kirjoittelin aiemmin täällä, talvella sattuneesta työtapaturmasta, jonka seurauksena tuli ac-nivelen kapselivaurio, hauiksen pitkän jänteen pään repeämä, kiertäjäkalvosimen osittainen repeämä ja tänään magneettikuvassa selvisi että olka oli "osittain mennyt sijoiltaan" ja siellä on nyt joku repeämä 2.5cm ´joka ilmeisesti vaatii leikkausta. En tiedä nyt tarkkaa nimitystä tuolle, kun en lausuntoa ole vielä saanut.
Jos olkapää leikataan, niin korvaako tälläisessä tapauksessa vakuutusyhtiö sairasloma-ajan palkan koska kyseessä on työtapaturma?
Kuinka kauan voipi mennä leikkauksesta täydelliseen toipumiseen?
Ja voiko yleensä tehdä raskasta työtä tuollaisen jälkeen?
Vielä olkapäästä
22
21978
Vastaukset
- samassaveneessä
Kyllä sen vakuutusyhtiön pitää maksaa jos se kerran on työtapaturma, leikkaus ja sairasloma.
Toipumista on vaikea sanoa, koska me ollaan yksilöitä, mutta sanotaan nyt että varaudu 3kk sairaslomaan ja pitempäänkin, jos on ruumiillinen ja raskas työ.
Täydelliseen toipumiseen voi sitten mennä jopa vuosia, riippuu tietenkin mitä on mennyt ja mitä tehdään. - pitäisi
Ilmeisesti labrumvaurio tullut mikä pitää kiinnittää. Tehdään luultavasti bankartleikkaus jonka jälkeen yleensä vähintään 2-3 kk sairaslomaa, ja vakuutusyhtiön tulee maksaa 100% päiväraha, eli saat saman "palkan" mitä muutenkin saisit. Se että koska olet täysin toipunut on vaikea sanoa, riippuu vähän vamman laadusta ja sijainnista. Ihan täysin entiselleen olkapää ei välttämättä tule, eli jonkinverran liikerajoitusta voi jäädä, mutta kyllä siitä pitäisi niin tukeva tulla että sillä voi raskastakin työtä tehdä, näitä leikkauksiahan tehdään paljon huippu-urheilijoille ja he palaavat kilpailukentille. Ne liikerajoituksetkin on yleensä aika pieniä, että jotkut ääriliikkeet ei mene ihan loppuun saakka. Mutta leikkauksen jälkeen kannattaa totella pilkulleen lääkärin ja fysioterapeutin ohjeita ettei olkapää jäykisty, eikä kuitenkaan rehkiä liikaa. Onnea matkaan!
- Illusion
eivät parane itsestään mitenkään?
Voiko ne pahentua esim. töissä? Nimittäin olen kokoajan työelämässä, en siis sairaslomalla, kiputilat vaihtelevat, välillä särkee pe..leesti ja välillä ei juuri lainkaan. - rasituksesta
Illusion kirjoitti:
Voiko ne pahentua esim. töissä? Nimittäin olen kokoajan työelämässä, en siis sairaslomalla, kiputilat vaihtelevat, välillä särkee pe..leesti ja välillä ei juuri lainkaan.Kyllä nuo viat saattavat pahentua rasituksesta. Esim. repeämät suurenevat vähitellen. Ja mitä isommat repeämät, sen kauemmin menee toipumiseen. Itse olisin jo noiden aiemmin todettujen vikojen takia jäänyt sairaslomalle, turha särkeä paikkoja ennen leikkausta yhtään lisää.
Noiden vikojen parantuminen itsestään on epätodennäköistä. Leikkaamalla nuo tuommoisetkin viat saadaan melko todennäköisesti korjattua varsin hyvin. Ei siitä nyt välttämättä uudenveroista tule, mutta todennäköisesti varsin hyvin toimiva kuitenkin. Ja leikkauksen jälkeinen sairaloma määritellään kyllä kuukausissa. Riippuu mm. siitä miten pitkään kättä on pidettävä liikkumattomana ja miten sen jälkeen liikkeet alkavat palautua. - asdftgyhujikolö
Illusion kirjoitti:
Voiko ne pahentua esim. töissä? Nimittäin olen kokoajan työelämässä, en siis sairaslomalla, kiputilat vaihtelevat, välillä särkee pe..leesti ja välillä ei juuri lainkaan.En usko minäkään, että itsestään paranee, kun vammasta on jo noinkin kauan.
Lomalle vaan ettei repeä kokonaan ja pääset nopeammin leikkaukseenkin.
Jos olisit jäänyt heti sairaslomalle, niin se käsi olisi jo leikattu. - Illusion
asdftgyhujikolö kirjoitti:
En usko minäkään, että itsestään paranee, kun vammasta on jo noinkin kauan.
Lomalle vaan ettei repeä kokonaan ja pääset nopeammin leikkaukseenkin.
Jos olisit jäänyt heti sairaslomalle, niin se käsi olisi jo leikattu.kävin eräällä ortopedillä, ortopedi sanoi, että töitä voit tehdä ihan normaaliin tapaan ja että vammat parantuvat itsestään ja käski uida, että liikelaajuus säilyy.
Kipu ja särky yltyi, hakeuduin toiselle ortopedille, joka sitten sanoi, että otetaan magneettikuva ja ei myöskään puhunut sairaslomasta mitään. Alusta asti on ollut lääkityksenä arcoxia 125mg, välillä voltaren-rapidia ja hermosärkyyn lyrica 75mg.
Nyt sitten eilen kävin magneetissa, ensi viikolla enmg ja lääkärille sitten joskus elokuun alusta. Tässä välillä on niitä viikon,parin mittaisia kausia kun ei säre ollenkaan ja sitten taas kipu alkaa. - samavene
Illusion kirjoitti:
kävin eräällä ortopedillä, ortopedi sanoi, että töitä voit tehdä ihan normaaliin tapaan ja että vammat parantuvat itsestään ja käski uida, että liikelaajuus säilyy.
Kipu ja särky yltyi, hakeuduin toiselle ortopedille, joka sitten sanoi, että otetaan magneettikuva ja ei myöskään puhunut sairaslomasta mitään. Alusta asti on ollut lääkityksenä arcoxia 125mg, välillä voltaren-rapidia ja hermosärkyyn lyrica 75mg.
Nyt sitten eilen kävin magneetissa, ensi viikolla enmg ja lääkärille sitten joskus elokuun alusta. Tässä välillä on niitä viikon,parin mittaisia kausia kun ei säre ollenkaan ja sitten taas kipu alkaa.On se joo ihme kun pompotetaan vammaista miestä ja käsketään töihin menemään. Jos sulla on työpaikkalääkäri niin marssit sinne ja sanot että nyt saa riittää tää työnteko. Kerrot miten kipeä käsi on ja yöt valvottaa, ja huom. sitä pitää valittaa ja vaatia että hommat menevät eteenpäin.
Et mainitse mitään, että on välillä hyviä jaksoja, vaan kipua on koko ajan.
Jos sulla on mustaa valkoisella, että on repeämä niin isket sen eteen.
Mikä toi enmg on? - Illusion
samavene kirjoitti:
On se joo ihme kun pompotetaan vammaista miestä ja käsketään töihin menemään. Jos sulla on työpaikkalääkäri niin marssit sinne ja sanot että nyt saa riittää tää työnteko. Kerrot miten kipeä käsi on ja yöt valvottaa, ja huom. sitä pitää valittaa ja vaatia että hommat menevät eteenpäin.
Et mainitse mitään, että on välillä hyviä jaksoja, vaan kipua on koko ajan.
Jos sulla on mustaa valkoisella, että on repeämä niin isket sen eteen.
Mikä toi enmg on?Enmg:llä tutkitaan mahdollista hermopunokseen tullutta vauriota, joka aiheuttaa hermosärkyä. (Jos siis oikein muistan niin enmg)
Jokaisella lääkärillä olen valittanut ja itku on tullut, kun ovat väännelleet ja käännelleet, vakuutuyhtiön kanssa sai taistella näin kauan ja useilla eri lausunnoilla, että suostuivat MRI:n korvaamaan. Ja soittelin sinne lähes joka päivä, että missä se päätös viipyy! Tänään olin lääkärin kanssa puhelimessa, ja hänen mukaansa repeämät eivät kuulemma repeä enempää vaikka tekisinkin töitä. *Huokaus* - samavene
Illusion kirjoitti:
Enmg:llä tutkitaan mahdollista hermopunokseen tullutta vauriota, joka aiheuttaa hermosärkyä. (Jos siis oikein muistan niin enmg)
Jokaisella lääkärillä olen valittanut ja itku on tullut, kun ovat väännelleet ja käännelleet, vakuutuyhtiön kanssa sai taistella näin kauan ja useilla eri lausunnoilla, että suostuivat MRI:n korvaamaan. Ja soittelin sinne lähes joka päivä, että missä se päätös viipyy! Tänään olin lääkärin kanssa puhelimessa, ja hänen mukaansa repeämät eivät kuulemma repeä enempää vaikka tekisinkin töitä. *Huokaus*Ei voi olla totta, vai ei voi revetä enempää. Miten se voi muka olla mahdollista jos tervekkin olkapää voi revetä. Ei mene jakeluun!!
Siis jos kaadut vaikka samalla tavalla ja vähän pahemminkin, niin ei voi revetä enempää vai. Sanoohan se nyt järkikin että se voi revetä vielä enemmän!!
En nyt mitenkään halua pelotella, mutta kuulostaa aika omituiselta. Toivottavasti saat kuitenkin selvyyden asiasta, kun sekin on paljon jos tietää mikä siellä on. - mahdollista
Illusion kirjoitti:
Enmg:llä tutkitaan mahdollista hermopunokseen tullutta vauriota, joka aiheuttaa hermosärkyä. (Jos siis oikein muistan niin enmg)
Jokaisella lääkärillä olen valittanut ja itku on tullut, kun ovat väännelleet ja käännelleet, vakuutuyhtiön kanssa sai taistella näin kauan ja useilla eri lausunnoilla, että suostuivat MRI:n korvaamaan. Ja soittelin sinne lähes joka päivä, että missä se päätös viipyy! Tänään olin lääkärin kanssa puhelimessa, ja hänen mukaansa repeämät eivät kuulemma repeä enempää vaikka tekisinkin töitä. *Huokaus*Minkälaisia lääkäreitä siellä oikein on, kun ei sairaslomaa kirjoiteta tuommoisista vioista? Ja jos vielä teet raskasta työtä. Ei muka voi rikkoutua lisää? Tossa on jo sen verran vikoja, että jos noilla ei saa sairaslomaa, niin millähän sitten?
Taidan olla melko onnekas, kun itseltäni kukaan lääkäri ei kyseenalaistanut sairasloman tarvetta. Ensialkuun sitä määrättiin viikko kerrallaan, myöhemmin kuukausi kerrallaan, kesäkuun alussa tehdyn tähystyksen jälkeen 3 kuukautta ja katsotaan sitten...
Itselläni ei ole mikään ns. normaali tilanne. Mulla on olkapäässä paha rakenteellinen vika ja tässä vieläkin tutkitaan, mitä voidaan tehdä... - Kipuilija
mahdollista kirjoitti:
Minkälaisia lääkäreitä siellä oikein on, kun ei sairaslomaa kirjoiteta tuommoisista vioista? Ja jos vielä teet raskasta työtä. Ei muka voi rikkoutua lisää? Tossa on jo sen verran vikoja, että jos noilla ei saa sairaslomaa, niin millähän sitten?
Taidan olla melko onnekas, kun itseltäni kukaan lääkäri ei kyseenalaistanut sairasloman tarvetta. Ensialkuun sitä määrättiin viikko kerrallaan, myöhemmin kuukausi kerrallaan, kesäkuun alussa tehdyn tähystyksen jälkeen 3 kuukautta ja katsotaan sitten...
Itselläni ei ole mikään ns. normaali tilanne. Mulla on olkapäässä paha rakenteellinen vika ja tässä vieläkin tutkitaan, mitä voidaan tehdä...Itse olen nykyään aika törkeä ja sanon suoraan lääkärille, että "tulin hakemaan lisää sairaslomaa" kun he kysyvät syytä tulooni. Jos menen vain valittamaan, että käsi on edelleen kipeä niin sitten he yleensä vaan kirjoittavat lääkettä ja sanovat, että "toivottavasti se tällä rahoittuu".
Juuri ilmoitin pari viikkoa sitten, että "ennen en aloita lomaani, ennen kuin käsi on terve". Ja niin sairaslomaani kipulevan käteni kanssa jatkettiin. Täytyy olla kauhean määrätietoinen, että sitä saa. - tiitu
Illusion kirjoitti:
Voiko ne pahentua esim. töissä? Nimittäin olen kokoajan työelämässä, en siis sairaslomalla, kiputilat vaihtelevat, välillä särkee pe..leesti ja välillä ei juuri lainkaan.ilman muuta! Itse olin saikulla tammikuusta maaliskuun loppuun ja yritin olla töissä pari kuukautta. Kuinka ollakkaan, sormet alkoi turtua ja särky paheni siihen malliin, ettei lääkkeetkään riitä. Jonotan tähystykseen tälläkin hetkellä. Nyt kesäkuusta elokuun loppuun saikkua ja lääkäri oli sitä mieltä, ettei missään nimessä työn tekoa (myöskin raskasta fyysistä työtä) ennen operointia. Pidä puolesi!
- Illusion
Sain magneettikuvauksen lausunnon, enkä tajua siitä paljoakaan ja lääkäri on elokuulla.
"Hohkaluusignaali on lisääntynyt AC-nivelessä, jossa runsassignaalisuutta nivelraon kummallakin puolen etenkin acromionissa. Kapselipullotus kraniaalisuuntaan, mutta ei merkittävää subacromiaalitilan madaltumista. Cabut humeriissa on paikallinen hohkaluusignaalin nousu ja enemmänkin huomio kiinnittyy posteriotisesti sijaitsevaan painaumaan, joka voi olla luxaation jäljiltä. Etulabrum on revennyt Bankart-tyyppisesti. Muutokset ylettyvät aina ankkurimekanismin tasoon asti, mutta varsinaista SLAP-leesita tässä ei näyttäisi olevan. Hyaliinirusto erottuu säännöllisenä eikä nivelnestettä työnny säieruoston ja hyaliiniruston väliin. Nivelnestettä on tavallista enemmän ja se toimii varjoaineen kaltaisesti erotellen rakenteet olkanivelessä. Bicepsin pitkänpään jänteen ympärillä on nestettä ja jänne erottuu kahtiajakautuneena ja ääriviivaltaan osin epätasaisena. Tämä sopii pikemminkin posttraumaattiseksi kuin synnynnäiseksi jänteen kahtiajautumiseksi. Supraspinatuksen jänne on runsassignaalinen ja siinä nähdään kovertuma kraniaalisesti sopien partiellin repeämään. Supraspinatuksen jänne on distaalisemmin runsaskaikuinen.Subacromiaalitilan neste sopii pikemminkin sekundäärimuutokseksi traumalle kuin inflammatooriseksi, sillä AC-nivelessä muutokset eivät merkittävästi ahtauta subacromiaalitilaa. Reunakerrostumaa erottu vähäisessä määrin acromion järjessä. Supraglenoidnotch on tavallinen eikä paralabraalikystaa tai muuta labrum-repeämälle sekundääristä muutosta nähdä.
Mitä kaikuja ja runsassignaalisuutta ja täh :) En vaan ymmärrä. Olis kiva jos joku osaisi selventää?- tulkinta
siis todella maallikon, ei kannata ottaa mitenkään totuutena! Magneettikuva perustuu kehossa olevan veden magneettisuuteen (?), eli eri materiaalien tiheyteen. Kuvittelisin että nämä signaalit ovat sitä että "poikkeavat" rakenteet/nesteisyydet lähettää voimakkaamman signaalin. Lyhyesti, olkapäässäsi on kohtalaisen paljon vaurioita. Caput humeri=olkaluun pää, siinä painauma sijoiltaanmenon jälkeen (ei vakavaa). Etulabrum=rustorengas/"tiivisterengas" joka toimii tavallaan imukuppina pitämässä olkaluuta nivelkuopassaan, siinä pitkä repeämä, vaatii kiinnittämistä ankkurein (näin ainakin minulla). Repeämä ei onneksi näytä uloittuvan aivan ylös asti=SLAP(=superior labral
anterior to posterior lesion). Bicepsin pitkän pään jänne repeytynyt kahtia? ja supraspinatusjänteessä osittainen repeytymä, molemmat luultavasti vaativat ompelemista parantuakseen kunnolla. Pistän tuohon linkin jossa nuo rakenteet näkyvät jotenkuten, vaikea niitä on sanoin kuvailla... AC-nivel on siis acromion-clavicle-nivel. Bicepsin pitkän pään jänne (tendon of biceps muscle) kulkee labrumin yläosasta humeruksen ulkosyrjässä olevaan vakoon.
http://www.allaboutmydoc.com/surgeonweb/surgeonId.2729/clinicId.1432/theme.theme3/country.US/language.en/page.article/docId.20260 - Illusion
tulkinta kirjoitti:
siis todella maallikon, ei kannata ottaa mitenkään totuutena! Magneettikuva perustuu kehossa olevan veden magneettisuuteen (?), eli eri materiaalien tiheyteen. Kuvittelisin että nämä signaalit ovat sitä että "poikkeavat" rakenteet/nesteisyydet lähettää voimakkaamman signaalin. Lyhyesti, olkapäässäsi on kohtalaisen paljon vaurioita. Caput humeri=olkaluun pää, siinä painauma sijoiltaanmenon jälkeen (ei vakavaa). Etulabrum=rustorengas/"tiivisterengas" joka toimii tavallaan imukuppina pitämässä olkaluuta nivelkuopassaan, siinä pitkä repeämä, vaatii kiinnittämistä ankkurein (näin ainakin minulla). Repeämä ei onneksi näytä uloittuvan aivan ylös asti=SLAP(=superior labral
anterior to posterior lesion). Bicepsin pitkän pään jänne repeytynyt kahtia? ja supraspinatusjänteessä osittainen repeytymä, molemmat luultavasti vaativat ompelemista parantuakseen kunnolla. Pistän tuohon linkin jossa nuo rakenteet näkyvät jotenkuten, vaikea niitä on sanoin kuvailla... AC-nivel on siis acromion-clavicle-nivel. Bicepsin pitkän pään jänne (tendon of biceps muscle) kulkee labrumin yläosasta humeruksen ulkosyrjässä olevaan vakoon.
http://www.allaboutmydoc.com/surgeonweb/surgeonId.2729/clinicId.1432/theme.theme3/country.US/language.en/page.article/docId.20260osittain osasin kyllä tulkita tuon, mutta tuntui jotenkin niin sekavalta!
- janneki
Illusion kirjoitti:
osittain osasin kyllä tulkita tuon, mutta tuntui jotenkin niin sekavalta!
Itselläni repesi jääkiekkopelissä (ihan vaan harrastehommia) etu- ja takalabrum sekä hauislihaksen kiinnitys. Vamma hoidettiin tähystämällä ja sairaslomalla olin kaksi viikkoa. Tämän jälkeen kävin fysiossa muistaakseni viitisentoista kertaa. Takalabrum vaurion seurauksen käden sivukierto heikkenee oleellisesti ja tämän takia fysio oli käytännössä pakollista. Kuntoutuminen sinänsä kesti aika kauan. Kädellä ei voi käytännössä heittää mitään, ainakaan kovin pitkälle. Viime talvena rinnetapaturman seurauksena etulabrum repesi uudelleen ja parin viikon päästä edessä on uusi kiinnitys, joten pieneltä kierteeltä tämä vaikuttaa. Vaikka labrum kiinnitetään ja sen pitäisi kestää, niin aika iso riski sen uusiutumisessa kyllä on. Olen ymmärtänyt että aika moni keihäänheittäjä ja baseball -pelaaja on joutunut lopettamaan uran näihin vammoihin kun käsi ei vain kestä noinkin suuri suurienergistä liikettä.
Kyllä näistäkin selviää, mutta kuntoutumiseen kannattaa satsata aika lailla. Jumppaa ja jumppaa. ymmärsin että etulabrumin kuntoutus menee nyt toisella kerralla ihan omalla työllä kun liikkeet ovat näinkin tuoreessa muistissa. Kuminauha on hyvä. Sivukiertoa on tosi vaikea jumpata itsekseen, mutta ylöspäin se kyllä onnistuu. Alussa vain kipu on on aivan helvetillistä, mutta kyllä se kannattaa.
Fakta on se, että labrum vaurio ei parane itsestään. Sen kanssa kyllä voi elää, jos ei ole tarvetta esim. urheilla säännöllisesti. Pientä kipua varmasti on normaalikäytössä, mutta kyllähän sen kestää. Ei se leikkauksessa ravaaminenkaan mitään herkkua ole. Sairasloman pituus riippuu työn laadusta ja siitä kumpi kätinen satut olemaan. Itse olen vasuri ja rikkoutunut käsi on sama, joten se tuo hieman käytännön ongelmia. Sairaslomaa varten kannattaa varautua ostamalla siivutettua juustoa ja leipää... Tsemppiä ja nähdään vastaanotolla :-D - Illusion
janneki kirjoitti:
Itselläni repesi jääkiekkopelissä (ihan vaan harrastehommia) etu- ja takalabrum sekä hauislihaksen kiinnitys. Vamma hoidettiin tähystämällä ja sairaslomalla olin kaksi viikkoa. Tämän jälkeen kävin fysiossa muistaakseni viitisentoista kertaa. Takalabrum vaurion seurauksen käden sivukierto heikkenee oleellisesti ja tämän takia fysio oli käytännössä pakollista. Kuntoutuminen sinänsä kesti aika kauan. Kädellä ei voi käytännössä heittää mitään, ainakaan kovin pitkälle. Viime talvena rinnetapaturman seurauksena etulabrum repesi uudelleen ja parin viikon päästä edessä on uusi kiinnitys, joten pieneltä kierteeltä tämä vaikuttaa. Vaikka labrum kiinnitetään ja sen pitäisi kestää, niin aika iso riski sen uusiutumisessa kyllä on. Olen ymmärtänyt että aika moni keihäänheittäjä ja baseball -pelaaja on joutunut lopettamaan uran näihin vammoihin kun käsi ei vain kestä noinkin suuri suurienergistä liikettä.
Kyllä näistäkin selviää, mutta kuntoutumiseen kannattaa satsata aika lailla. Jumppaa ja jumppaa. ymmärsin että etulabrumin kuntoutus menee nyt toisella kerralla ihan omalla työllä kun liikkeet ovat näinkin tuoreessa muistissa. Kuminauha on hyvä. Sivukiertoa on tosi vaikea jumpata itsekseen, mutta ylöspäin se kyllä onnistuu. Alussa vain kipu on on aivan helvetillistä, mutta kyllä se kannattaa.
Fakta on se, että labrum vaurio ei parane itsestään. Sen kanssa kyllä voi elää, jos ei ole tarvetta esim. urheilla säännöllisesti. Pientä kipua varmasti on normaalikäytössä, mutta kyllähän sen kestää. Ei se leikkauksessa ravaaminenkaan mitään herkkua ole. Sairasloman pituus riippuu työn laadusta ja siitä kumpi kätinen satut olemaan. Itse olen vasuri ja rikkoutunut käsi on sama, joten se tuo hieman käytännön ongelmia. Sairaslomaa varten kannattaa varautua ostamalla siivutettua juustoa ja leipää... Tsemppiä ja nähdään vastaanotolla :-Dettä kyllä käden kanssa pärjää, mutta särky vaihtelee. Itsellä loppuviikosta lääkäri, joka nyt sitten kertokoon mitä tapahtuu..
Mulla kyseessä raskas myymälätyö, tosin loukkaantunut käsi on vasen ja olen oikea kätinen, silti käytän vasenta kättä enemmän kuin oikeaa.
Mulla vielä tilanne, että sain uuden työpaikan, jossa vasta aloitan ensi maanantaina ja on aika perseestä jos heti joutuu sairaslomalle ja veikkaan, että koeajan aikana tulisi kuitenkin potkut.. vedoten johonkin muuhun syyhyn :)
Elämä on :)
Palaan sitten kertomaan, mitä se lääkäri rutisee. Eniten tässä ottaa se päähän, että kun ei koskaan ole niin kipeä ettei voisi töitä tehdä ja välillä joutuu itselleen myöntämään, että kaikkea ei pysty tekemään :) Painavien tavaroiden nostaminen, käden yli vaakatason nostaminen ja sivuttainen liike (oikealta olalta vasemmalle) on järkyttävää.
Toi on hyvä muistaa, että kaikki valmiina siivuina, vielä kun saisi sitten autoon kuskin, ettei tartte kotona kököttää :)
Positiivista on kuitenkin se, että alussa oli pistelevää kipua sormissa ja sormet puutuivat, se kipu on poissa eli hermopunoksessa ei ollut vauriota. - janneki
Illusion kirjoitti:
että kyllä käden kanssa pärjää, mutta särky vaihtelee. Itsellä loppuviikosta lääkäri, joka nyt sitten kertokoon mitä tapahtuu..
Mulla kyseessä raskas myymälätyö, tosin loukkaantunut käsi on vasen ja olen oikea kätinen, silti käytän vasenta kättä enemmän kuin oikeaa.
Mulla vielä tilanne, että sain uuden työpaikan, jossa vasta aloitan ensi maanantaina ja on aika perseestä jos heti joutuu sairaslomalle ja veikkaan, että koeajan aikana tulisi kuitenkin potkut.. vedoten johonkin muuhun syyhyn :)
Elämä on :)
Palaan sitten kertomaan, mitä se lääkäri rutisee. Eniten tässä ottaa se päähän, että kun ei koskaan ole niin kipeä ettei voisi töitä tehdä ja välillä joutuu itselleen myöntämään, että kaikkea ei pysty tekemään :) Painavien tavaroiden nostaminen, käden yli vaakatason nostaminen ja sivuttainen liike (oikealta olalta vasemmalle) on järkyttävää.
Toi on hyvä muistaa, että kaikki valmiina siivuina, vielä kun saisi sitten autoon kuskin, ettei tartte kotona kököttää :)
Positiivista on kuitenkin se, että alussa oli pistelevää kipua sormissa ja sormet puutuivat, se kipu on poissa eli hermopunoksessa ei ollut vauriota.Kylläpä kuulostaa tutulta tuo raskaiden tavaroiden nostelu ja siihen liittyvä kipu. Aika pitkältä tuo sinun "vikalista" vaikuttaa, joten labrum kiinnityksen lisäksi luvassa saattaa olla muuta. Tuo minun hauislihaksen kiinnitys löytyi vasta tähystyksessä, joten aivan kaikkea tuossa magneetissakaan ei näköjään selviä.
Kieltämättä ottaa vähän päästä lähteä taas leikkelemään kun tietää kuinka paljon siitä tulee (taas) vaivaa. Nyt kuitenkin uskallan jo sanoa että vajaan vuoden päästä tilanne on huomattavasti parempi, joten sitä odotellessa. Itse suosittelen että laitat paikat kuntoon vaikka saikkua tuleekin. Jos uuden työnantajan kanssa tulee tuon takia ongelmia kehotan ottamaan yhteyttä juristiin...
-janneki- - Illusion
janneki kirjoitti:
Kylläpä kuulostaa tutulta tuo raskaiden tavaroiden nostelu ja siihen liittyvä kipu. Aika pitkältä tuo sinun "vikalista" vaikuttaa, joten labrum kiinnityksen lisäksi luvassa saattaa olla muuta. Tuo minun hauislihaksen kiinnitys löytyi vasta tähystyksessä, joten aivan kaikkea tuossa magneetissakaan ei näköjään selviä.
Kieltämättä ottaa vähän päästä lähteä taas leikkelemään kun tietää kuinka paljon siitä tulee (taas) vaivaa. Nyt kuitenkin uskallan jo sanoa että vajaan vuoden päästä tilanne on huomattavasti parempi, joten sitä odotellessa. Itse suosittelen että laitat paikat kuntoon vaikka saikkua tuleekin. Jos uuden työnantajan kanssa tulee tuon takia ongelmia kehotan ottamaan yhteyttä juristiin...
-janneki-Huomenna olisi lääkäri.. saa nähdä sitten mitä sanoo. Voipi olla, että menee yöunet sitä miettiessä :)
Juristiinhan mie joudun kuitenkin olemaan yhteydessä, koska tästä on jo kertaalleen käräjöity, että se ei varmaan olisi enää mitään uutta :)
Ilmottelen sitten mitä siellä taas sanotaan, on tottunut kyllä saamaan niin erilaisia mielipiteitä noilta lääkäreiltä. Paras oli ensimmäinen, joka ei uskonut ultraäänen tuloksiin ja sanoi, että "ei ole mitään vikaa, mene uimaan se auttaa" :)) - xyz...
Illusion kirjoitti:
Huomenna olisi lääkäri.. saa nähdä sitten mitä sanoo. Voipi olla, että menee yöunet sitä miettiessä :)
Juristiinhan mie joudun kuitenkin olemaan yhteydessä, koska tästä on jo kertaalleen käräjöity, että se ei varmaan olisi enää mitään uutta :)
Ilmottelen sitten mitä siellä taas sanotaan, on tottunut kyllä saamaan niin erilaisia mielipiteitä noilta lääkäreiltä. Paras oli ensimmäinen, joka ei uskonut ultraäänen tuloksiin ja sanoi, että "ei ole mitään vikaa, mene uimaan se auttaa" :))Toivottavasti kaikki menee hyvin!Kerro sitten mitä lääkäri sanoi. Minulla leikattiin olkapää neljä kuukautta sitten. Olkapäässä oli kaikenlaista vikaa. Ultraääni ei kuitenkaan paljastanut mitään, vasta magneettikuva näytti viat.
Olkapääni on leikattu kahdesti, kumpikin leikkaus oli "helppo". Kivuista ei kannata kärsiä, jos ortopedi suosittelee leikkausta niin heti vain. - Illusion
xyz... kirjoitti:
Toivottavasti kaikki menee hyvin!Kerro sitten mitä lääkäri sanoi. Minulla leikattiin olkapää neljä kuukautta sitten. Olkapäässä oli kaikenlaista vikaa. Ultraääni ei kuitenkaan paljastanut mitään, vasta magneettikuva näytti viat.
Olkapääni on leikattu kahdesti, kumpikin leikkaus oli "helppo". Kivuista ei kannata kärsiä, jos ortopedi suosittelee leikkausta niin heti vain.Lääkäri laittoi lähetteen fysioterapiaan ja jos ei 3kk:n kuluessa näy paranemisen merkkejä, sitten leikataan. Lääkärin mielestä vammat voivat parantua itsestään ja haluasisi vielä hoidattaa konservatiivisesti marraskuuhun asti ja sitten menen kontrolliin ja hän tekee leikkauspäätöksen.
Että näin, särkylääkettä naamaan ja töihin. - työtapaturma
Illusion kirjoitti:
Lääkäri laittoi lähetteen fysioterapiaan ja jos ei 3kk:n kuluessa näy paranemisen merkkejä, sitten leikataan. Lääkärin mielestä vammat voivat parantua itsestään ja haluasisi vielä hoidattaa konservatiivisesti marraskuuhun asti ja sitten menen kontrolliin ja hän tekee leikkauspäätöksen.
Että näin, särkylääkettä naamaan ja töihin.Kuulostaa tutulta nuo oireet.Itselläni sattui työtapaturma helmikuun lopussa.Oikea olkapääni meni nostokyvyttömäksi kun nostimme erästä ihmistä lattialta töissä. Alkoi kovat säryt ja käsi ei taivu sivulle yhtään,ei nouse edes puoliväliin ylös. Sain lähetteen röntgeniin ja keskussairaalaan ja lähetteessä luki,että ulrakuvausta suositellaan.Kättä ei ultrattu,sain vain sairaslomaa ja fysioterapiaan lähetteen.Nyt saikkua takana jo 2,5 kuukautta ja magneettikuvat vasta kesäkuun alussa.Kuntoutus ei tuota tulosta jumpparin mukaan. Mikäköhän lienee minun diagnoosini? Särkylääkettä menee kyllä,yötä ei voi nukkua ilman.Olkapäässä tuntuu polttava särky ja kiertoliikettä ei sallisi yhtään.Työstä sairaslomaa tulee turhaan liikaa,koska magneettikuvia joutuu odottamaan näin kauan.Vakuutus ei korvaa magneettikuvia,mikä on tosi ihmeellistä työtapaturmassa! Joten lääkäri laittoi kiireellisenä julkisen kautta.Tätäkin kiireellistöä joutuu odottamaan vielä 1,5 kk.
Saakohan tästä edes kättä enää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789