Lattialämmityskaapelin asennus?

Mikke

Sähkömies laittoi kaapelit lattiaan ja lähti lomille, joten ajattelin kysyä täällä muutaman mieltä askarruttavan kysymyksen asennuksesta. Millainen kaapelin sidontavälin kuuluu olla? (Nyt välit on 80-120cm) Saako lattia-anturien putket olla kaapelissa kiinni? Nyt putket menee jossain paikoissa kaapelien päältä. Haittaako säätöä? Lyheneekö kaapelinkäyttöikä, jos muovissa kiinni?

6

10919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lämmittää

Sidontaväli 50-80cm ehkä sopiva, riippuu tuleeko kuraa kovalla vauhdilla torvesta vai miten.
      Maalisjärjellä voi miettiä, pysyvätkö kaapelit paikoillaan valussa. Anturin olen aina laittanut kaapeleiden väliin niin, että sen putki ei risteä, eikä osu lämmityskaapeliin. Lisää itse nippusiteitä, jos siltä tuntuu. Kaapelin olisi hyvä olla joka puolelta betonin ympäröimä.

• Varsin harvassa

Olevan kaapelin lenkkien välit. Onkohan mittayksikkö oikein numeroiden jäljessä?

• .....................

Itse mättelen siteitä noin 30 cm välein (suositus?), termarin putki lenkin väliin ja raudoituksen alle. Huomenna taas asentelemaan ;) ja kohta pääsen testaamaan asennusalustaakin käytännössä. Kaapeliahan ei saisi laittaa putkien kanssa kosketuksiin, korjatkaa toki jos olen väärässä, suht tuore asentaja kun vielä olen.

• senttimetriä

vaiko millimetriä?

• rastiin

Lämpökaapelin kiinnitysväli nippusiteillä tms. kaapelivalmistajan ohjeen mukaan, ehkä enintään 50 cm. Anturiputki voi nähdäkseni mennä ristiin kaapelin kanssa mutta loppupäässä noin 30-50 cm kaapelien välissä, jotta anturi ei olisi liian lähellä lämpökaapelia. Anturi tietenkin työnnetään perille asti putkeen. Ei liene katastrofi, jos kaapeli menee ristiin jonkun muoviputken kanssa ja vaikka hiukan koskettaa sitä, betoni ympäröi kaapelin kuitenkin. Kylpyhuoneissa menee viemäreitä niin hankalasti, että joskus on pakko vetää ristiin muoviputken yli ja kuka tietää miten betonin sisällä kaapeli on, hyvä on jos saa kaapelin jotenkuten sidottua irti muoviputkista.

• Sähkäri

Luota vaan siihen sähkäriin se tietää varman paremmin kun sinä tai joku hörhö täällä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4486
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2541
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2374
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1835
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1722
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1573
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1397
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1267
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe