terve vaan. kuulkaas ihmiset nyt pistäkää kaikki tietämänn bella tl veneestä, onko omakahtaisia kokemuksia?mikä ihastuttaa mikä vihastuttaa
Bella 440-450 TL kokemuksia
12
23340
Vastaukset
- ex bella
ihan kiva vene suojaisille vesille. Mulla oli 450 TL 70 betol yamahalla 90 luvun taitteesta ja hyvin sillä pääsi. Paremmat tilat sisällä kuin Yamarinin 435:ssa. Bella on tosin melkoinen paukuttaja mutta kyllä sen kans elää voi.
Merenrannalla asujana vihastutti rovin pienuus. Järvelle ihan omiaan ja vesisuksihommissa varsin oiva peli. Kulki tuolla 70 heppasella lähelle 40 solmua 21" potkurilla, muistaakseni jotain 38-39 solmua gepsiin.
Valinnanvaraa on reilusti, belloja nettivene täynnä. Älä maksa kovin paljoa yli 2 k€ vaikka olisi kuinka hyvässä kunnossa. Kulkee jopa 30 heppasella, joku 50 hv kai se normaali koneteho joka kannattaa ottaa. 70 heppasenkin vielä kantoi täysin ongelmitta (105 kg), itse vene painaa n. 250 kg.- esa pakarinen
no siinähän tuli paljon tietoa.kiitos, vai on kova paukuttaja. itse ajattelin näsijärvelle venettä. muotoilu miellyttää silmää kyllä todella.veneen ostossa tulee kai kokemuksen mukaan tieto veneistä,harvemmin niitä testaamaan pääsee kun liikkeestä ostaa. ostaa tavallaan sian säkissä. nostaako hirveästi keulaa kiihdyttäessä jos olisi vaikka 50hp konè
- ex bella
esa pakarinen kirjoitti:
no siinähän tuli paljon tietoa.kiitos, vai on kova paukuttaja. itse ajattelin näsijärvelle venettä. muotoilu miellyttää silmää kyllä todella.veneen ostossa tulee kai kokemuksen mukaan tieto veneistä,harvemmin niitä testaamaan pääsee kun liikkeestä ostaa. ostaa tavallaan sian säkissä. nostaako hirveästi keulaa kiihdyttäessä jos olisi vaikka 50hp konè
ei pitkäksi aikaa, muutamaksi sekunniksi kun käy pystyssä kiihytyksessä.
Mun ex vene muutti kans sinne tampereen seutuville vuosi sitten. moikkaa jos vastaan tulee :) Näsijärvelle oikein passeli venemalli, tuolla 50 hv koneella kulkee n. 32-35 solmua riippuen potkurista.
Kaikki tuon kokoiset paukuttaa, se on fakta. bellan 450 on täysin tyypillinen liukuva tl vene. 450 on muuten kans pitkä sen 440 cm eli molemmissa sama runko muotti, kansimuotissa vaan ero eli 450 on uudempi malli. - esa pakarinen
ex bella kirjoitti:
ei pitkäksi aikaa, muutamaksi sekunniksi kun käy pystyssä kiihytyksessä.
Mun ex vene muutti kans sinne tampereen seutuville vuosi sitten. moikkaa jos vastaan tulee :) Näsijärvelle oikein passeli venemalli, tuolla 50 hv koneella kulkee n. 32-35 solmua riippuen potkurista.
Kaikki tuon kokoiset paukuttaa, se on fakta. bellan 450 on täysin tyypillinen liukuva tl vene. 450 on muuten kans pitkä sen 440 cm eli molemmissa sama runko muotti, kansimuotissa vaan ero eli 450 on uudempi malli.mitä mieltä olet tuosta pohjan muodosta?ei vaikuta kovinkaan "syvältä v pohjalta" siis pohjalta joka halkaisisi allon hyvin.mutta ei tuon kokoisissa veneissä tietenkään sellaista oikein voi ollakkaan. pitäis olla tosi korkea laitainen.
Miten sivutuulessa kulkee?entä jos kyydissä 3 ei riisitautista miestä eli noin 280kg painoa ja jos veneessä olisi 40 hp evinrude.vm 85 mitä siihen ajattelin.painuuko kuinka syvälle? - ex bella
esa pakarinen kirjoitti:
mitä mieltä olet tuosta pohjan muodosta?ei vaikuta kovinkaan "syvältä v pohjalta" siis pohjalta joka halkaisisi allon hyvin.mutta ei tuon kokoisissa veneissä tietenkään sellaista oikein voi ollakkaan. pitäis olla tosi korkea laitainen.
Miten sivutuulessa kulkee?entä jos kyydissä 3 ei riisitautista miestä eli noin 280kg painoa ja jos veneessä olisi 40 hp evinrude.vm 85 mitä siihen ajattelin.painuuko kuinka syvälle?pohjahan on melko suora. Siksi se kulkeekin niin kivasti pienelläkin teholla. V mallia ei todellakaan ole paljoa ja paukutteleekin makiasti just tuon pohjan takia. Ei se kuitenkaan oo syy jättää venettä ostamatta varsinkaan järvelle. Pärjäsin minäkin omallani merelläkin pari vuotta.
40 -85 evikka ei oo mikään tehopakkaus 2 pytyllään mutta kyllä se silläkin kulkee. Varmasti nousee teillä kolmella pintaan, ennenmmin tai myöhemmin. Alussa voi toki käydä keula kohti taivasta jonkin aikaa mutta kyllä se lähtee siitä pikkuhiljaa.Noiden molempien kyytiläsiten ei varmaan kestä molempien istua takapenkillä vaan kaikki lievään etukenoon ja kaasu pohjaan vaan :) - pekka puupää
ex bella kirjoitti:
pohjahan on melko suora. Siksi se kulkeekin niin kivasti pienelläkin teholla. V mallia ei todellakaan ole paljoa ja paukutteleekin makiasti just tuon pohjan takia. Ei se kuitenkaan oo syy jättää venettä ostamatta varsinkaan järvelle. Pärjäsin minäkin omallani merelläkin pari vuotta.
40 -85 evikka ei oo mikään tehopakkaus 2 pytyllään mutta kyllä se silläkin kulkee. Varmasti nousee teillä kolmella pintaan, ennenmmin tai myöhemmin. Alussa voi toki käydä keula kohti taivasta jonkin aikaa mutta kyllä se lähtee siitä pikkuhiljaa.Noiden molempien kyytiläsiten ei varmaan kestä molempien istua takapenkillä vaan kaikki lievään etukenoon ja kaasu pohjaan vaan :)kiitos todella paljon sulle exbella kun olet jaksanut vastailla tyhmiin kysymyksiin.olen tässä miettinyt että ehkä sittenkin taivun astetta suurempaan veneeseen. oliskos sulla siihen mitään ideaa? saman tyylinen saisi olla kun bellakin vaan vähän isompi ja allokkoa paremmin kestävä, asun tampereella ja näsijärvellä tuntuu aina olevan kova allokko
- ex bella
pekka puupää kirjoitti:
kiitos todella paljon sulle exbella kun olet jaksanut vastailla tyhmiin kysymyksiin.olen tässä miettinyt että ehkä sittenkin taivun astetta suurempaan veneeseen. oliskos sulla siihen mitään ideaa? saman tyylinen saisi olla kun bellakin vaan vähän isompi ja allokkoa paremmin kestävä, asun tampereella ja näsijärvellä tuntuu aina olevan kova allokko
jaa-a, tuo on vaikea kysymys kun toinen pitää äidistä ja toinen tyttärestä. Jotkut taas molemmista tai inhoavat kumpaakin...
Käväses katsomassa tai mieti jotain n. 5 metristä pulpettivenettä. Niihin on ainakin helppo "astua" sisään ja ovat käytännöllisempiä kuin TL veneet. Siis mun mielestä. Siks mulla nyt on sitten itellä HT, johon vieläkin vaikeempaa mennä sisään ku tuohon vanhaan bellaan :)
Monessa pulpparissa on varsin mukavat tuulilasi(t) ja säilytystilaakin vähintään se sama mitä mahtuu tuulilasiveneen täkin alle.
Minun seuraava vene onkin varmaan uppoumarunkoinen tai sitten niin painava (puoli)liukuva, jota ei enää pienet aallot räikytä. Ja kone tulee olemaan diesel ja ahdettu sellainen.Ei sen veneen loppujen lopuksi tarvii kulkea matkanopeutta kuin sinne 15-18 kn tietämiin.Mun mielestä :)
- Stuntt
Kyllä bella 450 TL kulkee jos vain munuaiset kestää :)
- riku
ostin just kanssa 450 bellan vm 85. mistähän sai uuden pressun edullisesti kun luulun ettei korjata enää kannata
- df
VA-varuste kuopiossa veneressuja tekee. Itse teetin siellä uuden ressun
bella 440vm 84 Hintaa tuli 500 euroa
- Bella4evö
Bella 450 aivan loistava ja viihdekäytössä monipuolinen. Uisteluun, renkaan vetoon tai ihan vaan kruisailuun. Suosittelen kuitenkin ettei osta alle 50 konetta.
- Pilkkisami66
Bella4evö tai Muut?
440 bella ja 20hv 4tahti kone tekeekö mitään muuta kuin ustelua ?
Jos olen käsittänyt oikein aiemmista että painoltaan ovat 450:en kanssa samaa luokkaa.
Onko tosiaan ettei alle 50hv koneella tee mitään?
Tarkoitus ei ole päästä mihinkään hirmu nopeuksiin mutta jos edes tuohon 20kn nopeuteen edes.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645616Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204257Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1702227
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231774- 951377
- 681164
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988