Vaihto sivariin

Mauri2006

Hei!

Kaverini lähti eilen asepalvelukseen, hieman empien asiaa että onko se hänen juttunsa. No kumminkin nyt lähti ja tänään tuli viestiä että ei kestä enää hetkeäkään siellä ja pyysi minua hakemaan netistä eettistä perustelua miksi siirtyä siviilipalvelukseen.

Löytyykö tähän jotain "varmaa nakkia" perusteluksi jolla siirto sivariin irtoaisi?

10

1788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyään ei enää tutkita vakaumusta vaan riittää että täyttää varuskunnassa sivarihakemuksen ja kotiutetaan heti samana päivänä. Hakemuksessa kysytään eettistä/uskonnollista vakaumusta. Laittaa rastin vaikka eettisen kohdalle ja kirjoittaa siihen vielä ettei voi hyväksyä sellaista sortoa että suomen valtio pakottaa miehiä tappamisen opetteluun, sekä voi määrätä kriisitilanteessa kuolemaan. Sivari on aina parempi vaihtoehto kuin armeija vaikka suomessa onkin paska elää sivarina.

    • maximus

      tai ainakaan sitä perustelua ei sen kummemmin tutkita joten sinne voi kirjoittaa perusteluksi mitä tahansa. Vaikkapa "en hyväksy yleistä asevelvollisuutta". Ei ne voi sivariin siirtymistä estää.

    • Iso--A

      Tais nössöllä tulla äitiä ikävä kun joutu miesten kouluun.

    • t: ressu

      Siirto siviilipalvelukseen onnistuu erittäin helposti täyttämällä yksi lomake.

      Mitään perusteluja ei tarvita.

      Eri asia onkin sitten ratkaista onko pakeneminen oikea tapa vaikean paikan tullessa eteen...

    • rousto

      Nopeasti kotiin "lepäämään" moinen surkimus. Noin
      surkea mies onkin vaan tiellä. Kyllä on Suomen miesaines vajonnut alas . Onneton itkupilli!

    • tyttöhh

      Mikä helvetti tekee sinun mielestä miehestä raukan jos ei käy armeijaa vaan siirtyy sivariin? naurettavaa elvistelyä "minä ainakin kävin intin läpi" !! Se on jokaisen oma asia mitä he tämän asian kanssa tekevät.

      • kiertämään

        "Kun minä olen kärsinyt ja käynyt intin niin on oikeus ja kohtuus että muutkin joutuvat kärsimään."

        Tässä se syy miksi asepalvelusta pidetään suomessa jokaisen miehen velvollisuutena. Lisäksi se on selvästi jonkinlainen miehistymisriitti... :D


      • näinhän se on
        kiertämään kirjoitti:

        "Kun minä olen kärsinyt ja käynyt intin niin on oikeus ja kohtuus että muutkin joutuvat kärsimään."

        Tässä se syy miksi asepalvelusta pidetään suomessa jokaisen miehen velvollisuutena. Lisäksi se on selvästi jonkinlainen miehistymisriitti... :D

        Sen näkee siitäkin että jos joku jättää armeijan käymättä ja hommaa vaikkapa vapautuksen löyhillä perusteilla, niin jotkut vetää herneen nenäänsä. "perkele toi pääsi vähällä eikä joutunut kärsinään niin kuin minä"


    • otava

      eihän siellä pärjääkkään ku oikeat miehet vaan! Lällärit ja mammanpojat ja muuten vaan itseään koviksiksi luulevat eivät kestä!!

      • konkari1978

        Kikkeliä siellä lykittiin toisten peppuihin aikoinaan kun valot sammuivat tai kun päästiin päivänpäätteeksi suihkuun. Että sillä lailla. Homoksi siellä miehet muutttuu kun ei naista hetkeen saa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2564
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      311
      2326
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2109
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1687
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      120
      1395
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    10. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      59
      1375
    Aihe