Tyhmä kysymys vasta aloittelevalta yliopisto-opiskelijalta...
Eli tuleeko opintotukea koko joulun yli vai riippuuko se miten paljon joulukuussa opiskelee?
Saaako siis joulukuussa ansaita vaan sen 500e?
Mulla ois jo paikka jouluapulaisena nykyisessä duunipaikassa ja siellä sais jouluna varmasti enemmänkin kuin se 500e ansaittua, pitääkö mun vaan kieltäytyä lisätöistä vai voiko tuen perua siltä kuulta vai tuleeko se 500e koko vuoden tuloista jaettuna kuukausilla, vai aina yksittäisistä kuukauksista? Tarpeeksi sekava kysymys? Odottlen innolla teidän mielipiteitä. Miten itse olette menetelleet?
opintotuki ja joulu
3
564
Vastaukset
- mettemannonen
saat joulukuussa opintotukea jos opiskelet kai 2 viikkoa ainakin. eli puolet pitää opiskella. en siis ole varma. mut toi toinen kyssäri: se on koko vuoden tulot, eli ei hätää. muista säilyttää palkkakuitit jos kela rupee urputtaa.
- selventäjä
Sain toukokuussa normaalin opintotuen, vaikka lukujärjestyksessä ei ollut enää yhtään tuntia ja kävin vain yhden kokeen tekemässä.
Palkkakuitit kannattaa aina säilyttää.
- selventäjä
Opintotuki tulee normaalisti joulukuussa. Ainoastaan kesä, heinä ja elokuussa ei tule opintotukea, ellei sitä erikseen yritä hakea (esim. jos suorittaa kesäopintoja).
Tulorajoja tarkastellaan ainoastaan vuositasolla, ei kuukausitasolla. Se, että
saat tienata 500e niinä kuukausina kun saat opintotukea,
ja 1500e niinä kuukausina kun et saa opintukea, tarkoittaa siis käytännössä;
SAAT TIENATA NOIN 9000e VUODESSA!
Ketään ei kiinnosta kuinka paljon missäkin kuussa oikein tienaat. Selvensikö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?671244Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47906Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51903Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 107828
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820