Suomi, Helsinki, Kallio, Torkkelinmäki. Kallion Kaivopuistoksikin mainittu puutarhamainen kaupunginosa.
Ja sitten se puisto.
Ja se täydellinen eläimellisyys ja sikailu siellä. Paikka täynnä kuka mitenkin päihtyneitä kansalaisia, jotka huutavat täyttä kurkkua vuorokaudet läpeensä ja laskevat ruumiineritteensä minne sattuu, ja jättävät roskansa niille sijoilleen. Ja tätä kaikki kesät, vuodesta toiseen.
Olen asunut omassa asunnossani näillä kulmilla yli 20 vuotta, eikä täällä koskaan, siis KOSKAAN, ole ollut näin levotonta. Samaan aikaan kuitenkin asuntojen hinnat ovat nousseet raketin lailla. Mutta onko tämä arvonnousu kestävällä pohjalla, jos alueen kurjistumista ja narkistumis-spurguuntumista ei saada pysäytettyä?
Kas siinäpä teille täältä päin asuntoa etsiville hieman miettimistä.
Torkkelinmäen spurgula
15
2224
Vastaukset
- vuokralla-asuja
Puiston spurgut ovat asuntovelallisia, jotka ovat ostaneet asunnon kuplahintaan ja ovat siksi masentuneet ja alkoholisoituneet.
- siellähän
on aina ollut kyseisiä henkilöitä. Virastotalolla heille sitä avustusta jaetaan ja anniskelu on muuttunut vapaamaksi.
Siellähän se aikanaan pillu-rallikin on ollut. - Make
siellähän kirjoitti:
on aina ollut kyseisiä henkilöitä. Virastotalolla heille sitä avustusta jaetaan ja anniskelu on muuttunut vapaamaksi.
Siellähän se aikanaan pillu-rallikin on ollut.>...on aina ollut kyseisiä henkilöitä.
Juu, kyllä Kalliosta aina räkää on löytynyt, eikä tästä nyt mitään maaseutua tarvitse tehdäkään. Mutta kuten todettu voin yli 20 v. kokemuksella sanoa, ettei tää nyt sentäs _näin_ sikolättiä vielä mun aikanani ollut ole.
Mistä muuten päästäänkin siihen viime aikoina toisinaan esiin pulpahtaneeseen väitteeseen, jonka mukaan Kallio on SIISTIYTYNYT... siis niinku häh? Paikka on viemäröitymässä kovaa kyytiä, ja siinä samalla "siistiytynyt"???
Joillakin sitä sitten on omituiset käsitykset tuosta siistiytymisestä!
Slummi mikä slummi, sanon mä.
- PROVOPALJASTAJA
Jokainen voi miettiä tahollaan, haukkuisiko joku silmittömästi aluetta, josta itse omistaa asunnon, kehottaisiko kaikkia olemaan ostamatta asuntoa sieltä? Niinpä, kuin ampuisi itseään jalkaan.
Todellisuudessa kyseessä on tyyppi, jonka KAVERI omistaa asunnon torkkelinmäestä. Syystä tai toisesta avaaja on tälle kaverilleen katkera ja haluaa nyt kostaa; jos ei muuten niin yrittämällä mustamaalata kaverinsa asuinaluetta ja kenties tipauttaa kaverin asunnon arvosta pois 35 euroa.- Make
1) En kehottanut ketään olemaan _ostamatta_ asuntoa täältä. Mua vain vituttaa tämä Kallion nykysikailu, eli haukkumisen - ja mahdollisesti myös pitkän päälle varomisen - aihetta todellakin piisaa.
2) Jos tämä nykyinen kehitys jatkuu, eivät asuntojen hinnat tule täällä kehittymään ainakaan suotuisasti, koska sitähän se slummiutuminen justiinsa aiheuttaa. Tästä tulee takkiin pitkän päälle kaikille, myös mulle vaikka tämän nykyisen ostinkin jo v. -97.
3) Sä uskot - tai et usko - aivan mitä itse haluat. Ja sehän on ihan tasan tarkkaan sun asiasi se.
4) Mustamaalata? Tules kuule tohon mäelle joku kaunis kesäpäivä katselemaan. Ja kuuntele sitä sitten vuosikausia joka kesä, niin tiedät.
5) Jos haluat VIELÄ keskustella aiheesta lisää, niin otapa ystävällisesti yhteyttä osoitteeseen msalama_AT_netti.fi ja katsotaan sitten, minkäasteisesta provoilusta on kyse. Voin kertoa sulle seikkaperäisesti, mikä täällä on meininki ja mitä olen itse yrittänyt asialle tehdä. _Kaikilla_ kun ei näes ole tarvetta piileskellä nimimerkin takana, vaikka sulla ehkä onkin.
Että semmosta. Oliko sulla vielä jotain kysyttävää? - Make
Tietenkin voidaan spekuloida myös niinpäin, että hintatason noustessa alueelle muuttaa aidosti varakkaampaa väkeä, ja se sitten rauhoittaa paikkoja. Rikkaat kun harvoin toimivat kuten persaukiset juopot, narkkarit ja sekakäyttäjät.
Mutta eipä näy rauhoittuvan, ei, vaan meno senkun vain pahenee. Ja näin tapahtuu, vaikka alueen hinnat ovat nousseet jo pitkään. Go figure...
PS. Mulla ei muuten paikallisena omistusasujana ole mitään sitä vastaan, että hinnat ovat korkealla ;) Ne pitäisi vain saada PYSYMÄÄNKIN siellä myös pitkällä aikavälillä, ymmärrätkö? - mutta vieläkään
Make kirjoitti:
1) En kehottanut ketään olemaan _ostamatta_ asuntoa täältä. Mua vain vituttaa tämä Kallion nykysikailu, eli haukkumisen - ja mahdollisesti myös pitkän päälle varomisen - aihetta todellakin piisaa.
2) Jos tämä nykyinen kehitys jatkuu, eivät asuntojen hinnat tule täällä kehittymään ainakaan suotuisasti, koska sitähän se slummiutuminen justiinsa aiheuttaa. Tästä tulee takkiin pitkän päälle kaikille, myös mulle vaikka tämän nykyisen ostinkin jo v. -97.
3) Sä uskot - tai et usko - aivan mitä itse haluat. Ja sehän on ihan tasan tarkkaan sun asiasi se.
4) Mustamaalata? Tules kuule tohon mäelle joku kaunis kesäpäivä katselemaan. Ja kuuntele sitä sitten vuosikausia joka kesä, niin tiedät.
5) Jos haluat VIELÄ keskustella aiheesta lisää, niin otapa ystävällisesti yhteyttä osoitteeseen msalama_AT_netti.fi ja katsotaan sitten, minkäasteisesta provoilusta on kyse. Voin kertoa sulle seikkaperäisesti, mikä täällä on meininki ja mitä olen itse yrittänyt asialle tehdä. _Kaikilla_ kun ei näes ole tarvetta piileskellä nimimerkin takana, vaikka sulla ehkä onkin.
Että semmosta. Oliko sulla vielä jotain kysyttävää?en oikein ymmärtänyt, miten et tajua ampuvasi itseäsi jalkaan. Jos omistat sieltä asunnon etkä aio asua siinä loppuelämääsi (myyt sen joskus) on aika itsetuhoista edes näin laajalla foorumilla suureen ääneen haukkua, että seutu on jumalattoman rauhatonta yöt ja päivät, eritteet peittävät seudun alleen. Onko mielestäsi hienoa jos onnistut tavoitteessasi että minä ja muut USKOVAT torkkelinmäen olevan aivan kaameaa aluetta ja kaikki alkavat karttaa sitä, alueen arvostus ja asuntojen hinnat tippuvat ym ym.
Jos itse havaitsisin asuvani kestämättömällä alueella, tekisin kyllä niin päin että 1) yrittäisin äkkiä myydä asunnon ja häipyä sieltä (miksi ihmeessä jatkat asumista inhoamassasi paikassa) ja 2) aikaisintaan onnistuneen muuton JÄLKEEN voisin alkaa sadatella, millaisessa paikassa tuli asuttua. - Make
mutta vieläkään kirjoitti:
en oikein ymmärtänyt, miten et tajua ampuvasi itseäsi jalkaan. Jos omistat sieltä asunnon etkä aio asua siinä loppuelämääsi (myyt sen joskus) on aika itsetuhoista edes näin laajalla foorumilla suureen ääneen haukkua, että seutu on jumalattoman rauhatonta yöt ja päivät, eritteet peittävät seudun alleen. Onko mielestäsi hienoa jos onnistut tavoitteessasi että minä ja muut USKOVAT torkkelinmäen olevan aivan kaameaa aluetta ja kaikki alkavat karttaa sitä, alueen arvostus ja asuntojen hinnat tippuvat ym ym.
Jos itse havaitsisin asuvani kestämättömällä alueella, tekisin kyllä niin päin että 1) yrittäisin äkkiä myydä asunnon ja häipyä sieltä (miksi ihmeessä jatkat asumista inhoamassasi paikassa) ja 2) aikaisintaan onnistuneen muuton JÄLKEEN voisin alkaa sadatella, millaisessa paikassa tuli asuttua.Tsekkaas toi mun "OK, ajatellaanpa toisinpäin"-viesti kanssa. Niin siis tulinhan mä kyllä vetäneeksi mitä sylki suuhun tuo tuossa äsken - ja SILTIKIN olen kaikesta ördauksesta huolimatta sitä mieltä, että tämä on sijaintinsa puolesta loistopaikka eli en ole ainakaan hetikohta muuttamassa pois - mutta se selittyy sillä, että tän paikan sosiaaliset ongelmat näyttää vaan pahenevan koko ajan ja sekös se jaksaa vituttaa...
Ja slummiutuminenhan _vaikuttaa_ pitkän päälle kämppien hintoihin, ikävä kyllä. Eli JONKUN asianhan tällä seudulla ON PAKKO muuttua pitkän päälle, oli se sitten hintataso taikka vanhempi paikallinen rapa-asujaimisto!
Näin. - ollut AINA
Make kirjoitti:
Tsekkaas toi mun "OK, ajatellaanpa toisinpäin"-viesti kanssa. Niin siis tulinhan mä kyllä vetäneeksi mitä sylki suuhun tuo tuossa äsken - ja SILTIKIN olen kaikesta ördauksesta huolimatta sitä mieltä, että tämä on sijaintinsa puolesta loistopaikka eli en ole ainakaan hetikohta muuttamassa pois - mutta se selittyy sillä, että tän paikan sosiaaliset ongelmat näyttää vaan pahenevan koko ajan ja sekös se jaksaa vituttaa...
Ja slummiutuminenhan _vaikuttaa_ pitkän päälle kämppien hintoihin, ikävä kyllä. Eli JONKUN asianhan tällä seudulla ON PAKKO muuttua pitkän päälle, oli se sitten hintataso taikka vanhempi paikallinen rapa-asujaimisto!
Näin.tunnettu rauhattomuudestaan, siis sillä on kaupunginosana selkeämpi "maine" kuin millään muulla kaupunginosalla, SILTI asunnot ovat siellä kovasti kalliita ja hinnat vaan nousseet. Eli jos se sua lohduttaa niin Kallio on ja pysynee kalliina kaupunginosana eikä kukaan juuri järkyty, vaikka kuulisikin että ollaan rikkomassa uusia rauhattomuusennätyksiä. Ehkäpä sinne ei sitten muuta sellaisia ihmisiä jotka hakevat maaseudun rauhaa ja säikähtävät joka risausta vaan päinvastoin hakevat jotain ihan muuta josta ovat valmiita sitten maksamaankin.
- Make
ollut AINA kirjoitti:
tunnettu rauhattomuudestaan, siis sillä on kaupunginosana selkeämpi "maine" kuin millään muulla kaupunginosalla, SILTI asunnot ovat siellä kovasti kalliita ja hinnat vaan nousseet. Eli jos se sua lohduttaa niin Kallio on ja pysynee kalliina kaupunginosana eikä kukaan juuri järkyty, vaikka kuulisikin että ollaan rikkomassa uusia rauhattomuusennätyksiä. Ehkäpä sinne ei sitten muuta sellaisia ihmisiä jotka hakevat maaseudun rauhaa ja säikähtävät joka risausta vaan päinvastoin hakevat jotain ihan muuta josta ovat valmiita sitten maksamaankin.
Kyllä näinkin. Enkä mä itsekään missään tapauksessa ole sitä mieltä, että tästä mitään maalaiskauppalaa tehdä pitäis. Näinhän sanoinkin jo tuossa "kyllä sentään"-vastauksessani.
Mutta kukaan ei kyllä _siltikään_ jaksa katsella jatkuvaa aivan holtitonta ryyppäämistä, karjumista, kuseksimista ja paskantamista olohuoneensa ikkunasta aina kesäisin, varsinkaan kun ei tää nyt sentäs näin pahaa ole ollut kuin ehkä viimeiset pari vuotta! Eikä siitä myöskään mitään huippuhintoja pitkän päälle maksaa, ikävä kyllä (tai niin ainakin uskon).
Eli tässähän on nyt kaksi pitkän aikavälin vaihtoehtoa IMHO. Joko homma rauhoittuu / rauhoitetaan ja alueen maine paranee siihen malliin, että sen pieniä yksiöitä ruvetaan yhdistämään isommiksi - ja kalliimmiksi - kaupunkiasunnoiksi (suotavaa), taikka sitten alueen kurjistumiskehitys pikku hiljaa jatkuu siihen tn. liittyvine kiinteistöomaisuusarvojen pudotuksineen (aivan vitun epäsuotavaa, t:voo nimim. 75m2 Pengerkadulla).
Niin, ja tänä kesänä on muuten ollut ehkä kuitenkin _siinä_ mielessä rauhallisempaa, ettei yksikään narkki ole vielä puukottanut toistaan tuossa keittiön ikkunamme alla, toisin kuin viime kesänä. Ei mennyt tosin henki kummaltakaan, mutta muutoin oli kyllä aikas vittumaista katseltavaa.
Mutta jotain täällä täytyy tapahtua, jos alueesta todellakin pitkän päälle arvokas halutaan. Näin uskon.
- nähnyt
Kallio on vapaamielinen kaupunginosa. Siellä saa olla sellainen kun on ja tästä pidän. Kaikki hyväksytään. Minä pidän erittäin paljon Kalliosta ja käyn siellä hyvin usein ja minusta Torkkelinmäki on hiljaista asuinaluetta. Siskoni asuu siellä ja ei ole kertaakaan valittanut asumisestaan.
- tosiiihanaa
Kera kertakäyttögrillin huudatetaan paskaa punkkia ja juostaan pussikaljaa smarketista, joku palauttaa välillä tyhjät tölkit ja ostaa sätkätopan koko porukalle. Toisessa päässä puistoa, hieman kauempana koirapuiston kusen löyhkästä päivystävät mustat miehet tuttavallisesti ”wazzup” nyökäten jokaista ohikulkijaa, yrittäen myydä hiuslakalla jatkettua kannabista törkeään ylihintaan. Ainoat selväpäiset henkilöt kilometrin säteellä ovat petankia pelaavat vanhukset, jotka heikin katoavat ennen iltakuutta meinigin käydessä sietämättömän meluisaksi ja kuumottavaksi.
- KT-elämäntapaintiaani
Mikäs tuossa, normaalia kassuelämää. Kesällä ördäys ja karaoke siirtyvät ulos. Pakko käydä kuitenkin aamulla sisällä varpusparvella, jollei puskan juureen töräytä.
- KuppanenHesa
Koko helsinki on yhtä spurgulandiaa....joka kadun kulmassa haisee ihmisen kusi tai oksennus....karseaa....
- Kiva.käydä
Kalliossa on ihan kiva käydä mutta enää en siellä asuisi. Aikoinaan 15 vuotta tuli asuttua kolmessa osoitteessa joten seudut tuttuja. Huomenna menen kyllä baarikierrokselle Alppiharjuun ja Kallioon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752