiltti ja lapsetkin voivat sitä taluttaa".
Onneksi koiralleni ei mitään pahempaa sattunut,nahasta löytyi n 2cm hampaan jälki ja kovat traumat muita koiria kohtaan.(todistettua tuli iltapissalla).
Osaako joku kokenut dogin kasvattaja kertoa,mikä mahdollisesti aiheutti ko.tilanteen?
En kirjoita tätä sillä,että syyttäisin ko,rodun olevan kamala tappajakoira vaan ihan kyselymielessä.

20

2119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Olisikohan doggi saanut joskus huonon vaikutelman pienistä koirista? Meillä ainakin tuo jätkä hiukan karsastaa pieniä koiria kun lähes jokainen niistä on räksyttänyt ja saanut ihme riekkumiskohtauksia vastaan tullessa. Meillä päin kun nuo pienten koirien omistajat eivät tuppaa kouluttamaan koiriaan mitenkään... Doggi kylläkin on pitkähermoinen (tai ainakin jalostuksella siihen on pyritty) . Ärsytyskynnys on todella korkea, joten aika oudolta tuntuu että ilman mitään syytä doggi kävisi toisen kimppuun, vielä vähemmän itseään reilusti pienemmän. Doggi tietää oman kokonsa eikä sen takia yleensä ärhennä pienille koirille koska ei koe niitä uhkana.

      • alkuperäinen =(

        tapauksessa ei ollut mitään tilannetta päällä.
        Kavelimme kadun toisella puolella ja koirani eivät ole räksyttävää sorttia.
        Pienempi ylensä alistuu vanhemman koiran paikalle tullessa ja vanhempi ei juurikaan noteraa muita koiria.
        Kuulin tänään,että oli yrittänyt käydä tämä samainen koira myös muiden isompien koirien päälle,joten jossain täytyy mättää.
        Oli kuulemma "kouluttanu"(näin koiran emäntä sanoi) myös perheen omaa keskikokoista koiraa.
        Itse olen muutenkin aika varovainen päästämään omiani täysin vieraiden koirien luokse,ennenkuin olen kysynyt omistajalta onko se sopivaa.
        Sääli,jos tuo dogi on kärsinyt joskus jotain vääryyttä ja sääli,että oma luottavainen pentuni otti hurjaa takapakkia muita koiria kohtaan.


    • Anne-Doggi

      luettavaa dogin omistajalle. Itselläni on pian puolitoista vuotias doggi-neiti,ja hän on jokaisen koiran kaveri. Niin pienten kuin isojenkin.
      Dogin ei koskaan kuulu olla agressiivinen,tai sitten on jotakin pielessä. Joko kasvatuksessa tai muussa. Toki kaikki koirat eivät tule toimeen keskenään, mutta SILLOIN IHMISILLÄ PITÄISI OLLA JÄRKEÄ, eikä laskea koiria yhteen... On muutenkin todella vastuutonta laskea hoitokoira vapaaksi vieraiden koirien/ihmisten luo.. Ihmiset, järki käteen!!

      • jou...

        Setälläni on kaks Lehmän kokoista doggia, jotka tulevat toimeen hienosti kääpiönautserien kanssa. Ainoa vaara kääpiökoirilla on, että ne hukkuvat doggien juoma astiaan...


    • minä vain

      Siis ensinkään iso koiraa ei saa antaa noin nuorewn talutettavaksi! Hoidossa oleva koira on muutenkin eri asia kuin oma koira. Hoitopaikassa ei ole sellaista auktoriteettia, jota vieras koira välttämättä tottelee, vaikka olisi kuinka kiltti. On tyhmää antaa niin pienen taluttaa koiraa, josta ei kuitenkaan voi olla varma mitä se tekee..ei todellakana ole koiran vika.

      Omistajan oppii lukemaan koiraansa lenkillä ja erilaisissa tilanteissa ja täten tietää miten koira voi käyttäytyä tai tehdä seuraavaksi. Ei vieras sitä opi viikossa eikä välttämättä pitmmässäkään ajassa.

      Todellakin järkeä päähän koiran omistajalle, että kenelle antaa koiransa hoitoon, kuka sitä taluttaa ja onko selkeät ohjeet kaikkine tietoineen koirasta tiedossa. Jos iso koira päättää lähteä, se lähtee. Tässä ei auta kuin se että koira tottelee ja ei lähde vaikka mieli tekisi. Se on koulutuksen ja kunnioituksen aikaansaamaa tottelevaisuutta. Vierailla sitä ei ole koiran maailmassa. Jos olisi vaikka iso mies taluttamassa, jos doggi haluaa, se kyllä lähtee. Miten pieni tyttö voi tuollaisissa tilanteissa koiraa taluttaa?? Ei mene kaaliin!

      • alkuperäinen kirjoittaja

        perheen tuntien heillä pitäisi olla oikeasti eläinten pito kielto.
        Heillä on entuudestaan vuodenikäinen keskikokoinen koira,joka kantaa mukanaan 15kg ylipainoa ja annetaan koiralle diettiruuaksi kaurapuuroa raejuustolla,kun ei kuulemma ole varaa ostaa diettinappuloita.
        Koiran lenkittäminen on 200m ei kuulemma tarvitse enempää liikuntaa...huh huh
        No nyt on käynyt sekin asia selväksi,että ei tuo doggi olekaan hoidossa,vaan se jää ko.perheeseen lopullisesti.
        Me muut koirien ja lasten kasvattajat olemme suurinpiiretin kauhuissamme,sillä jos koirareagoi jo kaduntoisella puolella kävelevään koiraa ja muihin koiriin noin aggressiivisesti,niin kuinka turvassa lapsemme ovat.
        Ymmärsin rivienvälistä,että kyseessä on ongelmakoira.
        Voi pyhä sylvi,kun ihmiset eivät tajua mitä kaikkea he voivat saada omalla käytöksellään koiralle aikaan ja kun tuon perheen vielä tuntee,niin oikeasti pelottaa.
        Meilläkin tyttäreni ulkoiluttaa omia koiriamme aina koulunjälkeen,mitäs sitten jos sen perheen tyttö on tämän suuren koiran kanssa vastassa joskus?
        Koska tämä nainen julisti suureen ääneen pihalla,että vaikka tällainen "vahinko" sattui,niin siitä huolimatta heillä lapset edelleen taluttaa tätä koiraa.
        Omat koirani ovat todellakin pieniä ja laset ulkoilevat niiden kanssa vain tuossa lähimetsässä ja itse hoidan todelliset lenkitykset.
        Aina ei näköjään muisteta,että eläimet ovat meidän aikuisten vastuulla kaikesta huolimatta!


      • lisäys
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        perheen tuntien heillä pitäisi olla oikeasti eläinten pito kielto.
        Heillä on entuudestaan vuodenikäinen keskikokoinen koira,joka kantaa mukanaan 15kg ylipainoa ja annetaan koiralle diettiruuaksi kaurapuuroa raejuustolla,kun ei kuulemma ole varaa ostaa diettinappuloita.
        Koiran lenkittäminen on 200m ei kuulemma tarvitse enempää liikuntaa...huh huh
        No nyt on käynyt sekin asia selväksi,että ei tuo doggi olekaan hoidossa,vaan se jää ko.perheeseen lopullisesti.
        Me muut koirien ja lasten kasvattajat olemme suurinpiiretin kauhuissamme,sillä jos koirareagoi jo kaduntoisella puolella kävelevään koiraa ja muihin koiriin noin aggressiivisesti,niin kuinka turvassa lapsemme ovat.
        Ymmärsin rivienvälistä,että kyseessä on ongelmakoira.
        Voi pyhä sylvi,kun ihmiset eivät tajua mitä kaikkea he voivat saada omalla käytöksellään koiralle aikaan ja kun tuon perheen vielä tuntee,niin oikeasti pelottaa.
        Meilläkin tyttäreni ulkoiluttaa omia koiriamme aina koulunjälkeen,mitäs sitten jos sen perheen tyttö on tämän suuren koiran kanssa vastassa joskus?
        Koska tämä nainen julisti suureen ääneen pihalla,että vaikka tällainen "vahinko" sattui,niin siitä huolimatta heillä lapset edelleen taluttaa tätä koiraa.
        Omat koirani ovat todellakin pieniä ja laset ulkoilevat niiden kanssa vain tuossa lähimetsässä ja itse hoidan todelliset lenkitykset.
        Aina ei näköjään muisteta,että eläimet ovat meidän aikuisten vastuulla kaikesta huolimatta!

        ymmärrän sen jos on pieniä koiria joita lapset ulkoiluttavat..ei siinä mitään.

        Miten niillä riittää rahaa koiraan joka syö kuin hevonen kun ei toisellekaan riitä ruokaa??

        Käsittämättämömiä kumipäitä!!

        Kannattaa seurata tilannetta, jos he eivät pidä koiristaan huolta, ehkä olisi syytä ottaa yhteyttä johonkin tahoon, joka tsekkaa onko kaikki kunnossa koirilla..


      • alkuperäinen kirjoittaja :(
        lisäys kirjoitti:

        ymmärrän sen jos on pieniä koiria joita lapset ulkoiluttavat..ei siinä mitään.

        Miten niillä riittää rahaa koiraan joka syö kuin hevonen kun ei toisellekaan riitä ruokaa??

        Käsittämättämömiä kumipäitä!!

        Kannattaa seurata tilannetta, jos he eivät pidä koiristaan huolta, ehkä olisi syytä ottaa yhteyttä johonkin tahoon, joka tsekkaa onko kaikki kunnossa koirilla..

        aiomme tehdäkkin ja seuraamme heitä.
        Sitä juuri ystävättäreni kanssa mietimme,että meinaako hän ruokkia tämänkin kaurapuuron voimin...hmmm.
        Mutta luule,että hänellä on kova pätemisen tarve,kun pihapiiriimme on tullu talouksia joissa on kaksi koiraa=lue,vastuullisia koiranomistajia!
        Sääliksi käy koiraparkoja.


      • vieläpä..
        alkuperäinen kirjoittaja :( kirjoitti:

        aiomme tehdäkkin ja seuraamme heitä.
        Sitä juuri ystävättäreni kanssa mietimme,että meinaako hän ruokkia tämänkin kaurapuuron voimin...hmmm.
        Mutta luule,että hänellä on kova pätemisen tarve,kun pihapiiriimme on tullu talouksia joissa on kaksi koiraa=lue,vastuullisia koiranomistajia!
        Sääliksi käy koiraparkoja.

        No kannattaa seuratakin tosiaan!

        Usein Tanskandoggit on allergisia viljatuotteille, kuten muutkin rodut. Tulee korvatulehuksia, maha on ruikulilla jne..joten ei ainakaan kaurapuurolla voi sitä syöttää pelkästään jos ollenkaan.. Koira on lihasyöjä, se ei ole tottunut kaninruokaan, kuten kaurapuuroon! Voi hyvänen aika sentään ihmisiä. Jos jatkuvasti syöttää vain samaa viljapitoista ruokaa ja raejuustoa, koiralle tulee ihan varmasti puutostiloja ja sitä kautta muita ongelmia terveyteen. Kyllä ihminenkin tarvitsee muuta kuin pelkkää kaurapuuroa, mä en ainakaan tulisi sillä pelkästään toimeen.

        Otapa huviksesi selville mistä kennelistä koira on, jos sit ottaisit siihen kenneliin mistä koira on, yhteyttä! Luulisi ainakin vastuuntuontoísen kasvattajan kiinnostuvan siitä missä ja miten koiraa pidetään ja miten siitä huolehditaan.

        Tuon asian voi selvittää ihan helposti kysymällä ja jos on oikein egoilija, luulisi sen ilmoittavan mukisematta!

        Koiraa ei kannata jättää oman onnensa ojaan..mua ainakin säälittää!!


    • ...

      Suosittelen selvittämään mistä koira on tullut. Kasvattajilla on yleensä etuosto-oikeus koiran takaisin oton suhteen. Kannattaa laittaa kysely www.tanskandoggi.takaisin.fi sivuille. Siellä on suurin osa kasvattajista, tai ainakin varmimmin löytyy jotain tietoa kenen kasvatti on myyty ja mihin. ja jos et itse viitsi niin laita vaikka minulle sähköpostiin tiedot koirasta, väri,sukupuoli,paikkakunta, ikä (jos tiedossa) niin laitan haun päälle. MInä itse dogin omistajana en kaipaa yhtään agressiivista tai kaltoin kohdeltua doggia tähän maahan. Sitä negatiivista palautetta kuulee muutenkin. Etenkin kun oma on mitä kiltein poika, niin tuntuu pahalta kuunnella kuinka pahoja kaikki dogit on. Ja eiköhän näitä ole ihan tarpeeksi muutenkin kodinvaihtajina ja stressattuina?

      email: [email protected]

      • alkuperäinen kirjoittaja :(:)

        Todellakaan en halua syyllistää Dogien omistajia,mutta onnekseni olette ymmärtäneet viestini.
        Aion todellakin ottaa selvää mistä koira on tullut ja teen siitä aivan varmasti ilmoituksen.
        Viimeksi tänään kun tulin ulkoa omien koirieni kanssa,ko.perheen poika oli pihalla ja sanoi"meilläkin on nyt toinen koira ja se on ihan hullu".
        Mutta aurinkoista kesän jatkoa teille JÄRKEVÄT ja VASTUULLISET koiran kasvattajat!


      • ...
        alkuperäinen kirjoittaja :(:) kirjoitti:

        Todellakaan en halua syyllistää Dogien omistajia,mutta onnekseni olette ymmärtäneet viestini.
        Aion todellakin ottaa selvää mistä koira on tullut ja teen siitä aivan varmasti ilmoituksen.
        Viimeksi tänään kun tulin ulkoa omien koirieni kanssa,ko.perheen poika oli pihalla ja sanoi"meilläkin on nyt toinen koira ja se on ihan hullu".
        Mutta aurinkoista kesän jatkoa teille JÄRKEVÄT ja VASTUULLISET koiran kasvattajat!

        En sitä syyllistämisenä ottanutkaan ;) On vain hienoa että otat yhteyttä meihin, jotka niiden kanssa pelaamme ja joilla enempi on kontakteja muihin doggi-perheisiin. Doggi väärissä ja osaamattomissa käsissä voi johtaa lähes mihin vain. Siksi on hyvä että ilmoitat siitä muillekin että saataisiin koira johonkin, missä sille riittää aikaa ja mielenkiintoa selvittää syytä käytökseen ja ehkä koulutukseen, mikäli siinä on menty vikaan. Olisi kiva jos ilmoittelisit miten on asia edennyt ? T: Lea Lindberg


      • alkuperäinen kirjoittaja :(:)
        ... kirjoitti:

        En sitä syyllistämisenä ottanutkaan ;) On vain hienoa että otat yhteyttä meihin, jotka niiden kanssa pelaamme ja joilla enempi on kontakteja muihin doggi-perheisiin. Doggi väärissä ja osaamattomissa käsissä voi johtaa lähes mihin vain. Siksi on hyvä että ilmoitat siitä muillekin että saataisiin koira johonkin, missä sille riittää aikaa ja mielenkiintoa selvittää syytä käytökseen ja ehkä koulutukseen, mikäli siinä on menty vikaan. Olisi kiva jos ilmoittelisit miten on asia edennyt ? T: Lea Lindberg

        Kun asiat ovat edenneet sille mallille,että olemme saaneet jotain tietoa koirasta ja sen alkuperästä laitan juttua tänne!
        Pahoin vaan pelkään,että kun tuon koiranomistajat tietää,niin koira on todellakin ongelmkoira jostain ja pahimnmassa tapauksessa Virosta jolloin sen pentuajasta ei saada ikinä selvyyttä!
        Kiitos kun olette todellakin jaksaneet lukea tätä purkausta ja teiltä olen saanut hyviä neuvoja.


    • ex-omistaja

      Mikä saa dogin käyttäytymään edellämainitulla tavalla? Tiedän nimittäin samalaisen tapauksen. Koira oli vajaa kaksi vuotias dogginarttu ja se kävi muiden pienempien ja vanhempien koirien päälle.

      • ...

        Vaikea sanoa tuntematta tapausta.Syinä voi olla huono hermorakenne, koulutus mennyt vikaan, huonot kokemukset joistakin koirista. ja vaikka mitä. Mutta 99% näistä tapauksista syy on siellä hihnan toisessa päässä,ei koirassa. Valitettavan usein huomaa, ettei omistaja osaa lukea koiraansa.


    • alkuperäinen kirjoittaja :(:)

      nyt selvisi tämän keskustelunaiheena olleen Dogin tarina.
      Virosta tuotu ja kolmen kodin kautta tälle naapurillemme.
      Eli onko ihme,että käyttäytyy miten sattuu,kun on joutunut kiertolaiseksi monta kertaa.
      Tällä hetkellä koiralla joudutaan käyttämään ulkoiltaessa kuonokoppaa,jotta vältyttäisiin suuremmilta konflikteilta.
      Asunut ennen tälle perheelle tuloa hevostallissa eikä ole päässyt asuintiloihin ollenkaan.
      Mietityttää,että jos itse tietäisin koiran olevan kiertolainen,niin en kyllä säälistä sellaista ottaisi.
      Näin tässä tapauksessa on kuulemma käynyt.
      Surullista koiran kannalta ja nyt sitä taas miettii miten tärkeitä omat koirat minulle ovat ja kuinka hyvää hedelmää tottikset ja yhdessä vietetyt tunnit niin lenkkipolulla kuin kotona ovat kantaneet!

      • omistan ise dogi

        Ei hitto! Sanon minä vaan. Minusta olisi koirankin parhaaksi jo laittaa mielummin koirataivaaseen kun kiertoon. Doggi on yleensä hyvin kiltti vaikka hieman varauksellinen kuitenkin, mutta jos on jo noin paljon kiertänyt ja ei ole saanut ihmisiin luottamusta ja turvallista tunnetta niin ei tule enään saamaankaan. Minulla itsellä on doggi joka on kiertolainen minä olen toinen koti. Esimmäiset kuukaudet olivat todellakin joka päivä uuden oppimista ja pikku hiljaa totuttautmista toisiimme. Sen katse oli todella kylmä ei yhtään sellainen lempee ja ihana mikä yleensä koiralla kun luottaa ja tuntee turvallisuuden tunteen. Mitään koira ei osannut tottikseta, en uskaltanut alkuun päästää muiden koirien lähellekkään. Nyt on toisin kun on ollut minulla jo jonkin aikaa. Tottiksessa, näyttelyissä ja muitakin harrastuksia tehdään. Mikä parasta se luottaa jo minuun jonkin verran ja silmiin on tullut lämmin katse. Yhdessa vaiheessa harkitsi tämän yhteisen tien aikana taivaaseen laittamista kun kävi minun lastani näykkimään syyttä. Minulla kuitenkin kokemusta ja itsepäiseti en hevillä kyllä luovuta. Onhan minulla kuitenkin ollut kasvattaja sekä muutama muukin tukena jos olen neuvoja tarvinnu. Tästä teidän naapurin dogista kumminkin sen verran että omistaja ei tajua kuinka iso aikapommi sillä on käsissä ja sitten kun taas saadaan lukea lehdistä että koira raateli lapsen tai toisen koiran niin sillon on jo myöhäistä. Kuitenkin yleistän sen että kun koira on kiertolainen oli rotu mikä vaan niin jotkut vaan on iso pommi joka voi pamahtaa millä hetkellä vaan. Toivon että kasvattaja saadaan tietoo..


      • juuri
        omistan ise dogi kirjoitti:

        Ei hitto! Sanon minä vaan. Minusta olisi koirankin parhaaksi jo laittaa mielummin koirataivaaseen kun kiertoon. Doggi on yleensä hyvin kiltti vaikka hieman varauksellinen kuitenkin, mutta jos on jo noin paljon kiertänyt ja ei ole saanut ihmisiin luottamusta ja turvallista tunnetta niin ei tule enään saamaankaan. Minulla itsellä on doggi joka on kiertolainen minä olen toinen koti. Esimmäiset kuukaudet olivat todellakin joka päivä uuden oppimista ja pikku hiljaa totuttautmista toisiimme. Sen katse oli todella kylmä ei yhtään sellainen lempee ja ihana mikä yleensä koiralla kun luottaa ja tuntee turvallisuuden tunteen. Mitään koira ei osannut tottikseta, en uskaltanut alkuun päästää muiden koirien lähellekkään. Nyt on toisin kun on ollut minulla jo jonkin aikaa. Tottiksessa, näyttelyissä ja muitakin harrastuksia tehdään. Mikä parasta se luottaa jo minuun jonkin verran ja silmiin on tullut lämmin katse. Yhdessa vaiheessa harkitsi tämän yhteisen tien aikana taivaaseen laittamista kun kävi minun lastani näykkimään syyttä. Minulla kuitenkin kokemusta ja itsepäiseti en hevillä kyllä luovuta. Onhan minulla kuitenkin ollut kasvattaja sekä muutama muukin tukena jos olen neuvoja tarvinnu. Tästä teidän naapurin dogista kumminkin sen verran että omistaja ei tajua kuinka iso aikapommi sillä on käsissä ja sitten kun taas saadaan lukea lehdistä että koira raateli lapsen tai toisen koiran niin sillon on jo myöhäistä. Kuitenkin yleistän sen että kun koira on kiertolainen oli rotu mikä vaan niin jotkut vaan on iso pommi joka voi pamahtaa millä hetkellä vaan. Toivon että kasvattaja saadaan tietoo..

        pelottaakin,että kun kerran jo kävi koirani päälle,niin koska käy uudelleen tai kenen pihalla asuvan lapsi on koiran kohteena.
        Koiran alkuperäistä kasvattajaa tuskin koskaan saadaan selville,mutta ei voi kuin ihmetelä tuota touhua.
        En tiedä oletko lukenut ketjua alusta saakka,mutta jos viitsii lukea,niin saa jo jonkinlaisen käsityksen nykyisestä omistajasta.
        Oikeasti siinä perheessä ei tajuta sitä pointtia,että koira on elävä,ajattele ja hengittävä olento joka tarvitsee ruokaa,rakkautta, liikuntaa ja lepoa sopivassa suhteessa.
        Otetaan mahdollisimman iso koira,sillä on hienoa omistaa iso koira...vaikka rahkeet ei riitä ja lenkillä ei viitsitä käyttää kuin se pakollinen 200m.
        Silloin on hienoa omistaa iso koira tai koira yleensä,jos viitsii nähdä vaivaa sen eteen ja uhrata aikaa.
        NO KAIKKEA HYVÄÄ SULLE KOIRASI KANSSA JA TOIVOTTAVASTI SAAT SEN LUOTTAMAAN ITSEESI 100%.


      • omistan itskkin
        juuri kirjoitti:

        pelottaakin,että kun kerran jo kävi koirani päälle,niin koska käy uudelleen tai kenen pihalla asuvan lapsi on koiran kohteena.
        Koiran alkuperäistä kasvattajaa tuskin koskaan saadaan selville,mutta ei voi kuin ihmetelä tuota touhua.
        En tiedä oletko lukenut ketjua alusta saakka,mutta jos viitsii lukea,niin saa jo jonkinlaisen käsityksen nykyisestä omistajasta.
        Oikeasti siinä perheessä ei tajuta sitä pointtia,että koira on elävä,ajattele ja hengittävä olento joka tarvitsee ruokaa,rakkautta, liikuntaa ja lepoa sopivassa suhteessa.
        Otetaan mahdollisimman iso koira,sillä on hienoa omistaa iso koira...vaikka rahkeet ei riitä ja lenkillä ei viitsitä käyttää kuin se pakollinen 200m.
        Silloin on hienoa omistaa iso koira tai koira yleensä,jos viitsii nähdä vaivaa sen eteen ja uhrata aikaa.
        NO KAIKKEA HYVÄÄ SULLE KOIRASI KANSSA JA TOIVOTTAVASTI SAAT SEN LUOTTAMAAN ITSEESI 100%.

        Valitettavasti olen ukenut ja sen takin kirjoitinkin. Toivon vaan että teillä on sitten rohkeutta tehdä ilmoitus poliisille jos käy vielä koiran päälle. Ehdottomasti sillon jos satuttaa lasta. Sillä tekin katsotte sivusta tekemättä vielä mitään... Valitettavasti.


    • blackmagictiger

      AIKA ÄLYTÖN JUTTU

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1303
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      986
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      949
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      929
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      904
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      820
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      811
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      799
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      788
    Aihe