s60

paavo

kertokaa mielipiteenne s60:sta ,onko kannattava ostos vai onko uusi c-luokan mersu parempi?

14

2538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S60

      En nyt jaksa alkaa perustella sen pitenpään, mutta itse tuli S60 valittua, vaikka olinkin erittäin avoin kaikille vaihtoehdoille. C-Mersu ei kyllä ollut alunperinkään aivan ykkösvaihtoehto, vaan harkitsin lähinnä Saab 9-5, Peugeot 607 ja Audi A6.

      • testdriver

        kyllä


      • Nykyinen mazdamies

        Olen itsekin puolivakavissani hankkimassa uutta s60:n hintaluokan vehjettä ja tällä hetkellä olen kallistunut maximoitten, galanttien, saabbien ja pösöjen jälkeen volvoon. Koeajamassa en ole vielä uskaltanut käydä kun ei olisi vielä pakottavaa tarvetta vaihtaa 10 vuotta vanhaa 626 pois...Saa nyt nähdä mihinkä päätyy ennen lopullista päätöstä. Mutta tarkoitus olisi ostaa kerralla sellainen vehje että sillä voisi huoletta ajella turvallisesti ja mukavasti seuraavat 5-10 vuotta.


      • testdriver
        Nykyinen mazdamies kirjoitti:

        Olen itsekin puolivakavissani hankkimassa uutta s60:n hintaluokan vehjettä ja tällä hetkellä olen kallistunut maximoitten, galanttien, saabbien ja pösöjen jälkeen volvoon. Koeajamassa en ole vielä uskaltanut käydä kun ei olisi vielä pakottavaa tarvetta vaihtaa 10 vuotta vanhaa 626 pois...Saa nyt nähdä mihinkä päätyy ennen lopullista päätöstä. Mutta tarkoitus olisi ostaa kerralla sellainen vehje että sillä voisi huoletta ajella turvallisesti ja mukavasti seuraavat 5-10 vuotta.

        you get the point: s60 on juuri oikea valinta sinulle. onnittelen tulevasta hyvästä ostoksesta.


      • J.
        Nykyinen mazdamies kirjoitti:

        Olen itsekin puolivakavissani hankkimassa uutta s60:n hintaluokan vehjettä ja tällä hetkellä olen kallistunut maximoitten, galanttien, saabbien ja pösöjen jälkeen volvoon. Koeajamassa en ole vielä uskaltanut käydä kun ei olisi vielä pakottavaa tarvetta vaihtaa 10 vuotta vanhaa 626 pois...Saa nyt nähdä mihinkä päätyy ennen lopullista päätöstä. Mutta tarkoitus olisi ostaa kerralla sellainen vehje että sillä voisi huoletta ajella turvallisesti ja mukavasti seuraavat 5-10 vuotta.

        Itse ajelisin sillä Mazdalla vielä ensi syksyyn, jolloin mahdolliset/todennäköiset ensi mallivuoden lastentaudit saadaan oikaistua, jollaisia Volvollakin tod.näk. on. Voit tietysti luottaa takuuseen, mutta kuitenkin...


      • kokemuksella (Antti)
        J. kirjoitti:

        Itse ajelisin sillä Mazdalla vielä ensi syksyyn, jolloin mahdolliset/todennäköiset ensi mallivuoden lastentaudit saadaan oikaistua, jollaisia Volvollakin tod.näk. on. Voit tietysti luottaa takuuseen, mutta kuitenkin...

        ja kuka sanoo että siinä on lasten tauteja niitä ei volvossa ole..
        varsinkaa s60.. ku joku voi ajaa
        sillä joka päivä.. ei siinä ole
        lasten tauteja.ei kannata edes koe ajaa saa koe ajaa.. kanaatta mennä heti ostamaan jos syksyllä ostaa voi joutua odotamaan monta kuukautta..
        niillä tahtoo alkaa olemaan pitkä tuomitus ajat ku niitä on niin paljon ostettu ainaki täällä ku ostat auton saat odottaa vähintää kolme kuukautta sitä.. ehdotamasti kannattaa ostaa volvo s60


      • Nykyinen mazdamies
        J. kirjoitti:

        Itse ajelisin sillä Mazdalla vielä ensi syksyyn, jolloin mahdolliset/todennäköiset ensi mallivuoden lastentaudit saadaan oikaistua, jollaisia Volvollakin tod.näk. on. Voit tietysti luottaa takuuseen, mutta kuitenkin...

        Toisaalta kun ei tiedä mitä tuon autoveron kanssa tekevät niin voisi todellakin olla viisaampaa hieman odotella. Tai jos olisi oikein viisas niin pitäisi nykyistä 130 000 ajettua -91 mallin 626:sta niin pitkään kun se kestää eli vielä hyvin hyvin pitkään...ja sijoittaisi ne reilut 200 000 vaikka asunnon vaihtoon.. Mutta tosiasiahan on että ostipa Suomessa sitten volvon tai minkä tahansa uuden auton niin jos järjetön tekohan se on taloudellisessa mielessä jos nyt ei satu työn takia välttämättä "tarvitsemaan" uutta autoa...


    • no

      huono ohjaus ja alusta ja ei herneitä nenään tässähän kysyttiin mielipiteitä

      • Isoturpo

        Aiemminkin joku/jotkut kritisoi S60:n alustaa. Sellasta lukiessa tulee mieleen lähinnä, onko tullut autoa edes ajettua. Tai mihin vertaa. S60:n alusta on mielestäni, kahta eri mallia (170hv ja 2.4T) ajettuani, luokassaan paras. Ei toki mikään huippu urheilullinen tärinälauta, mutta se ei ole tarkoituskaan. Sen sijaan mielestäni se on jämäkin luokassaan. Muita kilpailijoita olen kokeillut, mutta en Saabia. Yleensäkin S60:n ajettavuus on parasta a-luokkaa. Ainoa negatiivinen tekijä on ohjaustunto. Sitä lisää ja auto ei ainakaan huononisi. Tosin jos vertaa C-mersuun, kuten alkuperäinen kysyjä, eipä voi Volvon ohjausta moittia.

        Takatilat ja näkyvyys muualle kuin eteen sen sijaan ansaitsevat kritiikkiä. Hinta taas ei. Kannattaa miettiä, millaiseen potkukelkkaan joutuu tyytymään esim. 2.4T:n hinnalla! Kokeilemalla paras selvinnee...


      • Dipl.ins
        Isoturpo kirjoitti:

        Aiemminkin joku/jotkut kritisoi S60:n alustaa. Sellasta lukiessa tulee mieleen lähinnä, onko tullut autoa edes ajettua. Tai mihin vertaa. S60:n alusta on mielestäni, kahta eri mallia (170hv ja 2.4T) ajettuani, luokassaan paras. Ei toki mikään huippu urheilullinen tärinälauta, mutta se ei ole tarkoituskaan. Sen sijaan mielestäni se on jämäkin luokassaan. Muita kilpailijoita olen kokeillut, mutta en Saabia. Yleensäkin S60:n ajettavuus on parasta a-luokkaa. Ainoa negatiivinen tekijä on ohjaustunto. Sitä lisää ja auto ei ainakaan huononisi. Tosin jos vertaa C-mersuun, kuten alkuperäinen kysyjä, eipä voi Volvon ohjausta moittia.

        Takatilat ja näkyvyys muualle kuin eteen sen sijaan ansaitsevat kritiikkiä. Hinta taas ei. Kannattaa miettiä, millaiseen potkukelkkaan joutuu tyytymään esim. 2.4T:n hinnalla! Kokeilemalla paras selvinnee...

        Käy nyt kuitenkin ajamassa 9-5 Saab. On aikamoinen yllätys, miten hieno auto se on. Huomattavasti tilavampi ja mootorissa enemmän luonnetta.


      • kokemuksella(antti)
        Dipl.ins kirjoitti:

        Käy nyt kuitenkin ajamassa 9-5 Saab. On aikamoinen yllätys, miten hieno auto se on. Huomattavasti tilavampi ja mootorissa enemmän luonnetta.

        ei kannata edes muuta autoa mennä
        ostamaan ku volvo s60 alusta on
        on kaikkista jämäkäin mitä on olemassa.. takana kyllä mahtuu istumaan miks etupenkit pitää olla aivan takana. ne voi olla yhden pykälän takaimaisista pykälistä edessä
        siitä huolimatta takana ja edessä mahtuu istumman hyvin.. yks huono
        puoli löytyy koko autosta on tausta peili.. ku istuu vänkärin paikkalla
        näkee siitä näkee inohotavasti..
        ja ajetaan vaikka kolari volvon s60 ja jollaki muulla niin volvossa ei käy paljon mitenkään. vaikka saabissa käy huonosti.. kokemusta on volvon lujuudesta kolarissa


      • ilpo
        Isoturpo kirjoitti:

        Aiemminkin joku/jotkut kritisoi S60:n alustaa. Sellasta lukiessa tulee mieleen lähinnä, onko tullut autoa edes ajettua. Tai mihin vertaa. S60:n alusta on mielestäni, kahta eri mallia (170hv ja 2.4T) ajettuani, luokassaan paras. Ei toki mikään huippu urheilullinen tärinälauta, mutta se ei ole tarkoituskaan. Sen sijaan mielestäni se on jämäkin luokassaan. Muita kilpailijoita olen kokeillut, mutta en Saabia. Yleensäkin S60:n ajettavuus on parasta a-luokkaa. Ainoa negatiivinen tekijä on ohjaustunto. Sitä lisää ja auto ei ainakaan huononisi. Tosin jos vertaa C-mersuun, kuten alkuperäinen kysyjä, eipä voi Volvon ohjausta moittia.

        Takatilat ja näkyvyys muualle kuin eteen sen sijaan ansaitsevat kritiikkiä. Hinta taas ei. Kannattaa miettiä, millaiseen potkukelkkaan joutuu tyytymään esim. 2.4T:n hinnalla! Kokeilemalla paras selvinnee...

        S60 T5 geartronicilla ei vakuuttanut ; mitäköhän autoja olet verrannut tohon. Kyllä on surkea esitys tuon tehoiseksi autoksi.Ohjauksessa ei ole tarkkuutta tarpeeksi joten ei sovellu hyvin nopeaan ajoon.Alustakin enemmän mukavuushakuinen.180 kympin vauhdissa oli pakko hiljentää kun auto tuntui nousevan ilmaan...


      • Isoturpo
        ilpo kirjoitti:

        S60 T5 geartronicilla ei vakuuttanut ; mitäköhän autoja olet verrannut tohon. Kyllä on surkea esitys tuon tehoiseksi autoksi.Ohjauksessa ei ole tarkkuutta tarpeeksi joten ei sovellu hyvin nopeaan ajoon.Alustakin enemmän mukavuushakuinen.180 kympin vauhdissa oli pakko hiljentää kun auto tuntui nousevan ilmaan...

        Enpä tullut ajaneeksi kuin korkeintaan 150-160kmph mittarin mukaan. Tässä vauhdissa ei ainakaan 2.4T:llä ollut mitään ongelmaa. Mutta kuten jo sanoinkin aiemmassa viestissä, ohjaus ei ole hyvä. C-Mersuun jos vertaa niin eipä osaakaan enää sanoa, onko hyvä vaiko huono. Yleisesti ottaen kuitenkin huonohko.

        Mutta! Kovassa ajossa pienemmillä nopeuksilla (so. mutkaisella tiellä) ohjaus toimi erinomaisesti, kunhan ensin tottui lievään ylitehostukseen. Eihän sitä kovaa vauhtia mutkassa tietty huomaa kuin mittarista, kun on niin hyvä alusta, mutta mitäs siitä.

        Kyllähän ylitehostettu ohjaus tekee kovassa nopeudessa ajon epämääräiseksi, etenkin jos on tapana vatkata rattia. Niinpä on uskottavaa, että S60:n ajettavuus suurilla nopeuksilla ei ole huippuluokkaa. Vähän silti ihmettelen, että S60 T5 olisi huonontunut 850 T5:stä niin paljon. Sillä kun saa ajella vakaasti yli 200:n nopeuksissakin. Mutta kyllähän sen ohjaus onkin tunnokkaampi kuin S60:n. Ainakin omassa 850:ssä on.

        Mutta hei Suomessa ei saa ajaa noin lujaa... :(

        Jaa niin mihin vertaan ajettavuutta ja väitän S60:n paremmaksi. Ainakin Audi A4(ei tosin uusin, vaan -99), BMW 318i(-00) tai BMW 320i(-97), MB C180(-99). Saabia en valitettavasti ole edes kokeillut, muita ko. luokkaan en katso edes kuuluvan. Bemusta täytyy vielä sanoa, että jo -93 320i:ssä on hyvä ajettavuus, vaikka ikää onkin.


    • MB

      Auto on aivan fantastinen! Ajoin itse aiemmin s70 Volvoa(20valve) ja nyt alla on c- sarjan kompressor MB. MB on huomattavasti parempi ajaa!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

      Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      50
      3648
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

      jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      37
      2358
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

      ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      84
      2303
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

      Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2198
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

      jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      27
      1626
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

      Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      64
      1542
    7. Mitä kirjainta haluaisit

      Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1447
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

      Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      1003
    9. Kaunein nimi

      Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      982
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

      Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      869
    Aihe