Corollassani HB1,6SOL on automaatti-ilmastointi. Parkissa on mukava odotella ilmastointi päällä. Olen pitänyt moottoria käynnissä kun en tiedä ilmastoinnin virrankulutusta. Tyhjäkäynti ei kaikissa paikoissa ole suotavaa ja palaahan bensaakin turhaan.
Onko joku pitänyt ilmastointia päällä moottori samutettuna? Tyhjeneekö akku miten helposti vai kannattaako pitää moottori käynnissä?
Entä mitä tarkoittaa huoltokirjan suositus että moottoria ei kannata pitää tyhjäkäynnillä 20 min kauempaa?
ilmastointi parkissa
19
7009
Vastaukset
- mitenkä että
hei kaveri.. ilmastointijärjestelmä ei toimi ollenkaan jos moottori ei pyöri koska ilmastoinnin kompressorin pitää saada käyttövoimansa moottorista. yleensä hihnavälityksellä. joko kiilahihna tai moniurahihna.
kompressorin magneettikytkin vie muutaman ampeerin sähköä koska se on sähkömagneetti jota ohjaa ilmastoinnin ohjainlaite. sillä magneetilla kompressorin kytkinlevy vedetään hihnapyörään kiinni jollonka kompressorin sisuskalut lähtee mukaan ja pumppamaan kaasua korkeapaineiseksi. korkeapainepuolen paineet liikkuvat yleensä 10-20bar välissä ja kuuma paineistettu kaasu suoraan kompressorista ohjataan putkea pitkin lauhduttimeen jossa puhallin ja se kennosto yhdessä jäähdyttävät kuuman kaasumaisen kylmäaineen ja tässä vaiheessa se kaasu nesteytyy korkeapaineiseski nesteeksi.
sen jälkeen tämä neste kiertää kuivaimen/suodattimen läpi putkeamyöten paisuntaventtiilille jonka tehtävänä on päästää kylmäainetta tarvittava määrä höyrystimeen joka löytyy kojelaudan alta lämmityslaitekennon vierestä. kun paineistettu neste menee paisuntaventtiilin läpi se höyrystyy takaisin kaasuksi ja tässä vaiheessa tapahtuu kylmeneminen koska ilman lämpö sitoutuu kylmäaineeseen . tuloksena siis on kylmää ilmaa.
kun kylmäaine on kaasuntunut höyrystimessä niin kompressori imee sen kaasun takaisin ja paineistaa uudelleen . matalapainepuolen eli höyrystimen paineet ovat noin 1,5-5 baria suunnilleen. riippuu automerkistä eli järjestelmästä.
ainoastaan hybridiauoissa voi ilmastointia pitää päällä moottorin ollessa sammuksissa koska niissä useimmiten käytetään sähkömoottorilla toimivia kompressoreita.
että näin.
ammatikseni minä näitä rakennan ja korjaan että asia on varmasti näin.
ilmastointilaitteen huoltoväli on 2-3 vuotta ja uudestakin autosta häviää noin 10-15prosenttia kylmäainekaasua vuositasolla ja määrät ovat alle 1500grammaa ja useimmiten alle 1000grammaa henkilöautoissa että siitä voitte laskea kuinka kauan kylmää tulee jos ette huollata ilmastointilaitteitanne.
pelkkä täyttö ei riitä vaan järjestelmään on uusittava huollon yhteydessä myös kuivain/ suodatin "sama osa" sen tehtävänä on poistaa kylmäainekierrosta epäpuhtaudet kosteus.
mikäli harrastetaan pelkkää täyttöä niin kosteusprosentti saattaa nousta liian suureksi järjestelmän sisällä jonka seurauksena tapahtuu syöpymiä metalliosiin kompressorivaurioita jatkossa ja kaiken huippuna höyrystimeen jäätynyt vesi voi halkaista koko putken ja siitäkin on esimerkki nähty.
sillon puhutaan korjauskustannuksista alkaen 1000euroa ja siitä ylöspäin.
kunnolla tehty huolto takaa laitteistoin virheettömän toiminnan ja pitää kylmäntuoton matkustamoon juuri sellaisena kun se on suunniteltu.
korjaaminen ja kylmäaineitten kanssa vehtaaminen on luvanvaraista hommaa eikä onnistu teese.-itse mieheltäkään vaikka työhaluja olisi.
kunnollinen ilmastointijärjestelmän huolto maksaa autosta ja osien arvokkuudesta riippuen alkaen 200euroa ja siitä ylöspäin. keskiarvoinen korjauskustannus on noin 350euroa kaikkineen.
tietyissä automalleissa on vielä tyyppikohtaisia vikoja jotka tulee myös samalla korjata.
että näin.
viileää kesää kaikille- $$$
No miten on pystyykö corollan kylmäkonetta säätämään siten että saisi ihan aikuisten oikeasti kylmää, eikä vain lehmänhenkäyksiä? Kun auto oli vasta parin kk ikäinen käytin ilmastointia huollossa tutkittavana koska ns. kylmä hana kaakossa oli keskimäärin 10 asteista. Kuulemma oli kunnossa, mutta toisaalta maahantuojan mukaan ilmastoinnin pitäisi hana kaakossa puhaltaa jotain olikose 4..6 asteista ilmaa. Omassani keskiarvo on n. 10 astetta, että se siitä kylmyydestä. Aina kun magneettikytkin nappaa kiinni, muutaman ohikiitävän hetken ajan lämpötila tippuu sinne 5 asteeseen, mutta kompura kun käy liian harvakseen lämpötila nousee keskiarvona jopa kymmenen asteen yläpuolelle ja viilennyksestä ei ole tietoakaan.
- että näin
$$$ kirjoitti:
No miten on pystyykö corollan kylmäkonetta säätämään siten että saisi ihan aikuisten oikeasti kylmää, eikä vain lehmänhenkäyksiä? Kun auto oli vasta parin kk ikäinen käytin ilmastointia huollossa tutkittavana koska ns. kylmä hana kaakossa oli keskimäärin 10 asteista. Kuulemma oli kunnossa, mutta toisaalta maahantuojan mukaan ilmastoinnin pitäisi hana kaakossa puhaltaa jotain olikose 4..6 asteista ilmaa. Omassani keskiarvo on n. 10 astetta, että se siitä kylmyydestä. Aina kun magneettikytkin nappaa kiinni, muutaman ohikiitävän hetken ajan lämpötila tippuu sinne 5 asteeseen, mutta kompura kun käy liian harvakseen lämpötila nousee keskiarvona jopa kymmenen asteen yläpuolelle ja viilennyksestä ei ole tietoakaan.
no nyt sitten jos olet käyttäny huollossa juuri sen ja sinne on oikeasti laitettu myös sen verran kaasua kun siihen järjestelmään pitää olla niin seuraavaksi ilmastoinnin huoltolaitteessa olevia mittareita seuraamaan että miten korkea ja matalapaineille käy kun se järjestelmä toimii.
mikäli mittareitten näyttämät ovat mitä sattuu niin on syytä epäillä paisuntaventtiilin toimintaa.
mutta täältäkäsin en voi sanoa mikä sitä vaivaa. minun pitäs itse päästä katsomaan sinun autoa ja pistää siihen mittarit kiinni niin tietäisin sanoa mikä sitä vaivaa.
mutta pääsääntöisesti jos autossa on ilmastointilaite niin kompressori käy pätkittäin aivan oikein mutta vain paineita katsomalla tietää missä vika on jos kylmää ei siitä huolimatta tule.
tyypillisesti lämpötilat menevät pakkasenkin puolelle mitattuna suuttimistä kojelaudasta mutta vika voi olla niin monessa paikkaa tässäkin tapauksessa.
mm lämmönsäätövivustot jne...
joittenkin automerkkien magneettikytkimissäkin on ollut ongelmia ja ne toimii kylmänä hyvin vähän aikaa mutta lämpimänä ei ollenkaan. ja taas kylmäntulo lakkaa... eli suoriudupas kuopioon sieltä ja käytä autoasi meillä :o)
tulee varmasti kuntoon. - tämä jäi
että näin kirjoitti:
no nyt sitten jos olet käyttäny huollossa juuri sen ja sinne on oikeasti laitettu myös sen verran kaasua kun siihen järjestelmään pitää olla niin seuraavaksi ilmastoinnin huoltolaitteessa olevia mittareita seuraamaan että miten korkea ja matalapaineille käy kun se järjestelmä toimii.
mikäli mittareitten näyttämät ovat mitä sattuu niin on syytä epäillä paisuntaventtiilin toimintaa.
mutta täältäkäsin en voi sanoa mikä sitä vaivaa. minun pitäs itse päästä katsomaan sinun autoa ja pistää siihen mittarit kiinni niin tietäisin sanoa mikä sitä vaivaa.
mutta pääsääntöisesti jos autossa on ilmastointilaite niin kompressori käy pätkittäin aivan oikein mutta vain paineita katsomalla tietää missä vika on jos kylmää ei siitä huolimatta tule.
tyypillisesti lämpötilat menevät pakkasenkin puolelle mitattuna suuttimistä kojelaudasta mutta vika voi olla niin monessa paikkaa tässäkin tapauksessa.
mm lämmönsäätövivustot jne...
joittenkin automerkkien magneettikytkimissäkin on ollut ongelmia ja ne toimii kylmänä hyvin vähän aikaa mutta lämpimänä ei ollenkaan. ja taas kylmäntulo lakkaa... eli suoriudupas kuopioon sieltä ja käytä autoasi meillä :o)
tulee varmasti kuntoon.että ilmastointilaitetta ei pysty muuttamaan eikä säätämään teholtaan. maksimi kylmä tulee vain sillon kun kaasut ovat oikein ja muut oheislaitteet samoin.
maksimitehosta on suunta ainoastaan alaspäin ja se johtuu joko järjestelmän viallisista komponenteista tai kaasun riittämättömyydestä.
se on hyvin yksinkertainen laite loppujen lopuksi ja sen ymmärtäminen monelle niin vaikeaa näköjään mutta sitävartenhan meitä ammattilaisia on olemassa että me laitamme asiat kuntoon :o) - sinulle asiantuntija
mukava huomata että tällä palstalla saa edes joskus kysymyksiinsä asiallisen asiantuntijan vastauksen eikä pelkkää vittuilua. ottakaapa muutkin mallia. hyvää kesän jatkoa...
- Versova itu
$$$ kirjoitti:
No miten on pystyykö corollan kylmäkonetta säätämään siten että saisi ihan aikuisten oikeasti kylmää, eikä vain lehmänhenkäyksiä? Kun auto oli vasta parin kk ikäinen käytin ilmastointia huollossa tutkittavana koska ns. kylmä hana kaakossa oli keskimäärin 10 asteista. Kuulemma oli kunnossa, mutta toisaalta maahantuojan mukaan ilmastoinnin pitäisi hana kaakossa puhaltaa jotain olikose 4..6 asteista ilmaa. Omassani keskiarvo on n. 10 astetta, että se siitä kylmyydestä. Aina kun magneettikytkin nappaa kiinni, muutaman ohikiitävän hetken ajan lämpötila tippuu sinne 5 asteeseen, mutta kompura kun käy liian harvakseen lämpötila nousee keskiarvona jopa kymmenen asteen yläpuolelle ja viilennyksestä ei ole tietoakaan.
Lehmänhenkäys on Toyotan ilmastointilaitteen ominaisuus eikä siitä pääse kuin merkkiä vaihtamalla. Kyllä tämä edellismallin Corolla Verson ilmastointikin on riittävän tehokas ihan näitä viime aikojen pahimpia helteitä lukuunottamatta, mutta tehokkaammalla laitteella saisi lämpötilan tippumaan nopeammin siedettäväksi.
Kyselin tätä aikanaan huollosta ja normaaliksi sanoivat ilmastointini tehoa. Samoin tällä palstalla muutkin kertoivat, ettei viilennysteho ihan muiden merkkien tasolla yllä. Osa tietysti väitti valehtelijaksi ja muistutti siitä, että jos Toyota sen on tuollaiseksi tehnyt, niin se on paras mahdollinen ja tehokkaammista tulee vain horkkatauti ;) - $$$
että näin kirjoitti:
no nyt sitten jos olet käyttäny huollossa juuri sen ja sinne on oikeasti laitettu myös sen verran kaasua kun siihen järjestelmään pitää olla niin seuraavaksi ilmastoinnin huoltolaitteessa olevia mittareita seuraamaan että miten korkea ja matalapaineille käy kun se järjestelmä toimii.
mikäli mittareitten näyttämät ovat mitä sattuu niin on syytä epäillä paisuntaventtiilin toimintaa.
mutta täältäkäsin en voi sanoa mikä sitä vaivaa. minun pitäs itse päästä katsomaan sinun autoa ja pistää siihen mittarit kiinni niin tietäisin sanoa mikä sitä vaivaa.
mutta pääsääntöisesti jos autossa on ilmastointilaite niin kompressori käy pätkittäin aivan oikein mutta vain paineita katsomalla tietää missä vika on jos kylmää ei siitä huolimatta tule.
tyypillisesti lämpötilat menevät pakkasenkin puolelle mitattuna suuttimistä kojelaudasta mutta vika voi olla niin monessa paikkaa tässäkin tapauksessa.
mm lämmönsäätövivustot jne...
joittenkin automerkkien magneettikytkimissäkin on ollut ongelmia ja ne toimii kylmänä hyvin vähän aikaa mutta lämpimänä ei ollenkaan. ja taas kylmäntulo lakkaa... eli suoriudupas kuopioon sieltä ja käytä autoasi meillä :o)
tulee varmasti kuntoon.Täsmennän vielä että arvelen ilmastoinnin olevan yhtä aikaa sekä kunnossa että rikki. Kunnossa sillä lailla, että kun kompura käy niin heti työntää tarpeeksi kylmää, mutta nämä kompuran pyörimisjaksot ovat a) aivan liian lyhyitä ja b) käyntijaksoja on aivan liian harvassa. Puhalluksen nopeudella ei ole mielekästä kompensoida sitä että A/C:n paras "kylmä" on enimmäkseen liian lämmintä.
Jos kylmän lisäämiseksi olisi jotain tehtävissä niin voisin ohikulkiessani tulla pistäytymään kun asemapaikkani muutoinkaan ei ole Kuopiosta hyvin kaukana. Mitä tämmönen tutkimus voisi kustantaa? Versova itu kirjoitti:
Lehmänhenkäys on Toyotan ilmastointilaitteen ominaisuus eikä siitä pääse kuin merkkiä vaihtamalla. Kyllä tämä edellismallin Corolla Verson ilmastointikin on riittävän tehokas ihan näitä viime aikojen pahimpia helteitä lukuunottamatta, mutta tehokkaammalla laitteella saisi lämpötilan tippumaan nopeammin siedettäväksi.
Kyselin tätä aikanaan huollosta ja normaaliksi sanoivat ilmastointini tehoa. Samoin tällä palstalla muutkin kertoivat, ettei viilennysteho ihan muiden merkkien tasolla yllä. Osa tietysti väitti valehtelijaksi ja muistutti siitä, että jos Toyota sen on tuollaiseksi tehnyt, niin se on paras mahdollinen ja tehokkaammista tulee vain horkkatauti ;)sellainen ilmastointi sitten hyvä, että kesähelteellä sisään mennessä tuntuu että astuisi pakkastimeen ja viidentoista minuutin ajomatkalla vilustuu?
näin on käynyt sekä tutun että parin taxin V70 volvossa??toyota4ever kirjoitti:
sellainen ilmastointi sitten hyvä, että kesähelteellä sisään mennessä tuntuu että astuisi pakkastimeen ja viidentoista minuutin ajomatkalla vilustuu?
näin on käynyt sekä tutun että parin taxin V70 volvossa??eivätkä nuo toyotan ilmastointilaitteet nyt niin tehottomia ole...
- Kaikkia perkelettä sitä onkin
toyota4ever kirjoitti:
sellainen ilmastointi sitten hyvä, että kesähelteellä sisään mennessä tuntuu että astuisi pakkastimeen ja viidentoista minuutin ajomatkalla vilustuu?
näin on käynyt sekä tutun että parin taxin V70 volvossa??Eikö volvoissa ole enää mahdollisuutta säätää lämpötilaa???
- Versova itu
toyota4ever kirjoitti:
sellainen ilmastointi sitten hyvä, että kesähelteellä sisään mennessä tuntuu että astuisi pakkastimeen ja viidentoista minuutin ajomatkalla vilustuu?
näin on käynyt sekä tutun että parin taxin V70 volvossa??sillä tehokkaammalla ilmastoinnilla saisi _nopeammin_ sisälämpötilan siedettäväksi, ei tarvitse tohottaa lehmänhenkäystä varttituntia täysillä. Turhan kylmäksi viilentäminen on ihan eri juttu ja käyttäjän virhe, mutta toisaalta oikein kuumissaan olisi joskus mukava ottaa hetken "kylmäshokki" :)
Vilustumisella yleensä tarkoitetaan pöpöjen aiheuttamaa tautia, miten ilmastointilaite voisi sen tartuttaa? - Pilkunnussija
No ihan koko koulutusjaksoa et sitten kuitenkaan pysynyt hereillä."kun paineistettu neste menee paisuntaventtiilin läpi se höyrystyy takaisin kaasuksi ja tässä vaiheessa tapahtuu kylmeneminen koska ilman lämpö sitoutuu kylmäaineeseen". Miksi neste höyrystyy???
Tuo venttiili, joka sattuu olemaan X-venttiili nimenomaan kuristaa virtausta siten, että sen lauhdutinpuolella paine laskee ja nestemäinen kylmäaine höyrystyy ja sitoo lämpöä höyrystyessään.
Tuo X-venttiili säätyy lauhdutinlinjan lämpötilan mukaan ja syöttää läpi nestettä sen verran, ettei lauhduttimen jälkeen enää tapahdu höyrystymistä. - Pena2
Versova itu kirjoitti:
sillä tehokkaammalla ilmastoinnilla saisi _nopeammin_ sisälämpötilan siedettäväksi, ei tarvitse tohottaa lehmänhenkäystä varttituntia täysillä. Turhan kylmäksi viilentäminen on ihan eri juttu ja käyttäjän virhe, mutta toisaalta oikein kuumissaan olisi joskus mukava ottaa hetken "kylmäshokki" :)
Vilustumisella yleensä tarkoitetaan pöpöjen aiheuttamaa tautia, miten ilmastointilaite voisi sen tartuttaa?Jos auto on ollut pitkään auringon paisteessa, niin paras keinoa sen nopeaan viilenemiseen on pitää ikkunoita hetken auki. Sitten laitetaan ilmastoinnissa sisäilmankierto päälle vähäksi aikaa. Näin auto viilenee mahdollisimman nopeasti. Jos autoa viillennetään tyylillä niin kylmää kuin irti saa, olo ei tunnu miellyttältä ja vilustumisen vaara on suuri.
Vilustuminen tulee juuri kylmettymisestä, muut taudit on sitten erikseen. - pkh
Pilkunnussija kirjoitti:
No ihan koko koulutusjaksoa et sitten kuitenkaan pysynyt hereillä."kun paineistettu neste menee paisuntaventtiilin läpi se höyrystyy takaisin kaasuksi ja tässä vaiheessa tapahtuu kylmeneminen koska ilman lämpö sitoutuu kylmäaineeseen". Miksi neste höyrystyy???
Tuo venttiili, joka sattuu olemaan X-venttiili nimenomaan kuristaa virtausta siten, että sen lauhdutinpuolella paine laskee ja nestemäinen kylmäaine höyrystyy ja sitoo lämpöä höyrystyessään.
Tuo X-venttiili säätyy lauhdutinlinjan lämpötilan mukaan ja syöttää läpi nestettä sen verran, ettei lauhduttimen jälkeen enää tapahdu höyrystymistä.Ainakin tuo ilmastoinnin teho on aivan hyvin riittänyt yli 30 asteen helteelläkin ja kylmä tulee kyllä äkkiä.
- -05
pkh kirjoitti:
Ainakin tuo ilmastoinnin teho on aivan hyvin riittänyt yli 30 asteen helteelläkin ja kylmä tulee kyllä äkkiä.
Kylmää tulee ripeästi eikä ole teho loppunut kesken. Täysillä ei voi montaa minuuttia pitää.
- vauhdissa taas..
Pena2 kirjoitti:
Jos auto on ollut pitkään auringon paisteessa, niin paras keinoa sen nopeaan viilenemiseen on pitää ikkunoita hetken auki. Sitten laitetaan ilmastoinnissa sisäilmankierto päälle vähäksi aikaa. Näin auto viilenee mahdollisimman nopeasti. Jos autoa viillennetään tyylillä niin kylmää kuin irti saa, olo ei tunnu miellyttältä ja vilustumisen vaara on suuri.
Vilustuminen tulee juuri kylmettymisestä, muut taudit on sitten erikseen.Pena Pena, kylmä ei aiheuta vilustumista, se vain altistaa... kylmässä ei ole pöpöjä, se tekee vain ihmiskehon vastuskyvyn heikommaksi, koska sen pitää pitää keho lämpimänä, mikä syö "voimavaroja" muilta ihmiskehon mekanismeilta.
Ennen kuin mistään mitään tiedettiin, väitettiin, että pienet "kukkakärpäset" syntyvät mullasta, koska kukaan ei tiennyt, että ne kuorituvat munista, jotka ovat sattumalta sinne munittu. O tempora o mores - Pena2
Versova itu kirjoitti:
Lehmänhenkäys on Toyotan ilmastointilaitteen ominaisuus eikä siitä pääse kuin merkkiä vaihtamalla. Kyllä tämä edellismallin Corolla Verson ilmastointikin on riittävän tehokas ihan näitä viime aikojen pahimpia helteitä lukuunottamatta, mutta tehokkaammalla laitteella saisi lämpötilan tippumaan nopeammin siedettäväksi.
Kyselin tätä aikanaan huollosta ja normaaliksi sanoivat ilmastointini tehoa. Samoin tällä palstalla muutkin kertoivat, ettei viilennysteho ihan muiden merkkien tasolla yllä. Osa tietysti väitti valehtelijaksi ja muistutti siitä, että jos Toyota sen on tuollaiseksi tehnyt, niin se on paras mahdollinen ja tehokkaammista tulee vain horkkatauti ;) - corolla_05_
-05 kirjoitti:
Kylmää tulee ripeästi eikä ole teho loppunut kesken. Täysillä ei voi montaa minuuttia pitää.
Itsellä Corolla -05, jonka ilmastointilaite on hyvin riittänyt tähän asti, kunnes kävin keskieuroopasssa viime viikolla. Yli 30 astetta ja auringon paistetta suoraan edestä, niin tuntui että ilmaa ei tule yhtään ulos suuttimista, vaikka puhallin täysillä ja kylmyys myös. Oli tuskainen 600km ajopäivä.
Eli mielestäni Suomen oloissa riittävät tehot, mutta ei enää kuumemmissa paikoissa. - + ilmastointi
corolla_05_ kirjoitti:
Itsellä Corolla -05, jonka ilmastointilaite on hyvin riittänyt tähän asti, kunnes kävin keskieuroopasssa viime viikolla. Yli 30 astetta ja auringon paistetta suoraan edestä, niin tuntui että ilmaa ei tule yhtään ulos suuttimista, vaikka puhallin täysillä ja kylmyys myös. Oli tuskainen 600km ajopäivä.
Eli mielestäni Suomen oloissa riittävät tehot, mutta ei enää kuumemmissa paikoissa.Autoa ostaessa pidin ilmastointia yhdentekevänä laitteena, mutta nyt olen kyllä oppinut arvostamaan sitä, senverran lämpimiä kesäilmoja on ollut.
Senverran olen oppinut ymmärtämään siitä että jos haluan äkkiä kylmää ilmaa, eli jos auto on seissyt helteessä auringossa, niin ei ole yhdentekevää missä asennossa vipstaakit ovat, siis vaikka tuuletus on täysillä niin jos virtaus on jalkoihin ja tuulilasille niin nopeata jäähdytystä ei tule.
Mutta kyllähän te tiedätte tällaiset asiat tietenkin......
Hyvin on pelannut niin auto kuin ilmastointi. Made in Japan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760