Roikkujat

Geminodomus

Kaksonenhan on varsin valovoimainen, positiivinen, luova ja mielikuvitusrikas ihminen, joten hänen ympärillään ihmiset viihtyvät ja tuntevat olonsa vapautuneiksi.
Kuitenkin, on myös sellaisia ihmisiä, jotka viihtyvät kaksosten seurassa vähän liiankin hyvin. Toisinsanoen he ripustautuvat kaksosiin. He eivät anna kaksoselle yön eikä päivän rauhaa, vaan soittelevat, kyläilevät, kutsuvat eri tilaisuuksiin yms. jatkuvasti.

Pahimpia (tai yhtähyvin parhaimpia) roikkujia ovat ehdottomasti kalat. Skorpioonit, ravut, vaa`at, neitsyet ja jousimiehet ovat myös melkoisia roikkujia. Tämän olen havainnut ainakin omalta kohdaltani.
Oikeastaan noista ripustautujista ei ole sen kummempaa harmia kunhan nyt eivät aivan silmille ala hyppimään. He ovat myös ystäviäni, joten parhaan kykyni mukaan yritän auttaa heitä ongelmissaan.

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että "parveileeko" muitten kaksosten ympärillä noita roikkujia? Tai tunnetteko olevanne porukan keskipiste?

16

2386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaksosnainen

      Varsin paikkansapitävää minun kohdallani. Kaikki exäni ovat jääneet roikkumaan, kukaan ei ole tajunnut kerrasta eikä kyllä toisesta kerrastakaan.
      No kai tämä on sitä kaksosta ;)

      • missä roikkuu

        Kaksonen on luomakunnan epäluotettavin, varsinkin naiskaksonen. Sain parista kerrasta tarpeekseni.
        Valehtelee, pettää - enemmän kuin muut yhteensä!
        Kukaan ei todellakaan roiku tollaisen naisen mukana, jos nyt vähänkään aivotoimintaa on miehellä.


    • Epäonninen roikkuja

      Myönnän olevani/olleeni epäonninen roikkuja kaksosessa..Yritin kaikilla mahdollisilla keinoilla jopa lahjonnalla saamaan kaksosmiehen itselleni..en siinä onnistunut ja se oli rankkaa ja hajottavaa..Suuret tunteeni kaksosmiestä kohtaan olivat niin uskomattomat.. Nykyisin elän toisen kaksosmiehen kanssa ja hän tuntuu roikkuvan liiaksi minussa kiinni..tunne on että happi rupeaa loppumaan..yhtään ei ole omaa vapaa aikaa kaikkialle hän haluaa mukaani.. Rakastan häntä mutta ahdistun liiasta roikkumisesta ja mustasukkaisuudesta..Olen skorppioni nainen..roikkuja sellainen ja nyt voin sanoa että kaksonenkin voi olla roikkuja skorpioniin..

    • perjantaina

      Minussa on varmaankin nyt jotakin "vikaa", kun tunnistan itsessäni roikkujan. Tutustuessani uuteen ihmiseen haluan, että kaikki on jotenkin selvää enkä jaksaisi kovin kauaa odottaa, ja katosa missä mennään... joko ollaan tai ei. Mielummin kiihkeästi ja paljon - - kestäköön aikansa.

      • Roikkujapiirteinen kaksosna...

        Niin, minullakaan ei ole pitkäjännitteisyyttä, jos rakastun. Miksi ujostella ja käydä läpi kaiken maailman perinteitä: ensin käsi kädessä, sitten ujo suukko, sitten kahvikestejä, elokuvia, ehkä viimein varrastettu suudelma. Apua! Ehdinhän jo väsähtää ennekuin on päästy asiaan! Tahdon tietää ollaanko vai eikö...


    • parveltu

      Kalat näyttävät viihtyvän ymmpärilläni. Olisikohan niin, että moni muu ei jaksa yhtä hyvin kalojen kanssa. Olen havainnut, että vanhemmat kalat yrittävät käyttää minua hyväkseen erilaista apua pyydellen. Sana "roikkuja" on todella kuvaava.

      Vesimiehistä tulee useimmiten ystäviäni. Melkein kaikki ystäväni ovatkin juuri vesimiehiä. Minä antauden kaikella rakkaudellani näihin ystävyyksiin, mutta vesimiehet puolestaan ovat melkein aina kovasti kriitillisiä minua kohtaan. Vaikuttaa melkein, niinkuin heidän tehtävänsä olisi oikoa minun sanomisiani, tarkentaa lauseitani ja muistuttaa minua joka ainoasta väärinsanomasta. Vesimiesystävättärilläni on mahdottoman hyvä muisti joka pienimmästäkin asiasta, jonka olen lausunut.

      Neitsyet pysyttelevät läheisyydessäni sen vuoksi, että minä hyväksyn kaikki ihmiset sellaisina kuin he ovat emkä koskaan yritä korjailla tai muuttaa toisia. Neitsyeitten on vaikea hankkia ystäviä - mutta minun piireissäni on joka sortti yhtä tykättyjä. Pidän erikoisista ihmisistä!

      En ole tosin koskaan havainnut, että yksikään skorpioni olisi ollut minusta kiinnostunut. He ovat niin täynnä fyysisillisiä ttarpeita etteivät ymmärrä minun platoonisia tarpeitani.

      Vaa'at ovat viileitä ja hienoja ihmisiä. Heidän ympärillään on aikalainen anonymiteettisyys, pysyttelevät tietyn välimatkan ulottuvilla ja sen vuoksi ystävyydestä vaa'an kanssa tulee useimmiten pysyvä tai pitkäaikainen - joskin jonkin verran laihahko.

      Tunnenko olevani keskipiste? En vain tunne, vaan todellakin OLEN. Saan todellakin repäistä irti itseni kerta toisensa jälkeen, koska en jaksa roikkujien kanssa.

      Olen seuraihminen. Usein käy päinsä näin: Menen uudelle kurssille (esim kieli- tai taidekurssi), jossa tapaan parikymmnetä aivan uutta tuttavuutta. Kukaan ei puhu kenenkään kanssa, vaan vain katselee toisiansa etäisyydeltä. Se olen aina minä, joka saa alkuun keskustelun ja se on joka kerta toivottua ja tekee joka kerta kaikki tyytyväiseksi.

      Kurssin edistymisen aikana teen useimmiten aloitteen että mentäisiin ulos yhdessä. Kaikki kiinnostuvat heti. (Miksi ei kukaan muu tehnyt aloitetta?) Illasta tulee joka kerta onnistunut.

      Kurssin päätyttyä tahtoo aina joku että pidetään yhteyttä, matkustetaan yhdessä jonnekin tai tavataan pian jonkun luona. Mutta, tässä pisteessä loppuu minun sosiaalinen kuntoni. Kurssi on lopussa ja minulla ei ole paljoa halua pitää yhteyttä kurssikavereihin - ei ainakaan kovin aktiivisesti.

      Siis, kerta toisensa jälkeen minä teen aloitteen sosiaaliseen kanssakäytiin ja pidän sitä elossa, mutta livahdan itse piirin ulkopuolelle.

      Autan ihmisiä tulemaan lähemmäksi toisiaan, mutta otan itse etäisyyden. Miksi? Ehkä siksi, että tahdon olla vapaa ja "itse oma herrani" . Tietyssä lähestymispisteessä etsin etäisyyttä - muuten olisi aivan liian monta ihmistä koko ajan tulemassa luokseni!

      "Roikkuja" oli oikea sana. En jaksa liian monen roikkujan kanssa!

    • Ali B

      Olen itse kalat ja kaksospartnerini roikkuu minussa. Rakastan kylla hanta mutta han on aina se joka kertoo minulle ettei parjaa ilman minua. Kalat ikava kylla mukautuvat liiankin hyvin eri tilanteisiin joten jos kaksoset kohtelee kalaihmista huonosti han ei aina osaa hankkiutua eroon tasta ihmisesta.

      Mielestani jos kaksoset on se sosiaalinen tyyppi joka tekee aloitteen keskustelussa tai on se kokoava voima joukon keskella, tietysti ihmiset pyrkivat hanen seuraansa jatkossakin. Olen huomannut etta monet kaksoset viihtyvat hyvin seurassa ja keskipisteena (kieltavat muuten huomionkipeyden jos mainitset asiasta heille...) mutta jos joku haluaa tuntea heidat paremmin, muuri tulee vastaan. Ehka nama ovat ne kaksi eri puolta heissa.
      Itsekin pidan huomion keskella olemisesta joten ehka ei ihan tyypillinen kalat?

      • TeeÄmmä

        Kaksonen puhuu ja koheltaa ja vaikuttaa pintaliitäjältä joskus, mutta kun tarkemmin tutustut niin huomaat, että kaksonen ei juurikaan kerro itsestään. Usein, vaikka olen vilkas, seurallinen ja pidän seurassa juttua yllä, innostan muita ja touhuan, niin tunnen jotenkin olevani ulkopuolinen. Vain todella luotetut ystävät tuntevat minut, vain he joiden kanssa voin olla täysin ilman "kilpeä". Mieheni on myös kaksonen ja hän on paras ystäväni, koska voin olla täysin oma itseni, tuntuu, että ymmärrämme toisiamme täysin sanoittakin. Joskus kun olen masentunut, mutta yritän esittää hänelle, että kaikki on hyvin, hän tuo minulle kukkia, tai jotain hyvää matkoilta yms. ja tuumaa, että toivottavasti piristyit, kun olet ollut vähän alamaissa. Samoin minä yllätän hänet herkkuaterialla, kun huomaan hänen masennuksensa tai väsynsä.


      • parveltu

        Eihän ole ihmekään, että kalana saat kaksos"roikkujan". Kalahan on Zodiakenin vanhin merkki, siis vanhus, viisain ja eniten kokenut, mutta myös vanha ja väsynyt. Kala tarvitsee jonkun, joka on lähellä ja tukee.

        Olen kaksostyttönä huomannut, että auttelen kaloja. Aikaisemmin luulin että kalat olivat laiskoja ja mukavuuteen vaipuvia, mutta nyt ymmärrän, että he ovat "vanhoja". Kalat ottavat minuun yhteyttä. Seurustelu ei aina ole tasa- arvoista. Kaksosena saan hyviä neuvoja ja olenkin oppinut erittäin paljon kalaystäviltäni - mainittakoon erityisesti, että oeln oppinut filosofiaa, historiaa (uskontoja) ja elämän viisauksia yleensäkin, mutta myös saanut olla mukana kalojen taiteellisissa harrastuksissa. Yhdessäolomme on sopuisaa, molemminpuolista antamista ja vastaanottamista. Kaksonenhan on zodiakenin teini- ikäinen, täynnä voimaa ja elämäniloa. Teini- ikäisen energialla jaksaakin auttaa kalavanhusta. Sen vuoksi nämä merkit täydentävätkin toisiaan - siis ystävyyssuhteessa.

        Minä en itse, kaksostyttönä, rakastu kalamiehiin, joskin ihailen näitä syvämielisiä ja boheemeja miehiä. Avioliitossa/parisuhteessa tahdon tosin olla miehen kanssa, joka seisoo vankasti jalat maassa ja antaa minun olla joskus pieni ja lapsellinenkin. (Mieheni on kauris)

        Tunsin erään parin, jossa mies oli kala ja nainen kaksonen. Herttainen pari, boheemeja ja erikoisia ihmisiä. Avioliitto oli hyvin onnistunut, ainakin ulkoapäin katsottuna.Tämä kaksosnainen on nyt kuollut ja mies on uudessa aviossa neitsyen kanssa. Kalamies onkertonut, että neitsytvaimo ei passaa häntä yhtä paljon kuin kaksosvaimo, vaan hän saa nyt oppia tekemään kotitöitä ja hoitamaan itse omat vaatteensa ja laskunsa.


    • SaijaMaija

      Minä olen tyypillinen kaksonen ja olen saanut muutaman roikkujan (naisia), kalat, oinaita, jousimies, vesimies. Jännä piirre näissä tyypeissä on, minkä minä olen pannut merkille, että he ovat ilmeisesti kateellisia minulle. Tämä näkyy siinä, että koska minä yleensä tutustun herkästi miehiin, he ovat tyrkyttämssä itseään minun miesystäville. Ajattelin, että saavatko he jonkinlaista tyydytystä siitä, että päihittävät minut. Kyllä huvittaa sitä oinaan ja kalojen itsekehun ja pöyhkeilyn määrää, kun ollaan minun reviirilläni, jopa vakituiset miesystävät ovat sortuneet näihin "pöyhkeilijöihin". Sitten on yritetty tulla takaisin, kun on huomattu mihin kanaan iski näppinsä, mutta ovat huomanneet, että paluuta ei ollutkaan. Joka vaihtaa kaksosen toiseen, ei tule takaisin

      • cheerluck

        puhuu asiaa ..itsekin annan nykyään pakit tosi herkästi ...my way or highway ;)


      • parveltu

        Laitat sanoja ajatuksilleni. Ihmeellistä oikeastaan, että kokemuksemme ovat niin samanlaisia. Etenkin vesimiesystävättäreni ovat kautta aikojen pyrkineet "kokeilemaan" poikaystäviäni. Aivan kuin se olisi systeemi heille. Nuoruuden aikainen vesimiesystävättäreni oli heti paikalla, jos joku poika edes yhden kerran oli saatellut minua tansseista kotiin. Kerran hän nappasi sellaisen pojan heti seuraavana aamuna. Toisen kerran hän valehteli poikaystävälleni, että en saanut tulla ulos (vanhempieni kiellosta), joten hän meni ulos poikakaverini ja poikakaverini miesystävän kanssa kolmen kesken. kun poika palasi minulle, sai hän tietää totuuden, mutta ei enää koskaan päässyt lähelleni!
        Kun tapasin SEN OIKEAN, en esitellyt häntä tyttökaveri Vesimiehelle. Siinä vaiheessa katkesi yhteyteni tähän tyttökaveriini.

        Ihmeelisintä on se, että joka kerta kun yllämainittu tyttökaveri oli ollut ulkona jonkun poikaystäväni kanssa, tuli hän minun luokseni siitä kertomaan - kuitenkin odottaen että ystävyytemme jatkuisi.

        Naimisiin mentyäni ja ostettuamme talon, saimme Vesimiesnaisen naapuriksi. En tiedä, yrittikö hän ja onnistuiko hän viettelemään miestäni, mutta oli aivan selvää, että hän yritti elää meidän elämäämme. Hän oli paikalla melkein koko ajan, luuli tietävänsä kaiken meistä, luuli titävänsä ja tuntevansa asiamme paremmin kuin me itse. Hänellä oli aina mielipiteitä lastemme kasvatuksesta ja kotimme sisustuksesta.

        Nykyinenkin ystävättäreni on Vesimies. Hän soittaa minulle pari kertaa päivässä ja puhuu joka kerta pitkään mieheni kanssa, jos hän sattuu vastaamaan puhelimeen. Hän asettuu aina mieheni puolelle, jos satun kertomaan jostain huvittavasta tapahtumasta perheessämme. Hän oikoo minua ja antaa neuvoja minulle, kuinka minun olisi pidettävä "huolta" miehestäni.

        Apua, eikö tämä roikkujien valta elämässäni koskaan lopukaan!


      • SaijaMaija
        parveltu kirjoitti:

        Laitat sanoja ajatuksilleni. Ihmeellistä oikeastaan, että kokemuksemme ovat niin samanlaisia. Etenkin vesimiesystävättäreni ovat kautta aikojen pyrkineet "kokeilemaan" poikaystäviäni. Aivan kuin se olisi systeemi heille. Nuoruuden aikainen vesimiesystävättäreni oli heti paikalla, jos joku poika edes yhden kerran oli saatellut minua tansseista kotiin. Kerran hän nappasi sellaisen pojan heti seuraavana aamuna. Toisen kerran hän valehteli poikaystävälleni, että en saanut tulla ulos (vanhempieni kiellosta), joten hän meni ulos poikakaverini ja poikakaverini miesystävän kanssa kolmen kesken. kun poika palasi minulle, sai hän tietää totuuden, mutta ei enää koskaan päässyt lähelleni!
        Kun tapasin SEN OIKEAN, en esitellyt häntä tyttökaveri Vesimiehelle. Siinä vaiheessa katkesi yhteyteni tähän tyttökaveriini.

        Ihmeelisintä on se, että joka kerta kun yllämainittu tyttökaveri oli ollut ulkona jonkun poikaystäväni kanssa, tuli hän minun luokseni siitä kertomaan - kuitenkin odottaen että ystävyytemme jatkuisi.

        Naimisiin mentyäni ja ostettuamme talon, saimme Vesimiesnaisen naapuriksi. En tiedä, yrittikö hän ja onnistuiko hän viettelemään miestäni, mutta oli aivan selvää, että hän yritti elää meidän elämäämme. Hän oli paikalla melkein koko ajan, luuli tietävänsä kaiken meistä, luuli titävänsä ja tuntevansa asiamme paremmin kuin me itse. Hänellä oli aina mielipiteitä lastemme kasvatuksesta ja kotimme sisustuksesta.

        Nykyinenkin ystävättäreni on Vesimies. Hän soittaa minulle pari kertaa päivässä ja puhuu joka kerta pitkään mieheni kanssa, jos hän sattuu vastaamaan puhelimeen. Hän asettuu aina mieheni puolelle, jos satun kertomaan jostain huvittavasta tapahtumasta perheessämme. Hän oikoo minua ja antaa neuvoja minulle, kuinka minun olisi pidettävä "huolta" miehestäni.

        Apua, eikö tämä roikkujien valta elämässäni koskaan lopukaan!

        Minulla on vastaavia kokemuksia oinaasta, hän likipitäen asuu meillä, lahjoo lapsiani rahalla, antaa ohjeita, mm. koira pitäisi hävittää, kun se syö niin paljon yms. Hän iski kylmästi miesystäväni ja kun kysyin miksi, hänen selityksensä oli, että mies sopi hänelle paremmin. Eivät toki kauan olleet yhdessä. Nyt olen seurustellut yli 9 kk ihanan kaksosmiehen kanssa enkä ole esitellyt ko. naista tälle miehelle ja olen päättänyt kertakaikkiaan saada tuon naisen pois elämästäni. Hän on tosi herttainen ja rikas ja siksi tietenkin voi kulkea merkkivaatteissa ja käydä kampaajalla jatkuvasti. Miehensä lähti toisen nuoremman naisen mukaan viisi vuotta sitten ja silloin hänestä tuli tosi riesa minulle, elää minun elämääni, kuten sinullakin ja omii lapseni lahjonnalla jne.


    • minua ei saa

      kukaan "roikkumaan" yhtään kehenkään. Olen itsenäinen ja tarvin itsekin tilaa itselleni eli ymmärrän tilan tarpeen.

    • mmiim

      jep näin on. Olen huomannut kaloissa tämän piirteen (toinen mies ja toinen nainen ja molemmat yksiä parhaimmista ystävistäni).
      ravut jäävät myös helposti roikkumaan. ja yhdestä jousimiehestäkin on kokemusta.

    • _kakson_

      Olen törmännyt roikkujiin, ja oikeassa olet varsinkin kalat tälläisiä ovat.
      Minun paras ystäväni on sattumoisin kalat, hiukan suutahtaakin saattaa jos en aina ole kuuntelemassa ongelmia tai muita asioita. Muita merkkejä en oikein tiedä, mutta kalat. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      188
      1512
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      27
      1237
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      313
      1153
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1094
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      98
      967
    6. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      105
      950
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      131
      948
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      932
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      61
      910
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      86
      885
    Aihe