niin eli kumpi on kannattavampaa opiskella enkuksi ja saada BBA:n paperit vai suomeksi tradenomiksi? ja kuinka paljon noilla tutkinnoilla on sitten eroa? ja kummasta on enemmän hyötyä?
Ja kuinka vaikeeta on opiskella enkuksi?
BBA vai tradenomi??
27
2876
Vastaukset
- on oikeus
käyttää sinänsä harhaanjohtavaa nimikettä BBA - se on nimittäin tradenomi englanniksi. Mutta ei kuitenkaan pitkään, arvelen.
- tradenomi itse
Jos on pakko opiskella tradex, niin kannattaa opiskella enkux. Nimittäin pääset helpommin tästä Paskalandiasta pois. Tradenomit kouluttautuu nykyisin työttömäx tai sitten johonkin hanttihommiin, joihin ei koulutusta tarvita. Kiitos siitä loistavalle koulutuspolitiikalle. Lisäksi fasistiset työnantajat vaativat TYÖKOKEMUSTA joka helvetin hommaan. Sitä ei voi koulusta saada. Tai no kyllä voi, syventävästä harjoittelusta, mutta ei vaadittua viittä vuotta.
- työnantajat
odottavat myöskin tradenomin osaavan kirjoittaa edes auttavasti. Siinä ei **** auta, jos ei osaa suomex ja enkux itseään ilmaista.
Onkos tullut ikinä kuulluksi, että tyvestä puuhun noustaan? Entäs onx tullu ymmärretyx? - trade itse
työnantajat kirjoitti:
odottavat myöskin tradenomin osaavan kirjoittaa edes auttavasti. Siinä ei **** auta, jos ei osaa suomex ja enkux itseään ilmaista.
Onkos tullut ikinä kuulluksi, että tyvestä puuhun noustaan? Entäs onx tullu ymmärretyx?Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Näinhän se menee.
- valmistuva
trade itse kirjoitti:
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Näinhän se menee.
Kyllä minä suosittelen BBA-tutkintoa ehdottomasti. Olen itse valmistumassa tämän vuoden lopulla ja minulle ei ole ollut muuta kuin hyötyä tuosta englanniksi opiskelusta! Ja siitä saa takuu varmasti enemmän irti kuin suom. trade koulutuksesta, jos vaan on kiinnostunut ulkomaankaupasta ja vieraista kielistä yms.
Missä kapungissa aloitat opiskelun? Eri Amkeissa on vähän eroja opetuksen laadussa jne., mutta joka tapauksessa suosittelen BBA:ta, vaikka suomenkielisessäkään ei varmasti ole mitään vikaa! Ja tästä on helppo jatkaa..itse haen kauppakorkean englannin kieliseen maisteriohjelmaan kunhan vaan valmistun. Sieltä vielä englanninkielisen KTM:n paperit (MBA) ja hyvä tullee =)
ja vielä niille, jotka eivät "näe eroa" traden ja BBA:n välillä.. kyllä työantajat usein katsovat esim. käytyjä kursseja ja kyselevät opinnoista ja siinä kohtaa, kun näytät piiiitkän listan kursseista ja kaikki on käyty enkuksi,on siitä taatusti hyötyä! Etenkin, jos hakee firmaan, jossa ollaan esim. ulkomaisten päämiehien kanssa tekemisissä =) - Kaikki samaa....
valmistuva kirjoitti:
Kyllä minä suosittelen BBA-tutkintoa ehdottomasti. Olen itse valmistumassa tämän vuoden lopulla ja minulle ei ole ollut muuta kuin hyötyä tuosta englanniksi opiskelusta! Ja siitä saa takuu varmasti enemmän irti kuin suom. trade koulutuksesta, jos vaan on kiinnostunut ulkomaankaupasta ja vieraista kielistä yms.
Missä kapungissa aloitat opiskelun? Eri Amkeissa on vähän eroja opetuksen laadussa jne., mutta joka tapauksessa suosittelen BBA:ta, vaikka suomenkielisessäkään ei varmasti ole mitään vikaa! Ja tästä on helppo jatkaa..itse haen kauppakorkean englannin kieliseen maisteriohjelmaan kunhan vaan valmistun. Sieltä vielä englanninkielisen KTM:n paperit (MBA) ja hyvä tullee =)
ja vielä niille, jotka eivät "näe eroa" traden ja BBA:n välillä.. kyllä työantajat usein katsovat esim. käytyjä kursseja ja kyselevät opinnoista ja siinä kohtaa, kun näytät piiiitkän listan kursseista ja kaikki on käyty enkuksi,on siitä taatusti hyötyä! Etenkin, jos hakee firmaan, jossa ollaan esim. ulkomaisten päämiehien kanssa tekemisissä =)Kaikki noi on samaa...mba,bba,tradenomi=bba,tradenomi ylempi amk=mba. Sou.
Papereilla ei pitkälle pötkitä. Multa ei ole ikinä edes työhaastattelussa kysytty valmistumistodistusta!? Saatikka, että oltaisiin keskusteltu opiskeluistani. Työkokemuksella olen päässyt, ja olen nuori nainen johtavassa asemassa työelämässä.
Toisaalta itse palkatessani alaisia saatan pyytää papereita, mutta palkkaan enemmänkin osaavia ja jo kykynsä näyttäneitä ja kannuksensa hankkineita tekijöitä, joten ne koulun paperit ihan mistä vaan ovat vähän "muuta sälää". Tarkoitushan on löytää aina se sopiva persoona siihen duunitehtävään mitä ollaankin kenellekin tarjoamassa.
Työelämä ratkasee, ei koulutus. Se tässä 2000-luvussa onkin järkevää ja hienoa. Suomessa vaan on valitettavaa, että sohelletaan liikaa näiden tutkintojen kanssa, eikä kerrota opiskelijoille, että opiskelu on vain yleissivistävää koulutusta. Taidot ja kyvyt ratkaisevat työelämässä, eivät ne tutkinnot. Opiskelijatkin oppivat tämän viimeistään sitten työelämässä.
Itse tsekkaan tutkinnoista vain sen, että henkilö kenties on ollut kiinnostunut jostain aiheesta ja lähtenyt opiskelemaan sitä. Tsekkaan sen sitten, että onko tutkinto suoritettu loppuun. Miten on jaksanut intensiivisesti opiskella. Mutta ennen kaikkea sitä mitä hän on jo tehnyt, mitä saavuttanut, mitkä resurssit ja kyvyt hänellä on.
Itse kehoittaisin opiskelun ohella nuoria hakemaan työkokemusta ja omaavaan harrastuksen kautta myös aktiivisuutta itsensä kehittämiseen. Ei opiskeluihin riitä vain yksi tutkinto tmv.
Pitää tapahtua itsensä kehittämistä mm. kielitaidon suhteen, yhteiskuntakriittisyyttä, yleissivistyksen kasvattamista... Ei ne jumpat ja kiiltokuvienkeräilyt CV:ssä herätä mielenkiintoa eivätkä "kehitä" ihmistä.
Jostain syystä Suomessa vaan tuntuu vielä pätevän tutkinnoillapäteminen. Sen takia nämä tutkinto-keskustelut ovat ihan naurettavia näillä palstoilla. Ehkä se on vielä suurten ikäluokkienkin aivopesua, joka vaikuttaa vielä monen sukupolven ylitse. Mutta toivottavasti tulevaisuudessa ihmiset oppivat myös tutkinnon lisäksi kehittämään itseään vapaa-ajalla. Tätä kautta saataisiin pätevämpiä, osaavampia, sivistyneempiä ja ammattitaitoisempiihmisiä työelämän joka osa-alueelle enemmän ja enemmän.
Mikäpä siinä olisi valitessa ihmisiä töihin kun päteviä riittäisi mielinmäärin.
Tulipa tästä pitkäpalopuhe...Tylsistyin vain näitä "tutkinto-pätee-joka-paikkaan-mulla-on-parempi-kuin- tolla" - juttuihin. :-D
Niin ja lopuksi vielä... itselläni on 4 tutkintoa...ylempää, alempaa ja siltä väliltä. Itsensä kehittämistä ennen kaikkea. Ei tutkinnoilla pätemistä. Oppia ikä kaikki. - ....
valmistuva kirjoitti:
ja vielä niille, jotka eivät "näe eroa" traden ja BBA:n välillä.. kyllä työantajat usein katsovat esim. käytyjä kursseja ja kyselevät opinnoista ja siinä kohtaa, kun näytät piiiitkän listan kursseista ja kaikki on käyty enkuksi,on siitä taatusti hyötyä! Etenkin, jos hakee firmaan, jossa ollaan esim. ulkomaisten päämiehien kanssa tekemisissä =)MBA on ihan eri asia kuin KTM
- yuuhaa
.... kirjoitti:
MBA on ihan eri asia kuin KTM
Ei siinä muuta eroa ole kuin kieli. MBA=KTM KTM=MBA
- Ihan samaa
.... kirjoitti:
MBA on ihan eri asia kuin KTM
Aivan oikein. Kirjaimet ovat erilaisia, mutta tutkinnot ihan samaan kastiin vaan.
Elämä on. - tuleva BBA
valmistuva kirjoitti:
ja vielä niille, jotka eivät "näe eroa" traden ja BBA:n välillä.. kyllä työantajat usein katsovat esim. käytyjä kursseja ja kyselevät opinnoista ja siinä kohtaa, kun näytät piiiitkän listan kursseista ja kaikki on käyty enkuksi,on siitä taatusti hyötyä! Etenkin, jos hakee firmaan, jossa ollaan esim. ulkomaisten päämiehien kanssa tekemisissä =)joo oon kans tullu siihen tulokseen, että kyllä se kannattaa enkuksi opiskella, on siitä varmasti enemmän hyötyä (ainakin toivottavasti :D)
alotan vaasan amk:ssa, onko muuten muita jotka alottaa siellä kans? - valinta ;)
tuleva BBA kirjoitti:
joo oon kans tullu siihen tulokseen, että kyllä se kannattaa enkuksi opiskella, on siitä varmasti enemmän hyötyä (ainakin toivottavasti :D)
alotan vaasan amk:ssa, onko muuten muita jotka alottaa siellä kans?Olet kyllä melko varmasti tekemässä oikean valinnan =)Tradeja ylipäänsä on kyllä jo ihan liikaa, mutta minkäs teet, jos alan opiskelu kiinnostaa! Ja, sitten, kun puhuu englantia kuin suomea niin onpa sitä helpompi ulkomaillekin töihin lähteä =P Ja..esim. minä olen hakemassa kauppakorkean kv maisteriohjelmaan, kunhan tässä vaan valmistun. Sinne on suomenkieliseltä puolelta huomattavasti vaikeampi päästä, sillä vaativat ISON kasan kansainvälisiä opintoja ja englanniksi opiskelluista kursseista& päättötyöstä saa mukavasti lisäpisteitä!
Onnea valintoihisi, opintoihisi ja tulevaisuuteen :) - Gou
yuuhaa kirjoitti:
KTM on suomalainen yliopistotutkinto. MBA on yleensä maksullinen, usein erittäin laadukas englanninkielinen liiketalouden tutkinto. Tasoltaan ylempää korkeakoulututkintoa vastaava.
KTM ei siis ole yhtäkuin MBA. Monet laadukkaimmista MBA-ohjelmista asetetaan huomattavasti KTM:ia korkeammalle. - .....
Gou kirjoitti:
KTM on suomalainen yliopistotutkinto. MBA on yleensä maksullinen, usein erittäin laadukas englanninkielinen liiketalouden tutkinto. Tasoltaan ylempää korkeakoulututkintoa vastaava.
KTM ei siis ole yhtäkuin MBA. Monet laadukkaimmista MBA-ohjelmista asetetaan huomattavasti KTM:ia korkeammalle.MBA tutkinto on lyhyempi kuin maisterintutkinto eikä täytä esim valtion virkoihin hakiessa ylemmän korkekoulututkinnon tasoa. maksullinen kurssi se kyllä on ja tarkoitttu pikemminkin jo pitempään työelämässä olleille.
- masa2
yuuhaa kirjoitti:
KTM on tutkinto MBA on kurssi ja sen pituus riippuu siitä missä sen suorittaa osa on laadukkaita kursseja osa on kirjskursseja. Ottakaa selvää. esim www.minedu.fi löytyy tietoa.
KTM on englanniksi Master of Science (Business Administration) ja lyhenne on M.Sc.(Bus.Adm.)
http://www.minedu.fi/OPM/Koulutus/aikuiskoulutus_ja_vapaa_sivistystyoe/opiskelu_ja_tutkinnot/korkeakoulututkinnot_ammattikorkeakouluissa_ja_yliopistoissa/index.html?lang=fi - puhkis..
masa2 kirjoitti:
KTM on tutkinto MBA on kurssi ja sen pituus riippuu siitä missä sen suorittaa osa on laadukkaita kursseja osa on kirjskursseja. Ottakaa selvää. esim www.minedu.fi löytyy tietoa.
KTM on englanniksi Master of Science (Business Administration) ja lyhenne on M.Sc.(Bus.Adm.)
http://www.minedu.fi/OPM/Koulutus/aikuiskoulutus_ja_vapaa_sivistystyoe/opiskelu_ja_tutkinnot/korkeakoulututkinnot_ammattikorkeakouluissa_ja_yliopistoissa/index.html?lang=fiTämä maisteriohjelma mistä minä puhuin EI ole kurssi vaan noin 2 vuotta kestävä koulutus, 120 cr, kauppakorkeakoulussa, joka on "jatkoa" esim. BBA-tutkinnon suorittaneille, jotka haluavat ylemmän korkeakoulututkinnon ja lisäkoulutusta kaupallisella alalla!
-The Global Innovation Management Master’s Degree Programme- Tuossa ohjelman nimi, jollette muuten usko. - Gou
..... kirjoitti:
MBA tutkinto on lyhyempi kuin maisterintutkinto eikä täytä esim valtion virkoihin hakiessa ylemmän korkekoulututkinnon tasoa. maksullinen kurssi se kyllä on ja tarkoitttu pikemminkin jo pitempään työelämässä olleille.
Aidoissa MBA-tutkinnoissa vaaditaan vähintään alempi korkeakoullututkinto tai sen tasoinen koulutus. Tässä siis syy lyhyempään koulutusaikaan. MBA:n painotus on bisneksen tekemisessä, ei tieteissä. Suomessa MBA arvostetaan hyvin korkealle, paitsi akateemisissa opetuspiireissä.
Valitettavasti Suomessa on jumiuduttu yliopistotutkintoon, joten kilpailevia tutkintoja ei juuri ole syntynyt. Ainoat mahdollisuudet suorittaa tutkinto on ollut ulkomaille siirtyminen. Nykyään tilanne on muuttunut. - .....
Gou kirjoitti:
Aidoissa MBA-tutkinnoissa vaaditaan vähintään alempi korkeakoullututkinto tai sen tasoinen koulutus. Tässä siis syy lyhyempään koulutusaikaan. MBA:n painotus on bisneksen tekemisessä, ei tieteissä. Suomessa MBA arvostetaan hyvin korkealle, paitsi akateemisissa opetuspiireissä.
Valitettavasti Suomessa on jumiuduttu yliopistotutkintoon, joten kilpailevia tutkintoja ei juuri ole syntynyt. Ainoat mahdollisuudet suorittaa tutkinto on ollut ulkomaille siirtyminen. Nykyään tilanne on muuttunut.Lueppa tuosta "masan" linkistä opetusministeriön sivuille. Siellä todetaan että MBA ei johda tutkintoon. Totta on että MBA:n suorittamiseen tarvitaan alempi kk tutkinto mutta MBA istessään ei ole tutkinto vaan korkakoulujen jatkokoulutusta.
- .....
puhkis.. kirjoitti:
Tämä maisteriohjelma mistä minä puhuin EI ole kurssi vaan noin 2 vuotta kestävä koulutus, 120 cr, kauppakorkeakoulussa, joka on "jatkoa" esim. BBA-tutkinnon suorittaneille, jotka haluavat ylemmän korkeakoulututkinnon ja lisäkoulutusta kaupallisella alalla!
-The Global Innovation Management Master’s Degree Programme- Tuossa ohjelman nimi, jollette muuten usko.Tuohan on ihan normaali maisteriohjelma ei siis MBA kurssi. Ja tuossa sinusta tulee ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut KTM eli Ekonomi eli englanniksi M.Sc. Tuolla saat myös kelpoisuuden valtion virkoihin joissa edellytetään ylempää korkeakouluttukintoa. MBA ei tätä kelpoisuutta tuo koska se ei ole ylempi korkeakoulututkinto, vaan korkeakouljen jatko-opetusta. Tuo maisteriohjelma on varmasti mainio valinta. Tuon lisäksi voit sitten suorittaa sen MBA kurssin jos haluat.
Nuo englanninkieliset mimitykset eivät siis mene niin että BBA -> MBA, vaikka äkkiseltään niin voisi luulla. - .....
Gou kirjoitti:
Valitettavasti Suomessa on jumiuduttu yliopistotutkintoon, joten kilpailevia tutkintoja ei juuri ole syntynyt. Ainoat mahdollisuudet suorittaa tutkinto on ollut ulkomaille siirtyminen. Nykyään tilanne on muuttunut.Huomasin tuon otsikkosi vasta jälkikäteen? Mitä mielestäsi sanoin väärin?
En ole sanonut etteikö se vaatisi alempaa korkeakoulututkintoa tai että sen painotus ei olisi bisneksessä tai ettei sitä suomessa arvostettaisi. Totesin vain että se ei ole tutkinto, eikä varsinkaan maisterintutkinto. Se on myös lyhyempi kuin maisterintutkinto. Myös suorituspaikka vaikuttaa asiaan. Ulkomailla varmasti saa paikoin laadukkaampaa opetusta, mutta on myös barbudalaisia kirjekurssiyliopistoja mistä tuon saa myös ja niiden arvostus on täysi nolla. - tuo
..... kirjoitti:
Tuohan on ihan normaali maisteriohjelma ei siis MBA kurssi. Ja tuossa sinusta tulee ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut KTM eli Ekonomi eli englanniksi M.Sc. Tuolla saat myös kelpoisuuden valtion virkoihin joissa edellytetään ylempää korkeakouluttukintoa. MBA ei tätä kelpoisuutta tuo koska se ei ole ylempi korkeakoulututkinto, vaan korkeakouljen jatko-opetusta. Tuo maisteriohjelma on varmasti mainio valinta. Tuon lisäksi voit sitten suorittaa sen MBA kurssin jos haluat.
Nuo englanninkieliset mimitykset eivät siis mene niin että BBA -> MBA, vaikka äkkiseltään niin voisi luulla.Eli onko tuo M.Sc todella sama asia kuin ekonomi? Kun minä olen saanut sen käsityksen, että tuo maisteriohjelma hässäkkä ei vastaa ekonomintutkintoa kuitenkaan?!? Nyt meni tämän tytön pää sekaisin ;D
- .....
tuo kirjoitti:
Eli onko tuo M.Sc todella sama asia kuin ekonomi? Kun minä olen saanut sen käsityksen, että tuo maisteriohjelma hässäkkä ei vastaa ekonomintutkintoa kuitenkaan?!? Nyt meni tämän tytön pää sekaisin ;D
Tuo ekonomi on arvonimi mitä kauppatieteiden maisteri voi halutessaan käyttää. Tuosta maisteriohjelmasta tutkintonimike on KTM eli M.Sc
Mielestäni myös tuon maisteriohjelman suorittneella on ihan täysi oikeus tuohon ekonomi nimitykseen. Tuo nimityshän periytyy vanhoista suomalaisista tutkinnoista joissa jotkin tutkinnot toivat mukanaan tietyn arvonimen. - .....
..... kirjoitti:
Tuo ekonomi on arvonimi mitä kauppatieteiden maisteri voi halutessaan käyttää. Tuosta maisteriohjelmasta tutkintonimike on KTM eli M.Sc
Mielestäni myös tuon maisteriohjelman suorittneella on ihan täysi oikeus tuohon ekonomi nimitykseen. Tuo nimityshän periytyy vanhoista suomalaisista tutkinnoista joissa jotkin tutkinnot toivat mukanaan tietyn arvonimen.Maisteriohjelmista säädetyn lain mukaan nuo maisteriohjelmat ovat siis ylempään korkeakoulututkintoon johtavia koulutuksia. Tässä juuri on ero MBA kursseihin jotak eivät johda tutkintoon vaan ovat vain jatkokoulutusta.
- .....
..... kirjoitti:
Mielestäni myös tuon maisteriohjelman suorittneella on ihan täysi oikeus tuohon ekonomi nimitykseen. Tuo nimityshän periytyy vanhoista suomalaisista tutkinnoista joissa jotkin tutkinnot toivat mukanaan tietyn arvonimen.Tosin löysin kyllä tuollaisenkin kannanoton asiasta. Tuon ekonomi arvonimen suteen.
http://www.syl.helsinki.fi/sylinteri/Toiminta/yo-asiakirjat/ekonomikannanotto
Itse en lue kauppatieteitä kuin sivuaineena, joten en oikein osaa ottaa kantaa miten asian pitäisi olla. KTM sinusta kuitenkin tulisi. - ......
..... kirjoitti:
Tosin löysin kyllä tuollaisenkin kannanoton asiasta. Tuon ekonomi arvonimen suteen.
http://www.syl.helsinki.fi/sylinteri/Toiminta/yo-asiakirjat/ekonomikannanotto
Itse en lue kauppatieteitä kuin sivuaineena, joten en oikein osaa ottaa kantaa miten asian pitäisi olla. KTM sinusta kuitenkin tulisi.Voimassa olevan lain mukaan ekonomin arvoon riittää KTM tutkinto. Se miten tulevaisuudessa tulee olemaan en osaa sanoa.
- valaistunut =D
...... kirjoitti:
Voimassa olevan lain mukaan ekonomin arvoon riittää KTM tutkinto. Se miten tulevaisuudessa tulee olemaan en osaa sanoa.
Kiitos.. kohtalaisen rakentavan keskustelun jälkeen olen taas paljon viisaampi :) Kyllä tämä vääntäminen ja kääntäminen näköjään vaan elämässä kannattaa =P
"Mitä en tiedä nyt, aion oppia huomenna"
Onko jollakin muuten tietoa näiden valmistuneiden KTM-ihmisten keskimääräisistä aloituspalkoista? =) - ....
valaistunut =D kirjoitti:
Kiitos.. kohtalaisen rakentavan keskustelun jälkeen olen taas paljon viisaampi :) Kyllä tämä vääntäminen ja kääntäminen näköjään vaan elämässä kannattaa =P
"Mitä en tiedä nyt, aion oppia huomenna"
Onko jollakin muuten tietoa näiden valmistuneiden KTM-ihmisten keskimääräisistä aloituspalkoista? =)Mukavaa jos osasin olla avuksi:) Onnea opintoihin!
- Finance Manager
yuuhaa kirjoitti:
Suomalainen KTM on englanniksi M.Sc eli Master of Science (Economics and Business Admistration). MBA on sitten ihan eri juttu, joka tosin lihottaa hyvin pankkitiliä varsinkin ulkomailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307