vinkki

lidija

hei! Mulla takana aknea n. 23 vuotta (!), olen 35-vuotias nainen, lukemattomia antibioottikuureja kokeiltu, samoin Diane Nova, 2 Roa-kuuria. Varsinkin leuan alueen isot "hormonifinnit" olleet riesana. Alkuvuodesta löysin luontaistuotekaupasta "Herukansydän-tyrni"-kapselit, sisältävät omega-rasvahappoja ja mineraaleja (magnesium ja sinkki)..Minulla tämä tepsinyt hyvin, meni n. kuukausi kun iho alkoi selvästi kirkastua ja nyt muutaman kuukauden käytön jälkeen niitä kipeitä, isoja patteja ei ole leuassa ollut ainakaan pariin kuukauteen!!! Ennen oli siis koko ajan, paitsi Roa-kuurin aikana, ja kuurin loputtua iho meni aina huonoon kuntoon. Iho näyttää nyt siis todellla hyvältä ja tasaiselta, ei edes pieniä finnejä! En tiedä, auttaako kaikilla, mutta mulla auttanut. Ulkoisesti olen käyttänyt Skinorenia, mutta en usko, että se yksin on auttanut, koska olen sitäkin vuosia käyttänyt ja siitä huolimatta oli iho kaameassa kunnossa. Kosmetologilta löysin Gernetic-tuotteet (puhdistusgeeli ja kosteusvoide), jotka myös hyviä..Kannattaa ainakin sitkeästi kokeilla, olisiko ko. omega-rasvahapoista hyötyä, tuloksia ei tule heti, mutta nyt olen onnellinen, kun iho pysynyt hyvänä..ja iho oli siis alkuvuonna karmea, kävin ihotautilääkärissä, joka harkitsi kolmatta Roa-kuuria!!!

26

3947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n8-5

Kalaöljy kans kuulemma auttaa. Syön Möllerin kalaöljyä, oon syönyt kyl vast 1kk joten ei tuloksia ole vielä näkynyt.. Sisältää omega3-rasvahappoja ja e-vitamiinia.. Pitäs varmaan hankkia joku sellanen jossa on myös sitä sinkkiä ja magnesiumia..? Ei kyl mitään vahvoja lääkkeitä viitti syödä, kaikki kokeiltu jo paitsi roaccutan. Ja aloitin siis tuon kalaöljyn kun luin sen lisäävän painoa, alipainoinen kun olen..:) Niin jos samalla se ihokin paranee.. Mulle kans tulee niitä hormonifinnejä leukaan ja otsaan..

• ja aineista

Niin paljos tommonen purkki maksaa ja minkä verran siinä on tavaraa. Esimerkiksi sinkkiähän pitäisi syödä enemmän kun se suositus 15mg/pv. Ettei vaan ole joku 40e 100kpl, ja 4kpl / päivä :#

Noitahan pitää syödä jatkuvasti, kun ei nuo pysyvää parannusta tuo jos jotain auttavatkaan

• inspiroitunut !

Entäpä tietoa myös hinnasta ja siitä montako tabua siinä purkissa on? Mulla on ikää 34 ja aknea takana melkein parikymmentä vuotta:( '

En meinaa hassta rahojani lääkekuureihin enää KERTAAKAAN mutta jotain tälläistä voisi kokeillakin..

• lidija

käyttämäni tuote maksaa muistaakseni n. 20-22 euroa, sisältää 60 kapselia, ohjeena ottaa 2 kapselia päivässä. Eli riittää kuukaudeksi, eikä hinta ole paha n. 70 senttiä/päivä, maksaahan antibiootit, Roat sun muut plus mahdolliset sivuvaikutukset vielä päälle..Tolla kahden kapselin päiväannoksella sinkin saanti on 15 mg päivässä eli ei mitään sinkkiyliannostuksia tarvi syödä.Mielelläni käytän tätä vaikka loppuelämäni, jos iho pysyy näin hyvänä, kuin nyt on. Tuote on myös täysin kasviperäinen, ei sisällä liivatetta. Mitään ruokavalio- tai muita muutoksia en ole tehnyt tänä aikana, ja ihotautilääkäri alkuvuonna sanoi, että tulen todennäköisesti kärsimään aknesta koko loppuikäni! Ja nyt ei näpyn näppyä, ihon väri on hyvä ja tasainen, arvet vaalentuneet näkymättömiin, voin kulkea ilman meikkiä..Siis MUN mielestä upea löytö. Suosittelen, koska tiedän mitä on kärsiä pahasta aknesta!

• Täksy
        lidija kirjoitti:

käyttämäni tuote maksaa muistaakseni n. 20-22 euroa, sisältää 60 kapselia, ohjeena ottaa 2 kapselia päivässä. Eli riittää kuukaudeksi, eikä hinta ole paha n. 70 senttiä/päivä, maksaahan antibiootit, Roat sun muut plus mahdolliset sivuvaikutukset vielä päälle..Tolla kahden kapselin päiväannoksella sinkin saanti on 15 mg päivässä eli ei mitään sinkkiyliannostuksia tarvi syödä.Mielelläni käytän tätä vaikka loppuelämäni, jos iho pysyy näin hyvänä, kuin nyt on. Tuote on myös täysin kasviperäinen, ei sisällä liivatetta. Mitään ruokavalio- tai muita muutoksia en ole tehnyt tänä aikana, ja ihotautilääkäri alkuvuonna sanoi, että tulen todennäköisesti kärsimään aknesta koko loppuikäni! Ja nyt ei näpyn näppyä, ihon väri on hyvä ja tasainen, arvet vaalentuneet näkymättömiin, voin kulkea ilman meikkiä..Siis MUN mielestä upea löytö. Suosittelen, koska tiedän mitä on kärsiä pahasta aknesta!

Kuulostaa todella upealta!Mietin vaan että josko Skinoren ja kosmetologin kasvojenhoito aineet ja nämä kapselit sitten yhdessä toimivat parhaiten... Suositteliko kosmetologi sinulle Gernetic-tuotteita? Mitä maksavat? No, onnea sulle,oot kyllä vuosikymmenten jälkeen sen ansainnut! =)Ilmottele tänne millases kuosissa kasvot ed.pysyvät. Hyvät kesän jatkot.

• on kyllä
        Täksy kirjoitti:

Kuulostaa todella upealta!Mietin vaan että josko Skinoren ja kosmetologin kasvojenhoito aineet ja nämä kapselit sitten yhdessä toimivat parhaiten... Suositteliko kosmetologi sinulle Gernetic-tuotteita? Mitä maksavat? No, onnea sulle,oot kyllä vuosikymmenten jälkeen sen ansainnut! =)Ilmottele tänne millases kuosissa kasvot ed.pysyvät. Hyvät kesän jatkot.

ihan pilipali mutta näitä Gernetic tuotteita on monikin kehunut.Kalliita vaan ovat..mä aion kyllä kokeilla noita kapseleita,heti viikonloppuna:) Kiitti!

• lidija
        Täksy kirjoitti:

kiitos, tuntuu kyllä aivan upealta, iho ollut näin siisti viimeksi Roa-kuurien aikana. Mä löysin Gernetic-tuotteet muistaakseni tältä palstalta, joku suositteli. Itse käytän ihon puhdistukseen Gerneticin "Nettoyant Gommant Marin"-puhdistusgeeliä, sisältää puhdistusaineen ja kasvoveden yhdessä, on todella riittoisa, hinta n. 20 euroo (200 ml) ja kosteusvoiteena Gerneticin "Base de jour marine", hinta samoin n. 20 euroo. En tykkää hirveesti läträtä eri aineiden kanssa, joten tuo puhdistusgeeli on ihana, kun siinä on "kaikki" samassa,lievästi myös kuoriva.. En tiedä, onko tuossa herukansydän-tyrni-tuotteessa jokin antioksidanttijuttu vai mikä, mutta mulla se on tehonnut paremmin kuin esim. antibiootit, joita olen syönyt varmaan n. 15 vuotta ilman mainittavaa apua. Varsinkin kesäisin iho ollut suorastaan järkyttävä, otsassa paljon pieniä finnejä, leuassa näitä isoja patteja ja nyt ei mitään. En ainakaan keksi mitään muutakaan selitystä, miksi iho nyt voi hyvin. Mutta kannattaa olla todella kärsivällinen, tuloksia ei tule heti, mulla kesti n. kuukausi ennenkuin iho alkoi rauhoittua. Nyt ei voi edes verratakaan ihoa siihen mitä oli alkuvuonna.Toivon, että mahdollisimman moni kokeilija saa avun tästä!! Hyvää kesää kaikille!

• edelleen

inspiroitunut!
      Kävin googlettamassa tuotteen, tässä tietoa kaikille..jos ryhdyttäis joukolla koekaniineiksi:)

Herukansydän-tyrni
      (pakkauskoko : 180 kpl)
      Mustaherukka on parhaimpia GLA-rasvahapon lähteitä. Sen siemenistä saatava öljy sisältää poikkeuksellisesti myös Omega-3 -ryhmän rasvahappoja (ALA), joita esiintyy vain harvoin kasvikunnan tuotteissa. Herukansiemenöljy on tasapainoinen yhdistelmä arvokkaita rasvahappoja, jotka vaikuttavat edullisesti sydämeen ja verisuoniin auttaen ylläpitämään normaalia kolesterolitasoa ja verenpainetta.

Tyrnimarjoista saatava öljy sisältää harvinaisia Omega-7 ja Omega-9 -rasvahappoja sekä vitamiinien kaltaisia aineita ja veren kolesterolia alentavia kasvisteroleja.

Tyrniöljyllä on todettu parantavia ja ennaltaehkäiseviä vaikutuksia paitsi sydän- ja verisuonisairauksissa myös vatsahaavatapauksissa. Lupaavia tuloksia on saatu myös kroonisissa hengityselinten tulehduksissa, sillä tyrniöljy lisää elimistön immuunipuolustuskykyä.

Herukkaöljy yhdessä tyrniöljyn kanssa antaa monipuolisen ja tehokkaan suojan yleisiä sydän- ja verisuonitauteja vastaan sekä vahvistaa ja tehostaa immuunipuolustus- järjestelmää koko elimistön hyvinvoinniksi. Sydämelle ja verenkierrolle tärkeä magnesium ja ihon hyvinvoinnille välttämätön sinkki tehostavat vaikutusta.

Tuotteen sisältämien rasvahappojen on todettu myös edesauttavan ihon ja limakalvojen terveyttä. Monet ovat saaneet herukka- ja tyrniöljystä apua mm. kuivaan ihoon ja limakalvoihin. Ravintolisä ei korvaa monipuolista ruokavaliota

Huipputarjous! 29,95 e (Norm.hinta 44,90)

Annostus: 2 kapselia vuorokaudessa

p.s tää tarjous on nettikaupassa,Terveysasemalla..

• Täksy

Juu,kyllä itsekkin tilasin niitä. Eikä niistä muutenkaan mitään haittaa ole,vaikkei ihoon vaikuttaisikaan... Ilmoitelkaa jos "ihmeparannuksia" tapahtuu.

• aion tilata
        Täksy kirjoitti:

Juu,kyllä itsekkin tilasin niitä. Eikä niistä muutenkaan mitään haittaa ole,vaikkei ihoon vaikuttaisikaan... Ilmoitelkaa jos "ihmeparannuksia" tapahtuu.

nyt heti ton tarjoustuotteen..kyselin Tampereen luontaistuotekaupoista hintaa ja ovh. oli jopa 55 e,mutta tarjouksella se lähtisi 40 eurolla,silti voittaa yli kymmenen euroa kun tilaa netistä kun terveyskaupat.netissä ei tarvi maksaa postimaksua tällä hetkellä:)
        Raportoi Täksy tänne miten sun käy.
        p.s mä olen edelleen inspiroitunut..

• Täksy
        aion tilata kirjoitti:

nyt heti ton tarjoustuotteen..kyselin Tampereen luontaistuotekaupoista hintaa ja ovh. oli jopa 55 e,mutta tarjouksella se lähtisi 40 eurolla,silti voittaa yli kymmenen euroa kun tilaa netistä kun terveyskaupat.netissä ei tarvi maksaa postimaksua tällä hetkellä:)
        Raportoi Täksy tänne miten sun käy.
        p.s mä olen edelleen inspiroitunut..

Juu,itsekkin tilasin netistä,tosin lähetyskulut 3.90e. Siis 60 kpl 23e.Terveysasemasta.Juu, eli pidetään palstaa pystyssä.Kuullaan.=)

• lidija

googlettamalla lisätietoa näistä omegarasvahapoista. Tässä mitä Turun yliopiston biolääketieteen laitoksen dosentti sanoo (www.yle.fi/akuutti):

"Eräiden tutkimusten mukaan on myös mahdollista, että omega-3-rasvahappojen säännöllinen käyttö voisi auttaa aknepotilaita suuresti. ´Tällaisia tutkimustuloksia on myös julkaistu ja selityksenä pidetään sitä, että kun akne myöskin on tulehduksellinen tila tai siihen liittyy tulehdusreaktioita, niin omega-3-rasvahapot saavat aikaan tämän edullisen vaikutuksen hillitsemällä näitä tulehdusreaktioita´.
      Artikkelin mukaan hyviä vaikutuksia myös sydämen toimintaan, muistiin, mielialaan, elimistön immuniteettijärjestelmään...
      Mukava saada tutkimustuloksia omien havaintojensa tueksi :)

• vaan,sun

kokemuksia tukee virallinenkin taho!Luin kerran sellaisesta lääketieteellisestä kummalisuudesta kuin, että jossain Tyynellämerellä sijaitsevalla saarella ei tunneta tautia nimeltä akne, mutta saarella ei myöskään käytetä ollenkaan sokeria..syy-ja seurausyhteyttä saattaisi olla,monethan vannovat alakarppauksen nimeen ihon hoidossa.Mulla se ei kyllä tehoa,karkkeja tai vehnää syömättäkin iho kukkii komeasti:(

Saan ensi viikon alussa nämä herukkakapselit,raportoin sitten kuukauden-parin päästä tuloksista..mutta ainakin vielä olen inspiroitunut!

• sitten tehonnut

tämäkään keino..kertokaas muut laiskurit auttoiko teillä.Olen nyt käyttänyt 3 kk mutta ei muutosta parempaan.Iho on just nyt kamalammassa kunnossa kun on ollut vähään aikaan.Surku..

• hmmm

niitä kapseleita kun voi apteekista/luontaistuotekaupasta ostaa kalaöljyä/kapseleita paljon edullisemmin, jotka sisältää kans noita omega3-rasvahappoja, mitkä on siis ratkaisevin tekijä alkuperäisen kirjoittajan suosittelemissa kapseleissa. E-vitamiini ja magnesium ei vaikuta hirveästi akneen, sinkkiä saa myös ostettua erikseen. Itse syön Möllerin kalaöljyä, maksoi n.17e. Pullo riittää melkein 2kk:ksi! Ja kyllä iho on alkanut jo kirkastua kuukauden käytön jälkeen. Oon myös tällä palstalla joskus lukenut muiden kokemuksista aknen parantumisesta omega-3 rasvahappojen avulla!

• minä itse

Toi oli kyllä varsin edullinen tarjous, tilasin itsekin. Jospa saisin myös sinkistä apua ihooni ja magnesium auttaisi näihin kramppeihin, joita on tullut viime aikoina toiseen jalkaani.

• mutta onko

Möllerissä muuten näitä muita Omega 7 ja 9 happoja mitä näistä kapseleista saa? Ei,siinä onkin vaan omega kolmosta.Sehän on tärkeetä rasvahappojen saannissa että niitä saisi tasapuolisesti.Ei toi 29 e kolmen kuukauden käytöstä ole mun mielestä paha hinta..kaikenmaailman aknelääkketkin maksaa.Hyvä jos Möller toimii sulla:)

• hmmm
        mutta onko kirjoitti:

Möllerissä muuten näitä muita Omega 7 ja 9 happoja mitä näistä kapseleista saa? Ei,siinä onkin vaan omega kolmosta.Sehän on tärkeetä rasvahappojen saannissa että niitä saisi tasapuolisesti.Ei toi 29 e kolmen kuukauden käytöstä ole mun mielestä paha hinta..kaikenmaailman aknelääkketkin maksaa.Hyvä jos Möller toimii sulla:)

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4000000000000037&posting=22000000017813704

Siinä puhutaan siis vain omega-3 rasvahapoista ;)

• Sanna77

• on näppylät..
        Sanna77 kirjoitti:

olen hakenut nyt lisätietoo näistä omegoista googlettamalla. Jollakin sivustolla, muistaakseni musclenet tms oli tietoo myös omega-6:n hyvistä vaikutuksista akneen, psoriasikseen ja esim. palovammojen paranemiseen. tärkeintä varmaan on näiden rasvahappojen tasapaino :)

ei se varmaan ole pelkästään se Omega 3 mikä tehoaa tulehduksiin.Mä olen ainakin lukenut, että yhteiskäyttö on tehokkainta.Samahan se on monella vitamiinilla ja hivenaineella,raudan imeytymistä edistää c-vitamiini jne.

Onkohan muuten tällä keskustelulla ollut vaikutusta nettikauppaan näiden kapseleiden osalta kun sain tilausvahvistuksen jossa sanottiin että tuote on SUUREN kysynnän johdosta tilapäisesti lopussa, mutta postitamme sen mahdollisimman pian.

Hyvä Lidija..sä voisit periä provikkaa nettikauppiaalta:)

• kaikkea kokeillut

Kuinka paha akne sinulla on ollut? Muutama paise vai naama täynnä?

• lidija

akneni oli kyllä aika paha, vähintään keskivaikea ihotautilääkärin mukaan. Otsassa paljon pieniä näppylöitä ja koko ajan leuassa pienten näppyjen lisäksi joku megapatti tai pari, mitkä olivat musta pahinta. Ei saanut mitenkään meikeillä piiloon :(

• kalaa!

tehokkaampi ja terveellisempi tapa saada Omega 3 rasvahappojaa kuin nämä herukan ja tyrnin kasviöljyt.Kasviöljyjen alfalinoleenihappo kun ei muunnu elimistössä Omega 3:eksi kuin 7-8% osalta, sanovat tutkimukset.Huono juttu.

Luin tohtori Tolosen artikkelia ja tutkimustuloksia lääketieteellisestä julkaisusta.
      Laitan webbisoitteen loppuun.

Länsimaissahan on vääristynyt suhde Omega 3 ja Omega 6 välillä.Lihasta ja siipikarjasta sekä kanamunista saa kutosta ihan liikaa ja kalan syönti taas jää vähälle..ja siitä saisi kolmosta.Paistaminenkin tappaa hyvät rasvahapot ja monikos syö sushia tai keitettyä kalaa kaksikin kertaa viikossa?

Luulen, että alan syömään kalaöljykapseleita sittenkin tämän Herukansydän kuurin jälkeen,niistä saa Omega 3 moninkertaisesti enemmän eikä tulee syötyä turhaan Omega 6:sta kun sitä saa muutenkin liikaa jos syö paljon lihaa ja kanamunaa.

• takana

reilu kuukausi ja en tiedä onko mitään edistymistä vielä havaittavissa.Ehkä ihon pinta on kostempi ja ei niin ärtynyt,mutta olen vaihtanut kosteusvoiteen Aveneen joka on aika hyvää.Mutta odotellaan..näppylöitä tulee tasaiseen tahtiin edelleen,välillä isompia ja välillä pienempiä.Raportoin taas kun on käyttöä takana 3 kuukautta.

• auttanut

tämäkään konsti.3 kk on napsittu kapseleita eikä missään näy..ei kait se kaikille toimi sitten minään ihmeaineena.Kirjoittakaas muutkin miten teidän kävi tässä kokeilussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2213
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1534
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe