Hei!
Kaverini lähti eilen asepalvelukseen, hieman empien asiaa että onko se hänen juttunsa. No kumminkin nyt lähti ja tänään tuli viestiä että ei kestä enää hetkeäkään siellä ja pyysi minua hakemaan netistä eettistä perustelua miksi siirtyä siviilipalvelukseen.
Löytyykö tähän jotain "varmaa nakkia" perusteluksi jolla siirto sivariin irtoaisi?
Vaihto sivariin
10
1897
Vastaukset
Nykyään ei enää tutkita vakaumusta vaan riittää että täyttää varuskunnassa sivarihakemuksen ja kotiutetaan heti samana päivänä. Hakemuksessa kysytään eettistä/uskonnollista vakaumusta. Laittaa rastin vaikka eettisen kohdalle ja kirjoittaa siihen vielä ettei voi hyväksyä sellaista sortoa että suomen valtio pakottaa miehiä tappamisen opetteluun, sekä voi määrätä kriisitilanteessa kuolemaan. Sivari on aina parempi vaihtoehto kuin armeija vaikka suomessa onkin paska elää sivarina.
- maximus
tai ainakaan sitä perustelua ei sen kummemmin tutkita joten sinne voi kirjoittaa perusteluksi mitä tahansa. Vaikkapa "en hyväksy yleistä asevelvollisuutta". Ei ne voi sivariin siirtymistä estää.
- Iso--A
Tais nössöllä tulla äitiä ikävä kun joutu miesten kouluun.
- t: ressu
Siirto siviilipalvelukseen onnistuu erittäin helposti täyttämällä yksi lomake.
Mitään perusteluja ei tarvita.
Eri asia onkin sitten ratkaista onko pakeneminen oikea tapa vaikean paikan tullessa eteen... - rousto
Nopeasti kotiin "lepäämään" moinen surkimus. Noin
surkea mies onkin vaan tiellä. Kyllä on Suomen miesaines vajonnut alas . Onneton itkupilli! - tyttöhh
Mikä helvetti tekee sinun mielestä miehestä raukan jos ei käy armeijaa vaan siirtyy sivariin? naurettavaa elvistelyä "minä ainakin kävin intin läpi" !! Se on jokaisen oma asia mitä he tämän asian kanssa tekevät.
- kiertämään
"Kun minä olen kärsinyt ja käynyt intin niin on oikeus ja kohtuus että muutkin joutuvat kärsimään."
Tässä se syy miksi asepalvelusta pidetään suomessa jokaisen miehen velvollisuutena. Lisäksi se on selvästi jonkinlainen miehistymisriitti... :D - näinhän se on
kiertämään kirjoitti:
"Kun minä olen kärsinyt ja käynyt intin niin on oikeus ja kohtuus että muutkin joutuvat kärsimään."
Tässä se syy miksi asepalvelusta pidetään suomessa jokaisen miehen velvollisuutena. Lisäksi se on selvästi jonkinlainen miehistymisriitti... :DSen näkee siitäkin että jos joku jättää armeijan käymättä ja hommaa vaikkapa vapautuksen löyhillä perusteilla, niin jotkut vetää herneen nenäänsä. "perkele toi pääsi vähällä eikä joutunut kärsinään niin kuin minä"
- otava
eihän siellä pärjääkkään ku oikeat miehet vaan! Lällärit ja mammanpojat ja muuten vaan itseään koviksiksi luulevat eivät kestä!!
- konkari1978
Kikkeliä siellä lykittiin toisten peppuihin aikoinaan kun valot sammuivat tai kun päästiin päivänpäätteeksi suihkuun. Että sillä lailla. Homoksi siellä miehet muutttuu kun ei naista hetkeen saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1502019
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3241220Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.831028- 35898
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31839- 52819
- 75786
Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta20769Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos56719Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44711