opintotuki ja joulu

Nimetön

Tyhmä kysymys vasta aloittelevalta yliopisto-opiskelijalta...
Eli tuleeko opintotukea koko joulun yli vai riippuuko se miten paljon joulukuussa opiskelee?
Saaako siis joulukuussa ansaita vaan sen 500e?
Mulla ois jo paikka jouluapulaisena nykyisessä duunipaikassa ja siellä sais jouluna varmasti enemmänkin kuin se 500e ansaittua, pitääkö mun vaan kieltäytyä lisätöistä vai voiko tuen perua siltä kuulta vai tuleeko se 500e koko vuoden tuloista jaettuna kuukausilla, vai aina yksittäisistä kuukauksista? Tarpeeksi sekava kysymys? Odottlen innolla teidän mielipiteitä. Miten itse olette menetelleet?

3

564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mettemannonen

saat joulukuussa opintotukea jos opiskelet kai 2 viikkoa ainakin. eli puolet pitää opiskella. en siis ole varma. mut toi toinen kyssäri: se on koko vuoden tulot, eli ei hätää. muista säilyttää palkkakuitit jos kela rupee urputtaa.

• selventäjä

Sain toukokuussa normaalin opintotuen, vaikka lukujärjestyksessä ei ollut enää yhtään tuntia ja kävin vain yhden kokeen tekemässä.

Palkkakuitit kannattaa aina säilyttää.

• selventäjä

Opintotuki tulee normaalisti joulukuussa. Ainoastaan kesä, heinä ja elokuussa ei tule opintotukea, ellei sitä erikseen yritä hakea (esim. jos suorittaa kesäopintoja).

Tulorajoja tarkastellaan ainoastaan vuositasolla, ei kuukausitasolla. Se, että
      saat tienata 500e niinä kuukausina kun saat opintotukea,
      ja 1500e niinä kuukausina kun et saa opintukea, tarkoittaa siis käytännössä;
      SAAT TIENATA NOIN 9000e VUODESSA!

Ketään ei kiinnosta kuinka paljon missäkin kuussa oikein tienaat. Selvensikö?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe