Kyrsiikö ketään tämä?

epe's mode

Joopeli, olin itse kova DM-diggari 90-luvun alussa. Kaikki sinkut piti saada kaikkina mahdollisina versioina. Sitten into hiipui Songssin jälkeen, varsinkin kun niitä sinkkuja julkaistiin niin hiton monena versiona. Jonkinasteista fanien rahastusta mun mielestäni. Englannissahan nuo julkaistiin parhaimmillaan kolmena eri versiona, jotka taas jenkkijulkaisuissa oli koottu yhdelle levylle.

Niin, että mun keräilyintoni sammahti siihen, kun niitä sinkkuja ja eri miksauksia tehtaillaan niin jumalattomia määriä. Useimmiten se perus-albumiraitaversio oli kuitenkin paras.

2

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marDM

      Näinhän se menee, kun on latu auki niin menoks vaan.

      Ite kans keräilin viä violator älppärin aikoihin kaikki mitä irti vaan bändistä sai... bootlegitkin kelpas. On levyn värilläkin väliä!

      Onneks noi remix/LTD levyt alko oleen jo Sofadin aikoihin sellasta sotkua ja disko rimputusta ettei enää tosiaan ollut mielenkiintoa noita keräillä.
      Nykyään noi ns. limited sinkut on kovassa huudossa netissä ja niistä saa maksaa maltaita (vinylit eri väreineen jne.jne.).

      Niin sen vaan huomaa miten musiikki tyyli muuttuu kun juottolaremixit on ihan jotain muuta kuin pidennettyjä tai sämplättyjä versioita alkuperäisistä versioista.
      On eri tyylisuuntia jotka käy rytmiltään tanssilattioille nyky päivänä. Kyllä noi vanhemmat versiot piiseistä sykähdyttää mua enemmän (Something to Do - Metalmix), soitappa tätä täysiä tuuninki autossas, taatusti erottelee jyvät akanoista.

      Ja toisaalta, onneks tuli MP3, se palasti monelta seteli tukolta tänkin fanin. Kyllä ne versiot on olemassa digitaalisessa muodossa mulla kuitenkin, joskaan en niitä jatkuvasti kuuntele.

      No, PTA levyn remixit on taas ollut ihan kuunneltavia paitsi tosiaan nuo LTD mixaukset.

      Nyt on tullut osteltua noita DVD versioita noista sinkuista kun niitä tuntuu saavan maailmalta nimmareilla varusteltuina! (muten kaupasta, joten luulis olevan aitoja :), voishan nimmareita verrata jos olis mahkua?)

    • (sisterofnight)

      Elämme markkinataloudessa, se on fakta. Bändin lisäksi aika moni muu taho elää näistä tuotteista. Hiukan liikaa niitä ehkä on, mutta ei ne mitää julkaise, mistä tulee tappiota eli Mode-fanit voi katsoa suoraan peiliin, sieltä se vastaus löytyy.

      Jos ite oisin muusikko, toki haluaisin eläkerahastoni karttuvan. Mikään ei nimittäin ole katoavaisempaa kuin mainen kunnia, mistä voi monesta muusikkoelämäkerrasta lukea. Jo huomenna voi tekarit olla kadoksissa jossain Ruåtsissa, ja sit ollaan pulassa.

      Mieluummin siis tämmöistä kassavirtaa kuin nykyään muodissa olevaa reality -sarjaa Emptyveessä parhaaseen katseluaikaan (vaikka Dave kauhukseni kerran jossain haastattelussa vitsailikin, että heidän perheestä saisi hyvin The Osbournesia vastaavan viihdesarjan). Pelkkä ajatus puistattaa. Billboard-listan vitostila kuulostaisi hienolta, mutta se ei olisi musiikin ansiota vaan pärstän näkyvyyden. (Tai noh, myönnän toki, että niitä Daven vähäpukeisia aamu- ja iltatoimia olis kyllä ihan kiva vilasta silleen muutaman sekunnin verran:D )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe