Farkku

Farkut jalassa

Olen ostamassa isoa farmaria ja valinta lienee Volvon tai Saabin välillä. Hyviä lienevät molemmat onko kokemuksia?

3

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hojo

Jos et ole uutta ostamassa ja tarvitset kuljetuskykyä kannattaa hommata 2 - 5 vuotta vanha 940 STW. Jos olet hommaamassa siitä vanhempaa/edullisempaa valitse 740 / 240 STW. Uudet autot ovat enempi/vähempi samasta muotista, Volvossa on ehkä hieman isompi takaluukku (tai lähinnä suorempi takalasi).

• Paras vetojuhta

Olen ajellut neljä vuotta 940 Kartano 2.3 matalapaine turbolla. Todella tukeva ja mukava ajettava. Bensan kulutus on ehkä hieman kova. Pikkuajossa menee yli 12 litraa ja suoralla 10.

Mutta jos etsit vetoautoa (peräkärry tai asuntovautu tms.) em. auto on ihanteellinen valinta. Olen nimittäin muutaman kerran joutunut ottamaan aikamoisen kuorman (ei silti yli-) ja ajattelin, että nyt kulutus hyppää 20 ja mitenkähän tällä nyt ajetaan. Nostin tietenkin rengaspaineet vähän yli suositusten ja ajelin rauhallisesti. Matkaa oli n 700 km. Ja ihmetykseni oli valtaista kun kulutus olikin 8,9 l/100 km. Autossani on automaattivaihteisto ja ilmastointikin oli melkein kokoajan päällä. Ajo-ominaisuuksissa en huomannut mitään muuta kuin, että oli ehkä vielä parempi ajettava.

• 740 turbo

Itselläni on 740 2,3 farkku,edellinen
      oli 240 farkku.Olen ollut enemmän kuin
      tyytyväinen.Saab farkut ovat aika hin-
      tavia.Vaikka ei sen puoleen,niin ovat
      uudemmat Volvotkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      23
      3121
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      2259
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      71
      2133
    4. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1919
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      76
      1613
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      41
      1421
    7. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1339
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1285
    9. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      113
      1123
    10. Tulipalo viimeyönä

Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj
      Jämsä
      15
      1086
    Aihe