Neuvokaa tyhmää

tuleva veronkiertäjä

Lahdessahan on koiravero sen tiedän,mutta onko Heinolassa?Pitäs laittaa koira kirjoille sellaseen paikkaan missä tota maksa tyhjästä veroa ei kerätä.

Ja mistä ne tietää maksanko vaiko enkö?
Koiralla on kyllä paperit,mutta eikai ne kennelrekisteriä valvo vai valvooko?
Hemmetin koiravero ja tv-lupamaksut.Maksat,mutta mitään et saa silläkään rahalla.Paskat joudut keräämään ja uusintoja kattelemaan!!!

14

1624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koirathan ovat kirjoilla siellä, missä omistajansakin. Ja mitä ihmettä tarkoitat, että tyhjästä ei pidä veroa maksaa? Minäkin olen maksanut kohta kolmekymmentä vuotta semmoista tuhatta euroa veroa. Keskimäärin siis. Kuussa. Eikä ne tyhjään ole menneet: niillä on varmaan pääällystetty vähän pyöräteitä asfaltilla, maksettu työttömille ja työhaluttomille ruokarahoja, ja teeveen katselulupia. Sitten on varmaan myös aurattu teitä meän kulkea, ja pidetty kirjastoja yllä. Ja niissä vaikkapas nettipalveluja.

      Jotta eivät ne veroina maksetut eurot hukkaan kulu: kyllä niistä joku aina hyötyy! Se on tämän demokratia -nimisen systeemin nimi! Jos et niinkuin sattunut tietämään vielä, nuori kun kovin ehkä olet...

      Ei se tyhmä ole, joka veroja maksaa, vaan demokraattisen yhteiskunnan vastuuntuntoinen jäsen. Joka taas ei maksa, on säälittävä siivelläeläjä. Pummi. Hylkiö.

      Vaan niitähän muoriskakin verorahoillaan elättää, useampia. Säälittäviä, ja tyhmiä. Vaan tämän ketjun aloittaja on sentään sen verran fiksu, että tietää olevansa tyhmä..

      Hyvä hyvä, huutelee muoriska, ja

      menee katselemaan teeveetä, joiden lupamaksua on maksanut yli kolmekymmentä vuotta niidenkin puolesta, jotka jostakin ihmeen syystä kuvittelevat, että heillä olisi oikeus katsella teeveetä ihan ilmaiseksi. Tarkoitan siis muoriskan kustannuksella. Haloo, onko ketään kotona?

      • Tuleva veronkiertäjä

        Minä kun vaadin rahoilleni vastinetta ja tässä tapauksessa,jos koirasta maksan niin kyllä ne eurot on sillon mentävä sen koiran hyväksi.
        Olet kyllä todella katkera tapaus huomaa jo tyylistäsi kirjoittaa.

        Niinhän sitä sanotaan,että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis tässä tapauksessa se ruumis vaihtuu vaan kukkaroksi.Jos verot noin saa sinut katkeroitumaan kun sinä maksat ja "elätät" loisia niin muuta monacoon siellä kun ei veroja ole.=)


      • Nimetön

        Kennelliittoon ilmoitetaan vain ensimmäinen koiran omistaja, muita ei ilmoiteta. Koiraveron tarkastajat eivät saa mitenkään tietää kuka on koiran nykyinen omistaja. Soitat vain esim Heinolaan ja kysyt onko siellä koiraveroa. Kerro vaikka että olet sinne muuttamassa. Jos tarkastajat tulevat, niin sano että koirat ovat tuttusi, joka asuu heinolassa. Helppoa se on.


      • Tuleva veronkiertäjä kirjoitti:

        Minä kun vaadin rahoilleni vastinetta ja tässä tapauksessa,jos koirasta maksan niin kyllä ne eurot on sillon mentävä sen koiran hyväksi.
        Olet kyllä todella katkera tapaus huomaa jo tyylistäsi kirjoittaa.

        Niinhän sitä sanotaan,että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis tässä tapauksessa se ruumis vaihtuu vaan kukkaroksi.Jos verot noin saa sinut katkeroitumaan kun sinä maksat ja "elätät" loisia niin muuta monacoon siellä kun ei veroja ole.=)

        Monacosta töihin...

        Enpä usko että kukaan joka minut tuntee, luonnehtisi minua katkeraksi! Yritin vain kuvailla sitä, että me verojen maksajathan elätämme veroja maksamattomat. (Enkä muuten ikinä mitään ylimääräistä ole saanut maksamieni rahojen vastineeksi. Verrattuna siis veroja maksamattomaan, ymmärsitkö? Onhan meillä tietysti sekin ero, että veroja maksamaton saa lisäksi yhteiskunnalta kovin monet asiat halvemmalla tai jopa ihan ilmaiseksi...)

        Vaan mitä tähän koiraveroon tulee, niin juuri siksihän sitä ainakin minä haluankin maksaa, koska silloinhan minulla on edes jonkunlainen moraalinen oikeus olla pyytämässä jotakin maksujeni vastneeksi. Erikoinen ajatusmalli sanoa "minä kun vaadin rahoilleni vastinetta", kun juuri olet päässyt sanomasta, että et ole maksanut etkä tule maksamaan veroja. Mille ihmeen rahoille siis vaadit vastinetta, kun et mitään ole maksanutkaan!


      • tiinamuori kirjoitti:

        Monacosta töihin...

        Enpä usko että kukaan joka minut tuntee, luonnehtisi minua katkeraksi! Yritin vain kuvailla sitä, että me verojen maksajathan elätämme veroja maksamattomat. (Enkä muuten ikinä mitään ylimääräistä ole saanut maksamieni rahojen vastineeksi. Verrattuna siis veroja maksamattomaan, ymmärsitkö? Onhan meillä tietysti sekin ero, että veroja maksamaton saa lisäksi yhteiskunnalta kovin monet asiat halvemmalla tai jopa ihan ilmaiseksi...)

        Vaan mitä tähän koiraveroon tulee, niin juuri siksihän sitä ainakin minä haluankin maksaa, koska silloinhan minulla on edes jonkunlainen moraalinen oikeus olla pyytämässä jotakin maksujeni vastneeksi. Erikoinen ajatusmalli sanoa "minä kun vaadin rahoilleni vastinetta", kun juuri olet päässyt sanomasta, että et ole maksanut etkä tule maksamaan veroja. Mille ihmeen rahoille siis vaadit vastinetta, kun et mitään ole maksanutkaan!

        Hoksasin heti oikean vastauksen, kun olin painanut "lähetä": sinä vaadit vastinetta (itsellesi ja koirallesi) muoriskan ja muiden veroa maksaneiden rahoille! On se todella erilainen ajatusmalli kuin itselläni...


      • muoriska
        tiinamuori kirjoitti:

        Hoksasin heti oikean vastauksen, kun olin painanut "lähetä": sinä vaadit vastinetta (itsellesi ja koirallesi) muoriskan ja muiden veroa maksaneiden rahoille! On se todella erilainen ajatusmalli kuin itselläni...

        olla sieltä välkymmästä päästä.Tarkotin sitä,että niin kauan kun koiraverot lahdessa menevät turhanpäiväsiin jonnen joutavuuksiin kun esim:siihen kauheaan puukasaan liikenneympyrässä EN VEROJA MAKSA.
        Kyllä minä muut veroni maksan lukuunottamatta tv-lupaa,vaikka telkka minulla onki.Uusinnoista ja vieläpä ruotsalaisista sellaisista ei minun kukkaroni köyhdy,enkä edes katso kyseistä kanavaa koskaan,joten en myöskään maksa.Yksinkertaista eikö totta.


      • muoriska kirjoitti:

        olla sieltä välkymmästä päästä.Tarkotin sitä,että niin kauan kun koiraverot lahdessa menevät turhanpäiväsiin jonnen joutavuuksiin kun esim:siihen kauheaan puukasaan liikenneympyrässä EN VEROJA MAKSA.
        Kyllä minä muut veroni maksan lukuunottamatta tv-lupaa,vaikka telkka minulla onki.Uusinnoista ja vieläpä ruotsalaisista sellaisista ei minun kukkaroni köyhdy,enkä edes katso kyseistä kanavaa koskaan,joten en myöskään maksa.Yksinkertaista eikö totta.

        Vaikka vastaanottaisit pelkästään ulkomaankanavien digilähetyksiä, kuten mekin muuten teemme, niin sitenkin suomen YLE on maksamassa näitä meidän linkkiasemiamme.

        Muoriska muuten on ollut Mensan jäsen jo vuodesta 1992 tai jotain, niin että mitä siis sanoitkaan siitä välkystä päästä?

        Onkohan vika lähetyksessä vai vastaanotossa?

        Piip piip..


      • muoriska kirjoitti:

        olla sieltä välkymmästä päästä.Tarkotin sitä,että niin kauan kun koiraverot lahdessa menevät turhanpäiväsiin jonnen joutavuuksiin kun esim:siihen kauheaan puukasaan liikenneympyrässä EN VEROJA MAKSA.
        Kyllä minä muut veroni maksan lukuunottamatta tv-lupaa,vaikka telkka minulla onki.Uusinnoista ja vieläpä ruotsalaisista sellaisista ei minun kukkaroni köyhdy,enkä edes katso kyseistä kanavaa koskaan,joten en myöskään maksa.Yksinkertaista eikö totta.

        TV-ohjelmat muuten ovat ainakin sen seitsemän kertaa parempia kuin kantasuomalaisten tekemät. Vaikka tekevätkin niitä ohjelmia kovin pienellä vähemmistöllä. Semmoisella seittemän rosentilla..

        Mikähän on muuten tuo "muoriska" -nimimerkkiä käyttävän tarkoittama "kyseinen kanava"?

        Ja mikähän puukasa? Jossakin Lahden liikenneympyrässä? Hehhhee...

        Ihan sama, kuin minä alkaisin valittaa, jotta en kyllä hyväksy, että maksamiani verorahoja käytetään asfaltointiin välillä Mäntsä-Jokioinen.

        Hehheheheeee...


      • tuleva veronkiertäjä.
        tiinamuori kirjoitti:

        TV-ohjelmat muuten ovat ainakin sen seitsemän kertaa parempia kuin kantasuomalaisten tekemät. Vaikka tekevätkin niitä ohjelmia kovin pienellä vähemmistöllä. Semmoisella seittemän rosentilla..

        Mikähän on muuten tuo "muoriska" -nimimerkkiä käyttävän tarkoittama "kyseinen kanava"?

        Ja mikähän puukasa? Jossakin Lahden liikenneympyrässä? Hehhhee...

        Ihan sama, kuin minä alkaisin valittaa, jotta en kyllä hyväksy, että maksamiani verorahoja käytetään asfaltointiin välillä Mäntsä-Jokioinen.

        Hehheheheeee...

        No se hirveä puukasa,olevinaan jonkin sortin taide teos(toki sieltä kalleimaasta päästä),tai vaikkapa 10 000 eurojen taksikatos sibeluistalon edessä joka sekin muistuttaa lähinnä puusta tehtyä maitolavaa(kyse siis yhdestä "mahtavasta" taide katoksesta)
        Varat on otettu.esim koirilta lakkauttamalla hammashoitoloita,kouluja ja antamalla potkuja lähihoitajille vanhainkodeissa,joita on jo nytkin liian vähän.Jos Lahti käyttää rahansa tällaisiin "taide" teoksiin.En maksa...

        Niin ja muoriska olet sinä ja kyseisellä kanavalla tarkotin ylen kanavia/kanavaa josta tv lupaa joutuu maksamaan.En kyllä nyt ihan usko,että sentään mensan jäsen olet=)


    • rekistereitä

      valvo. Kukaan ei velvoita ilmoittamaan Kennelliitolle, jos antaa koiransa toispaikkakuntalaiselle sukulaiselleen.

      Tyhmä on se, joka maksaa kaiken mitä pyydetään. Juuri nuo mainitsemasi verot pitäisi poistaa. Olen ainakin sen verran fiksu, etten niitä maksa. Jos joku haluaa olla kiltti ja maksaa, se on hänen asiansa. Toivottavasti pääsee edes taivaaseen.

      • Nimetön

        Vanhin koirani on 15 vuotta ja koskaan en maksanut koiraveroa tästä koirasta.
        On aivan älytöntä maksaa tyhjästä. Kunta tai kaupunki ei anna tuolle rahalle mitään vastinetta. Lähin koirapuisto on 7 kilometkin päässä ja aivan törkeässä kunnossa.
        Hullu on se joka maksaa tyhjästä. Vaatikaa vastinetta rahoille.


      • MMM
        Nimetön kirjoitti:

        Vanhin koirani on 15 vuotta ja koskaan en maksanut koiraveroa tästä koirasta.
        On aivan älytöntä maksaa tyhjästä. Kunta tai kaupunki ei anna tuolle rahalle mitään vastinetta. Lähin koirapuisto on 7 kilometkin päässä ja aivan törkeässä kunnossa.
        Hullu on se joka maksaa tyhjästä. Vaatikaa vastinetta rahoille.

        kuin; hyvä että olet ylpeä maksamatta jääneistä koiraveroistasi. Siitä on syytäkin olla niin ylpeä, että oikein täällä kehuskelee...


    • veroa...

      Itse olen asunut yhdeksässä eri kaupungissa, osassa vero, osassa ei. Minulla on aina ollut koira, enkä koskaan ole veroa maksanut. Eipä ole kukaan kysellytkään.

      • markku:

        yhdestäkään en veroja maksa eikä koskaan ole asiaa kukaan tarkastanut. En käytä koirapuistoa ja paskat kerään niin miksi maksaisin turhasta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe