Milloin tulisi varata?

Morsian -07

Milloin häämatkakohde ja hääyö tulisi varata, mikäli häät ovat ensi kesänä?

Onko kenelläkään muuten vinkkejä hyvistä häämatkakohteista?

56

18038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KimmoJ-9

Suosittelen Prahaa ainakin heinä-elokuussa(aika lämmintä, mut niinhän se pitää ollakkin). Kaunis paikka, ihmiset ovat ystävällisiä ja tunnelmaa riittää... Hintatasokin on kohdillaan näin suomalaisittain katsottuna...

• Ellugga

Voi että ihana lueskella näitä hää juttuja.. omat häät on vietetty jo 2 vuotta sitte mut oon jääny aivan koukkuun kaikkiin hääjuttuiin.. häämatkalle ei olla tosin vieläkään keretty mut ehkä joulun tienoilla päästää.. :) ollaan kans prahaa katteltu ja tutustuttu ja sinne on pakko päästä.. prahaa ehdottelisin täältäkinpäin!! :) Hyviä häitä ja häämatkaa!!

• Ali Baba

Nyt pääsee Bagdadiin halvalla. Kannattaa ottaa paketti johon kuuluu turvajoukot ja kriisipaluu Syyrian kautta esim. terroristihyökkäyksen osuessa kohdalle. Bagdadin yöt ovat näkemisen arvoiset rakettien valoilta tuskin näkee tähtitaivasta. Kannattaa ottaa myös kameliretki!

• Onnesta osaton

Kiva, kun jollakin on varaa mennä häämatkalle!
      Toiset tekee kyllä etukäteenkin häämatkan. Mulla ja mun mieskaverilla on kaikki vasta suunnitteluasteella eli sitoutuminenkin. Ei ole varaa ainakaan kalliiseen häämatkaan ja haajuhlaankaan näillä näkymin, kun eletään yhden palkalla ja molemmat ollaan velkasia eikä haluta lisävelkaa. Onneksi ei tarvi enää kuuluttaa eikä mennä edes kirkossa naimisiin, jos ei tahdo. Minä ainakin jännitän kaikkea tollasta, mutta tahtoisin silti siunauksen avioliitolle, vaikka kävisimme vaan maistraatissa. Olen uskis ja mies ei. Kyllä se liitto pysyy kasassa sitten vähemmälläkin hössöttämisellä, vaikkei saiskaan kaikkea haliamaansa yhtenä päivänä. Tärkeintä, että saa sen ihmisen jota rakastaa. Onnea ja siunausta ja toivon, että löydätte sopivan häämatkakohteen oli se sitten koti- tai ulkomailta.

• Tau

Kreikkaan ehdottomasti! Agios Nikolaos, Elunda tai vaikkapa Karpathos. Karpathos olisi varmasti paras vaihtoehto noista.

• onnesta osaton vielä
        Tau kirjoitti:

Kreikkaan ehdottomasti! Agios Nikolaos, Elunda tai vaikkapa Karpathos. Karpathos olisi varmasti paras vaihtoehto noista.

Kiitos vinkistä!

Olen käynyt kerran Samoksella ja ihastuin Kreikkaan silloin jo. Italia ei vaikuttanut niin hyvältä, vaikka olihan se hienoa istua gondoolissa Venetsiassa. Kreikkalaiset ihmisinä jäivät mieleen ystävällisinä ja luotettavina.

Hyvää häämatkaa kaikille sitä suunnitteleville!

• kamikaze 33

hääsivu tästä 24 on tullut.Tommosta paskaa koko ajan
      laittakaa nyt jo jotain muita aiheita

• älä lue

Taitaa sinua katkeroittaa, kun et ole itse päässyt naimisiin tai vastaavasti ei ole varaa järjestää kunnon juhlia häämatkoineen. Tai sitten olet kyllästynyt, kun muija kärttää naimisiin, etkä uskalla olla juhlien keskipisteenä tai halua sijoittaa muuhun kuin bensaan ja kotiteatteriin.

Kesä on juhlien aikaa, ja puhukoot ihmiset siitä, mikä kiinnostaa. Jos joku aihe ei kiinnosta, niin älä lue koko keskustelua. Käytä aikasi johonkin muuhun kuin muiden haukkumiseen. Mene terassille, rannalle tai ihan minne vaan. Ehkä sinäkin löydät sieltä jonkun, jonka kanssa on kiva suunnitella häitä.

• morsian vm.1979
        älä lue kirjoitti:

Taitaa sinua katkeroittaa, kun et ole itse päässyt naimisiin tai vastaavasti ei ole varaa järjestää kunnon juhlia häämatkoineen. Tai sitten olet kyllästynyt, kun muija kärttää naimisiin, etkä uskalla olla juhlien keskipisteenä tai halua sijoittaa muuhun kuin bensaan ja kotiteatteriin.

Kesä on juhlien aikaa, ja puhukoot ihmiset siitä, mikä kiinnostaa. Jos joku aihe ei kiinnosta, niin älä lue koko keskustelua. Käytä aikasi johonkin muuhun kuin muiden haukkumiseen. Mene terassille, rannalle tai ihan minne vaan. Ehkä sinäkin löydät sieltä jonkun, jonka kanssa on kiva suunnitella häitä.

kirjoitit ihan asiasta. Onko sitten pakko lukea näitä foorumeita jos ei kiinnosta. Meillä tulee kohta täyteen 27 avioliittovuotta ja lueskelen mielelläni näitä sivustoja, ajat ovat muuttuneet siitä, kun olin morsian. Tunnelma on kuitenkin sama. Omien poikieni häissä, jotka tietenkin olivat erilaiset kuin omani, fiilikset olivat aivan ihanat.

• moni.....
        älä lue kirjoitti:

viettää näistäkin kirjoittelijoista avioeron tuskaa muutaman vuoden kuluttua? Nykyisiä tilastoja katsoessa yllättävän moni! Onko naimisiin menostakin
        tullut sellanen hetken huuma vai mistä johtuu nämä jatkuvasti kasvat avioero lukemat???? eihän nykyään enää ole mikään uutinen jos joku on jo kolmatta tai neljättäkertaa naimisissa.....

• äidin mielestä

hääyö kuuluu ...mitä ihmeen lässytystä tämä netti on täynnä? Kai nyt jokainen voi itse selvittää matkan järjestäjiltä ja siltä siipaltaan minne matkustetaan ja miten hääyönä ollaan. Mitä te niitä täältä kyselette?

• kokenut

Olen sitä mieltä (kokeneena) että matka sinänsä ei ole niin tärkeä juttu itse parille, kuin yleisölle. Jos toista rakastaa silloin matkan kohde ei ole se joka ratkaisee, vaan ne rakkauden osoitukset jotka siellä tapahtuu. Eli hyvää matkaa teille sinne jonnekin, minne itse valitsettekin (kuin kumppaninnekin).
        P.S. hääyö jää aina mieleen, vaikka olisi huonompikin... kumma juttu.

• Räkä
        kokenut kirjoitti:

Olen sitä mieltä (kokeneena) että matka sinänsä ei ole niin tärkeä juttu itse parille, kuin yleisölle. Jos toista rakastaa silloin matkan kohde ei ole se joka ratkaisee, vaan ne rakkauden osoitukset jotka siellä tapahtuu. Eli hyvää matkaa teille sinne jonnekin, minne itse valitsettekin (kuin kumppaninnekin).
        P.S. hääyö jää aina mieleen, vaikka olisi huonompikin... kumma juttu.

Hääyö jää varmasti morsiamelle viereen. Sulhanen sammui ja hänet talutettiin oksennuspussin kanssa autoon.

• halpa ja lähelle

koska eroatte kumminkin! Katso vaikka mitä tilastoja.

• annette

Hei morsian! Menimme naimisiin talvella, ja varasimme häämatkan kolmea kuukautta aikaisemmin häitä. Lähdimme New Yorkiin suoraan häistä, ja se oli hienoin matkamme. Saimme hyvin halvat lennot ja halvahkon majoituksen Central Parkin vierestä. Olemme lomailleet niin paljon rannoilla, että halusimme häämatkaksemme jotakin erilaista.

Erityisesti suosittelen tuota suoraan häistä lähtemistä, kun muut jäävät tanssimaan tms. Eipähän tarvitse itse jäädä seuraamaan rääppiäisiä. Lentokentällä on hyviä hotelleja, joissa on mukavaa viettää hääyö. Aamulla vaan kamat koneeseen ja menoksi.

• Räkä

Lennot ja hotellin saa vaikka huomiseksi jos määränpäällä ei ole väliä. Ehdotan yhteydenottoa matkatoimistoon. Monet hotellit antavat alennusta hääpareille ja huoneessa saattaa olla yllätyksiä esim. pullo kuohuvaa...

Jos taloudellinen tilanne ei salli useamman tuhannen matkaan voitte järjestää matkatoimistoon häämatkatilin joka toimii samallatapaa kuin tavaratalon lahjalista. Vieraat laittavat rahaa tilille ja näette otteen kuka ja kuinka paljon on laittanut.

Häämatkakohde on hankala kun jokaisella on omat mieltymyksensä. Disneyworld sopii jos on jo lapsia, nuorille vaikka kreikan saaristo. Kaupunkeja on monia, esim. lento Wieniin ja sieltä Bron kaupunkiin tsekkiin.

• ovat..

todella turhat,eroat kuitenkin!

• romantikko n.

kuulin jostain telkasta tms.. että häät maksaa..ja niitä maksetaan vielä monen vuuen päästä ja sillo ollaan jo erottu:-(...nykyään ei kestetä arkea,,ja pitäskö seukata enempi aikaa ei mitään kiirettä.Empä tiiä ..Mutta mitäs teet ko kyllästyt..ja *rakastumisvaihe*kestää 6kk:tta kuulemma.Ei kaikki ookkaan yhtä onnea huomataan..tulee arki eteen.

• romantikko n.

johonkin ihanaan mökkiin kahden kesken.Ja sinne jäädä viikoksi.

• Nimetön

olen romantikon kannalla...ihana yö lapissa metsän keskellä..,mikä sen parempaa!!

• Xerkki

Miami tai Las Vegas

• european

Miami ja Vegas ovat niin tusinaa, että vain amerikkalainen voi aidosti digata niitä. Miamista tosin lähtee Karibian risteilyt, joita on eripituisia ja tosiaankin on mistä valita. Länsirannikolta jatkaisin suosiolla matkaa Havaijille. Oma häämatka tuli tehtyä aikanaan Välimerelle, mutta jos samaa tarkoitusta varten pitäisi etsiä uusi matkakohde uudestaan, varteenotettava vaihtoehto olisi Havaiji.

• Jani K.
        european kirjoitti:

Miami ja Vegas ovat niin tusinaa, että vain amerikkalainen voi aidosti digata niitä. Miamista tosin lähtee Karibian risteilyt, joita on eripituisia ja tosiaankin on mistä valita. Länsirannikolta jatkaisin suosiolla matkaa Havaijille. Oma häämatka tuli tehtyä aikanaan Välimerelle, mutta jos samaa tarkoitusta varten pitäisi etsiä uusi matkakohde uudestaan, varteenotettava vaihtoehto olisi Havaiji.

No et sinäkään taida mitään matkailusta tietää jos
        olisit heti USA:n länsirannikolta jatkamassa
        Hawaiille. USA länsipuolelta löytyy todella paljon
        mielenkiintoista (mm. luontokohteet ja kaupungit) aktiivimatkailijalle. Tosin
        en tiedä sopiiko reipashenkinen aktiivimatkailu
        häämatkailijoille mutta kuitenkin.

• morsian vm2005
        european kirjoitti:

elikkä me mentiin häämatkalle ensin mökille ja sieltä ajeltiin toiselle puolelle suomea ja toiselle mökille missä sitten tytär oli isovanhempiensa kanssa vastassa. ja oli aivan upea matka eikä maksanu ku dieselit autoon... mutta lähinnähän se on niin että mistä tykkää. venetsia on kuulema tosi ihana paikka

• Taidamme tehdä lähes samoin
        morsian vm2005 kirjoitti:

elikkä me mentiin häämatkalle ensin mökille ja sieltä ajeltiin toiselle puolelle suomea ja toiselle mökille missä sitten tytär oli isovanhempiensa kanssa vastassa. ja oli aivan upea matka eikä maksanu ku dieselit autoon... mutta lähinnähän se on niin että mistä tykkää. venetsia on kuulema tosi ihana paikka

Olen useasti ihmetellyt sitä, miksi suomalaisten pitää naimisiinmenollaan rikastuttaa ulkomaaneläviä. Ja lisäksi vielä levitellä taivaalle kasvihuonekaasuja.

• syrän

Kreikan Santorini

• kone hajos

mää vien tulevan vaimoni domskuihin kuunteleen ja tanssiin merenquee... =)))
        toivottavasti eukkoseni näkee tän !!! =)))

• Kokkolaan

KOKKOLAAN! hahaha

• Helmi K

KOKKOLASSA, minäkin olen viettänyt siellä hääyöni ja lopun elämäni!

• EräsVainen

Thaimaa on paras. Niin kaunis ja täynnä hymyileviä ihmisiä.

• ehottaja

Åre ruottis on ihana paikka näin kesälläkin

• Nuorisoa...

Vanhemmat oli häämatkalla Venetsiassa.. Se on upee mutta kallis paikka.. Jos varaa on niin sekin voi olla kiva paikka viettää häämatkaa :)

• Herrasmies

Kannattaa tehdä pöytävaraus Ravintola-Ebbaan Pietarsaareen ja viettää siellä laadukas & tasokas ilta!
      Laittaa ykköset päälle ja kunnon parfyymit & Tabac`it kaulalle..kultaketjut käteen, plankata kauan kaapissa lojuneet kengät...aamulla heräätte pirteinä hyvin syöneinä ja paremmin juoneina. Taas jaksaa mennä reippaina töihin ja kertoa työkavereille ym. tutuille hienosti sujuneesta ravintola-illallisesta ;)

• elliv

hawaii on paras :DD

• Pikutiiker

Meillä se on jo päätetty. 5 pv hawaii ja 4 pv New York. Sopiva setti ja tulossa vuonna x.

• Meriau

Suosittelen ehdottomasti Australian suurta valliriuttaa. Aivan uskomaton paikka ja kuin luotu rakastuneelle parille. Voi sukeltaa, snorklata, uida ja syödä hyvin jne. Mahdollisuuksia täynnä. Kysypä Aktiv Resor matkatoimistosta esitettä ja tarjousta. Olen heidän kautta 2 krt ollut Australiassa ja homma pelaa. Kunpa vielä löytyis oma kulta, jonka kanssa lähteä.... Kaikkea hyvää sinulle!

• saku_t

Juupa juu. Great Barrier Reefille kannattaakin mennä pian jos meinaa, sillä pian se on muisto vaan. Ilmaston lämpeneminen uhkaa tuhota tuon ekosysteemin yllättävän pian, ja mitä useampi turisti sinne lentää toiselta puolen maapalloa tupruttaen kasvihuonekaasuja suoraan yläilmakehään, sitä nopeammin ne tuhoutuvat...

Mutta ei kait sitä häähuumassa tarvii ajatella niin pitkälle.

• asiallinen_tuntija

Jos kaupunkiloma kutsuisi eniten, suosittelen Pariisia.

Jos ei ole rahasta kiinni ja haluatte paratiisiin, niin Tyynenmeren pikkuvaltioista löytyy autiota hiekkarantaa.

Jos luksusrantaloma hyvillä palveluilla olisi mielessä, kannattaa suunnata Malediiveille tai Seychelleille.

Jos haluatte eksoottisia kulttuurielämyksiä, niin ehdottomasti Vietnam tai Kamputsea suunnaksi.

Jos haluatte laajentaa kulttuuritajuntaanne vähän edullisemmin mutta silti päästä kauniiseen paikkaan, niin Thaimaa on erinomainen vaihtoehto.

Jos tahdotte tehdä jotakin todella upeaa ja erilaista, tutkailkaa Namibian tarjontaa.

• Jasu-80

Jos ulkomaille menossa häämatkalle, niin marraskuussa tulee talvimatkat myyntiin. Niin silloin marras/joulukuussa ilman muuta. Itsekkin menossa ensi vuonna häämatkalle, itse olemme menossa Thaimaaseen Koh Samuille, eli paikka jo päätetty, nytten odotetaan vaan että päästään varaamaan :) Jos raha eioo ongelma sillon vois suosistella African Mauritiusta taikka Meksikoa, taikka sitten Thaimaata. Jos halvempaa etsii, niin silloin Kreikka,Espanja tai Kanariansaaret paras vaihtoehto!

• sja

itse menimme naimisiin kuusi vuotta sitten ..ensi maaliskuussa on häämatkan aika!! varasimme matkan heti kun uudet kaukomatkat tulivat myyntiin eli lähdemme niin ihanaan lämpimään ja ystävälliseen thaimaahan.

• paras

kohde hääyötä on viettää kotona, ja sitten häämatkalle veneilyä, matkustelua lähikunnissa ja sitten mökille.

• molemmat hyviä

raha ratkaisee. Itse menisin kumpaan vaan uudestaan. Paljon kaikkea ihanaa....

• nöpönelli

Varma valinta. Huippu Romanttista!

• kokemusta on

Pariisi on hyvä, mutta jättäkää Eiffel väliin koska siellä ei taatusti ole romanttista.

• budjetti...

Lähdetään Rhodokselle suoraan häistä ensi kuussa. Meillä ei ole varaa välttämättä kaukomaihin, vaikka mieli tekisi... Mutta ehtiihän sitä! Matka varattiin kevät-talvella. Ja saatiin tosi hyvä huone merinäköalalla tasokkaasta hotellista ihan huokeeseen hintaan.

• Itse ollut Zakynthoksella

Ja oli tosi ihana saari, voin suositella myös korfua!

• nämä!

Malediivit on aivan uskomaton paikka niin hääparille kuin kelle tahansa muullekkin.Aivan uskomattoman kaunista ja erikoista tälläistä ei nää kun kerran elämässä!Esim. oma pieni saari ja yöpyminen bangaloossa veden päällä!hakekaapas sanalla malediivit tai maledives niin pääsette tutustumaan. No sit tietysti karibia....

• Köyhät

Maailmanympärimatka kannattaa tehdä n. 9 kertaa niin jää mieleenkin jotain...Sitten on aivan ihana yöpyä teltassa, eli muistakaa ottaa teltta mukaan niin säästää kuluissa. Matka maksaa jotain 80000/hlö, mutta jos ottaa omat eväät mukaan niin säästää aika paljon!

• Nimetön

Moi Morsmaikku ja sen Sulhanen!

Viime vuonna allekirjoittanut meni naimisiin perinteisin menoin ja noin kuukausi häistä lennettiin satumaiseen Italiaan lumoavalle Gardajärvelle, Riva del Gardaan. Oli muuten kaunis ja romanttinen paikka, aaaah!! Seuraavan kerran mennään sinne, kun tulee 10-vuotis hääpäivä, muistelemaan... :)

Matkoja saa vielä noin kuukausi ennen lähtöä, mutta aina paprempi ja halvempi, mitä ennemmin varaa. Matkan saatavuus riippuu tietenkin kohdemaan ja -paikan suosiosta. Se taas selviää kohdematkojen tarjoajalta.

Hääyö riippuu paikasta ja sen suosiosta. Itse varattiin erään hotellin pressansviitti jo vuotta ennen häitä, kun tiedettiin sen olevan niin suosittu kohde. Oli kyllä hintaa, mutta kyllä kannatti! :)

Siis onnea ja hyvää matkaan sinne jonnekkin sitten...

• Lago di Garda

7v. sitten olimme häämatkalla Gardajärvellä, Argossa. Mahtava paikka. Ei häiritseviä tekijöitä, esim. nuoria Brittituristeja. Maisemat hulppeita ja tekemistä löytyy.

Sinne mekin haluaisimme mennä uudelleen, patikoimaan ja pyöräiemään.

• parasparas

Otatte rannekkeen ja menette Tykkimäen Possujunaan KOKOPÄIVÄKSI!

• Jaana^^^^

Menkää är- kioskille.

• nähty ja nautittu

Tässä aivan unelma häämatkakohde.

Oma "mökki" rinteessä, joissa mm. iso kylpyamme terassilla täysin privaatilla merinäköalalla. Voiko romanttisempaa ollakaan?

Ainut Koh Samuin hotelleista, jossa oma lahti.

Googlesta hakusanalla Tongsai Bay löytyy lisätietoa.

Olimme itse häämatkalla Tongsai Bayssa 2,5 viikkoa. Aivan mahtavaa.

Halpa se ei ole, mutta ei sitä naimisiin nyt jatkuvasti viitsi mennäkään. Meidän häämatkakulut olivat n. 5000€.

Hotellissa oli paljon eurooppalaisia ja aasialaisia häämatkalaisia. Suurin osa budjettityylliin eli 3-4 päivää tässä hotellissa ja loppu matkasta halvemmissa hotelleissa. Yksi vaihtoehto upean häämatkan rakentamiselle.

• Heltsu

Varasin meille matkan noin 2 kuukautta ennen häitä joita vietetään syyskuun puolessa välissä. Paikaksi valitsin Thaimaan Koh Samuin, pieni idyllinen saari. 15 mtkan pituus joten varmaan kerkiää rentoutua.
      Häämatka kruunaa, omasta mielestäni, häät!

• luonnonystävät

Me siirryimme bussilla mökille. Ei ollut tarvetta pilata ilmakehää enemmillä hiilidioksidipäästöillä.

Ei tarvinnut varata etukäteen.

• tällä tavalla

Me varattiin aikanaan häämatka Barbadokselle jo hyvissä ajoin vuotta aikasempaan kesällä.Tulikin sitten sen aikaisen sulhasen kanssa talvella riitaa ja erohan siitä tuli.Uusi sulhanen löytyi
      kevättalvesta ja sitten mentiinkin uuden sulhasen kanssa häämatkalle. :-)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 474
      6801
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2511
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      218
      2467
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      140
      1759
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1698
    6. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1113
    7. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      60
      1103
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1095
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1017
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      62
      907
    Aihe