306: mitäs pirun piuhoja nämä.....

Reteoita aloin asentamaan vm 95 pököttimeeni...jatkuvaa 12v ei löydy mistään. Siinä verkkosukassa, missä stereoihin liitettävät piuhat tulee, ei yhdessäkään ole jännitettä koko ajan. Nooh, se nyt ei ole suurin ongelma.

Sen sijaan löysin kaksi piuhaa, jotka oli merkitty "V099" (oranssi) ja B251 (mahd. 8251?, keltainen). Mitähän piuhoja nämä sitten ovat?

Näihinkään ei jännitettä tule koko ajan, mutta kun virta-avainta kääntelee, niin molemmista kyllä löytyy jännite, joka on noin 0,5v alempi kuin stereoiden :n ja maan välinen jännite-ero.

Kirjastossa kävin (hätäisesti) tutkimassa ko. mallin pösön huolto-opasta, mutta eipä siinäkään ollu tuollaisia piuhoja mainittu.

5

1317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeat

piuhat sieltä! Sulakerasiassa muuttamalla sulakkeen paikkaa saat sen virran siihen toiseen tulemaan jatkuvasti " katso ohjekirjasta". Toinen niistä johdoista ohjaa radion taustavaloja, joka himmentää valot samalla, kun käännät katkaisijasta valot niin, että mittarivalot palaa!

• no joo, sulakkeen paikan vaihto ei tuonut muutosta näiden kahden mainitsemani piuhan jännitteettömyyteen (tadion muistin ylläpitoa ajatellen), mutta sainpahan käyttöjännitteen pysyväksi (riittää)....kiitos!

Ei ainakaan mun käyttöohjeissa ollut mitään mainintaa tuosta sulakkeen paikan vaihdosta ja sen vaikutuksesta.

• sullakkeen
        keletana kirjoitti:

no joo, sulakkeen paikan vaihto ei tuonut muutosta näiden kahden mainitsemani piuhan jännitteettömyyteen (tadion muistin ylläpitoa ajatellen), mutta sainpahan käyttöjännitteen pysyväksi (riittää)....kiitos!

Ei ainakaan mun käyttöohjeissa ollut mitään mainintaa tuosta sulakkeen paikan vaihdosta ja sen vaikutuksesta.

paikan vaihtaminen mahdollista, koska itsellä on ollut saman vuotinen 306 ja niitä radio sulakkeita on muistin mukaan vielä kaksi mitkä vaikuttavat siihen virran tuloon!!

Eli sitä sulaketta siirretään pystyasennossa alaspäin muistin mukaan niin tulee se virta jatkuvasti ja sitten en muista oliko se toinen sulake virta sulakkeita, joka piti siirtää samalla tavoin, jotta virta radiolla jatkuva ja se kyllä on sulakerasian kuvasta todettavissa siitä ohjekirjasta, kun selaa samalla mitkä sulakkeet vaikuttaa mihinkin!

• sullakkeen kirjoitti:

paikan vaihtaminen mahdollista, koska itsellä on ollut saman vuotinen 306 ja niitä radio sulakkeita on muistin mukaan vielä kaksi mitkä vaikuttavat siihen virran tuloon!!

Eli sitä sulaketta siirretään pystyasennossa alaspäin muistin mukaan niin tulee se virta jatkuvasti ja sitten en muista oliko se toinen sulake virta sulakkeita, joka piti siirtää samalla tavoin, jotta virta radiolla jatkuva ja se kyllä on sulakerasian kuvasta todettavissa siitä ohjekirjasta, kun selaa samalla mitkä sulakkeet vaikuttaa mihinkin!

Juu kyllä mä sitä sulakkeen paikkaa vahdoinkin (kiitos tästä tiedosta Sinulle!), mutta ainakaan se vasemmassa ylänurkassa ollut sulake ei vaikuttanut siihen, että olisin vielä jostain muusta piuhasta (kuin radion käyttöjännitepiuhasta nyt) saanut pysyvän jännitteen radiolle.

Käyttöjännite saisi mun puolesta mennä poikki, mutta muistille pitäisi jäädä jännite.

Pitä vielä paremmalla ajalla tutkia sulakeboksia...

• se on
        keletana kirjoitti:

Juu kyllä mä sitä sulakkeen paikkaa vahdoinkin (kiitos tästä tiedosta Sinulle!), mutta ainakaan se vasemmassa ylänurkassa ollut sulake ei vaikuttanut siihen, että olisin vielä jostain muusta piuhasta (kuin radion käyttöjännitepiuhasta nyt) saanut pysyvän jännitteen radiolle.

Käyttöjännite saisi mun puolesta mennä poikki, mutta muistille pitäisi jäädä jännite.

Pitä vielä paremmalla ajalla tutkia sulakeboksia...

semmoinen sulake vielä joka antaa myös sytkärille virran jatkuvasti niin silloin on myös radion muistilla virta jatkuvasti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      341
      4677
    2. Olen Päivi Räsäsen puolella

En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit
      Maailman menoa
      407
      2814
    3. Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen

Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin
      Maailman menoa
      130
      2559
    4. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      179
      2464
    5. Nuhteettomia edustajia

Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no
      Politiikka
      221
      2434
    6. "Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."

Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –
      Maailman menoa
      42
      1534
    7. Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...

...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a
      Maailman menoa
      571
      1439
    8. Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus

Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii
      Luterilaisuus
      446
      1278
    9. Huumeliika mellastaa Suomussalmella

Varastanut S-marketissa, jopa kolme kertaa päivässä. Päätekijä pitänyt kuumeorjanaan naistaan useita vuosia. Mies potki
      Suomussalmi
      13
      1221
    10. Ihana sinä (m)

Oispa kiva nähdä sua. Uskomatonta, miten paljon sä pyörit mun ajatuksissa. Oonkohan mä sun mielessä? Haluaisitko nähdä v
      Ikävä
      41
      1003
    Aihe