Millainen peli on noin -95 mallinen T5 volvo. Onko 150tkm ajetulla vielä elämää edessä? Mitä tyyppivikoja? Tietysti kaikki on yksilöitä, mutta mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
850 T5 kokemuksia
22
8506
Vastaukset
- Kalervo
Minulla oli kyseinen malli kolmisen vuotta sitten käytössä, eli 850 T5, vm -95.
Koettua: takaiskarien yläkiinnitys repesi irti n. 100 tkm vaiheilla.
Ohjaustehostin rääkyi todella aina pakkasaamuisin käynnistettäessä ja viimein 150 tkm vaiheilla poksutti tehostajan öljyt pihalle ja ohjaus muuttui tosi raskaaksi.
Onneksi en lähtenyt ajamaan, koska silloin olisi tullut tosi kallis lasku tehostajan leikkautuessa kiinni. Selvisin letkun ja tehostajan öljyjen vaihdolla, maksoi toki sekin.
Viimeisin niitti kohdallani oli se, kun moottoriöljyä alkoi kulua luvattoman paljon ja vein auton merkkiliikkeen korjaamolle.
He ihmettelivät sitä kokonaisen päivän ja totesivat vaan, että ei he tiedä mistä se öljy vuotaa, mutta tarttis vaihtaa koko sylinterinkansi, niin auttaisi. Hinta kannella 22000 mk työt.
Kysyin vain, milloin sitä on ennen maksettu tekemättömästä työstä ja lopetin suhteeni merkkihuoltoon.
Asiaa tutkittiin sittemmin yksityisellä autokorjaamolla ja siellä havaittiin öljyn tulevan pakosarjan välistä aivan ihmeellisestä paikasta pinnapultin juuresta.
Ilmeisesti tehtaalla pinnapultin reikä oli alunperin porattu hieman liian syvälle ja kun sen takana kulkee öljykanava, seuraukset saattaa arvata. Kolmessa vuodessa siihen oli ilmaantunut hiushakeama, jota pitkin öljy tirskui ulos.
Ei voinut edes htsaamalla korjata, vaan vaihtoehtoina oli fuskikorjaus punaisella Loctitella ja auto heti vaihtoon tai vaihtaa koko sylinterin kansi (erittäin kallis).
Volvourani loppui siihen.
En ota kantaa merkkiin muuten, tämä on vain koettua omalta kohdaltani. Olen kyllä kuullut vastaavia tapauksia muitakin suomessa.- neljä rengasta
Tuon luettuani en kyllä heti juokse ostamaan volvoa, mutta odottolen lisää kommentteja. Tuosta volvon lastuttamisesta 300hp myllystä saanee irti, mutta ei liene kestä ajaa sen jälkeen.
- omistaja
neljä rengasta kirjoitti:
Tuon luettuani en kyllä heti juokse ostamaan volvoa, mutta odottolen lisää kommentteja. Tuosta volvon lastuttamisesta 300hp myllystä saanee irti, mutta ei liene kestä ajaa sen jälkeen.
hankala uskoa että omia aikojaan repeäisi iskarit irti, tapaturma erikseen. nyt on tullut ajeltua yli 10 000 km lastutettuna eikä ole ollut ongelmia.
- CorollaG6
neljä rengasta kirjoitti:
Tuon luettuani en kyllä heti juokse ostamaan volvoa, mutta odottolen lisää kommentteja. Tuosta volvon lastuttamisesta 300hp myllystä saanee irti, mutta ei liene kestä ajaa sen jälkeen.
Kone kestää mainiosti, mutta automaattivaihteisto(jos on?), ei kestä. Syynä on liian pienet voitelu kanavat. Öljyt kiehuu, ja vaihdelaatikko hajoaa. Uusi maksaa 15 000mk, kun lähetät omasi tilalle.
420Nm ja 287tkm... - Timppa
CorollaG6 kirjoitti:
Kone kestää mainiosti, mutta automaattivaihteisto(jos on?), ei kestä. Syynä on liian pienet voitelu kanavat. Öljyt kiehuu, ja vaihdelaatikko hajoaa. Uusi maksaa 15 000mk, kun lähetät omasi tilalle.
420Nm ja 287tkm...Itsellä T5R -95 aut.lastulla,ajettu vasta 390tkm josta lastulla n:200tkm.Vetareita mennyt 3kpl mutta eipä juuri muita ongelmia ollut.
- Volvo Markkanen
Toi on se tosinopee turpomalli. Kaasua kun polkasee niin johan maisema vaihtuu. Pikku tuninkilla saa koneesta 320 hv. Eikä 150donaa Volvolla oo ku alkusoitto, autohan on vasta sisäänajettu. Auton tyyppivikoja ei ole kun Volvo on niin hyvä auto. Onhan vuosi -95 jo auton kehityskaaren 5. vuosikerta. Kaikki lastentaudit on tuosta mallista jo karsittu. Jos tommosta mulle tarjottas niin ostasin sen kyllä heti jos alle 20000€ pyydettäs. Mieti vähän, optiot 320 hv:n, ei tarttis ku kansi porttaa ja imusarja, sit paksumpi pakari ja kevyempi ilmanputsari ja lastu älyboksiin, a vot jo potkii 100 hv orkkista kovemmin. Siinä sais kateellinen naapuri slaagin ku näyttäsit sen Bemarille närhen munat. Jätkä joutus myymään mummonsa et sais braatwustiinsa samat heebelit ja potkun. Eiku kättä päälle ja käsirahaa....
- Kalervo
... Et tuota usko itsekään...
- jii
Kalervo kirjoitti:
... Et tuota usko itsekään...
http://www.bsrab.se/se/_steg.asp?bil=volvo_850_t5&steg=3&dia=3&xtra=text
katso toi linkki ja tottahan tuo edellinen puhui, voimaa saa tosta koneesta suhteellisen paljon - omistaja
jii kirjoitti:
http://www.bsrab.se/se/_steg.asp?bil=volvo_850_t5&steg=3&dia=3&xtra=text
katso toi linkki ja tottahan tuo edellinen puhui, voimaa saa tosta koneesta suhteellisen paljonvakio turbolla ei päästä tuonne asti. tuskin tarvitsee isommin kannelle/imusarjalle mitään tehdä. tuo 320 alkaa olla sellainen teho että kierto kanget tulisi vaihtaa vahvempiin
- kalervo
Sportswagonini takaluukun kansi kukki läpi auton ollessa kolmen ja puolen vuoden ikäinen.
Sen merkkkiliike korjasi koritakuuseen sisältyen, kun tarpeeksi kauan raivosin.- 850 GLT
Takaluukun kansi muka kukki läpi? Siis ruostui? Älä puhu skeidaa Kalervo! Volvon takaluukku on alumiinia, ei taatusti kuki läpi. Mene siitä amiskoululainen narraamaan niitä luokkasi tyttöjä, hus!
- Seppo
850 GLT kirjoitti:
Takaluukun kansi muka kukki läpi? Siis ruostui? Älä puhu skeidaa Kalervo! Volvon takaluukku on alumiinia, ei taatusti kuki läpi. Mene siitä amiskoululainen narraamaan niitä luokkasi tyttöjä, hus!
Kysykää niiltä, jotka on siirtyneet Volvosta parempaan älkää niiltä, jotka ajavat ao. pommilla. Ruostevaurioita juuri takaluukun reunassa ja pyöräkoteloissa, öljynkulutus suurta, sähkövikoja, alusta ei vastaa voimavaroja jne.
Älä tuhlaa rahojasi näin paljon ajettuun laatikkoon vaan katsele kehittyneempää tekniikkaa!
Seppo - omistaja
Seppo kirjoitti:
Kysykää niiltä, jotka on siirtyneet Volvosta parempaan älkää niiltä, jotka ajavat ao. pommilla. Ruostevaurioita juuri takaluukun reunassa ja pyöräkoteloissa, öljynkulutus suurta, sähkövikoja, alusta ei vastaa voimavaroja jne.
Älä tuhlaa rahojasi näin paljon ajettuun laatikkoon vaan katsele kehittyneempää tekniikkaa!
Seppo - Seppo
omistaja kirjoitti:
Miksi maksaa sonnasta kun sitä saa ilmaiseksikin. Minä ajan sentään laatuautolla!
Mersulla! - T5R
-96 T5R Wagonissa sama homma vuonna 2000. Missään muualla ei merkkiäkään ongelmista, mutta takaluukku ruosteessa.
Ainakin kupruili kunnolla maalipinnan alla, tuskin ne mitään matojakaan olivat.
Muuten ongelmaton ja hyvä peli. - omistaja
Seppo kirjoitti:
Miksi maksaa sonnasta kun sitä saa ilmaiseksikin. Minä ajan sentään laatuautolla!
Mersulla!pakko lueskella tuota sontaa mitä kirjoittelet. Menisit sinne missä kaltaisia on etkä junkuttas täällä kai sinulla on sen verran siellä päässäsi muutakin kuin s.....?
- omistaja
T5R kirjoitti:
-96 T5R Wagonissa sama homma vuonna 2000. Missään muualla ei merkkiäkään ongelmista, mutta takaluukku ruosteessa.
Ainakin kupruili kunnolla maalipinnan alla, tuskin ne mitään matojakaan olivat.
Muuten ongelmaton ja hyvä peli.oli jo 240:ssä kun alumiinisessä ei maali pysynyt mutta tuskin alumiini ruostuu hapettuu korkeintaan
- Kalervo
omistaja kirjoitti:
oli jo 240:ssä kun alumiinisessä ei maali pysynyt mutta tuskin alumiini ruostuu hapettuu korkeintaan
700-sarjassa oli vielä takaluukku alumiinia, mutta 850-malleissa rautaa ja sporswagonissa luukku on kyllä kovilla, kun ottaa talvisin kaiken suolamönjän pintaansa.
En valehtele kuten täällä joku ilmeisesti hiljattain ammattikoulusta päässyt väittää.
Valmistuin ammatillisestä koulusta jo 70-luvulla.
En voi sille mitään, jos joku ei kestä kuulla kokemuksia oman merkkisestä autosta.
Asiaahan voi Wetteriltä kysellä, mutta että kertovatko, on sitten toinen juttu. - omistaja
Kalervo kirjoitti:
700-sarjassa oli vielä takaluukku alumiinia, mutta 850-malleissa rautaa ja sporswagonissa luukku on kyllä kovilla, kun ottaa talvisin kaiken suolamönjän pintaansa.
En valehtele kuten täällä joku ilmeisesti hiljattain ammattikoulusta päässyt väittää.
Valmistuin ammatillisestä koulusta jo 70-luvulla.
En voi sille mitään, jos joku ei kestä kuulla kokemuksia oman merkkisestä autosta.
Asiaahan voi Wetteriltä kysellä, mutta että kertovatko, on sitten toinen juttu.Empä lähde sen enempi väittelemään asiasta kun omani sedan mallinen. jos tuo pellistä rässätty ruostuuhanse. Amis juttut jätän omaan arvoon.
- Belgialainen
Kuuluu valitettavasti jo sarjaan muovi-Volvot.
- Jani
Joo mulla on sen verran kokemusta tosin T5R:stä,
että se lähtee ku hauki kaislikosta ja on pirun hyvä ajettava. Joskus aikoinaan tuli tykitettyä sillä turun motaril 220km/h. Suosittelen kyllä sitä autoa... - Anonyymi
Jumalaude, Ajettu 331tkm ja ei yhtää ruostetta. Kulkee ku neuvostoliitto konsanaan. Mahtuu 6 muijaa kyytiin. T5 on äkäne ja jättelee vieläkin ne bratwurstit.
20v jälkehenpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212247- 701136
- 107990
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72979- 46966
Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p55927KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.12891Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31890Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55888Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(47820