Rukouksesta, hellarineidille

Kerrot tuolla ja jokin muukin kaltaisesi, useasti rukoilevasi minun puolesta, että vapautuisin Vl-opista, ihmiskieltä käyttäen.

Mainostatko tällä itseäsi? Kuulostaa ihan krokotiilin rukousmainonnalle. Ensin kirjoitat pahaa ja kirjoitat loppuun: "rukoilen puolestasi tai siunausta": Tää on tyypillistä lahkolaistoimintaa tälläkin palstalla ja sitten röyhistellään rakkausella. Teette ja käytätte Raamattua muutenkin väärin, kun väitätte, ettei Raamattua voi ymmärtää.
Sun ja teidän on turha rukoilla, koska Raamattu on puolellellani, eli sodit tutkainta vastaan. Pyhä Henki on kotiopettaja, kaikilla Jumalan lapsilla.

Olen varmaan kertonutkin kun olin vielä ulkopuolella Jumalan valtakunnan, niin olin nokialla, jossa tämä pääasissa ns.vapaiden suuntien joukko, Koiviston johdolla rukoili, että Jumala tekisi töitä VL:ssä, ja tekisi heistä ekuneemisia. Tämä oli rukouksen tarkoitus. Nyt olen saanut kuitenkin Jumalan valtakuntaan tulla sisälle, parannuksen armon kautta, niin nämä asiat avautuvat sisältäpäin. Sitten sain siellä profetian, että Jumala tulee käyttämään minua suuresti. No Jumala käyttää elävässä uskossa omiaan, että nuo väärät uskot ja profetiat ovat taakse jäänyttä elämää ja

Palaa
en
entiseen.

54

1989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole minusta korulausujaksi

      >Pyhä Henki on kotiopettaja, kaikilla Jumalan lapsilla.

      Tekeepä mieli kysyä, mitä eilen opit, mutta enpä kysy. Ihmetyttää vaan tämäkin fraasi, joka on ilmeisen keskitetysti pantu tietyn uskonnollisen suuntauksen edustajien puheisiin.


      >olen saanut kuitenkin Jumalan valtakuntaan tulla sisälle, parannuksen armon kautta

      Tässäkin on ihmeen opitun makuinen sanaketju, jota ei ole voinut välttää kuulemasta.


      >sain siellä profetian, että Jumala tulee käyttämään minua suuresti.

      Tämähän on ihan uutta! Varsinkin, kun tietyissä porukoissa kerrotaan ihmeiden ja profetioiden olevan vääräuskoisten hommaa. Kerropa teknisiä yksityiskohtia siitä, miten sen sait.


      Kaikkea maallista(kin) hyvää niin Hellarineidille kuin sinullekin.

      • No Jumala käyttää elävässä uskossa omiaan, että nuo väärät uskot ja profetiat ovat taakse jäänyttä elämää ja

        Palaa
        en
        entiseen.

        -Siis "profetia" tuli nokian vääriltäprofeetoilta.

        On ihan Raamatun oma opetus, että Pyhä henki on Jumalan lapsen kotiopettajana:
        Joh.16:13. "Vaan kuin se tulee, totuuden Henki, hän johdattaa teitä kaikkeen totuuteen; sillä ei hän puhu itsestänsä, vaan mitä hän kuulee, sitä hän puhuu, ja tulevaisia hän teille ilmoittaa.
        14. Hän on minua kunnioittava; sillä hän ottaa minun omastani ja ilmoittaa teille".

        On myös ihan Raamatun opetus kaikkialla, että Juamalan valtakuntaan tullaan sisälle parannuksen armon kautta:
        Luuk.15:21. Mutta poika sanoi hänelle: isä, minä olen syntiä tehnyt taivasta vastaan ja sinun edessäs, ja en ole mahdollinen tästedes sinun pojakses kutsuttaa.
        22. Niin sanoi isä palvelioillensa: tuokaat tänne ne parhaat vaatteet, ja pukekaat hänen yllensä, ja antakaat sormus hänen käteensä, ja kengät hänen jalkoihinsa,
        23. Ja tuokaat syötetty vasikka, ja tappakaat se, ja syökäämme ja riemuitkaamme;
        24. Sillä tämä minun poikani oli kuollut, ja virkosi jälleen: hän oli kadonnut, ja on taas löydetty; ja rupesivat riemuitsemaan.

        Mutta hyvähän on, että otit nämä painottaen esiin.


      • Lukeneiston edustaja
        weha kirjoitti:

        No Jumala käyttää elävässä uskossa omiaan, että nuo väärät uskot ja profetiat ovat taakse jäänyttä elämää ja

        Palaa
        en
        entiseen.

        -Siis "profetia" tuli nokian vääriltäprofeetoilta.

        On ihan Raamatun oma opetus, että Pyhä henki on Jumalan lapsen kotiopettajana:
        Joh.16:13. "Vaan kuin se tulee, totuuden Henki, hän johdattaa teitä kaikkeen totuuteen; sillä ei hän puhu itsestänsä, vaan mitä hän kuulee, sitä hän puhuu, ja tulevaisia hän teille ilmoittaa.
        14. Hän on minua kunnioittava; sillä hän ottaa minun omastani ja ilmoittaa teille".

        On myös ihan Raamatun opetus kaikkialla, että Juamalan valtakuntaan tullaan sisälle parannuksen armon kautta:
        Luuk.15:21. Mutta poika sanoi hänelle: isä, minä olen syntiä tehnyt taivasta vastaan ja sinun edessäs, ja en ole mahdollinen tästedes sinun pojakses kutsuttaa.
        22. Niin sanoi isä palvelioillensa: tuokaat tänne ne parhaat vaatteet, ja pukekaat hänen yllensä, ja antakaat sormus hänen käteensä, ja kengät hänen jalkoihinsa,
        23. Ja tuokaat syötetty vasikka, ja tappakaat se, ja syökäämme ja riemuitkaamme;
        24. Sillä tämä minun poikani oli kuollut, ja virkosi jälleen: hän oli kadonnut, ja on taas löydetty; ja rupesivat riemuitsemaan.

        Mutta hyvähän on, että otit nämä painottaen esiin.

        En malta olla puuttumatta keskusteluun minäkään, kun olen ihmetellyt noita sanakäänteitä ja käsitteitä, joita Raamattu ei tunne. Kotiopettaja ei niihin kuulu, 'parannuksen armon kautta' todennäköisesti ei myöskään. Epäilisin, että termit saadaan kielenkäyttöön jonkin keskitetyn aivopesun kautta.


      • Lukeneiston edustaja kirjoitti:

        En malta olla puuttumatta keskusteluun minäkään, kun olen ihmetellyt noita sanakäänteitä ja käsitteitä, joita Raamattu ei tunne. Kotiopettaja ei niihin kuulu, 'parannuksen armon kautta' todennäköisesti ei myöskään. Epäilisin, että termit saadaan kielenkäyttöön jonkin keskitetyn aivopesun kautta.

        apt.17:30. Nämät eksytyksen ajat on tosin Jumala sallinut, ja ilmoittaa nyt kaikille ihmisille joka paikassa, että he parannuksen tekisivät.

        apt.3:19. "Niin tehkäät parannus ja palatkaat, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, kuin virvoittamisen ajat tulevat Herran kasvoin edestä"

        Matt.3:2. Ja sanoi: tehkäät parannus; sillä taivaan valtakunta on lähestynyt.

        Matt.1:15. Ja sanoi: aika on täytetty, ja Jumalan valtakunta on lähestynyt: tehkäät parannus ja uskokaat evankeliumi.


      • lapset
        Lukeneiston edustaja kirjoitti:

        En malta olla puuttumatta keskusteluun minäkään, kun olen ihmetellyt noita sanakäänteitä ja käsitteitä, joita Raamattu ei tunne. Kotiopettaja ei niihin kuulu, 'parannuksen armon kautta' todennäköisesti ei myöskään. Epäilisin, että termit saadaan kielenkäyttöön jonkin keskitetyn aivopesun kautta.

        aivopestään omissa pyhäkouluissa ja kotona uskomaan että vain he ovat hyviä ja kaikki muut joutuvat helvettiin. Jos tuollaista aivopesua harrastetaan melkein vauvaiästä lähtien, vaikeapa heidän on ajatusmaailmaansa muuksi muuttaa. Mutta väärin on se että lapsille opetetaan että muut ovat huonoja ja vain heidän joukossaan pelastuu. Sehän on selvää pelottelua ja täysin järjen vastaista.


      • weha kirjoitti:

        apt.17:30. Nämät eksytyksen ajat on tosin Jumala sallinut, ja ilmoittaa nyt kaikille ihmisille joka paikassa, että he parannuksen tekisivät.

        apt.3:19. "Niin tehkäät parannus ja palatkaat, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, kuin virvoittamisen ajat tulevat Herran kasvoin edestä"

        Matt.3:2. Ja sanoi: tehkäät parannus; sillä taivaan valtakunta on lähestynyt.

        Matt.1:15. Ja sanoi: aika on täytetty, ja Jumalan valtakunta on lähestynyt: tehkäät parannus ja uskokaat evankeliumi.

        syvästi tätä epäuskoisten porukkaa, joka täällä kirjoittelee. Raamatussa ei ole parannuksen armoa??? Ja vaikka ensin ottaa kohtia,että on...mm. tuhlaajapoika vertaus, huh, huh.

        Vielä hyvä kohta: 7. "Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse".

        Parannus on aina Jumalan teko. Jumala antaa parannuksen armon.


      • lapset kirjoitti:

        aivopestään omissa pyhäkouluissa ja kotona uskomaan että vain he ovat hyviä ja kaikki muut joutuvat helvettiin. Jos tuollaista aivopesua harrastetaan melkein vauvaiästä lähtien, vaikeapa heidän on ajatusmaailmaansa muuksi muuttaa. Mutta väärin on se että lapsille opetetaan että muut ovat huonoja ja vain heidän joukossaan pelastuu. Sehän on selvää pelottelua ja täysin järjen vastaista.

        ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
        20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
        P. Matteuksen Evankeliumin loppu.

        Mutta noin ei opeteta kuin kerrot. Liha asuu uskovaisessakin, niin haluamme välttää syntiä ja syntielämää. Vain Jeesus on hyvä.

        On kyllä oikein ja velvollisuus opettaa, että muissa "laumoissa" ei ole tarjota mitään parempaa kuin tässä yhdessä laumassa ja yhdessä huoneessa.


      • Lukeneiston edustaja kirjoitti:

        En malta olla puuttumatta keskusteluun minäkään, kun olen ihmetellyt noita sanakäänteitä ja käsitteitä, joita Raamattu ei tunne. Kotiopettaja ei niihin kuulu, 'parannuksen armon kautta' todennäköisesti ei myöskään. Epäilisin, että termit saadaan kielenkäyttöön jonkin keskitetyn aivopesun kautta.

        Ensimmäisen Pietarin kirjeen ensimmäisen luvun jakeissa 13-22 Pietari ohjaa uskovaisia Jumalan mielen mukaiseen elämään kuvalla mielen kupeiden vyöttämisestä. Meidän tulee elää kuin kuuliaiset lapset ja olla pyhät, koska meidät on lunastettu kalliilla Kristuksen verellä.

        Veikko Lilja puhui Pietarin kirjeen vastaanottajista, jotka olivat saaneet tulla pakanoista kristityiksi. Hekin olivat olleet pieninä lapsina uskovaisia. Jumalan sanan mukaan lapset ovat Herran lahja ja uskovaisia. Lapsi kuolee hoidon puutteessa ja näin käy myös Jumalan lapsen - jos hän ei saa hoitoa, hän kuolee hengellisessä mielessä. Parannuksen armon kokenut on saanut Pyhän Hengen kutsun seurata Kristusta.

        Vanhemmille lapsen kuuliaisuus on esikuva. Muodostamme veljinä ja sisarina perheväen ja seurakunta on äitimme. Tässä seurakunnassa on Jumala isänä. Siksi tahdomme kilvoitella hyvällä omallatunnolla kuuliaisten lasten tavoin. Näin emme aiheuta murhetta seurakuntaäidille emmekä Jumalalle.

        Jumalan Pyhä Henki neuvoo kotiopettajana meitä luopumaan synnistä omantunnon ja Jumalan seurakunnan kautta. Jeesuksen veri puhdistaa meidän sydämemme niin, että veljellinen rakkaus lisääntyy. Tämä rakkaus annetaan lahjana jokaiselle parannuksen armon saaneelle.

        Seuratoimittaja Markus Katiska


      • olen ymmärtänyt
        Lukeneiston edustaja kirjoitti:

        En malta olla puuttumatta keskusteluun minäkään, kun olen ihmetellyt noita sanakäänteitä ja käsitteitä, joita Raamattu ei tunne. Kotiopettaja ei niihin kuulu, 'parannuksen armon kautta' todennäköisesti ei myöskään. Epäilisin, että termit saadaan kielenkäyttöön jonkin keskitetyn aivopesun kautta.

        Viime aikoja lukiessa näitä olen tullut samaan johtopäätökseen, jota tukee myös tämä nettisivulle kerätyt fraasit joita vl:t hokevat keskustelussa.

        http://koti.mbnet.fi/vltietoa/sekalaista/fraasit.html

        Siellähän myös Admata toteaa, ETTEI RAAMATUSTA LÖYDY näistä moniakaan, mutta SEMMOISTA USKOTELLAAN niille jotka ei Raamattua lue eivätkä asioista tiedä, esim tämä kohta joka on lainaus em. sivulta:

        "* Jolla ei ole seurakunta äitinä maan päällä, sillä ei ole Jumalaa isänä taivaassa."

        Merkitys: Tehdään joukkoon kuulumisesta autuuden ehto. Usein myös valehdellaan että kyseinen fraasi löytyisi Raamatusta, missä sitä ei kuitenkaan ole. Sanotaan myös suoraan muodossa: ”Jumalalla ei ole yksinäistä lasta.” Tämä on kuitenkin puhtaasti vl:ien omaa Raamatun ulkopuolista opetusta."

        Lainaus Admatan ylläpitämältä sivustolta. Lähde, edell. www-osoite.

        Minäkin HAKSAHDIN aiemmin luulemaan että Raamatussa on tuo, mutta sitten kysyin papilta ja etsin myös Raamattu-hakukoneella enkä löytänyt. Sitten törmäsin tähän samaan Admatan sivuilla ja BINGO.


      • olen ymmärtänyt kirjoitti:

        Viime aikoja lukiessa näitä olen tullut samaan johtopäätökseen, jota tukee myös tämä nettisivulle kerätyt fraasit joita vl:t hokevat keskustelussa.

        http://koti.mbnet.fi/vltietoa/sekalaista/fraasit.html

        Siellähän myös Admata toteaa, ETTEI RAAMATUSTA LÖYDY näistä moniakaan, mutta SEMMOISTA USKOTELLAAN niille jotka ei Raamattua lue eivätkä asioista tiedä, esim tämä kohta joka on lainaus em. sivulta:

        "* Jolla ei ole seurakunta äitinä maan päällä, sillä ei ole Jumalaa isänä taivaassa."

        Merkitys: Tehdään joukkoon kuulumisesta autuuden ehto. Usein myös valehdellaan että kyseinen fraasi löytyisi Raamatusta, missä sitä ei kuitenkaan ole. Sanotaan myös suoraan muodossa: ”Jumalalla ei ole yksinäistä lasta.” Tämä on kuitenkin puhtaasti vl:ien omaa Raamatun ulkopuolista opetusta."

        Lainaus Admatan ylläpitämältä sivustolta. Lähde, edell. www-osoite.

        Minäkin HAKSAHDIN aiemmin luulemaan että Raamatussa on tuo, mutta sitten kysyin papilta ja etsin myös Raamattu-hakukoneella enkä löytänyt. Sitten törmäsin tähän samaan Admatan sivuilla ja BINGO.

        Yksi Lauma


        JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
        2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
        3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
        4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
        5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.


        V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.

        Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

        - Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys. Tässä viitataan myös juutalaisiin ja pakanoihin, jotka ovat myös yksi lauma.


    • Herra Heinäkuu

      voi rukoilla henkilön puolesta, joka on pahan ja valheiden verkossa, vaikka itse luulee olevansa hyvän syleilyssä. Ateistien puolesta voidaan myöskin rukoilla.

      • mutta uskovainen ihminen ei käytä krokotiilin tapaa ja sitä mainosta.

        Uskovainen rukoilee ihan hiljaisuudessa, siitä edes palstalla mainitsematta.


      • sisaresi
        weha kirjoitti:

        mutta uskovainen ihminen ei käytä krokotiilin tapaa ja sitä mainosta.

        Uskovainen rukoilee ihan hiljaisuudessa, siitä edes palstalla mainitsematta.

        Tunnut tietävän hyvin Sanan, miten keskinäisestä rakkaudesta sanotaan, mittaamisesta toiselle, tuomitsemisesta?

        Mikä tehtävä meille jätettiin, lähetyskäsky.
        Ei puhuttu mitään netin keskustelukanavien eipäs juupas minäolenainaoikeassa keskusteluista mitään. Itse asiassa turhat kinastelut, se mikä ei ole kaunista ja hyvää kuulijoileen, rakennukseksi ja Jeesuksen nimen kirkastamiseksi on maitoa juovien touhuja. Jokaisesta turhasta sanasta me joudutaan tuomiolle jne.

        Minä olen uskova, rukoilen hiljaisuudessa, itse asiassa nytkin, että Jeesuksen nimi ja Jumalan teot olisivat puheenaiheenamme, ei se mitä ihmiset tekee meille, vaan mitä Jumala on tehnyt ja tekee, Kiitetään yhdessä kaikkivaltiasta Hänen armostaan ja rakkaudestaan meitä kohtaan. Siunaa meitä keskinäisellä rakkaudella, amen.


      • sisaresi kirjoitti:

        Tunnut tietävän hyvin Sanan, miten keskinäisestä rakkaudesta sanotaan, mittaamisesta toiselle, tuomitsemisesta?

        Mikä tehtävä meille jätettiin, lähetyskäsky.
        Ei puhuttu mitään netin keskustelukanavien eipäs juupas minäolenainaoikeassa keskusteluista mitään. Itse asiassa turhat kinastelut, se mikä ei ole kaunista ja hyvää kuulijoileen, rakennukseksi ja Jeesuksen nimen kirkastamiseksi on maitoa juovien touhuja. Jokaisesta turhasta sanasta me joudutaan tuomiolle jne.

        Minä olen uskova, rukoilen hiljaisuudessa, itse asiassa nytkin, että Jeesuksen nimi ja Jumalan teot olisivat puheenaiheenamme, ei se mitä ihmiset tekee meille, vaan mitä Jumala on tehnyt ja tekee, Kiitetään yhdessä kaikkivaltiasta Hänen armostaan ja rakkaudestaan meitä kohtaan. Siunaa meitä keskinäisellä rakkaudella, amen.

        Olen monille maassamme kertonut Jeesuskesta ja kutsunut seuroihin. Lähetystyötä tehdään, niinkuin Jumala ovia avaa. Sitä ei tehdä sekaopissa, sillä täytyy Raamatun mukaan olla yksimielisyys opissa ja elämässä. Eihän sokeat voi sokaita taluttaa. Olen tästä jotain kirjoittanutkin täällä.

        Kyllä minä Kristuksessa rakastan tämän palstan ihmisiä, mutten heidän oppejansa, enkä maallista elämäänsä. Nämä pitää rakkaudessa pitää (Ef.4).
        Tämän palstan henki ei ole Kristuksen heki, vaan sen sielunvihollisen henki. On ploggeja ja monia eri teitä keksitty Jumalan seurakuntaa vastaan. Ei nähdä kuin hakomaja yrttitarhassa.

        12. Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.


    • alati:)

      Etkö huomaa, kun uskovat ovat rukoilleet lakkaamatta vl-seurakuntaan Pyhän hengen uudistusta ja sitä, että Jumala avaisi vl:en silmät, jotta he tulisivat henkilökohtaiseen uskoon ja löytäisivät totuuden ja luopuisivat väärienteoistaan ja niitä anteeksipyytäsivät,

      niin Jumala on kuullut ja kuulee, ja koko ajan on alkanut uudistaa ja synnyttää herätystä, jotta mahdollisimmaan moni vl ottaisi jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajanaan, eikä enää uskoisi seurakuntaan ja siihen että seurakunta pelastaa, vaan alkaisi uskoa Jeesukseen ja siihen että yksin Jeesus on tie iänkaikkiseen elämään.

      Etkö huomaa, mitä vl-seurakunnassa tapahtuu koko ajan?

      Etkö huomaa, että Jumala koko ajan tuo julki väärintekoja, mitä vl-seurakunnassa on tehty?
      Etkö huomaa, miten Jumala on alkanut koskettaa vl:en paatuneita omiatuntoja, jotka nyt ovat alkaneet herätä huomaamaan väärinteot väärienteoiksi, nöyrtynään ja katumaan ja anteeksipyytämään, etsimään Jumalaa.

      Etkö huomaa, miten Jumala on uudistamassa nyt vl-liikettä?

      Etkö huomaa, miten Jumala on alkanut vastata niihin kymmenien tuhansien ihmisten rukouksiin, jotka alati rukoilevat, että Jumala toisi julki vl-liikkeessä tehdyt vääryydet ja avaisi mahdollisimman monen vl:n sydämen vastaanottamaan Jeesuksen henkilökohtaisena vapahtajanaan?

      Rukoillaan edelleen herätystä vl-liikkeelle: olitte te luterilaisia, helluntailaisia tai mitä kristittyjä tahansa: rukoillaan edelleen, että Pyhä henki voimakkaasti tekisi nyt töitään vl-liikkeessä!

      • Jumalan valtakunnan ulkopuolella, kävin monissa eri hengellisyyksissä, eikä ne rauhaa antanut. Olin pitkään lähellä Jumalan valtakuntaa. Lopulta mummon rukoukset kantoi ja löisin Jumalan valtakunnan. Kas kummaa, sen löisi myös muutama tuttuni samantien. Koin kaiken tämän ihmeenä.

        Seuroissa raikuu armon evankeliumi. Vaikka menisin arkena väsyneenä seuroihin, iloitsen ja muistan seuroista ainakin sen, että siellä annettiin syntejä anteeksi. Tästä osaa sydämeni kiittää. Tulee hyvä olla.

        sinä vääristelevä henki, en tahdo kuulla sinua.


      • kittäen
        weha kirjoitti:

        Jumalan valtakunnan ulkopuolella, kävin monissa eri hengellisyyksissä, eikä ne rauhaa antanut. Olin pitkään lähellä Jumalan valtakuntaa. Lopulta mummon rukoukset kantoi ja löisin Jumalan valtakunnan. Kas kummaa, sen löisi myös muutama tuttuni samantien. Koin kaiken tämän ihmeenä.

        Seuroissa raikuu armon evankeliumi. Vaikka menisin arkena väsyneenä seuroihin, iloitsen ja muistan seuroista ainakin sen, että siellä annettiin syntejä anteeksi. Tästä osaa sydämeni kiittää. Tulee hyvä olla.

        sinä vääristelevä henki, en tahdo kuulla sinua.

        herralle kiitos, että uskovat rukoilevat alati vl-liikkeelle herätystä ja uudistusta Pyhässä Hengessä ja herra on vastannut ja vastaa rukouksiimme.

        Vl-liike on muuttumassa ja on muuttunut ja tulee muuttumaan. Sen väärät teot julkistetaan, se tule tekemään parnnuksen vääristä teoistaan ja katuu niitä ja pyytää anteeksi vääriä tekojaan niiltä joita vastaan se on rikkonut.

        Sitten Pyhä henki pääsee uudistamaan katuvia syädmiä ja antamaan evankeliumin ilon ja armon heille.


      • kittäen kirjoitti:

        herralle kiitos, että uskovat rukoilevat alati vl-liikkeelle herätystä ja uudistusta Pyhässä Hengessä ja herra on vastannut ja vastaa rukouksiimme.

        Vl-liike on muuttumassa ja on muuttunut ja tulee muuttumaan. Sen väärät teot julkistetaan, se tule tekemään parnnuksen vääristä teoistaan ja katuu niitä ja pyytää anteeksi vääriä tekojaan niiltä joita vastaan se on rikkonut.

        Sitten Pyhä henki pääsee uudistamaan katuvia syädmiä ja antamaan evankeliumin ilon ja armon heille.

        sulla kaikki kotona? Sinä olet pahennukseksi.


      • hellarineiti
        kittäen kirjoitti:

        herralle kiitos, että uskovat rukoilevat alati vl-liikkeelle herätystä ja uudistusta Pyhässä Hengessä ja herra on vastannut ja vastaa rukouksiimme.

        Vl-liike on muuttumassa ja on muuttunut ja tulee muuttumaan. Sen väärät teot julkistetaan, se tule tekemään parnnuksen vääristä teoistaan ja katuu niitä ja pyytää anteeksi vääriä tekojaan niiltä joita vastaan se on rikkonut.

        Sitten Pyhä henki pääsee uudistamaan katuvia syädmiä ja antamaan evankeliumin ilon ja armon heille.

        ja vastaa totuudella. Jos vl-liike on paikkasi Jumalan mielestä, ja raikasoppinen, niin miksi pelkään rukouksiani, weha?


      • on törkeä
        weha kirjoitti:

        sulla kaikki kotona? Sinä olet pahennukseksi.

        Erinomainen esimerkki siitä, että itselleen sallii vaikka kuinka törkeän käytöksen ja sen jälkeen moralisoi muita:

        weha: "Onko sulla kaikki kotona? Sinä olet pahennukseksi."

        Vai puheleeko weha tässä yksinään? Siinä tapauksessa unohtakaa juuri kaikki kirjoittamani - ymmärrän hyvin.


      • hellarineiti kirjoitti:

        ja vastaa totuudella. Jos vl-liike on paikkasi Jumalan mielestä, ja raikasoppinen, niin miksi pelkään rukouksiani, weha?

        enkä kaipaa...


      • on törkeä kirjoitti:

        Erinomainen esimerkki siitä, että itselleen sallii vaikka kuinka törkeän käytöksen ja sen jälkeen moralisoi muita:

        weha: "Onko sulla kaikki kotona? Sinä olet pahennukseksi."

        Vai puheleeko weha tässä yksinään? Siinä tapauksessa unohtakaa juuri kaikki kirjoittamani - ymmärrän hyvin.

        moisista viesteistä, ärsytät minua.


      • yllätys.
        weha kirjoitti:

        moisista viesteistä, ärsytät minua.

        Et tietenkään tykkää, koska törkeä käytöksesi tuodaan sinulle ihan naamasi eteen. Eikö olekin ärsyttävää, kun on itse umpikujassa ja paukut täysin lopussa?


      • yllätys. kirjoitti:

        Et tietenkään tykkää, koska törkeä käytöksesi tuodaan sinulle ihan naamasi eteen. Eikö olekin ärsyttävää, kun on itse umpikujassa ja paukut täysin lopussa?

        pehmosia. Meillä on eri usko.


      • jatkuu...
        weha kirjoitti:

        pehmosia. Meillä on eri usko.

        Olet kyllä huvittava. Uskohan tässä ei vaikuta mihinkään suuntaan, vaan käytös on täysin inhimillistä puolin ja toisin. Todella koomista (ja Raamatun vastaista), että kartat vastuuta omasta käytöksestäsi sen perusteella, että keskustelet henkilön kanssa, jolla on mielestäsi "eri usko".

        Jos sinä olisit vl-uskon yleinen edustaja, olisi koko usko mielestäni pelkästään ylimielisyyttä ja vastuun karttamista. Tunnen onnekseni oikeassa elämässä vl-uskovaisia, jotka ovat harvinaisen mukavia ja lämpimiä ihmisiä. Sinua ei tunnista kyllä millään heidän kanssaan samaa uskoa jakavaksi.


      • jatkuu... kirjoitti:

        Olet kyllä huvittava. Uskohan tässä ei vaikuta mihinkään suuntaan, vaan käytös on täysin inhimillistä puolin ja toisin. Todella koomista (ja Raamatun vastaista), että kartat vastuuta omasta käytöksestäsi sen perusteella, että keskustelet henkilön kanssa, jolla on mielestäsi "eri usko".

        Jos sinä olisit vl-uskon yleinen edustaja, olisi koko usko mielestäni pelkästään ylimielisyyttä ja vastuun karttamista. Tunnen onnekseni oikeassa elämässä vl-uskovaisia, jotka ovat harvinaisen mukavia ja lämpimiä ihmisiä. Sinua ei tunnista kyllä millään heidän kanssaan samaa uskoa jakavaksi.

        säkin oot pistelevä liberaali...aiheetta enempään sananvaihtoon.


      • vai yksinkertainen?
        weha kirjoitti:

        säkin oot pistelevä liberaali...aiheetta enempään sananvaihtoon.

        Liberaali? Harvemmin liberaaleja on syytetty siitä, että he edellyttävät kanssaihmisiltään suoraselkäistä ja kunniallista käytöstä.

        Olet aivan hukassa.


    • käy...

      Kaikki vapaansuuntien edustajat eivät hyväksy sitä Nokian missiota.

      Esimerkiksi Vapaakirkossa kävin, en itse siihen kuulu, mutta kävin kuuntelemassa, ja siellä puhuttiin tästä Nokian hommasta. Sitten luin netistä lisää ja tajusin että on TÖRKEÄÄ niputtamista, että kaikki vapat suunnat muka olis mukana NOkiamissiossa. Ei todellakaan ole eikä kaikki sitä tosiaankaan hyväksy. En minäkään näe siinä mitään miksi sinne pitäisi mennä. Minä kuulunkin evankelis-luterilaiseen kirkkoon. Väkevää oli muuten saarna tuolla Vapaakirkossa. Siellä tuli synnintuntoon. Tuli sama olo kuin eräänä sunnuntaina eräässä kirkossa jossa pappi paasasi niin, että sydänlihoja repi.

      • edelliseen vielä

        Jos joku haluaa Nokia missiossa käydä niin uskonnonvapaus koskee häntäkin. Älkää tuomitko, jokaisella on oikeus käydä missä haluaa. Jos minä en sinne halua, niin joku muu haluaa mennä ja hänellä on siihen oikeus.

        Sitä paitsi kyllä ne ihmiset ihan sydämen pohjasta uskoo että ei ne teeskentele siellä.


      • Kaikki vapaansuuntien edustajat eivät hyväksy sitä Nokian missiota.

        ---sekaoppisuus jyrää siellä:

        Nokialla oli seuraavia nimiä: "helluntailaisia, vapaakirkosta, nimiluterilaisia, ilmeisesti myös pabtisteja"

        On totta, että ihminen voi olla herätyksen tilassa, eli hurskaampi, vanhurskaampi, mutta se ei tarkoita vanhurskasta. Tällaisessa tilassa olin itsekkin. Sanan virka ei kuitenkaan synnytä uskoa, vaan sen tekee Pyhän Hengen virka.

        2.kor.3:6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi...8. Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?


      • weha
        edelliseen vielä kirjoitti:

        Jos joku haluaa Nokia missiossa käydä niin uskonnonvapaus koskee häntäkin. Älkää tuomitko, jokaisella on oikeus käydä missä haluaa. Jos minä en sinne halua, niin joku muu haluaa mennä ja hänellä on siihen oikeus.

        Sitä paitsi kyllä ne ihmiset ihan sydämen pohjasta uskoo että ei ne teeskentele siellä.

        vapaus on olla myös käymättä. Vapaus on myös kuulua tähän yhteen laumaan.

        Se, että uskoo tosissaan, ei tee siitä oikeata.

        ...Ei jokainen, joka sanoo Herraa, herra...

        ...Minun nimessäni he tekevät...minä en tunne heitä...sinun nimessäsihän me ajoimme...


    • lankeemuksen edellä

      Jos itse suhtaudut näin törkeän vihamielisesti siihen, että joku ei-vl rukoilee puolestasi, niin tuskin voit odottaa kenenkään suhtautuvan millään muulla tavalla sinulta tuleviin "mene seuroihin"- tai "tee parannus"-käskyihin.

      Henkinen ylpeys on todella rumaa katsella.

      • mitä rukoilee. En tarvitse moisia rukouksia, enkä voi niihin yhtyä...


      • siis...
        weha kirjoitti:

        mitä rukoilee. En tarvitse moisia rukouksia, enkä voi niihin yhtyä...

        Joten voisit myös tarkkailla omaa käytöstäsikin jatkossa, eikö vain?


      • siis... kirjoitti:

        Joten voisit myös tarkkailla omaa käytöstäsikin jatkossa, eikö vain?

        mielipiteeni. Siinä ei ole mitään pahaa tai väärää.


      • sitä muutkin...
        weha kirjoitti:

        mielipiteeni. Siinä ei ole mitään pahaa tai väärää.

        Niinhän sitä muutkin vain "sanovat oman mielipiteensä", mutta sitä et tunnu hyväksyvän. Tällä tavoin annat itsellesi oikeuksia, joita et muille salli, mikä näyttää räikeän epäjohdonmukaiselta ja epäoikeudenmukaiselta.

        "Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon."

        Ei mitään uutta auringon alla.


      • sitä muutkin... kirjoitti:

        Niinhän sitä muutkin vain "sanovat oman mielipiteensä", mutta sitä et tunnu hyväksyvän. Tällä tavoin annat itsellesi oikeuksia, joita et muille salli, mikä näyttää räikeän epäjohdonmukaiselta ja epäoikeudenmukaiselta.

        "Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon."

        Ei mitään uutta auringon alla.

        en hyväksy moninaisia käsityksiänne, mutta teillä on oikeus niihin.

        Samoin olen kieltänyt teitä rukoilemasta puolestani, koska uskon aivan eritavalla.


      • myös sinua
        weha kirjoitti:

        en hyväksy moninaisia käsityksiänne, mutta teillä on oikeus niihin.

        Samoin olen kieltänyt teitä rukoilemasta puolestani, koska uskon aivan eritavalla.

        Minäkin siis kiellän sinua ihan kollektiivisesti ei-vl:ien puolesta kehottamatta ketään "parannukseen", koska me kaikki olemme uskovaisia, vaikkakaan emme sinun mittapuullasi (Jumalan mittapuulla sitten kyllä).

        Joten suu suppuun weha. Usko hiljaa omalla tavallasi.


      • hellarineiti
        weha kirjoitti:

        en hyväksy moninaisia käsityksiänne, mutta teillä on oikeus niihin.

        Samoin olen kieltänyt teitä rukoilemasta puolestani, koska uskon aivan eritavalla.

        estää minua rukoilemasta, kieltää toki voit. Miksi sinua haittaa, jos rukoilen Jumalalta Jeesuksen nimessä totuutta sinulle ja muillekin, myös itselleni? Jumala ei johdata ketään valheeseen, joten jos vl-liike olisi totuus, ei kai sitten tarvitsisi sinunkaan pelätä?

        Koko vl-liike on rukouksissani.

        Rukoilen monien muidenkin puolesta, muslimien, epäuskoisten jne. Jumala on rukouksia kuuleva Jumala.

        Minun puolestanikin saa rukoilla, on paljon surua ollut lähiaikoina.


      • hellarineiti kirjoitti:

        estää minua rukoilemasta, kieltää toki voit. Miksi sinua haittaa, jos rukoilen Jumalalta Jeesuksen nimessä totuutta sinulle ja muillekin, myös itselleni? Jumala ei johdata ketään valheeseen, joten jos vl-liike olisi totuus, ei kai sitten tarvitsisi sinunkaan pelätä?

        Koko vl-liike on rukouksissani.

        Rukoilen monien muidenkin puolesta, muslimien, epäuskoisten jne. Jumala on rukouksia kuuleva Jumala.

        Minun puolestanikin saa rukoilla, on paljon surua ollut lähiaikoina.

        ei kannata mainostaa. Uskon niin eritavalla...


      • hellarineiti
        weha kirjoitti:

        ei kannata mainostaa. Uskon niin eritavalla...

        miksi vainoat minua? ;)

        Toki uskot niin eri tavalla, sen tiedän. :(

        Haluankin muistaa sinua rukouksin.


      • hellarineiti kirjoitti:

        miksi vainoat minua? ;)

        Toki uskot niin eri tavalla, sen tiedän. :(

        Haluankin muistaa sinua rukouksin.

        vaan kopistan kantapääni...


    • toinen parannuksen tekijä

      Hei Weha,
      koitko, että sinua johdatettiin vääränlaiseen
      parannukseen,
      vai johdatettiinko ollenkaan parannukseen
      kun vielä osallistuit allianssikristillisyyden
      tilaisuuksiin???

      tarinasi on siitä mielenkiintionen, että itse
      olen kokenut toisinpäin
      - sain tehdä aidon parannuksen nuorten toiminnassa, eikä hurmahenkisyys ole antanut
      mitään sen jälkeen,
      mutta samaistan itseni täysin 'vl-parannuksen'
      henkeen, vaikka se olikin tuo liikkeen
      ulkopuolella

      tv valtakunnan mies

      • hellarineiti

        helluntaisrk:aan kuuluvalle. Miksi vedin luterilaisen kirkon harhaopit tähän? En ole koskaan käynyt Nokian herätyksessä, enkä ole kokenut tarvettakaan mennä. Minulle riittää oma kotisrk, ilman mitään ihmeiden vatvomisia ja kaatajapastoreita.

        Nokian herätyksen Koivisto, ja Jalovaara, Meller jne. eivät ole helluntailaisia. Ihan vain sivuhuomautuksena.


      • hellarineiti kirjoitti:

        helluntaisrk:aan kuuluvalle. Miksi vedin luterilaisen kirkon harhaopit tähän? En ole koskaan käynyt Nokian herätyksessä, enkä ole kokenut tarvettakaan mennä. Minulle riittää oma kotisrk, ilman mitään ihmeiden vatvomisia ja kaatajapastoreita.

        Nokian herätyksen Koivisto, ja Jalovaara, Meller jne. eivät ole helluntailaisia. Ihan vain sivuhuomautuksena.

        te ootte kaikki...näin uskon.


      • kuulu samaan
        weha kirjoitti:

        te ootte kaikki...näin uskon.

        kirkkoon, mihin Nokian herätyskin kuuluu? Veljiä siis.


      • kuulu samaan kirjoitti:

        kirkkoon, mihin Nokian herätyskin kuuluu? Veljiä siis.

        se on potkittu vissiin pois kirkosta?

        Sitäpaitsi minulla on oma seurakunta, vaikka kuulummekin kansankirkkoon. Kansankirkon asiat eivät niin paljon kuulu minulle. Näin ajattelen.


      • pahasti.
        weha kirjoitti:

        se on potkittu vissiin pois kirkosta?

        Sitäpaitsi minulla on oma seurakunta, vaikka kuulummekin kansankirkkoon. Kansankirkon asiat eivät niin paljon kuulu minulle. Näin ajattelen.

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että "oikeassa oleva seurakunta" kuuluu "väärähenkiseen seurakuntaan"?

        Ei missään.


      • tilassa ja väärähengellinen. On myös luulouskoa, jossa olin.

        Olet saanut parannuksen? olet eripaikassa? Olet eri uskossa kuitenkin. Minulle sanottiin, lähde seuraamaan Herraa ja meitä, opissa, elämässä ja vaivassa. Asiat alkoivat mennä tällöin kohdalleen. Sitten olin erään veljen luona, joka siunasi minua ja aloin uskomaan samalla tavoin. Sillon tästä kirjoitteli neljä luterilaista herätysliike pappia ja money väärähengelliset keskusteli ja ihan "tavalliset" ihmiset. Kaikki vastustivat. Kävin vielä kovan taistelun, kunnes Jumala vielä selvensi asiaa, antaen minulle rauhan´. Tästäkin tiedän, että muut on vääriä.


      • pahasti. kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että "oikeassa oleva seurakunta" kuuluu "väärähenkiseen seurakuntaan"?

        Ei missään.

        Jeesuskin saarnasi synagogassa, vaikka siellä oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia. Naispappeus on vain kaiken luopumuksen jatkumoa. Samain toimivat apostolit synagogiissa, jos saivat luvan. Niin toimimme mekin. Silti käyn omissa tilaisuuksissa ja on omat paimenet. Evankeliumi kuuluu kaikille ja kuinka hyvä onkaan kirkossa toimia ja saarnata.


      • vertaus.
        weha kirjoitti:

        Jeesuskin saarnasi synagogassa, vaikka siellä oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia. Naispappeus on vain kaiken luopumuksen jatkumoa. Samain toimivat apostolit synagogiissa, jos saivat luvan. Niin toimimme mekin. Silti käyn omissa tilaisuuksissa ja on omat paimenet. Evankeliumi kuuluu kaikille ja kuinka hyvä onkaan kirkossa toimia ja saarnata.

        Jeesus saarnasi synagogassa, mutta ei opettanut, että seurakunnan tulee liittyä esim. juutalaisuuteen ja toimia sen sisällä! On eri asia "toimia jossakin" kuin "olla jonkin jäsen". Eivät apostolitkaan koskaan liittyneet uudelleen eroamastaan juutalaisuudesta, vaikka synagogissa kävivätkin puhumassa.


      • vertaus. kirjoitti:

        Jeesus saarnasi synagogassa, mutta ei opettanut, että seurakunnan tulee liittyä esim. juutalaisuuteen ja toimia sen sisällä! On eri asia "toimia jossakin" kuin "olla jonkin jäsen". Eivät apostolitkaan koskaan liittyneet uudelleen eroamastaan juutalaisuudesta, vaikka synagogissa kävivätkin puhumassa.

        hengellinen ja maallinen sekaisin.
        Toimimme omassa kirkossa ja kansankirkossa. Pakeneminen on hengellistä pakenemista. Apostolit kyllä eroitettiin myöhemmin. Mutta kirkko antaa meille hyvän suojan ja instunsion/esivallan. Se on minulle rakas.Eräs ateisti sai parannuksen armon, ja hän on liittynyt vain Ry:hyn. Hän haluaa liittyä myös muiden uskovaisten kanssa kirkkoon, mutta hänellä on esteitä siihen toistaiseksi, jota en voi mainita.

        Sama luopumus se on kirkon ulkopuolella. Siellä on liberaaleja yms. vielä enempi. Näin sanoin minulle eräs Luthersäätiöläinen, muutama päivä sitten torilla, kun pyysi pöytäänsä keskustelemaan kuulumisia.


      • ei tunne...
        weha kirjoitti:

        hengellinen ja maallinen sekaisin.
        Toimimme omassa kirkossa ja kansankirkossa. Pakeneminen on hengellistä pakenemista. Apostolit kyllä eroitettiin myöhemmin. Mutta kirkko antaa meille hyvän suojan ja instunsion/esivallan. Se on minulle rakas.Eräs ateisti sai parannuksen armon, ja hän on liittynyt vain Ry:hyn. Hän haluaa liittyä myös muiden uskovaisten kanssa kirkkoon, mutta hänellä on esteitä siihen toistaiseksi, jota en voi mainita.

        Sama luopumus se on kirkon ulkopuolella. Siellä on liberaaleja yms. vielä enempi. Näin sanoin minulle eräs Luthersäätiöläinen, muutama päivä sitten torilla, kun pyysi pöytäänsä keskustelemaan kuulumisia.

        "Sinulla menee hengellinen ja maallinen sekaisin."

        Raamattu ei tee missään kohtaa eroa hengellisen ja maallisen seurakunnan välillä. Tämä on vl:ien luomaa uutta oppia, jonka perusteella otetaan ev.lut. kirkosta kaikki hyöty irti.


      • ei tunne... kirjoitti:

        "Sinulla menee hengellinen ja maallinen sekaisin."

        Raamattu ei tee missään kohtaa eroa hengellisen ja maallisen seurakunnan välillä. Tämä on vl:ien luomaa uutta oppia, jonka perusteella otetaan ev.lut. kirkosta kaikki hyöty irti.

        ole uutta oppia, vaan ihan Raamatun oppia. Evankeliumi kuuluu kaikille ja kirkoissa sitä jos missä on hyvä julistaa. Sinne tulee oikein sekakansaa ja oon nähnyt kun siellä on tehty parannuksia ja haluttu lähteä seuraamaan Herraa ja meitä. Tämä on ollut Jumalan osoittama tie.

        Tosin kirkko hyötyy myös meistä, joten hyöty on molemmin puoleinen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      201
      4783
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      279
      2912
    3. 134
      1747
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      211
      1480
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1186
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1119
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1087
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1081
    Aihe