Heinänuha jyllää ja kun viikko sitten sairastetun flunssan jälkimainingit ovat tukkia röörit ihan kokonaan, niin voinko ottaa Kestinen (2 x pvä) lisäksi Duactia? Sopivatko lääkkeet yhteiskäyttöön? Lääkäriin pääsen vasta maanantaina.
Duact + Kestine?
5
14715
Vastaukset
- voi ottaa,
luehan ne pakkausohjeet.
- tukossa ollaan edelleen
Koska lääkettä ei tule ottaa?
Duactia ei pidä käyttää jos olet aikaisemmin kokenut yliherkkyysoireita Duactista, Semprexistä tai
triprolidiini-nimisestä (Actidil, Pro-Actidil) vanhemmasta antihistamiinista tai pseudoefedriiniä
sisältävistä lääkkeistä. Sinun ei myöskään pidä ottaa Duactia, jos sinulla on korkea verenpaine tai sepelvaltimotauti.
Duactia ei pidä käyttää samanaikaisesti tiettyjen lääkkeiden kanssa. Kerro sen vuoksi lääkärillesi muusta lääkityksestäsi.
"Duactia ei pidä käyttää samanaikaisesti tiettyjen lääkkeiden kanssa", mitähän tää sitten tarkoittaa? Muistelin, että joku olisi kertonut ottavansa molempia lääkkeitä yhtä aikaa, mutta en voi muistaa, kuka kertoi ja oliko kyse juuri näistä lääkkeistä. Taidan sitten jättää ilta-Kestinen väliin ja napata Duactin.
- ei enää niin tukossa
Ei saa käyttää yhdessä, niin sanoi lääkäritäti. Söin muutaman päivän pelkkää Duactia ja nyt olen siirtynyt takaisin Kestineen. Alkaa flunssakin olla menneen talven lumia, onneksi, kun lomakin pukkaa päälle :)
- mimosa_
Itse olen käyttänyt samanaikaisesti joskus Duactia ja kestineä. Oliskin mielenkiintoista tietää, miksei niitä saa samanaikaisesti käyttää? Itse en huomannut käytöstä muita oireita, kuin väsymyksen. Molemmat lääkkeet on lääkäri mulle määrännyt, eikä mulle ainakaan ole kerrottu, ettei saisi samanaikaisesti käyttää.
- yhtäaikaa
Duact on yhdistelmävalmiste, jossa on mukana antihistamiini. Joten samaan aikaa ei ole tarpeen käyttää muita antihistamiinivalmisteita (xyzal, kestine, zyrtec jne.) Teho ei yleensä yhtäaikaisella käytöllä kasva, mutta haitat (kuten väsymys) voivat lisääntyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lopetin kokonaan ravintoloissa ruokailun ja juomisen
Ravintoloissa hinnat ovat aivan naurettava korkealla. Alkoholin juomisessa ravintoloissa ei ole senkään vertaa järkeä.2053136Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä
Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin232520Mari Rantanen eroa! Lausunnot vapun pahoinpitelystä ovat järkyttäviä!
Poliisiministerin, eli sisäministeri Mari Rantasen on syytä erota!1721294kukaan ei pakota kasteeseen..
Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot4001135- 701132
Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle
Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t121121Anabaptismin kirous
Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä4171032- 691002
- 129999
Pelolla pakottaminen
Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha624876